Αλουμινένιο πρωτότυπο της Toyota ζύγιζε μόλις 450 kg

Αλουμινένιο πρωτότυπο της Toyota ζύγιζε μόλις 450 kg

Τόσο μπροστά από την εποχή του. Με ελαφριά υλικά, περιορισμένες διαστάσεις και downsizing στον κινητήρα για μέγιστη οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.

πρωτότυπο της Toyota

Σήμερα, τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο πάνελ αλουμινίου για να μειώσουν το βάρος και να βελτιώσουν τα οδικά χαρακτηριστικά και την κατανάλωση καυσίμου. Το ελαφρύ υλικό ήταν πολύ λιγότερο συνηθισμένο στα αυτοκίνητα τη δεκαετία του 1970 εκτός εξωτικών κατασκευών. Ένα πρωτότυπο της Toyota έκανε την εμφάνισή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1977, φτιαγμένο από το ελαφρύ μέταλλο.

Ονομαζόταν Toyota Aluminum Body Experimental Vehicle ή ABEV σε συντομογραφία. Ίσως περιμένετε ότι το μακρύ καπό κρύβει από κάτω έναν μεγάλο κινητήρα θηριώδους απόδοσης, αλλά αυτό δεν ισχύει.

Με ελαφριά υλικά, περιορισμένες διαστάσεις και downsizing στον κινητήρα για ελάχιστη κατανάλωση, ήταν κάποιες δεκαετίες μπροστά από την εποχή του

Ο κινητήρας του πρωτοτύπου είχε χωρητικότητα μόλις 547 cc. Με μήκος στα 3,5 m και τόσο μεγάλο μπροστινό όγκο, η καμπίνα των επιβατών ήταν λιλιπούτειων διαστάσεων. 

πρωτότυπο της Toyota

Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να βρούμε φωτογραφίες της καμπίνας, αλλά οι πόρτες σύρονται προς τα πίσω για να ανοίξουν. Στο εσωτερικό υπάρχει χώρος μόνο για δύο άτομα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποιες ζάντες αντέχουν πιο πολύ: Ατσάλινες ή αλουμινίου; [video]

Το δελτίο τύπου της Toyota το 1977 σχετικά με το ABEV ανέφερε ότι η ιδέα ήρθε «ως απάντηση στις κοινωνικές εκκλήσεις για εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων»

πρωτότυπο της Toyota

Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα ελαφρύ όχημα με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. «Η εξέλιξή του ποδηγετήθηκε από τον στόχο της ελάχιστης κατανάλωσης προς το μέγιστο έργο», ανέφερε η ιαπωνική εταιρεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς να φτιάξεις ζάντα «αλουμινίου» με το ρωσικό τρόπο [video]

Το πρωτότυπο της Toyota είχε μήκος 3.560, πλάτος 1.492 mm κι ύψος 1.156 mm. Το αμάξωμα από αλουμίνιο διατήρησε το βάρος του ABEV στα μόλις 450 kg. Η Toyota ισχυριζόταν ότι κατανάλωνε 3 μόλις lt ανά 100 km, κινούμενο με 60 km/h. 

Τα σύγχρονα Toyota χρησιμοποιούν εκτενώς το αλουμίνιο. Για παράδειγμα, στο GR Yaris εξοικονομούνται 24 kg από το μπροστινό και το πίσω καπό, αλλά και τις πόρτες. Μπορείτε να φανταστείτε το ABEV να φορά το υβριδικό σύστημα του σημερινού Yaris;

  

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube