Η εξαιρετική επιτυχία της Ferrari δεν περνά πλέον από την Κίνα

Η εξαιρετική επιτυχία της Ferrari δεν περνά πλέον από την Κίνα

Παρά την κάμψη στην κινεζική αγορά, η Ferrari σπάει ρεκόρ πωλήσεων και ενισχύει τη κερδοφορία της, βασιζόμενη κυρίως στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ferrari

Η Ferrari θα μπορούσε να καταγράψει νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 και, παρά την έντονη επιβράδυνση της κινεζικής αγοράς, συνεχίζει να αυξάνει τα κέρδη και την αποδοτικότητά της. 

Σήμερα το Maranello στηρίζεται κυρίως από την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ferrari πούλησε 13.752 αυτοκίνητα παγκοσμίως το 2024, νέο απόλυτο ρεκόρ για αυτή τη «μικρή» ιταλική φίρμα που ξεπερνά όλους τους βασικούς ανταγωνιστές της. Η κερδοφορία της είναι φαινόμενο σε σύγκριση με άλλες μάρκες: Σύμφωνα με το Moniteur Automobile, πέρυσι ο κατασκευαστής κέρδιζε κατά μέσο όρο €137.000 ανά αυτοκίνητο. 

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Italpassion, τα κέρδη ανά όχημα ήταν λιγότερα, «μόλις» €110.400, ήδη εντυπωσιακό ποσό. Και μάλιστα, η Ferrari θα μπορούσε να πάει ακόμα καλύτερα το 2025: Στο πρώτο 6μηνο της χρονιάς, διέθεσε 7.087 καινούργια αυτοκίνητα. Αν διατηρήσει αυτόν τον ρυθμό, θα ξεπεράσει για πρώτη φορά στην ιστορία της τις 14.000 μονάδες μέσα σε ένα έτος. 

Η Ferrari κατά πώς δείχνουν τα νούμερα των πωλήσεων δεν εξαρτάται τόσο από την Κίνα όσο άλλες premium μάρκες

Ferrari

Η Ferrari, όπως όλες οι premium και πολυτελείς μάρκες, αντιμετωπίζει πτώση πωλήσεων στην Κίνα. Εκεί, τα κέρδη της μειώθηκαν κατά 14,9% το πρώτο 6μηνο του 2025, σύμφωνα με το Italpassion. Σε παγκόσμιο επίπεδο όμως, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε (3,57 δισ. ευρώ στο α΄ 6μηνο του 2025 έναντι 3,29 δισ. έναν χρόνο πριν) χάρη σε ισχυρές επιδόσεις: +8,9% στις ΗΠΑ, +5,7% στη Γερμανία, +18% στην Ιταλία, +2,2% στην Ασία-Ειρηνικό εκτός Κίνας, Χονγκ Κονγκ και Ταϊβάν. 

Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι η Ferrari δεν εξαρτάται τόσο από την Κίνα όσο άλλες premium μάρκες: Η σινική αγορά εισέφερε 176,9 εκατ. ευρώ κέρδη το α΄ 6μηνο 2025, έναντι 320 εκατ. από το Ηνωμένο Βασίλειο, 299 εκατ. από τη Γερμανία, 268,2 εκατ. από την Ιταλία και 988 εκατ. από τις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Ferrari

Παρόλα αυτά, ανησυχία κυριαρχεί στο στρατόπεδο των επενδυτών στις ΗΠΑ. Η αμερικανική αγορά, όπου η κυβέρνηση αύξησε τους φόρους σε εισαγόμενα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, προκάλεσε πτώση της μετοχής της Ferrari στα τέλη Ιουλίου. 

Οι επενδυτές φοβήθηκαν ότι η άνοδος των δασμών θα περιορίσει τα κέρδη εκεί. Ωστόσο, η μετοχή ανέκαμψε τις τελευταίες ημέρες. Η Ferrari οδεύει προς μια εφετινή χρονιά τουλάχιστον εξίσου εξαιρετική με το 2024, με πιθανό νέο ρεκόρ πωλήσεων και ακόμη μεγαλύτερη κερδοφορία. 

Πηγές Italpassion, Le Moniteur Automobile

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube