Test drive: Volkswagen e-Golf

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Golf δεν είναι απλώς η απόλυτη ολοκλήρωση της γκάμας του. Πάνω απ’ όλα είναι ένα απολαυστικά εύχρηστο αυτοκίνητο για την καθημερινότητα.

Το e-Golf είναι η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του best seller της Volkswagen κι έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα από το plug in υβριδικό GTE των 204 ίππων.

Πρόκειται για ένα μικρό οικογενειακό για αμιγώς αστική μετακίνηση, με το ελάχιστο κόστος χρήσης. Θα το αναγνωρίσεις κυρίως από τις αεροδυναμικές 16άρες ζάντες και τα φώτα LED που είναι ενσωματωμένα στον εμπρός προφυλακτήρα. Το e-Golf κινείται από ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 115 ίππους μεταξύ 3.000-12.000 rpm. Είναι συνδεδεμένος με τους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης και όπως κάθε ηλεκτρικό μοτέρ ανταποκρίνεται χωρίς καμία υστέρηση και με απόλυτη ακρίβεια στο γκάζι.

Διαβάστε ακόμα Test drive: Volkswagen Golf GTE

Βαρύ (ηλεκτρικό) φορτίο
Τροφοδοτείται από μια μπαταρία που ζυγίζει 318 kg και είναι τοποθετημένη στο κέντρο του αυτοκινήτου ώστε να αλλοιώνεται κατά το ελάχιστο τη δυναμική του ισορροπία. Γι’ αυτό και παρότι ζυγίζει 1.585 kg, το ηλεκτρικό Golf είναι σαφώς πιο αδρανές από ένα συμβατικό, αλλά όχι κι επιρρεπές σε άτσαλες αντιδράσεις. Για καλό και για κακό πάντως, το ESP είναι ρυθμισμένο να μπαίνει γρήγορα και δραστικά στο παιχνίδι.

Η ανάρτηση είναι μαλακή και το αμάξωμα γέρνει, όμως τελικά έχεις αρκετή πρόσφυση ώστε να αισθάνεσαι σιγουριά. Το ίδιο αίσθημα βγάζουν και φρένα (100-0 km/h σε 39,8 m), έστω κι εάν το πεντάλ δεν έχει απόλυτα φυσική αίσθηση.

Με την επιλογή Comfort στο ηλεκτρικό σύστημα του e-Golf, μέχρι τα 80 km/h έχει σαφώς περισσότερη ζωντάνια από το αντίστοιχης ισχύος 1.0 TSI. Η αιτία βρίσκεται στην άμεσα διαθέσιμη ροπή των 27,5 kgm που κορυφώνεται από τις 0 έως και τις 3.000 rpm. Τα 0-60 km/h σε μόλις 3,9” είναι ενδεικτικά τις επιτάχυνσης στο ξεκίνημα, ενώ τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 9,4” και τα 80-110 km/h σε 5,6”.

Διαβάστε ακόμα Test drive: Volkswagen Golf 1.0 TSI BlueMotion DSG

Η επιτάχυνση αμβλύνεται με την επιλογή Eco, ενώ εάν θέλεις απόλυτη οικονομία ενέργειας υπάρχει και το Eco+ που κόβει το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος και απενεργοποιεί το συμπιεστή του κλιματιστικού.

Ακόμα κι χωρίς το Eco+ πάντως, άνετα κρατάς τη μέση κατανάλωση στα 15,4 KWh/100 km κάτι που σημαίνει 100 km με σχεδόν 3,5 ευρώ. Μπορείς να δεις και χαμηλότερες τιμές εάν το προσπαθείς και κινείσαι στο σφιχτό αστικό ιστό, ενώ με λογική χρήση τα 140 km είναι ένα ασφαλές πεδίο δράσης μέχρι τη φόρτιση. Η τελευταία διαρκεί περίπου 12 ώρες σε μια οικιακή παροχή με ρεύμα 10A και περίπου 9,5 ώρες με 16Α. Μόνο το φυσικό αέριο μπορεί να κοντράρει αυτό το κόστος χρήσης, εάν φυσικά μπορείς να ξεπεράσεις το σκόπελο του -προς το παρόν- περιορισμένου δικτύου ανεφοδιασμού.

Σιγή ασυρμάτου
Το πλέον εντυπωσιακό είναι το πόσο πολιτισμένα και αθόρυβα κινείται το e-Golf. Με πλήρη απουσία κραδασμών από τον κινητήρα και τη μετάδοση απολαμβάνεις ένα μοναδικό συναίσθημα ηρεμίας που συμπληρώνεται από κορυφαίο επίπεδο άνεσης: Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς κραδασμό και θόρυβο παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα.

Όλα τα παραπάνω συνοψίζονται σε αγχολυτική κι πανεύκολη εμπειρία οδήγησης, κατά την οποία ενίοτε δε χρειάζεται καν να φρενάρεις. Αρκεί να μάθεις να εκμεταλλεύεσαι το γεγονός ότι το e-Golf φρενάρει μόνο του κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι. Ο ρυθμός επιβράδυνσης εξαρτάται από τη βαθμίδα της ανάκτησης ενέργειας, την οποία ρυθμίζεις από το λεβιέ του κιβωτίου.

Ο τελευταίος είναι ουσιαστικά ίδιος με οποιουδήποτε άλλου αυτόματου Golf, οπότε μένει μόνο ο πίνακας οργάνων να διαφοροποιεί την καμπίνα του e-Golf από τα υπόλοιπα. Αυτό μόνο θετικά σχόλια συνεπάγεται σε ποιότητα, φινίρισμα θέση οδήγησης κι εργονομία, ενώ κορυφαίος είναι και ο διαθέσιμος χώρος. Στο πίσω κάθισμα δύο ψηλοί ενήλικες θα χωρέσουν χωρίς κανένα πρόβλημα. Μικρότερο είναι μόνο το πορτμπαγκάζ που πλέον χωράει 341 lt αντί για 380, λόγω του χώρου που κλέβουν οι μπαταρίες.

Με δεδομένο πάντως ότι μιλάμε κατά βάση για αστική χρήση, αυτό ξεπερνιέται. Λίγοι θα πουν το ίδιο και την τιμή όμως, που ξεκινάει από τα 38.500 ευρώ. Αυτός είναι ο βασικότερος ανασταλτικός παράγοντας για όποιον θέλει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα, ακόμα κι εάν καλύπτεται από την περιορισμένη ακτίνα δράσης του. Πρόκειται όμως ένα κοινό χαρακτηριστικό κάθε ηλεκτροκίνητου οχήματος, το οποίο θα βελτιώνεται όσο η εν λόγω τεχνολογία ωριμάζει.

Τι λέει το DRIVE
Με δεδομένη την εξ ορισμού περιορισμένη ακτίνα δράσης, το e-Golf αποδεικνύει ότι το εντυπωσιακά χαμηλό κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν σημαίνει καμία πρακτική παραχώρηση.
Τιμή από € 38.500
Τεχνολογία Ηλεκτρικός σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, 115 PS/3.000-12.000 rpm, 27,5 kgm/0-3.000 rpm, κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 3,9”
0-100 km/h 9,4”
0-400 m 16,7” @ 133,3 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 140,6 km/h
50-110 km/h 8,2”
30-50 km/h 1,4”
50-80 km/h 3,4”
80-110 km/h 5,6”
110-140 km/h 10,1”
Φρένα 100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 140 km/h
Μέση κατανάλωση 15,4 KWh/100 km
Εκπομπές CO20 g/km
Διαστάσεις 4.254 x 1.790 x 1.450 mm
Βάρος 1.585 kg
Μετρήσεις DRIVE