Συγκρίνουμε: Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 vs Mercedes-Benz GLA 250 e

Συγκρίνουμε: Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 vs Mercedes-Benz GLA 250 e

Με το πρώτο της PHEV, η Alfa Romeo κλείνει το μάτι σε ιδιώτες και εταιρικούς χρήστες και εισέρχεται σε μια κατηγορία όπου η Mercedes-Benz έχει ήδη επιδώσει τα διαπιστευτήριά της και συνεχίζει με την ανανεωμένη GLA 250 e. Μπορεί να κάνει το ματ η Tonale;

Με την Alfa Romeo Tonale, η μιλανέζικη φίρμα επέστρεψε ύστερα από αρκετά χρόνια στα πιο εμπορικά μονοπάτια της αγοράς. Και το έκανε με ένα μοντέλο που, πέρα από την κατηγορία των C-SUV, με την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση Q4 που προστέθηκε πρόσφατα και στον τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας, τη βάζει στα νέα εδάφη του εξηλεκτρισμού.

Η νέα έκδοση της Tonale έρχεται λοιπόν όχι μόνο προκειμένου η Alfa Romeo να απευθυνθεί σε ένα νέο κοινό, αλλά και για να δοκιμάσει τις ορέξεις των alfisti απέναντι στον μελλοντικό οδικό της χάρτη που περιλαμβάνει πολλά και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 vs Mercedes-Benz GLA 250 e

Η υβριδική κίνηση μπορεί να αποτελεί ένα νέο πεδίο για τους Μιλανέζους, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τους Γερμανούς της Mercedes-Benz. Με την GLA, στην προκειμένη περίπτωση, κάνουν εδώ και χρόνια πρωταθλητισμό στα plug-in hybrid SUV κατέχοντας ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς -ιδίως όσον αφορά τις εταιρικές πωλήσεις. Δυναμική που η Στουτγάρδη θέλει να διατηρήσει και τα επόμενα χρόνια. Γι’ αυτό και προχώρησε σε μια διακριτική αλλά ουσιαστική ανανέωση του SUV που στην περίπτωση της 250 e, επεκτείνεται και στο υβριδικό σύστημα κίνησής της.

ΚΟΣΤΟΣAlfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Mercedes-Benz GLA 250 e
Βασική τιμή€51.927 (Sprint)€ 56.500
Έκδοση δοκιμής€58.100 (Veloce)€ 56.500
Τέλη κυκλοφορίας€ 0€ 0
Εγγύηση μηχανικών μερών4 έτη ή 160.000 km2 έτη 
ΧρηματοδότησηΑνάλογα με το ντίλερMercedes-Benz Financial

Εδώ η σημαντικότερη αλλαγή αφορά τη νέα βελτιωμένη μπαταρία που μπορεί να φορτίσει πλέον σε ρεύμα AC με ισχύ έως 11 kW, ενώ με DC η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 22 kW, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο αναπλήρωσής της. Παράλληλα, η απόδοση του ηλεκτρικού μοτέρ αυξήθηκε κατά 7 PS, φτάνοντας τους 109 PS. Βελτιωμένη είναι και η ηλεκτρική αυτονομία που, στα χαρτιά τουλάχιστον, σύμφωνα με τη Mercedes-Benz φθάνει πλέον τα 65 km.

Πέρα από τις αποκλειστικές βελτιώσεις, η GLA 250 e υιοθέτησε φυσικά και τις αναβαθμίσεις της υπόλοιπης γκάμας του γερμανικού SUV. Αυτές συνοψίζονται σε περισσότερο τεχνολογικό και μη εξοπλισμό στην καμπίνα, όπως θα δούμε στη συνέχεια και ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα στην εξωτερική εμφάνιση. Οι αλλαγές στην τελευταία εντοπίζονται κυρίως στα νέα φώτα LED με τα καινούργια γραφικά, στη νέα μάσκα και στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

Απέναντι στο πιο «σοβαρό» παρουσιαστικό της GLA που τιμά με το παραπάνω την premium υπόστασή του, το αμάξωμα της Tonale φωνάζει από μακριά την καταγωγή του. Με πιο έντονες και αθλητικές γραμμές και λεπτομέρειες που δεν επιτρέπουν παρερμηνείες. Από τον κλασικό scudetto στη μάσκα ή τα εμπρός και πίσω φώτα με τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή, μέχρι τις ζάντες αλά καντράν παλιού τηλεφώνου που αφήνουν σε κοινή θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων… Σχεδόν κάθε εκατοστό από τα 4,5 m της Tonale φωνάζει ότι αυτό το SUV είναι μια «Alfa Romeo»!

Hi-tech πολυτέλεια
Με κύριο μέλημα να υπηρετήσουν την premium τιμή, αμφότερα τα μοντέλα προσφέρουν πολύ προσεγμένη καμπίνα. Με υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό, αν και σε επίπεδο εμφάνισης κάθε μία ακολουθεί την προσωπικότητα που φανερώνει η εξωτερική εμφάνιση. Πιο λιτή και με καθαρότερες γραμμές η GLA, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX να κλέβουν την παράσταση, καταλαμβάνοντας περίοπτη θέση στην κορυφή του ταμπλό, έχοντας πλέον και οι δύο στάνταρ διαγώνιο 10,25”. 

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 vs Mercedes-Benz GLA 250 e

Μέρος της ανανέωσης του εσωτερικού είναι και η αντικατάσταση του touchpad στην κεντρική κονσόλα από μια ρηχή θήκη για μικροαντικείμενα. O χώρος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό είναι καλύτερα οργανωμένος, με το νέο σημείο να φιλοξενεί ακόμα έναν κυλινδρικό διακόπτη για τη ρύθμιση του ήχου και το πλήκτρο επιλογής του προγράμματος οδήγησης που αντικατέστησε το παλιό περιστροφικό.

Από εκεί και πέρα δεν έχουν προκύψει άλλες σημαντικές αλλαγές που να έχουν μεταβάλλει τα ποιοτικά ή τα χωροταξικά δεδομένα της νέας GLA. Με την πρακτικότητα, την εργονομία και την ποιότητα των υλικών να παραμένουν στο υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια η γερμανική φίρμα στο μεσαίο SUV της.

Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τους πίσω επιβάτες και το μόνο αρνητικό που μπορείς να της προσάψεις στον οικογενειακό προσανατολισμό είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ: Λόγω της συστοιχίας των μπαταριών και των λοιπών εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος έχει περιοριστεί στα 385 lt.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣAlfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Mercedes-Benz GLA 250 e
Αερόσακοι67
Cruise control/ενεργόS/SS/S
LDW/LKA*S/ES/S
AEB/BSD*E/OS/O
Ζάντες αλουμινίουS (19")S (17")
Αισθητήρες φωτός/βροχήςS/SS/S
Προβολείς ομίχλης/LEDS/SS/S
Κλιματισμός αυτόματος/διζωνικόςS/SS/S
Ψηφιακός πίνακας/οθόνη infotainmentS (12,3")/S (10,25")S (10,25")/S (10,25")
Σύστημα πλοήγησηςSE
Android Auto/Apple CarPlayS/SS/S
Αισθητήρες πάρκινγκ εμπρός/πίσωS/SS/S
Κάμερα οπισθοπορείαςSS
Μεταλλικό χρώμαEE
S=βασικός εξοπλισμός, Ε=έξτρα  
*LDWLane Departure Warning 
*LKALane Keeping Assist 
*AEBAuto Emergency Braking 
*BSDBlind Spot Detection 

Θύμα του ηλεκτρικού συστήματος έχει πέσει και το πορτμπαγκάζ της Tonale Q4 -σε σχέση πάντα με τις υπόλοιπες εκδόσεις του ιταλικού SUV- που προσφέρει ακριβώς την ίδια χωρητικότητα (385 lt) με την GLA 250 e. Έχει όμως πιο «τετράγωνο» σχήμα και περισσότερο βάθος από του γερμανικού SUV που υπερτερεί της Tonale στο διαθέσιμο ύψος μέχρι το σημείο της εταζέρας.

Περνώντας στον θάλαμο επιβατών του ιταλικού SUV, η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός σαφώς πιο «φορτωμένου» εσωτερικού, πάντα συγκριτικά με την GLA. H καμπίνα δεν δείχνει να έχει τον ίδιο «αέρα». Μόλις την επεξεργαστείς όμως, ανακαλύπτεις ότι ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετά γενναιόδωρος για τα δεδομένα της κατηγορίας και ότι η πιο κλειστοφοβική αίσθηση αποτυπώνεται μόνο στην ορατότητα -απόρροια των μικρότερων γυάλινων επιφανειών περιμετρικά του αμαξώματος.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 vs Mercedes-Benz GLA 250 e

Από εκεί και πέρα, το πιο πληθωρικό εσωτερικό καταφέρνει με περίτεχνο τρόπο να παντρέψει το παρελθόν της ιταλικής φίρμας με τις τεχνολογίες του σήμερα. Δείχνοντας όχι μόνο ότι σχεδιαστεί με δεξιοτεχνία αλλά και με μεγάλη προσοχή στα υλικά και στη συναρμογή τους. Μόλις βολευτεί στη ψηλή θέση οδήγησης, ο οδηγός αντικρίζει εμπρός του το χαρακτηριστικό 3άκτινο τιμόνι της Alfa με τον διακόπτη εκκίνησης του μοτέρ και όλα τα κουμπιά σε εργονομική τάξη, τα ευμεγέθη αλουμινένια paddles, καθώς και το διπλό γείσο του ολοκαίνουργιου ψηφιακού καντράν. Χαρακτηριστικά που φανερώνουν το ιταλικό pedigree και πλαισιώνονται από ένα οδηγοκεντρικό ταμπλό με προσεγμένες επενδύσεις από δέρμα και Alcantara και χαρακτηριστικές κόκκινες ραφές. Τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, χαμηλά στις πόρτες και γύρω από τον λεβιέ, είναι σκληρά σε αφή αλλά με πολύ καλό φινίρισμα. Η συνολική απτή ποιότητα που προκύπτει από το εσωτερικό της Tonale είναι αντάξια του premium προσανατολισμού της. Αλλά απέναντι στη νέα GLA, αποκαλύπτεται ότι οι Ιταλοί έχουν λίγο δρόμο να διανύσουν ακόμα μέχρι να βρεθούν στο ίδιο επίπεδο με τους καταξιωμένους σε αυτό το πεδίο Γερμανούς.

Η εργονομία συγκαταλέγεται στα θετικά και των δυο PHEV. Κι αυτό διότι πέρα από τις ευμεγέθεις οθόνες έχουν διατηρήσει στην κεντρική κονσόλα τους φυσικούς διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού και άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Περνώντας στα infotainment, και στα δυο αυτοκίνητα η οθόνη αφής έχει διαγώνιο 10,25” με τo MBUX της Mercedes-Benz να κερδίσει τις εντυπώσεις σε επίπεδο γραφικών και ταχύτητας. Το σύστημα πολυμέσων της Tonale είναι λίγο πιο αργό στην απόκριση των εντολών, αλλά έχει πιο απλοϊκό και εύχρηστο μενού, ενώ σε επίπεδο συνδεσιμότητας αμφότερα είναι συμβατά με Android Auto και Apple CarPlay.

Ωστόσο, το πιο όμορφο χαρακτηριστικό του ιταλικού SUV είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3”. Όπως και ο αντίστοιχος 10,25” της GLA προσφέρει αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης και -με εξαίρεση την κατανάλωση σε kWh- είναι πλούσιος σε ενδείξεις. Αυτό που σε κερδίζει όμως είναι τα νοσταλγικά γραφικά όταν επιλέγεις την κλασική διαμόρφωση στροφόμετρου/ταχύμετρου που θυμίζει τα αναλογικά καντράν των παλιών Alfa Romeo.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣAlfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Mercedes-Benz GLA 250 e
Μήκος4.528 mm4.412 mm
Πλάτος1.841 mm1.834 mm
Ύψος1.601 mm1.609 mm
Μεταξόνιο2.636 mm2.729 mm
Μετατρόχιο εμπρός/πίσω-/-1.605/1.583 mm
Χώρος αποσκευών385/1.430 lt385/1.385 lt
Ρεζερβουάρ καυσίμου42,5 lt35 lt
Κύκλος στροφής11,5 m11,4 m
Ζάντες19"17"
Λάστιχα235/45 R19215/65 R17

Στην πρίζα από άλλο δρόμο
Με κοινό παρονομαστή την υβριδική επαναφορτιζόμενη πλατφόρμα, τα δύο SUV εκμεταλλεύονται με διαφορετικό τρόπο την υβριδική τεχνολογία τους. Το σύστημα κίνησης της GLA αποτελείται από τον γνωστό 4κύλινδρο 1.300άρη κινητήρα βενζίνης της φίρμας στο θερμικό κομμάτι του. Με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, τούρμπο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αποδίδει στη νεότερη GLA 250 e 163 PS και 270 Nm. Το σύστημα συμπληρώνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη με 109 PS και 300 Nm που ενσωματώνεται στο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και εκτελεί και χρέη μίζας και μια μπαταρία χωρητικότητας 15,6 kWh. Η συνδυαστική απόδοση των δύο κινητήρων έχει παραμείνει στους 218 PS και 450 Nm. 

Το σύστημα κίνησης της Tonale Q4 είναι ισχυρότερο, με συνδυαστική απόδοση 280 PS. Και σημαντικότερη διαφορά ότι η ροπή περνά στον δρόμο και από τους δύο άξονες, οι οποίοι συντονίζονται μεταξύ τους μέσω ηλεκτρονικής διαχείρισης. Στη βάση του υβριδικού συστήματος έχουμε έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.332 cc που κινεί με τους 180 PS τους εμπρός τροχούς. Κι έναν ηλεκτροκινητήρα με 122 PS να κινεί τους πίσω, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία ονομαστικής χωρητικότητας 15,5 kWh.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 vs Mercedes-Benz GLA 250 e

Με περίπου 100 παραπανίσια κιλά από την ελαφρύτερη GLA, η ισχυρότερη Tonale είναι αισθητά ταχύτερη. Όχι μόνο στο σπριντ των 0-100 km/h που φανερώνεται από τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές και ολοκληρώνεται σε 6,2’’, έναντι των 7,9” που χρειάζεται το γερμανικό SUV. Οι παραπάνω ίπποι της Alfa Romeo Tonale κάνουν αισθητή την παρουσία τους οποιαδήποτε στιγμή επιλέγεις να μην κινηθείς μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Το τράβηγμά της είναι πιο μεστό και πιάνει ευκολότερα χιλιόμετρα. Στην καθημερινή χρήση, η παροχή της ροπής από τους δύο κινητήρες είναι ευχάριστη και σε αρκετές περιπτώσεις πιο ομαλή από της GLA, της οποίας σε ορισμένες περιπτώσεις ο βενζινοκινητήρας μπαίνει σε δράση με λίγο πιο απότομο τρόπο. Το υβριδικό σύστημα της Tonale επίσης αποδεικνύεται λίγο πιο έξυπνο στη διαχείριση. Στο default πρόγραμμα Natural διαβάζει καλύτερα τις συνθήκες οδήγησης και αποφασίζει χωρίς να αυξομειώσεις την πίεση στο γκάζι πότε θα κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα και πότε θα ζητήσει τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα. 

Η 250 e με τη σειρά της υπερτερεί στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, με το έξυπνο πρόγραμμα που έχει εξελίξει η γερμανική εταιρεία να προσαρμόζει την ένταση της ανάκτησης ανάλογα με τις συνθήκες. Για παράδειγμα, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερο όταν δεν έχει εμπόδιο εμπρός του και ξεκινά να το φρενάρει ανακτώντας ενέργεια όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να πλησιάζει ένα προπορευόμενο όχημα. Απαιτεί συνήθεια στην αρχή, αλλά μόλις εξοικειωθείς μαζί του και καταλάβεις πώς «διαβάζει» τον δρόμο, βλέπεις ότι δουλεύει αποτελεσματικά. Και ότι συμβάλλει στην πολύ καλή διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας που κάνει το υβριδικό σύστημα της Mercedes-Benz. 

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑAlfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Mercedes-Benz GLA 250 e
Μέση κατανάλωση*5,3 lt/100 km* 4,5 lt/100 km* 
Ηλεκτρική αυτονομία*50 km55 km
Εκπομπές CO229 g/km24 g/km
* Μετρήσεις DRIVE, για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη
ΦΟΡΤΙΣΗ  
ΑC 11 kW, 0-100%2 ώρες και 30'1 ώρα και 15'
AC 16A, 0-100%5 ώρες και 30'3 ώρες και 45'

Η λειτουργία eCoasting της Tonale είναι παρεμφερής, αλλά συμβάλλει λιγότερο στην ανάκτηση της ενέργειας. Κάτι που αποτυπώνεται στην ηλεκτρική κατανάλωση. Παρά την αντίστοιχη χωρητικότητα των δύο μπαταριών, η GLA υπερβαίνει χωρίς κόπο τα 50-55 km ηλεκτρικής αυτονομίας, με την Tonale να δυσκολεύεται λίγο περισσότερο να πιάσει τα 60+ km που υπόσχεται το εργοστάσιο και τη ρεαλιστική της αυτονομία ύστερα από μια πλήρη φόρτιση να κυμαίνεται στα 45-50 km σε μια μεικτή διαδρομή.

Τα παραπάνω φυσικά έχουν αντίκτυπο και στη συνολική κατανάλωση των δύο SUV. Στην αντιπροσωπευτική μέτρηση του DRIVE σε μικτή διαδρομή 100 km με γεμάτη μπαταρία, η μέση κατανάλωση της Ιταλίδας κυμάνθηκε στα 5,3 lt/100 km, με τη Mercedes-Benz να καίει ένα λίτρο λιγότερο: 4,3 lt/100 km. Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, η GLA βγαίνει και εδώ κερδισμένη με τον εσωτερικό φορτιστή των 11 kW να αναπληρώνει ταχύτερα την μπαταρία. Σε ένα Wallbox θα χρειαστεί περίπου μια ώρα και ένα τέταρτο για να φορτίσει πλήρως από το μηδέν, τη στιγμή που η Tonale θα χρειαστεί με τα 7,4 kW του εσωτερικού φορτιστή της τουλάχιστον 2,5 ώρες.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 vs Mercedes-Benz GLA 250 e

Σπορ ή άνεση
Στον δρόμο, η ιδιοσυγκρασία κάθε «μονομάχου», από την εμφάνιση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, αποτυπώνεται λίγο πολύ και στην οδική συμπεριφορά του. Η GLA 250 e είναι σαφώς πιο ισορροπημένη και προσανατολισμένη στο πεδίο που δίνει μεγαλύτερο βάρος το κοινό της: Την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να ελέγχει σωστά τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου, περιορίζοντας την κλίση στις στροφές και προσφέροντας καλό κράτημα σε όλες τις συνθήκες. Ωστόσο, το χαρακτηριστικό της που σε κερδίζει είναι ο τρόπος που αποσβένει τις ανωμαλίες, εξασφαλίζοντας στους επιβάτες υψηλό επίπεδο άνεσης και την ποιότητα κύλισης που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με το αστέρι στη μάσκα. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑAlfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Mercedes-Benz GLA 250 e
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, 180 PS/5.750 rpm, 270 Nm/1.850 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 122 PS, 250 Nm, μπαταρία 15,5 kWh, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεωνPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.333 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, τούρμπο, 163 PS/5.500 rpm, 270 Nm/2.000-3.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 109 PS, 300 Nm, μπαταρία 15,6 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων DCT 
Συνδυαστική απόδοση 280 PS218 PS, 450 Nm
Ανάρτηση εμπρόςΓόνατα ΜacPherson, αντιστρεπτική Γόνατα ΜacPherson, αντιστρεπτική 
Ανάρτηση πίσωΓόνατα ΜacPherson, αντιστρεπτική Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική 
Φρένα εμπρός/πίσωΑερ. Δίσκοι/ΔίσκοιΑερ. Δίσκοι/Δίσκοι
Βαρος1.910 kg1.800 kg

H Tonale με τη σειρά της έχει σαφώς ένα πιο σπιρτόζικο πάτημα στον δρόμο και ένα καλοστημένο πλαίσιο που σε πολλά σημεία τιμά την οδηγική ιστορία της φίρμας. Από τα σημεία αυτά ξεφεύγει το τιμόνι που παραείναι ελαφρύ και όχι ιδιαίτερα κατατοπιστικό για τη δραστηριότητα των εμπρός τροχών. Παραμένει αρκετά άμεσο και στο προφίλ Dynamic αποκτά λίγο βάρος και λίγη αίσθηση παραπάνω. Αλλά ακόμα κι έτσι δεν είναι αυτό που θες όταν αποφασίσεις να παίξεις με τα μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι και να απολαύσεις μια στριφτερή διαδρομή. 

Και είναι κρίμα διότι τα υπόλοιπα όργανα του αυτοκινήτου ανταποκρίνονται πολύ καλά. Ειδικά η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DSV (Double Stage Valve) που φόραγε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και ελέγχει άψογα της μάζα των 1.910 kg του αυτοκινήτου, με μικρή κλίση και πολύ υψηλό κράτημα. Από κοντά και τα φρένα που πέρα από δυνατά έχουν και γραμμική διαδρομή στο πεντάλ, σε αντίθεση με τα περισσότερα plug-in hybrid της αγοράς.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣAlfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Mercedes-Benz GLA 250 e
0-100 km/h6,2" 7,9" 
Τελική ταχύτητα206 km/h210 km/h
Μετρήσεις κατασκευαστή

Παρόλο τον σπορτίφ προσανατολισμό, η ανάρτηση στο Normal πρόγραμμα οδήγησης ανταποκρίνεται πολύ καλά και στον τομέα της άνεσης. Παρόλο που οι υπερβολικοί 19άρηδες τροχοί δεν είναι και ό,τι καλύτερο για τους ελληνικούς δρόμους. Ακόμα και έτσι όμως, δεν υστερεί σημαντικά απέναντι στην 250 e και, στους πιο ποιοτικούς αυτοκινητόδρομους που έχουμε αποκτήσει πλέον, θα ταξιδέψει εξίσου άνετα και με εφάμιλλη ποιότητα κύλισης.

Πάμε ταμείο
Αναφορικά με τις τιμές, για μια μεγάλη μερίδα του κοινού που θα ασχοληθεί με τα δυο PHEV του συγκριτικού μας, η τιμή του τιμοκαταλόγου έχει ελάχιστη σημασία. Κι αυτό διότι η απόκτησή τους θα γίνει με την ευνοϊκότερη προσφορά που θα τους δώσει κάποια από τις δεκάδες εταιρείες χρονομίσθωσης που δραστηριοποιούνται πλέον στην αγορά μας. 

EuroNCAPAlfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Mercedes-Benz GLA 250 e
Αστέρια5 (2022)5 (2019)
Ενήλικοι83%96%
Παιδιά85%90%
Ευάλωτοι χρήστες του δρόμου67%79%
Βοηθήματα οδήγησης85%75%

Για τους ιδιώτες, σημειώνουμε ότι η Alfa Romeo Tonale Q4 είναι διαθέσιμη σε τρία πακέτα εξοπλισμού με τη βασική έκδοση Sprint να ξεκινά από τις €51.927, τη μεσαία Ti από τις €57.092 και την κορυφαία Veloce, που είχαμε και εμείς στη διάθεσή μας, από τις €58.100. H GLA 250 e με τη σειρά της έχει αρχική τιμή τις €56.500, με την τελική τιμή να εξαρτάται από τα επιπλέον πακέτα εξοπλισμού που τυχόν να επιλεγούν.

Κλείνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με δύο ποιοτικά και πλούσια εξοπλισμένα SUV που κινούνται με επιτυχία στο εξηλεκτρισμένο πνεύμα της εποχής, αποκομίζοντας σχεδόν ισάξια τα όποια οφέλη στο καθημερινό κόστος χρήσης. Δύσκολα θα μετανιώσει κάποιος για την τελική επιλογή του, αρκεί βέβαια αυτή να γίνει διαβάζοντας σωστά τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του κάθε αυτοκινήτου. Η Alfa υπερτερεί στο οδηγικό κομμάτι και θα στραφείς σε αυτή με πιο συναισθηματικά κριτήρια. Την ίδια στιγμή, η GLA 250 e φαντάζει πιο ορθολογική επιλογή, ειδικά για όποιον βάζει την καθημερινή άνεση και την ποιότητα μετακίνησης και διαβίωσης στην καμπίνα πιο ψηλά στη λίστα της αξιολόγησής του.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 vs Mercedes-Benz GLA 250 e

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube