Test drive: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD TCSS

Test drive: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD TCSS

Η τετρακίνητη ντίζελ έκδοση του Vitara εμπλουτίζεται με την επιλογή ενός ημιαυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων που του ταιριάζει ιδιαίτερα.

Για τη Suzuki, ένα SUV με σκληροτράχηλη διάθεση, κόμπακτ διαστάσεις και οικονομικούς κινητήρες ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόταν.

Το ίδιο και η αναβίωση του ονόματος Vitara που αποδείχθηκε για άλλη μια φορά λίρα εκατό. Σειρά τώρα έχει μια ενδιαφέρουσα προσθήκη στη γκάμα: ένα ημιαυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για την τετρακίνητη ντίζελ έκδοση.

Συνέργειες
Ο 1.600άρης ντίζελ των 120 ίππων είναι γνωστό ότι προέρχεται από τη FIAT και όλα δείχνουν πως το ίδιο ισχύει και για το κιβώτιο. Σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία, οι σχέσεις μετάδοσης ταυτίζονται με εκείνες του TCT της αντίστοιχης Giulietta, οπότε το βήμα του TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) είναι σαφώς πιο κοντό από του χειροκίνητου, δίνοντας συνολικά πιο ζωηρές επιδόσεις.

Όλες οι ρεπρίζ είναι ταχύτερες και για τα 0-100 km/h απαιτούνται 10,6” αντί για 11,4. Αυτό που μετράει περισσότερο από όλα πάντως, είναι ότι το κιβώτιο φροντίζει να έχεις πρόσβαση στα 32,6 kgm (στις 1.750 rpm) του κινητήρα χωρίς χρονοτριβή. Σε νορμάλ συνθήκες ανεβάζει λίγο πάνω από τις 2.000 rpm, συνεργάζεται σωστά με το stop/start και η διαδικασία της σύμπλεξης και της αποσύμπλεξης είναι λογική και προβλέψιμη. Επίσης, το λογισμικό μαθαίνει το οδηγικό σου στιλ και προσαρμόζεται άμεσα στις επιλογές Sport και Snow: Η πρώτη σημαίνει πιο επιθετικές αλλαγές και η δεύτερη ηπιότερο συνδυασμό αλλαγών και απόκρισης στο γκάζι. Να σημειωθεί ότι η τελευταία είναι πολύ καλή για τα δεδομένα των ντίζελ.

Διαβάστε ακόμα Test Drive: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD

Κάτι πολύ χρήσιμο στην εκτός δρόμου οδήγηση είναι η αμιγώς χειροκίνητη λειτουργία χωρίς kickdown στο τέρμα γκάζι ή ανέβασμα στον κόφτη, ενώ το ακριβώς αντίθετο ισχύει για το κιτ επισκευής ελαστικού που αντικαθιστώντας τη ρεζέρβα –ανάγκης έστω- μπορεί να πυροδοτήσει αρκετή ταλαιπωρία.



Η πιο κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ελάχιστα αλλοιώνει την εξαιρετικά οικονομική φύση του κινητήρα. Τα 6,7 lt/100 km είναι μόλις 0,3 lt περισσότερα από της χειροκίνητης έκδοσης με τη διαφορά να προκύπτει ουσιαστικά στο ταξίδι. Αξιοσημείωτη διαφορά δεν υπάρχει ούτε στην ένταση του ήχου από τον τραχύ κινητήρα, που εξακολουθεί να ακούγεται στην καμπίνα μόνο κάθε φορά που πατάς βαθιά το γκάζι.

Είναι σαφές λοιπόν ότι το TCSS στο Vitara μόνο θετικά επιδρά, προσθέτοντας την εξαιρετική ευκολία οδήγησης στο καλό κράτημα, τη γρήγορη λειτουργία της τετρακίνησης και την ανάρτηση που εξασφαλίζει καλή άνεση στην άσφαλτο χωρίς να ταλαιπωρείται στο χωμάτινο τερέν. Οι λακκούβες στρογγυλεύονται απόλυτα ικανοποιητικά, χωρίς μάλιστα να συνοδεύονται από τάσεις πλεύσης ή υπερβολική κλίση στις στροφές.

Λογική επιλογή
Προφανώς η καμπίνα παραμένει αναλλοίωτη, με ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις και επαρκές πορτμπαγκάζ 375 lt. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, όπως και η εργονομία ακόμα και για το σύστημα infotainment με την οθόνη αφής. Τα μεγάλα τζάμια εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα, οπότε το βασικό μείον δεν είναι άλλο από τα σκληρά πλαστικά που έχουν μέτριο φινίρισμα και φαίνονται φτωχά, όπως άλλωστε σε κάθε Vitara.



Η Suzuki τιμολογεί στα 2.000 ευρώ το TCSS, τα οποία σε σχέση με το πόσο βελτιώνει τη συνολική εικόνα του Vitara δεν είναι υπερβολικά. Στα 26.290 ευρώ, το συγκεκριμένο Vitara προσφέρει ένα συνδυασμό σπάνιο σε αυτή την κατηγορία μεγέθους ο οποίος πλαισιώνεται από πλούσιο βασικό εξοπλισμό και 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Τι λέει το DRIVE
Δεν υπάρχουν πολλά μικρά SUV που να απαντούν θετικά στο πακέτο «ντίζελ, αυτόματο και τετρακίνητο». Ωστόσο το συγκεκριμένο Vitara το κάνει και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, χάρη σε ένα πολύ καλό κιβώτιο που δε χρεώνεται απαγορευτικά.
Τιμή από € 26.290
Τεχνολογία 1.598 cc, ντίζελ, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματη τετρακίνηση, ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-150 km/h 29,8”
0-400 m 17,5” @ 127,0 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 154,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,6”
30-50 km/h (kickdown) 1,6”
50-80 km/h (kickdown) 3,6”
80-110 km/h (kickdown) 5,6”
110-140 km/h (kickdown) 9,1”
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2118 g/km
Διαστάσεις 4.175 x 1.775 x 1.610 mm
Βάρος 1.350 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube