Test drive: Volkswagen Touran 1.6 TDI 115 PS DSG BMT

Test drive: Volkswagen Touran 1.6 TDI 115 PS DSG BMT

Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας για το Touran κέρδισε 5 ίππους και τόνωσε ελαφρώς τις επιδόσεις του μεσαίου πολυμορφικού της Volkswagen.

Το 7θέσιο μεσαίο πολυμορφικό της Volkswagen χρησιμοποιεί την πιο μεγάλη έκδοση της πλατφόρμας MQB, που πάει πακέτο με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Το μήκος του είναι 4.527 mm, το πλάτος 1.829 και το ύψος 1.659 mm, ενώ το μεταξόνιο 2.791 mm. Ακριβώς όσο ενός Passat δηλαδή ή ενός 7θέσιου Tiguan Allspace.

Τόνωση επιδόσεων
Η αφορμή που δοκιμάζουμε το Touran ξανά, είναι ο 1.6 TDI κινητήρας που πρόσφατα αναβαθμίστηκε στους 115 ίππους από 110 και το καταλαβαίνεις από το κόκκινο χρώμα στο D και το I του TDI. Η ροπή παραμένει στα 25,5 kgm, αποδίδεται όμως μεταξύ 1.500-3.250 rpm αντί 1.500-3.000 rpm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT

Η διαφορά σε αίσθηση είναι αμελητέα, όμως τα όργανα μετρήσεων ανέδειξαν την αναβαθμισμένη έκδοση με το 7άρι DSG συνολικά ταχύτερη από την 110άρα (την έχουμε δοκιμάσει μόνο με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο) η οποία προς το παρόν εξακολουθεί θα διατίθεται. Όχι πολύ, μα αρκετά ώστε να δικαιολογούνται τα παραπάνω €400.

Ο κινητήρας ακούγεται στην καμπίνα χωρίς να ενοχλεί και συνεργάζεται πετυχημένα με το κιβώτιο που θα μπορούσε να είναι λιγότερο απότομο στο ξεκίνημα. Οι αλλαγές είναι τόσο γρήγορες και ομαλές που τις μαρτυρά κυρίως το στροφόμετρο, ενώ πάντα η επιλεγμένη σχέση είναι η σωστή.

Τα 0-100 km/h διαρκούν 11,4” αντί για 11,7”, μια τιμή απόλυτα αξιοπρεπή για ένα 1.600άρι ντίζελ βάρους 1.580 kg. Σημειώστε δε ότι στα 150 km/h οι χρόνοι είναι 28,6” και 31,9” αντίστοιχα. Αξιοπρεπείς είναι και οι ρεπρίζ, με 80-110 km/h σε 6,0” και 110-140 km/h σε 9,9”, καλό είναι πάντως να θυμάστε ότι με το αυτοκίνητο φορτωμένο ο κινητήρας ζορίζεται πολύ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.6 TDI BMT

Αντιθέτως, τα φρένα ακινητοποιούν το Touran από τα 100 km/h σε 37,9 m και δε δείχνουν να επηρεάζονται ιδιαίτερα από το αυξημένο φορτίο.

Σημειώστε επίσης ότι οι ελαφρώς βελτιωμένες επιδόσεις δεν έχουν επίπτωση στην μέση κατανάλωση, την οποία μετρήσαμε στα 6,8 lt/100 km.

Στο δρόμο η ανάρτηση αναλύει σωστά τα φορτία που αναπτύσσονται ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο, δίνοντας σωστό έλεγχο του αμαξώματος χωρίς θυσίες στην άνεση. Εξαίρεση αποτελούν μόνο τα βαθιά εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου σε ταχύτητες πόλης, σε συνδυασμό με τους 18άρηδες τροχούς του πακέτου R-Line. Το τελευταίο πάντως κάνει σαφώς πιο ενδιαφέρουσα τη φιγούρα του Touran.

Περάστε κόσμε
Ως γνωστό δε θα θυμάσαι την καμπίνα του Touran ως ευφάνταστη, αλλά ως εξαιρετικά πρακτική. Μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται ακόμα και στην οροφή, η θέση οδήγησης είναι όρθια αλλά άνετη και στα τρία ανεξάρτητα συρόμενα καθίσματα της δεύτερης σειράς υπάρχει τεράστιος χώρος. Ο οποίος συνοδεύεται από πορτμπαγκάζ 633 lt που έχει πολύ χαμηλό κατώφλι, τεράστιο άνοιγμα και φτάνει τα 1.980 lt ρίχνοντας τα καθίσματα.

Η τρίτη σειρά καθισμάτων αποθηκεύεται στο πάτωμα όταν δε χρησιμοποιείται, ομολογουμένως όμως επαρκεί μόνο για μικρά παιδιά. Το μπες-βγες είναι αρκετά εύκολο, υπάρχουν βάσεις isofix και θήκες για ποτήρια, όμως τελικά δε θα βολέψει ενήλικους για μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, περιορίζει το πορτμπαγκάζ στα 137 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Touran 1.6 TDI BMT

Από την άλλη, σε εξαιρετικό επίπεδο βρίσκονται η εργονομία με την ηχομόνωση, ενώ η απτή ποιότητα είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η κατηγορία. Μαλακό πλαστικό καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, ενώ ακόμα και τα σκληρά πλαστικά έχουν άριστο φινίρισμα.

Αυτά βέβαια ισχύουν σε κάθε Touran, όπως άλλωστε και το δεδομένο της τσιμπημένης τιμής, ειδικά εάν θέλεις τα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 6,5” και τον αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών της πλούσιας έκδοσης Advance. Λόγω φορολογίας όμως, στη συγκεκριμένη έκδοση το DSG χρεώνεται €4.210 (!) και σημαίνει €31.600, όταν στην Active η αντίστοιχη χρέωση είναι €1.600 και η βασική τιμή τα €27.350.

Τι λέει το DRIVE
Πιο ζωντανός πλην όμως και πάλι οριακός με φουλ φορτίο, ο 1.6 TDI δικαιολογεί τη μικρή αύξηση της τιμής ενός υποδειγματικά ευρύχωρου και πρακτικού μεσαίου πολυμορφικού που χωράει πέντε ενήλικους και δύο παιδιά.
Τιμή από € 27.350
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 115 PS/3.250-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.250 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εφτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
0-160 km/h 35,8”
0-400 m 18,1” @ 124,8 km/h
0-1.000 m 33,2” @ 156,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,9”
30-50 km/h (kickdown) 1,6”
50-80 km/h (kickdown) 4,0”
80-110 km/h (kickdown) 6,0”
110-140 km/h (kickdown) 9,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2110-115 g/km
Διαστάσεις 4.527 x 1.829 x 1.659 mm
Χώρος αποσκευών 633 (5θέσιο)/137 (7θέσιο) lt
Βάρος 1.580 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία και τη ρύθμιση Sport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube