Test: Renault Zoe

Test: Renault Zoe

Καινούργια Zoe: Το Renault Clio μεταμορφώνεται οπτικά και γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό για να ξεκινήσει μια νέα ζωή με το όνομα... Zoe
Η «ηλεκτρική» επίθεση της Renault θα έχει ως αιχμή του δόρατος το Zoe ZE. Πρόκειται για ένα supermini στις διαστάσεις του Clio, αποκλειστικά ηλεκτρονικούμενο, το οποίο θα αρχίσει την καριέρα του την άνοιξη του 2012. Το συγκεκριμένο Zoe είναι προ-παραγωγής και μάλιστα ακριβώς το ίδιο αυτοκίνητο της έκθεσης του Παρισιού 2010. Ο δημιουργός του ωστόσο, Αξέλ Μπρεάν, διευθυντής του τμήματος εξέλιξης concept cars της Renault, παραδέχεται ότι το αυτοκίνητο που οδηγούμε είναι κατά 90% ίδιο με αυτό που θα βγει εντελώς αθόρυβα από το εργοστάσιο Φλιν της Renault στη Γαλλία, του χρόνου τέτοιο καιρό.

Πυρ κι ηλεκτροκίνηση

Χωρίς την κατάλληλη μόνωση, το Zoe προπαραγωγής είναι ασυνήθιστα θορυβώδες για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Προφανώς αυτό το 90% ομοιότητας έχει να κάνει κυρίως με το σχεδιασμό του αυτοκινήτου και όχι με ουσιαστικές μηχανολογικές βελτιώσεις. Αυτή η «μουρμούρα» από τον ηλεκτρικό κινητήρα που είναι τοποθετημένος μπροστά, αλλά και από την άμεση μετάδοση με μειωτήρα, είναι συνεχώς παρούσα και μάλιστα αυξάνεται μαζί με την ταχύτητα.
[inset side=left]Hot Spots
-    Πρακτικό και εύκολο στη χρήση
-    Σύγχρονη εμφάνιση
-    Αρκετά μεγάλη αυτονομία
-    Στην τιμή ενός Clio diesel
-    Έλλειψη σταθμών φόρτισης ή αλλαγής μπαταριών[/inset]Παρότι προ-παραγωγής, η απόκριση στο γκάζι είναι γεμάτη και άμεση και η ανάκτηση ενέργειας στο άφημα είναι ομαλή και δεν κόβει ενοχλητικά την κύλιση, όπως σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Renault ανακοινώνει ικανοποιητικές επιδόσεις για αυτοκίνητο πόλης: 8,1” για τα 0-100 km/h και τελική που φτάνει τα 136 km/h. Η θεωρητική αυτονομία των 160 km είναι επίσης μια χαρά για αυτοκίνητο που θα κινείται σε αστικό περιβάλλον.
Το τιμόνι είναι στο συγκεκριμένο πρωτότυπο χωρίς υποβοήθηση, αλλά τα αυτοκίνητα παραγωγής θα έχουν κρεμαγέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση. Προς το παρόν παρά το ότι είναι σκληρό δείχνει ακριβές και γρήγορο. Όσο για την ανάρτηση, μάλλον δεν υπάρχει. Ακόμα και η ανάρτηση του Megane RS δείχνει μπροστά της μαλακή. Στα αυτοκίνητα παραγωγής τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά. Η ανάρτηση θα προέρχεται από το Clio με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω. Ούτε και τα σκληρά ημισλίκ εκθεσιακά λάστιχα της Michelin βοηθούν την κατάσταση. Τα Zoe παραγωγής θα φοράνε ειδικά εξελιγμένα λάστιχα, χαμηλής αντίστασης στην κύλιση για οικονομία. Το πλαίσιο θα είναι επίσης ειδικά εξελιγμένο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως ισχυρίζεται η  Renault.

Ηλεκτρογένεση

Οι μπαταρίες προέρχονται από το κοινό πρόγραμμα της γαλλικής εταιρείας με τη Nissan. Ωστόσο – ακριβώς επειδή το πάτωμα είναι ειδικά εξελιγμένο– η συστοιχία μπαταριών είναι τοποθετημένη όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Αυτή η πολύ καλή κατανομή βάρους προφανώς θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά και στην άνεση της κύλισης του «κανονικού» Zoe. Η συμμετοχή της Renaultsport στην εξέλιξη της ανάρτησης είναι πολύ πιθανή. Ο ίδιος ο Μπρεάν δεν αποκλείει μελλοντικές εκδόσεις RS για το ηλεκτρικό Zoe. Μάλιστα η Renaultsport αυτή τη στιγμή έχει ενεργό ρόλο στην εξέλιξη του Zoe Twizy ZE.
Όπως είναι αναμενόμενο, το αυτοκίνητο παραγωγής δεν θα έχει αυτό το φουτουριστικό εσωτερικό ούτε και τα περίεργα καθίσματα. Θα μείνει όμως ως έχει ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων, αλλά και η τολμηρή σε σχεδίαση κεντρική οθόνη που προβάλλει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του κινητήρα και την κατάσταση των μπαταριών. Ο Μπρεάν μας λέει επίσης ότι και τα φώτα θα είναι συμβατικά. Επίσης θα καταργηθεί και η γυάλινη οροφή, καθώς κρίνεται βαριά και ενεργοβόρα όσον αφορά την ψύξη και τη θέρμανση του εσωτερικού.
Παρά την πιο συμβατική εμφάνισή του, το Zoe παραγωγής θα εξακολουθήσει να είναι όμορφο και μας υπόσχεται ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Πιθανώς να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε και χρησιμοποιούμε τα supermini. Θα κοστίζει επίσης όσο ένα συμβατικό supermini. Περιμένουμε δηλαδή τιμή αντίστοιχη με ενός ακριβού Clio.
Μας πλησιάζει ένας γενναίο ηλεκτρικό μέλλον και το καλύτερο είναι πως δεν χρειάζεται τελικά να είμαστε τόσο γενναίοι για να βάλουμε την πρίζα...

Ηλεκτρική επίθεση
Για την πλήρη φόρτιση των μπαταριών του Zoe θα απαιτούνται έξι με οχτώ ώρες από οικιακή πρίζα. Αν χρειάζεστε μεγαλύτερη ταχύτητα θα μπορεί να κάνει γρήγορη φόρτιση από δημόσιους ταχυφορτιστές. Δέκα λεπτά σε έναν τέτοιο προσθέτουν 60 λεπτά αυτονομίας. Αν έχει υπομονή να περιμένεις 30 λεπτά, οι μπαταρίες θα φορτίσουν στο 80%. Για όσους ζουν εκτός πόλης, το Zoe ενσωματώνει και το σύστημα γρήγορη αλλαγής μπαταριών της Renault. Σε ειδικά σημεία οι αποφορτισμένες μπαταρίες μπορούν να αλλαχθούν από άλλες πλήρως φορτισμένες. Η όλη διαδικασία χρειάζεται περίπου τρία λεπτά, όμως δεν έχουν ακόμα διαμορφωθεί τέτοια εξειδικευμένα κέντρα
[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Το Zoe θα είναι το πρώτο «κανονικό» ηλεκτρικό supermini, εξελιγμένο ειδικά για τέτοια χρήση. Το κατά πόσο θα πουλήσει εξαρτάται από την εξάπλωση των σημείων φόρτισης και ανταλλαγής μπαταριών
Τεχνολογία Ηλεκτρικό μοτέρ με άμεση μετάδοση και μειωτήρα, μπαταρίες ιόντων λιθίου
Απόδοση 80 PS, 16,6 kgm/4.000 rpm
Επιδόσεις: 0-100 σε 8,1”, τελική 137 km/h
Μέση κατανάλωση: 160 km αυτονομία
Μετρήσεις κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube