Test: Mercedes Vito Crewbus 4x4

Test: Mercedes Vito Crewbus 4x4

Πας παντού: Δεν έχει σημασία αν μεταφέρεις εμπορεύματα ή επιβάτες. Με το τετρακίνητο Vito θα φτάσεις στα σίγουρα στον προορισμό σου
Ακούγοντας επαγγελματικό, μου έρχεται στο μυαλό η «κλούβα» χωρίς παράθυρα και καθίσματα, με τον τεράστιο χώρο φόρτωσης. Υπάρχει όμως και η επιβατική, με δυνατότητα μεταφοράς ως εννιά ατόμων και μια «ευπροσάρμοστη» καμπίνα στις απαιτήσεις τους. Όπως και στα επιβατικά, έτσι και σε αυτή την αγορά η Mercedes ξεχωρίζει για την ποιότητα του εσωτερικού. Οι πολλές και πρακτικές θήκες του ταμπλό καταπίνουν όλα τα μικροπράγματα και η εργονομία σε κάνει να νιώθεις οικεία σαν να βρίσκεσαι στο προσωπικό σου γραφείο. Τα πλαστικά και τα υφάσματα δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας για τα μέτρα της κατηγορίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Vito φοβάται τα λασπωμένα παπούτσια ή τα λερωμένα ρούχα της δουλειάς.

Business or pleasure?

Το πλαίσιο δεν εμφανίζει τις ταλαντώσεις που νιώθει σε αυτοκίνητα του είδους ένας καλομαθημένος οδηγός επιβατικών. Το τιμόνι εμπνέει σιγουριά στα πολλά χιλιόμετρα και η κατευθυντικότητα επηρεάζεται ελάχιστα από τον πλευρικό άνεμο. Υπάρχουν δύο εκδόσεις κινητήρων diesel με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και απόδοση 136 ή 163 ίππων. H μέγιστη ροπή αποδίδεται ήδη από τις 1.400 rpm για τον «μικρό» και 1.600 rpm για το «μεγάλο», ανοίγοντας ένα ευρύ ωφέλιμο φάσμα που απλώνεται ως τις 4.000 rpm. Τα σβέλτα ταξίδια στην εθνική του ταιριάζουν, αλλά η συγκεκριμένη τετρακίνητη έκδοση είναι πραγματική αποκάλυψη μακριά από την άσφαλτο.
Με απόσταση από το έδαφος 150 mm εμπρός και 210 mm πίσω, γωνία προσέγγισης 20 μοιρών, ράμπας 19 και διαφυγής 28, πολύ δύσκολα θα βρεθεί εμπόδιο που θα του κόψει το δρόμο. Η κατανομή της ροπής είναι καθορισμένη στο 35-65 εμπρός πίσω. Το σύστημα τετρακίνησης είναι το γνωστό από την πρώτη ML 4ETS. Αποτελείται από τρία ελεύθερα διαφορικά και με τη χρήση των φρένων προσομοιώνει τη λειτουργία ελεγχόμενου διαφορικού τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα. Μέσω των αισθητήρων του ABS αντιλαμβάνεται την διαφορά ταχύτητας που προκύπτει από το γλίστρημα κάποιου τροχού. Εφαρμόζοντας αυτόματα και ομαλά πίεση στο φρένο, ελέγχει το σπινάρισμα και μεταφέρει τη ροπή στον άλλο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Το σύστημα αποτελεί κομμάτι της εξελιγμένου ESP, όπως και το Trailer Stability Assist. Πρόκειται για ένα λογισμικό που βοηθά τον οδηγό να ελέγξει τη συμπεριφορά του ρυμουλκούμενου (απαραίτητη προϋπόθεση το εργοστασιακό trailer) σε οριακές καταστάσεις όπως η απότομη αλλαγή λωρίδας σε ολισθηρό οδόστρωμα. Το είδα στην πράξη σε ειδική άσκηση στην πίστα και ειλικρινά πιστεύω ότι στο δρόμο χωρίς αυτό σε παρόμοια κατάσταση το ατύχημα θα ήταν πρώτο θέμα στις ειδήσεις.  
Μετά από μια γεμάτη μέρα εντός και εκτός δρόμου, δεν θα πω ότι το αγάπησα, σίγουρα όμως το εκτίμησα. Και το ξέρω ότι θα έρθουν στιγμές που με τα δυο παιδιά μου θα το ήθελα παρκαρισμένο έξω από το σπίτι, να μας περιμένει να φορτώσουμε για διακοπές.
[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Η τελειομανία της Mercedes δεν είναι καθόλου μικρότερη στα επαγγελματικά. Η τετρακίνηση διευρύνει θεαματικά το πεδίο δράσης ενός Vito Crewbus
Τεχνολογία
113 CDI: 2.143 cc, i4, 2EEK, 16v, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 136PS @ 3.800 rpm, 31,6 kgm @ 1.400 – 2.600 rpm
116 CDI: 2.143 cc, i4, 2EEK, 16v, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 163PS @ 3.800, 36,8 kgm @1.600 – 2.400 rpm
Κατανάλωση 8,7 – 8,9 lt/100 km και για τις δύο εκδόσεις
CO2 229 – 234 g/km[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube