
Akio Toyoda, τα ηλεκτρικά είναι πιο βρώμικα απ' όσο νομίζεις
Ο Akio Toyoda υπεραμύνθηκε της στρατηγικής πολλαπλών λύσεων της εταιρείας του και ξεσπάθωσε εναντίον των ηλεκτρικών.

Akio Toyoda και ηλεκτροκίνηση, συνέχεια 27. Μπορεί η Toyota να προσφέρει ολοένα και περισσότερα BEV, αλλά ο πρόεδρός της δεν βάζει καθόλου νερό στο κρασί του. Όπου σταθεί και όπου βρεθεί, συνεχίζει να ξεσπαθώνει εναντίον τους.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Automotive News , ο Akio Toyoda δήλωσε: «Όταν ο όρος ουδετερότητα άνθρακα έγινε δημοφιλής, είπαμε ως εταιρεία ότι ο εχθρός μας είναι ο άνθρακας. Πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε άμεσα για να μειώσουμε το διοξείδιο του άνθρακα. Αυτή είναι η βάση μας. Δεν έχει αλλάξει και δεν πρόκειται να αλλάξει».
«Έχουμε πουλήσει περίπου 27 εκατομμύρια υβριδικά», συνέχισε. «Αυτά τα υβριδικά έχουν τον ίδιο περιβαλλοντικό αντίκτυπο με εννέα εκατομμύρια BEV. Που σημαίνει ότι αν είχαμε κατασκευάσει εντός Ιαπωνίας 27 εκατομμύρια BEV αντί για υβριδικά, στην πραγματικότητα θα είχαμε αυξήσει τις εκπομπές άνθρακα, αντί να τις μειώσουμε. Αυτό συμβαίνει επειδή η Ιαπωνία βασίζεται σε θερμοηλεκτρικούς σταθμούς για να παράξει ηλεκτρική ενέργεια».
Ανήμερα των γενεθλίων του, ο 69χρονος υπεραμύνεται της άποψής του ότι τα υβριδικά είναι προτιμότερα από τα 100% ηλεκτρικά
Ενώ ο πρόεδρος της Toyota δεν ανέλυσε τα στοιχεία στα οποία στηρίζεται ο συλλογισμός του, ήθελε να καταδείξει ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι η ιδανική λύση. Σίγουρα προσφέρουν μηδενικές τοπικές εκπομπές καυσαερίων, αλλά αυτό είναι ένα μόνο μέρος της εξίσωσης.
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής της μπαταρίας και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται για τη φόρτισή της αποτελούν μια περίπλοκη εξίσωση. Ωστόσο, έχουμε ήδη πολλές έρευνες ώστε να γνωρίζουμε πότε ένα BEV ισοφαρίζει το πρόσθετο περιβαλλοντικό κόστος που έχει η κατασκευή του έναντι ενός θερμικού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Σας τα έλεγα για τα ηλεκτρικά», δηλώνει ο Akio Toyoda
Όταν μία χώρα βασίζεται σε καθαρότερη ηλεκτροπαραγωγή, αυτό γίνεται έως τις 50.000 km. Ακόμα και όταν το ρεύμα παράγεται με ρυπογόνους τρόπους, πάλι ένα BEV είναι σαφώς καθαρότερο στη διάρκεια ζωής του.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρική καταιγίδα από Toyota και Lexus με 15 νέα EV
Στην Ελλάδα, με το μέσο ενεργειακό μείγμα της, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα χρειαστεί τρία έως πέντε χρόνια -ή 40.000 έως 70.000 km, ανάλογα με τις συνθήκες- για να αποσβέσει την πρόσθετη περιβαλλοντική επιβάρυνση στην κατασκευή του.
Και βέβαια, όλα αυτά χωρίς να υπολογίζουμε τη σημασία των μηδενικών τοπικών ρύπων στα επιβαρυμένα αστικά περιβάλλοντα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Toyoda καταφέρεται ενάντια στα ηλεκτρικά. Πέρυσι, έγινε πρωτοσέλιδο δηλώνοντας ότι τα BEV δεν θα καταφέρουν ποτέ να ξεπεράσουν το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Akio Toyoda ξαναχτυπά: «Τα ηλεκτρικά δεν είναι μονόδρομος»
Λίγο μετά προειδοποίησε ότι μια ξαφνική στροφή σε ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον. θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ιαπωνία.