Test drive: VW T-Cross 1.0 TSI 115PS DSG

Test drive: VW T-Cross 1.0 TSI 115PS DSG

Δοκιμάζουμε το νέο, μικρό crossover/SUV της VW, στην έκδοση με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα 115 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Μπορεί τα ηλεκτροκίνητα να έχουν τη μεγαλύτερη δημοσιότητα, όμως αυτά που πουλάνε σήμερα είναι τα crossover/SUV. Ειδικά η υποκατηγορία των μικρών B-SUV παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη. Κι έμοιαζε περίεργο που το VW Group ήταν απόν μέχρι πέρσι. Αυτή είναι όμως παραδοσιακά η πολιτική του γερμανικού ομίλου. Να μπαίνει στο παιχνίδι αργά και στοχευμένα, έχοντας παρακολουθήσει τον ανταγωνισμό, ώστε να φτιάξει αυτό που ζητάει η αγορά.

Αφού λοιπόν δοκίμασε τα νερά με το SEAT Arona, η VW διαθέτει τώρα στην αγορά το δικό της B-SUV, το T-Cross, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει προς τα κάτω μια γκάμα αντίστοιχων μοντέλων που αρχίζουν από Τ: Touareg, Tiguan και T-Roc, κατά φθίνουσα σειρά μεγέθους.

Το T-Cross είναι βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Polo. Είναι όμως μεγαλύτερο σε διαστάσεις: 47 mm μακρύτερο και 97 mm ψηλότερο συνολικά. 

VW T-Cross πλάγια όψη

Οπτικά, τα δύο αυτοκίνητα δεν έχουν σχέση. Δεν πρόκειται εδώ για ένα ψηλωμένο Polo, σε στιλ Ford Fiesta Active, αλλά για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, που μπορεί να θυμίζει T-Roc στο εμπρός μέρος, αλλά συνολικά έχει το πιο τετραγωνισμένο στιλ του μεγαλύτερου Tiguan. Γενικά, το T-Cross πλασάρεται ως λιγότερο «μοδάτο» και πιο πρακτικό από το T-Roc, παρότι είναι 12,2 εκατοστά μικρότερο σε μήκος. 

Η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετά μεγάλη, 18,4 cm, όμως η VW χαρακτηρίζει το T-Cross «αστικό SUV», όχι εκτός δρόμου όχημα, αφού δεν προσφέρει σύστημα τετρακίνησης σε καμία έκδοσή του.

Όσον αφορά στους κινητήρες, διατίθεται μεν ο ντίζελ 1.6 TDI για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα, όμως πιο δημοφιλής αναμένεται να είναι ο 3κύλινδρος 1.0 TSI που προσφέρεται σε εκδόσεις 95 και 115 PS. Η πρώτη συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ενώ η δεύτερη με 6άρι, αλλά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις 7 σχέσεις. 

Η πρακτικότητα πάνω απ’ όλα        
Τα προαιρετικά σχεδιαστικά πακέτα Energetic Orange και Bambus Garden Green προσθέτουν έντονες χρωματικές πινελιές, όμως το στάνταρ εσωτερικό του T-Cross είναι πιο σοβαρό παρά νεανικό, με την έμφαση στην εργονομία. Όλα είναι στη θέση τους και δουλεύουν σωστά, ενώ ο έξτρα ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display με τις τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις, προσθέτει έναν ακόμη πιο high-tech τόνο. Όλα τα T-Cross έχουν σύστημα πολυμέσων Composition Media με οθόνη αφής 8 ιντσών αρμονικά ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό.

VW T-Cross ταμπλό

Από λειτουργική άποψη δεν υπάρχει κανένα παράπονο από το εσωτερικό. Ποιοτικά όμως δεν είναι στο επίπεδο άλλων VW, συμπεριλαμβανομένου και του Polo. Ουσιαστικά, όλα τα πλαστικά στην καμπίνα είναι σκληρά.

Αντίθετα από την απτή ποιότητα, οι χώροι του T-Cross εντυπωσιάζουν αν αναλογιστείς ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μήκους μόνο 4,11 m. Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί το συρόμενο πίσω κάθισμα που κινείται εμπρός-πίσω σε μια διαδρομή 14 cm. Αν είναι τραβηγμένο τέρμα πίσω, τότε χωράει να καθίσει άνετα ένας ψηλός επιβάτης πίσω από έναν ψηλό οδηγό. Το πίσω κάθισμα είναι όμως διαμορφωμένο σε δύο μόνο θέσεις και, παρά το σχετικά μεγάλο –για την κατηγορία– πλάτος, όποιος καθίσει στη μέση δεν θα βολευτεί καθώς θα τον ενοχλήσουν επίσης το ψηλό τούνελ του δαπέδου και η κεντρική κονσόλα που εξέχει προς τα πίσω.

Η ορατότητα είναι καλή, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον οδηγό, που κάθεται 10 cm ψηλότερα απ’ ό,τι στο Polo. Η θέση οδήγησης δέχεται πληθώρα ρυθμίσεων και το κάθισμα παρέχει σωστή στήριξη τόσο στη μέση όσο και στα πλευρά όταν στρίβεις.

Η καμπίνα είναι και πρακτική, με ευρύχωρες θήκες στις πόρτες, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, δύο ποτηροθήκες, κουτί κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο και θέση επαγωγικής φόρτισης του κινητού. Τέλος, το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο, με χωρητικότητα από 385 έως και 455 lt, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Η διαιρούμενη (60:40) πλάτη του τελευταίου διπλώνει κι έρχεται «πρόσωπο» με το δάπεδο δύο θέσεων του χώρου αποσκευών ώστε να μπορείς εύκολα να φορτώσεις βαριά και ογκώδη αντικείμενα, ενώ για αυτά με μεγάλο μήκος διπλώνει σε οριζόντια θέση η πλάτη του εμπρός δεξιού καθίσματος.    

Καλή δουλειά από τον 1.0 TSI    
Τα 1.270 kg του T-Cross, όπως το μετρήσαμε, είναι κάπου στο μέσο όρο της κατηγορίας. Παρ’ όλα αυτά, οι 115 ίπποι τού δίνουν κορυφαίες επιταχύνσεις από στάση σε σύγκριση με άλλα αυτόματα crossover που έχουμε δοκιμάσει. Η επίδοση των 10,1” στο 0-100 km/h και των 31,7” στο χιλιόμετρο είναι πολύ μπροστά από τα 10,9” και 32,4” του Peugeot 2008 1.2 Puretech 110 EAT6 που είναι το δεύτερο ταχύτερο, ενώ ο μέσος όρος της κατηγορίας είναι στα 11,2” και 33,2” αντίστοιχα.

Στις ρεπρίζ εν κινήσει το T-Cross είναι και πάλι γρήγορο, με 5,2” για τα 80-110 km/h με kickdown και 8,6” για τα 110-140, τιμές και πάλι πολύ καλύτερες από το μέσο όρο της κατηγορίας, που βρίσκεται κάπου στα 5,8”/10,7”.

VW T-Cross κινητήρας

Γενικά, ο 1.0 TSI δείχνει πολύ πιο ψυχωμένος απ’ ό,τι περιμένεις κρίνοντας από τον κυβισμό του. Αν δεν είσαι πολύ φορτωμένος, ποτέ δεν νιώθεις να σου λείπει δύναμη, ενώ οι 7 –όχι υπερβολικά μακριές– σχέσεις του DSG καλύπτουν τα όποια κενά σε ροπή κάτω από τις 1.600 rpm. Στο νορμάλ οδηγικό πρόγραμμα D του κιβωτίου, η απόκριση στο γκάζι και η προθυμία για kickdown δεν ενθουσιάζουν, όμως το κινητήριο σύνολο ζωντανεύει αισθητά αν επιλέξεις το πρόγραμμα S. Καλά λειτουργεί το DSG και στο χειροκίνητο πρόγραμμα, αν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα. 

Στην κανονική έως σβέλτη οδήγηση, που αντιπροσωπεύει τον «φάκελο λειτουργίας» του αυτοκινήτου, ο 3κύλινδρος κινητήρας είναι πολιτισμένος και δεν ενοχλεί με θόρυβο ή κραδασμούς. Ούτε κι όταν ανεβάζεις ψηλά τις στροφές ενοχλεί, αλλά δεν κερδίζεις σε απόδοση. Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι πάντα από ομαλές έως ανεπαίσθητες.

Η γρήγορη οδήγηση με το κιβώτιο στο S ανεβάζει την κατανάλωση, όμως σε κανονικές συνθήκες το T-Cross δεν καίει πολλή βενζίνη. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 7,8 lt/100km, τιμή κάπου στο μέσο όρο της κατηγορίας. 

Τυπική συμπεριφορά VW    
Η ανάρτηση του T-Cross δείχνει σχετικά σφιχτή, για να ελέγχονται πιο αποτελεσματικά οι κινήσεις του αμαξώματος, επειδή το αυτοκίνητο είναι ψηλό. Πράγματι, γέρνει στις στροφές και βυθίζεται στο φρενάρισμα πολύ λιγότερο απ’ όσο περιμένεις. Και κρατάει καλά, χωρίς έντονη αρχική υποστροφή και με καλή πρόσφυση από τα λάστιχα 205/55, ενώ η συμπεριφορά κοντά στο όριο είναι τυπική για VW: σταθερή, φιλική και προβλέψιμη. Ό,τι πρέπει για τον μέσο οδηγό, δηλαδή. Ένας γρήγορος οδηγός θα ήθελε μεγαλύτερη αμεσότητα στην απόκριση, πιο ζωηρή ουρά και περισσότερη αίσθηση από το –κατά τα άλλα ακριβές– τιμόνι, όμως το αυτοκίνητο δεν έχει σχεδιαστεί για τέτοιου είδους οδήγηση.

VW T-Cross στροφή

Είναι φανερό ότι οι μηχανικοί της VW έχουν προτάξει την ευκολία χρήσης και τη σταθερότητα. Το T-Cross δείχνει ακλόνητο στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες, και είναι και ξεκούραστο, με χαμηλό θόρυβο από κινητήρα και δρόμο, και μόνο ένα θρόισμα του ανέμου γύρω από τους μεγάλους καθρέφτες. Πολύ καλή είναι και η άνεση σε αυτές τις συνθήκες, αλλά στις χαμηλότερες ταχύτητες, μέσα και γύρω από την πόλη, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση δεν απορροφά εντελώς τις απότομες ανωμαλίες του δρόμου και νιώθεις τον κραδασμό. Μέρος της ευθύνης ίσως να είχαν οι (έξτρα) 17άρηδες τροχοί του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, και τα πράγματα να είναι καλύτερα με τους στάνταρ 16”.

Τέλος, τα φρένα του T-Cross στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων, όντας δυνατά, με γραμμική απόκριση στο πεντάλ, ανθεκτικά στα αλλεπάλληλα δυνατά φρεναρίσματα και αποτελεσματικά, δίνοντας πολύ καλές απόστάσεις ακινητοποίησης για την κατηγορία.

Καλή σχέση τιμής-εξοπλισμού            
Ο τιμοκατάλογος του VW T-Cross 1.0 TSI ξεκινά από τα €17.400, αλλά για το μοντέλο των 95 ίππων. Αυτό των 115 ξεκινά από τα €18.850 ενώ με το αυτόματο κιβώτιο DSG το κόστος ανεβαίνει στα €20.350 – τιμή κάπου στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Πρέπει εδώ να λάβουμε υπόψη ότι το T-Cross δεν διατίθεται στην Ελλάδα στη βασική έκδοση, αλλά ξεκινά από την πολύ καλά εξοπλισμένη Life. Αυτή έχει ως στάνταρ ένα υπέρ-πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με αναγνώριση πεζών, ενεργή διατήρηση λωρίδας, επιτήρηση τυφλού σημείου (που ειδοποιεί και για την κυκλοφορία όταν βγαίνεις κάθετα σε δρόμο με όπισθεν), ανίχνευση τυχόν κόπωσης του οδηγού, και κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ είναι επίσης οι ζάντες αλουμινίου 16”, οι προβολείς ομίχλης/στροφής, το σύστημα πολυμέσων Composition Media των 8” και η επαγωγική φόρτιση του κινητού.

Αν θέλεις επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες 17”, σπορ καθίσματα, κρυφό φωτισμό εσωτερικού, ενεργό cruise control, προβολείς LED με αυτόματη ρύθμιση δέσμης και τιμόνι με paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων στο DSG, τότε πρέπει να εκταμιεύσεις €21.800 για την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Style.

VW T-Cross πίσω όψη

Τι λέει το DRIVE
Το T-Cross παίζει με επιτυχία το χαρτί της πολυδιάστατης προσωπικότητας και της πρακτικότητας, όντας στο στοιχείο του σε κάθε περιβάλλον και σε οποιαδήποτε χρήση. Στην έκδοση με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση, γρήγορο, ασφαλές και αρκετά οικονομικό. Οι τιμές του μπορεί να μην είναι από τις χαμηλές της κατηγορίας, αλλά κρίνονται ανταγωνιστικές αν λάβουμε υπόψη τον εξοπλισμό και ιδίως το υπέρ-πλήρες πακέτο ασφαλείας που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Τιμή Από €20.350 (€17.400 για τη χειροκίνητη έκδοση των 95 PS)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
0-160 km/h 29,5”
0-400 m 17,2” @ 130,3 km/h
0-1.000 m 31,7” @ 163,3 km/h
60-160 km/h 25,1”
50-80 km/h 3,4”
80-110 km/h  5,2”
110-140 km/h  8,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,9 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km
Διαστάσεις 4.110 x 1.782 x 1.558 mm
Χώρος αποσκευών 385-455 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube