Test drive: Range Rover Evoque P300e

O ηλεκτρισμός δεν συνάδει απόλυτα με την εικόνα που έχουμε για τη βρετανική φίρμα, όφειλε όμως να τον ασπαστεί στα μοντέλα της, ώστε να παραμείνει διεκδικήτρια του θρόνου της απόλυτης εκτός ασφάλτου εμπειρίας και πολυτέλειας.

Ανεξάρτητα αν το σήμα γράφει «Land» ή «Range» η εικόνα που λίγο πολύ έχουμε στο μυαλό μας οι περισσότεροι για τα μοντέλα της βρετανικής φίρμας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με απάτητα μονοπάτια, ποτάμια και γενικότερα τοποθεσίες που το τελευταίο ίσως πράγμα που θα ζητήσεις είναι μια πρίζα για να φορτίσεις! Και η σύνδεση αυτή ισχύει είτε βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του «μικρού» Range Rover Evoque είτε του «θηριώδους» νέου Land Rover Defender.

Οι καιροί όμως αλλάζουν και εάν θέλεις να παραμείνεις στην πρώτη γραμμή ως κατασκευαστής, οφείλεις να προσαρμοστείς, ακόμα και να επαναπροσδιορίσεις τη φιλοσοφία σου. Πόσω μάλλον όταν ύστερα από μια μακρά περίοδο προβλημάτων, έχεις καταφέρει τα τελευταία χρόνια να ξαναβγείς στον αφρό και να ατενίζεις το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία. Η βρετανική φίρμα το κατάφερε αυτό κυρίως με τη γκάμα των μοντέλων της Range Rover, με τα οποία κατέκτησε ένα σημαντικό μερίδιο στα premium SUV, απέναντι σε δύσκολους και χρόνια καταξιωμένους αντιπάλους.

Για να αποφύγει το πισωγύρισμα, η φίρμα όφειλε στον ίδιο της τον εαυτό, πρώτα απ’ όλα, να ακολουθήσει τη σύγχρονη τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας, να «συμμορφωθεί» με τα ολοένα και αυστηρότερα όρια εκπομπής ρύπων και να ασπαστεί τον εξηλεκτρισμό. Μειώνοντας παράλληλα τον κυβισμό και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και φυσικά, να παραμείνει στο κατώφλι των Audi, BMW και Mercedes-Benz, προσφέροντας μια εναλλακτική απέναντι στις plug-in προτάσεις των Γερμανών κατασκευαστών.

Ο καιρός γαρ εγγύς…
Άπαντες στον βρετανικό όμιλο άφησαν τη ζεστή αγκαλιά των Chesterfield όπου γιόρταζαν τις πρόσφατες επιτυχίες τους και πήγαν στα πόστα τους για να οδηγήσουν την Range Rover στην υβριδική εποχή. Και ένα από τα πρώτα δείγματα του έργου τους είναι το εικονιζόμενο Evoque, με τα διακριτικά P300e PHEV να μαρτυρούν όχι μόνο τη διπλή ενεργειακή τροφοδοσία του. Αλλά και τη δυνατότητά του να μπαίνει στην πρίζα για να προσφέρει στον οδηγό του τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και 55 km, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της βρετανικής φίρμας και το πρότυπο WLTP.

RANGE_ROVER_EVOQUE_P300

Στην καρδιά του νέου επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος βρίσκεται ο τούρμπο βενζινοκινητήρας της οικογένειας Ingenium, με τρεις κυλίνδρους και κυβισμό 1.498 cc. H ισχύς του αγγίζει τα 204 PS και στο δύσκολο έργο κίνησης του Evoque έχει αρωγό έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 109 PS και 260 Nm ροπής. Μαζί ανεβάζουν τη συνδυαστική απόδοση του P300e στα 309 PS με 540 Nm στις 2.000-2.500 rpm. Η ισχύς του θερμικού κινητήρα μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Το ηλεκτρομοτέρ με τη σειρά του είναι τοποθετημένο πίσω. Αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15 kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Και μεταφέροντας την ισχύ του στους πίσω τροχούς χαρίζει στο Evoque και χαρακτηριστικά τετρακίνησης.

Τα εξαρτήματα της υβριδικής τεχνολογίας έχουν ανεβάσει το βάρος στα 2.157 kg, αλλά η λειτουργία του συστήματος και η συνολική ισχύς είναι τέτοια που, όπως μαρτυρούν και τα 6,4” για το 0-100 km/h, οι επιδόσεις δεν αποτελούν θέμα. H άφθονη ροπή φροντίζει να έχεις ικανό απόθεμα ισχύος κάθε φορά που θα βυθίσεις το δεξί πεντάλ είτε απλώς για να επιταχύνεις ή για να προσπεράσεις γρήγορα σε μια ανηφορική διαδρομή της περιφέρειας. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι δυνατά και παρόλο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχουν συμβατική αίσθηση και άμεση απόκριση.

Εκτός δρόµου, το Range Rover Evoque κοιτάζει τον ανταγωνισµό αφ’ υψηλού και σ’ αυτή την έκδοσή του.

Στον δρόμο, η αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στη νέα γενιά του μοντέλου είναι ακόμα πιο ενισχυμένη στο P300e, κυρίως όσον αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της. Το υβριδικό σύστημα επιτρέπει να κινείσαι για αρκετή ώρα χωρίς ή με ελάχιστους μηχανικούς θορύβους και σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση (σ.σ.: µε γόνατα MacPherson εµπρός και πολλαπλούς συνδέσµους πίσω), η άνεση και η αίσθηση που εισπράττουν οι επιβάτες είναι του επιπέδου που περιµένεις από ένα SUV που φέρει την ταµπέλα «premium». Πέρα από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το έξτρα βάρος και η τοποθέτηση των µπαταριών δεν έχουν αλλοιώσει τα δυναµικά οδικά χαρακτηριστικά. Ανεξάρτητα από την ποιότητα της ασφάλτου κρατάει καλά και οι αντιδράσεις του είναι ισορροπηµένες. Ακόµα και όταν αποφασίσεις να εκµεταλλευτείς όλη την ισχύ του και να οδηγήσεις πιο επιθετικά σε µια περιφερειακή διαδροµή.

Εκτός δρόµου, κοιτάζει τον ανταγωνισµό αφ’ υψηλού και σ’ αυτή την έκδοσή του. Τα προγράµµατα λειτουργίας της τετρακίνησης συνεργάζονται άψογα µε το υβριδικό σύστηµα και µε µόνο φόβο τα λάστιχα στα κακοτράχαλα εδάφη, το Evoque µπορεί να κινηθεί σε τερέν και συνθήκες που θα κάνουν τον οδηγό του να εγκαταλείψει πρώτος την προσπάθεια.

Περί οικονοµίας
Όπως σε όλα τα plug-in hybrid, έτσι και στο Evoque P300e PHEV η κατανάλωση έχει πολλές παραµέτρους και εν πολλοίς εξαρτάται από το πόσο συνεπής είναι ο οδηγός του στην φόρτιση της µπαταρίας. Η τελευταία για την πλήρη φόρτισή της χρειάζεται λιγότερο από δύο ώρες σε φορτιστή 7 kW, ενώ σε οικιακή πρίζα η διάρκεια είναι λίγο πάνω από 6,5 ώρες. Στα χαρτιά, το υβριδικό σύστηµα επιτρέπει στο βρετανικό SUV να κινείται αποκλειστικά µε ηλεκτρική ενέργεια για 55 km και µε ταχύτητες που µπορούν να φτάσουν έως τα 135 km/h, µε µέση κατανάλωσή 2,0 lt/100 km. 

Στην πράξη βέβαια, τα νούµερα αυτά επαληθεύονται µόνο σε κοντινές αποστάσεις. Σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες µια πλήρης φόρτιση της µπαταρίας εξασφαλίζει, ανάλογα και τη διαδροµή, το πολύ 45-50 km. Από εκεί και πέρα τα ηλεκτρικά µέρη του απλώς συµβάλλουν µε την ανάκτηση ενέργειας να υποβοηθούν τον βενζινοκινητήρα να κρατά την κατανάλωσή του κάτω από τα 10 lt/km. Τιµή πολύ καλή για το βάρος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και µε µεγάλο περιθώριο βελτίωσης, αν φροντίζεις να ξεκινάς «φορτισµένος». Σε αυτή την περίπτωση για µια διαδροµή 100 km θα χρειαστείς περίπου 5-6 lt καυσίµου.

RANGE_ROVER_EVOQUE_P300

Πολυτελές µε περιθώρια βελτίωσης
Εµφανισιακά, το Evoque παραµένει δίχως αµφιβολία ένα από τα πιο εντυπωσιακά και καλαίσθητα SUV της αγοράς. Το ίδιο ισχύει και για την καµπίνα όπου την παράσταση κλέβουν οι δύο οθόνες του συστήµατος πολυµέσων µε τα εντυπωσιακά γραφικά. Τα υλικά στην καµπίνα είναι προσεγµένα, µε αυτά που έρχονται σε πιο συχνή επαφή οι επιβάτες να είναι µαλάκα και µε ωραία υφή. Όπως έχουν δηλώσει όµως και στελέχη της βρετανικής φίρµας πρόσφατα, για να ανέβουν στο ίδιο σκαλί µε τους Γερµανούς ανταγωνιστές, πρέπει να δώσουν περισσότερη προσοχή στις λεπτοµέρειες. Οι δικές µας παρατηρήσεις επ’ αυτού, είναι κάποιοι τριγµοί στην κονσόλα δαπέδου και τη µεσαία κολόνα του οδηγού, ενώ ευπρόσδεκτη θα ήταν και λίγο ταχύτερη απόκριση στις εντολές αφής του infotainment. Αυτό βέβαια ίσως και να λύνεται µε ένα απλό update.

Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερις ενήλικοι θα φιλοξενηθούν άνετα στην καµπίνα, ενώ ο χώρος αποσκευών µπορεί να έχει µειωθεί στα 472 lt, λόγω των µπαταριών, αλλά έχει πλήρως εκµεταλλεύσιµο σχήµα και επαρκεί για τις ταξιδιωτικές ανάγκες των τεσσάρων ανθρώπων. Η θέση οδήγησης είναι άψογη και γενικά η µόνη εµφανής αδυναµία της καµπίνας στην καθηµερινή συµβίωση, είναι οι περιορισµένες θέσεις για µικροαντικείµενα.

Τιµολογιακά, µε εναρκτήρια τιµή τις €58.400 το Evoque τοποθετείται στα ακριβά plug-in hybrid της κατηγορίας του από τη βασική κιόλας έκδοσή του, πολύ πριν αρχίσεις να κοιτάς τις πλουσιότερες εκδόσεις ή τα πακέτα εξοπλισµού. Για παράδειγµα µια BMW X2 xDrive25e ή µια Mercedes-Benz GLA 250 e ξεκινούν από τις €45.000 µε €46.000. Θα πρέπει να αναγνωρίσουµε όµως στο βρετανικό SUV πως είναι αρκετά ισχυρότερο από τον ανταγωνισµό του, µε ξεχωριστό χαρακτήρα και πέρα από καλοεξοπλισµένο, είναι το µόνο που µπορεί να υπηρετήσει µε συνέπεια τις off-road ικανότητες που τα περισσότερα SUV διαφηµίζουν.


Τι λέει το DRIVE
Ξεχωριστό, με προσεγμένη ποιότητα και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, το plug-in Evoque εκμεταλλεύεται την υβριδική τεχνολογία για να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και να προσφέρει περισσότερη οικονομία και επιδόσεις, χωρίς εκπτώσεις στο off-road pedigree του. 
Τιμή Από €58.400
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i3, 12V, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 204 PS, ηλεκτρικό μοτέρ 109 PS, 260 Nm, μπαταρία 15 kWh, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 309 PS/5.500 rpm, 540 Nm/2.200-2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,4”
Τελική ταχύτητα 213 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 44 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.371 x 1.904 x 1.649 mm
Χώρος αποσκευών 472 lt
Βάρος 2.157 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης