Επισκευάζονται οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Επισκευάζονται οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Την ίδια στιγμή που πολλοί χρήστες αναρωτιούνται αν οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επισκευάζονται, πρόσφατη μελέτη απαντά πως πρόκειται για μια περίπλοκη κατάσταση.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επισκευή μπαταρίας

Αν και οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, το θέμα της συντήρησης και επισκευής μπαταριών παραμένει κρίσιμο για πολλούς χρήστες.

Η πλειονότητα των χρηστών EV φοβάται ότι θα χάσουν (πολλά) χρήματα εάν χρειαστεί να αλλάξουν την μπαταρία «εκτός εγγύησης», αλλά πρόσφατη μελέτη δείχνει διαφορές μεταξύ των κατασκευαστών.

H βιομηχανική επιλογή στις διαδικασίες παραγωγής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δυσκολεύει  ή διευκολύνει τις επεμβάσεις στις μπαταρίες, διαμορφώνοντας ανάλογα το κόστος

ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επισκευή μπαταρίας

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μπαταρία αντιπροσωπεύει τουλάχιστον το 30% της συνολικής αξίας τους. Επομένως, σε περίπτωση βλάβης της μπαταρίας σε χρόνο που δεν καλύπτεται από την εγγύηση, ο ιδιοκτήτης μπορεί να κληθεί να καταβάλει πολλά χρήματα.

Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την Tchatcham Research και δημοσιεύτηκε τον περασμένο Ιούλιο, η επισκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι κατά μέσο όρο 14% μεγαλύτερη σε διάρκεια και 25% πιο ακριβή από ένα αντίστοιχο θερμικό μοντέλο.

Για τους αντιπροσώπους, η διαδικασία αποκατάστασης μπορεί επίσης να είναι δύσκολη από υλικοτεχνική άποψη. Δεδομένου του πιθανού κινδύνου πυρκαγιάς, ένα ηλεκτρικό του οποίου η μπαταρία έχει καταστραφεί ύστερα από ατύχημα πρέπει να φυλάσσεται σε εξωτερικό χώρο, ιδανικά σε απόσταση 15 μέτρων από οποιοδήποτε άλλο όχημα. «Εάν το αυτοκίνητο δεν μπορεί να αποθηκευτεί με ασφάλεια στο κέντρο επισκευής, προκύπτει πρόσθετο κόστος που σχετίζεται με τη μεταφορά σε άλλη τοποθεσία», αναφέρει η μελέτη.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επισκευή μπαταρίας

Σύμφωνα με τα στατιστικά μοντέλα επισκευής που πραγματοποίησε η Tchatcham Research, 9.400 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο ενεπλάκησαν σε περιστατικά που οδήγησαν σε επισκευή μπαταριών κατά τη διάρκεια του 2022. Με την ανάπτυξη της αγοράς, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να εκτιναχθεί σε 260.000 ετησίως έως το 2035.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει η αντικατάσταση στις μπαταρίες;

Μια άλλη μελέτη, αυτή τη φορά που πραγματοποιήθηκε από τη Mobivia, επισημαίνει μια ορισμένη ετερογένεια μεταξύ των κατασκευαστών. Αρκετοί από αυτούς διαθέτουν στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα οποία η επισκευή της μπαταρίας είναι περίπλοκη, αν όχι αδύνατη. Επειδή για να επισκευάσεις μια μπαταρία, πρέπει να έχεις πρόσβαση σε αυτήν. Αυτό ισχύει ειδικότερα για ορισμένους Αμερικανούς και Κινέζους κατασκευαστές που χρησιμοποιούν συγκεκριμένες διαδικασίες παραγωγής, για παράδειγμα, τυλίγοντας τις μπαταρίες με ένα παχύ κολλώδες στρώμα αφρού. Μια βιομηχανική επιλογή που δυσκολεύει τις επεμβάσεις σε συγκεκριμένες μονάδες και αυξάνει το κόστος.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επισκευή μπαταρίας

Αντίθετα, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές διευκολύνουν την αποσυναρμολόγηση των μπαταριών (και συνεπώς την επισκευή τους), αν και αυτό αυξάνει το κόστος κατασκευής των BEV κατά περίπου 10%. Μια «τίμια» προσέγγιση, αλλά τιμωρητική έναντι άλλων κατασκευαστών που είναι ήδη πολύ επιθετικοί στην τιμολόγησή τους.

Η μελέτη της Mobivia παίρνει λοιπόν ως παράδειγμα το Renault Mégane E-Tech. Στο γαλλικό μοντέλο, όλες οι μονάδες της μπαταρίας αφαιρούνται και αντικαθίστανται εύκολα. Για τον πελάτη, αυτή η επισκευή θα ήταν δέκα φορές φθηνότερη απ’ ό,τι αν έπρεπε να αλλάξει ολόκληρη τη συστοιχία, όπως συμβαίνει σε πολλά κινεζικά ή αμερικανικά μοντέλα.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επισκευή μπαταρίας
Στο Renault Mégane E-Tech, κάθε μία από τις 12 μονάδες της μπαταρίας μπορεί να αφαιρεθεί και να επισκευαστεί ξεχωριστά.

Το μερικές φορές υπερβολικό κόστος αυτών των επισκευών έχει προφανώς προσελκύσει την προσοχή των ασφαλιστών. Υποστηρίζοντας ένα μέγιστο επίπεδο επιδιόρθωσης για να αποφευχθεί η αύξηση του κόστους, ζητούν τη θέσπιση ενός κοινού πλαισίου. Αυτό θα διευκόλυνε τον προσδιορισμό του εάν μια μπαταρία μπορεί να επισκευαστεί ή όχι. Σε αυτό το πλαίσιο, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την δρομολόγηση ενός νέου προτύπου ISO του οποίου η οριστικοποίηση έχει προγραμματιστεί για το 2025.

Για την καλύτερη κάλυψη συγκεκριμένων κινδύνων, θα ήταν επίσης συνετό ο ενδιαφερόμενος να εξετάσει online την ασφάλιση του αυτοκινήτου του, προσαρμοσμένη κατάλληλα σε ένα ηλεκτρικό αντί να επιλέξει ένα τυπικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube