Test drive: Volkswagen e-up! MY2020

Με αυξημένη αυτονομία και χαμηλότερη τιμή, το e-up! αποτελεί έναν από τους πιο προσιτούς τρόπους για είσοδο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Το Volkswagen e-up! έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το 2013. Σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ήταν της μόδας, η περιορισμένη αυτονομία και η τσιμπημένη τιμή του δεν του επέτρεψαν να ξεχωρίσει στην αρένα των πωλήσεων. Επτά χρόνια αργότερα, οι στοχευμένες επεμβάσεις της Volkswagen καθιστούν το e-up! πιο επίκαιρο από ποτέ, δίνοντάς του μια δεύτερη ευκαιρία να κερδίσει το αγοραστικό κοινό καθώς αποτελεί πλέον τη μοναδική έκδοση του μοντέλου που διατίθεται στην ελληνική αγορά, μετά από την κατάργηση των up! (βενζίνη) και eco up! (LPG).

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, η σημαντικότερη αλλαγή στο ανανεωμένο e-up! είναι η μεγαλύτερη μπαταρία 32,3 kWh (από 18,7 kWh) που του χαρίζει αυτονομία WLTP 260 km (από NEDC 160 km), καθιστώντας το μια πρακτική επιλογή για καθημερινή χρήση, απαλλαγμένη από το range anxiety.

VW
Τα φώτα LED στον εμπρός προφυλακτήρα και η επιγραφή e-up! στην γυάλινη πίσω πόρτα είναι τα μοναδικά στοιχεία που κάνουν το ηλεκτρικό μοντέλο να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα up!.

Όπως διαπιστώσαμε από τη συμβίωσή μας με το e-up!, 220-240 km ηλεκτρικής αυτονομίας είναι εύκολα εφικτά στον πραγματικό κόσμο. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια όσον αφορά το στυλ οδήγησης, είδαμε μέση κατανάλωση 13 kWh (πολύ κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 12,7 kWh) σε μικτή διαδρομή που περιλάμβανε κίνηση στην πόλη, και αρκετά χιλιόμετρα στην Αττική οδό.

Πιο συγκεκριμένα, μετά από ένα ολόκληρο σαββατοκύριακο στο οποίο διανύσαμε 150 km, η στάθμη της μπαταρίας ήταν στο ¼ και ο υπολογιστής ταξιδιού έγραφε 70 km υπολειπόμενης αυτονομίας επιτρέποντάς μας να κινηθούμε ξέγνοιαστα προς το κοντινότερο σημείο φόρτισης. Σε wallbox ή δημόσιο φορτιστή που παρέχει 7,2 kW ενέργειας (εναλλασσόμενο ρεύμα), μια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 5 ώρες. Παράλληλα, το e-up! υποστηρίζει και γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα σε ταχύτητες έως 40 kW.

VW
Το ηλεκτρικό μίνι της Volkswagen συχνά προκαλούσε το ενδιαφέρον των περαστικών λόγω της αθόρυβης λειτουργίας του.

Για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία, τα προγράμματα Eco και Eco+ μειώνουν απόδοση του κινητήρα και χαμηλώνουν τον κόφτη χαρίζοντας περισσότερα km μέχρι την πρίζα. Επιπλέον, από τον λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου, ο οδηγός επιλέγει το επιθυμητό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας που φρενάρει το όχημα όταν σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Το τελευταίο, είναι πολύ χρήσιμο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης ή σε κατηφόρα, επιτρέποντας οδήγηση με ένα πεντάλ.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 83 PS (61 kW) και 210 Nm κινώντας τους εμπρός τροχούς. Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,9” μπορεί να μην ακούγεται εντυπωσιακή, όπως και η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 130 km/h, όμως η αίσθηση που σου δίνει το e-up! είναι πως οδηγείς ένα ιδιαίτερα σβέλτο αυτοκίνητο πόλης με πλούσια αποθέματα ροπής σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας.

VW
Το e-up! σου δίνει την αίσθηση ενός σβέλτου αυτοκινήτου πόλης με πλούσια αποθέματα ροπής σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας.

Από τα πρώτα km που διανύεις μαζί του, το e-up! κλέβει την παράσταση με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και την αθόρυβη λειτουργία του. Μέχρι τα 30 km/h ένας διακριτικός ήχος συνοδεύει την κύλιση για λόγους προστασίας πεζών (μπορεί να απενεργοποιηθεί) ενώ ένα ελαφρύ σφύριγμα υποδηλώνει την παρουσία ηλεκτρικού μοτέρ. Η ανάρτηση είναι άνετη, το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και τα φρένα έχουν φυσική αίσθηση - πράγμα που δε συναντάς εύκολα σε ηλεκτρικά μοντέλα του ανταγωνισμού λόγω του πολύπλοκου συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Το επιπλέον βάρος λόγω μπαταριών είναι αισθητό, όμως δεν προβληματίζει τον οδηγό.

Όπως γνωρίζαμε ήδη και από τις συμβατικές εκδόσεις της τριάδας A-Segment μοντέλων του VW Group, οι χώροι του e-up! είναι γενναιόδωροι. Στην καμπίνα θα φιλοξενηθούν άνετα έως τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ με διπλό πάτωμα έχει χωρητικότητα 250 λίτρων.

VW
Η βάση για smartphone στην κορυφή του ταμπλό μετατρέπει το κινητό σας σε infotainment. Κατά τα άλλα η εικόνα είναι συντηρητική, χωρίς τα gadget που θα περίμενε κάποιος από ένα ηλεκτρικό όχημα.

Ο μοναδικός τομέας στον οποίο το e-up! έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία του είναι η σχεδίαση - και δεν μιλάμε για το εξωτερικό που παραμένει χαριτωμένο με LED φώτα ημέρας και γυάλινη πίσω πόρτα, αλλά για το εσωτερικό. Χωρίς να έχουμε παράπονο από την εργονομία ή την ποιότητα των σκληρών πλαστικών, η εικόνα του ταμπλό είναι συντηρητική για ένα ηλεκτρικό μοντέλο με νεανικό προσανατολισμό. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων έχει ασπρόμαυρη οθόνη για τον υπολογιστή ταξιδιού, ενώ η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τα χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού και μια μικρή οθόνη που δεν είναι αφής. Ευτυχώς, η Volkswagen εξοπλίζει το μοντέλο με βάση για smartphone στην κορυφή του ταμπλό μετατρέποντας το κινητό σας σε infotainment και συνδέοντάς το μέσω bluetooth με τα 6 ηχεία.

Η αρχική τιμή του e-up! στην Ελλάδα είναι €23.750, η οποία με την ισχύουσα επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά πέφτει στα €20.877. Από τον προαιρετικό εξοπλισμό, χρήσιμο είναι και το πακέτο Driver Assistance με κόστος €395 που προσθέτει cruise control, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος τα οποία συμπληρώνουν τα στάνταρ Lane Assist (διατήρηση λωρίδας) και Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα).

VW
Από τα πρώτα km που θα διανύσεις μαζί του, το e-up! κλέβει την παράσταση με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την αθόρυβη λειτουργία του.

Τι λέει το DRIVE
Το ηλεκτρικό e-Up! είναι πιο ελκυστικό από ποτέ, συνδυάζοντας αυξημένη αυτονομία, πρακτικότητα, εξαιρετική ποιότητα κύλισης και συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.
Τιμή από €23.750 (με την επιδότηση €20.877)
Τεχνολογία EV, ηλεκτρικό μοτέρ 83 PS, 210 Nm, μπαταρία 32,3 kWh , κίνηση εμπρός, κιβώτιο 1 σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9”
Τελική ταχύτητα 130 km/h
Μέση κατανάλωση 13 kWh/100 km*
Αυτονομία 260 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 3.600 x 1.645 x 1.492 mm
Χώρος αποσκευών 250 lt
Βάρος 1.235 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
*Μέτρηση Drive

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης