Test drive: Range Rover Evoque 2.0 P200 MHEV AWD

Test drive: Range Rover Evoque 2.0 P200 MHEV AWD

Η κατηγορία των premium κόμπακτ SUV δεν είναι πολύ μεγάλη, αλλά είναι ιδιαίτερα απαιτητική. Αυτά όμως ισχύουν για τους άλλους.

Ο όμιλος Jaguar Land Rover διανύει τη χρυσή εποχή του και τα σύγχρονα μοντέλα που παρουσιάζουν οι φίρμες που τον αποτελούν, την υποστηρίζουν με ευκολία. Ένα από αυτά είναι και το πιο δημοφιλές Range Rover, το Evoque.

Η πρώτη γενιά του Evoque παρουσιάστηκε το 2011. Από τότε, το μικρό Range Rover αποτελεί τον μπροστάρη των πωλήσεων της βρετανικής φίρμας, μιας και ήταν ένα από τα πιο ξεχωριστά σε σχεδίαση SUV και με μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης, χωρίς όμως να απολέσει τις βασικές αξίες της Range Rover.

Στο ίδιο μονοπάτι πάτησε και η δεύτερη γενιά του μοντέλου που μόλις λανσαρίστηκε στη χώρα μας. Σχεδιαστικά αποτελεί τη φυσική εξέλιξη της πρώτης γενιάς, εμπλουτισμένη με χαρακτηριστικά από το νεότερο, μεγαλύτερο και εντυπωσιακό Velar. Η πιο εκλεπτυσμένη εικόνα υποστηρίζεται από προσεγμένη τοποθέτηση των πάνελ του αμαξώματος με ιδιαίτερα μικρούς αρμούς, καθώς και από τις αναδυόμενες εξωτερικές χειρολαβές. Στοιχεία που αναδεικνύουν την προσοχή που έδειξαν οι Βρετανοί μηχανικοί στην κατασκευή του αμαξώματος.

Παρά το γεγονός ότι από πλευράς μεγέθους δεν παρουσιάζει ουσιαστικές διαφορές (4,37 m μήκος), το νέο Range Rover Evoque χρησιμοποιεί τη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα PTA (Premium Transverse Architecture) που είναι συμβατή με τεχνολογία mild hybrid και plug-in hybrid. Πέρα από την αυξημένη ακαμψία σε σχέση με το παρελθόν, η σχεδίαση του πατώματος επιτρέπει τη φιλοξενία της μπαταρίας στο κέντρο, χωρίς να επηρεάζονται οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, και η απόσταση από το έδαφος (21,2 cm). Χωροταξικά, το ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,68 m) και τα ανασχεδιασμένα εμπρός καθίσματα εξασφάλισαν λίγο μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω, με το χώρο αποσκευών να κερδίζει το κάτι τις του (591 από 575 lt), χάρη και στην ανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Στην πράξη, οι αλλαγές έπιασαν τόπο και τέσσερις ενήλικοι θα ταξιδέψουν με ιδιαίτερη άνεση. Χάρη δε στο γενναιόδωρο πλάτος και στο χαμηλό τούνελ μετάδοσης, θα βολευτεί και ένας τρίτος χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις. Το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, άγκιστρα και ιμάντες συγκράτησης αντικειμένων και μηδαμινό κατώφλι φόρτωσης. Αλλά δεν διαθέτει το μεγαλύτερο άνοιγμα της κατηγορίας, ενώ δεν μοιάζει να είναι 591 lt που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Range Rover Evoque 2019 1

Τα υλικά στην καμπίνα είναι προσεγμένα και αυτά με τα οποία έρχονται σε επαφή οι επιβάτες και ο οδηγός είναι μαλακά και έχουν πολύ ωραία υφή. Μόνο τα υλικά χαμηλά στην κονσόλα δαπέδου είναι ελαφρώς υποδεέστερα, αλλά δεν υποβαθμίζουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα. Η σχεδίαση του ταμπλό παραπέμπει σε αυτό του Velar και εντυπωσιάζει. Η θέση οδήγησης είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, με άνετο κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα και χαρίζει απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα. Ακόμα, ο οδηγός έχει εμπρός του έναν έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης 12,3” που απεικονίζει τα πάντα στην κυριολεξία. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε το σύστημα πολυμέσων Touch Pro Duo με τις δύο έγχρωμες οθόνες με πλήκτρα αφής και δύο περιστροφικά χειριστήρια που ρυθμίζουν τον κλιματισμό και το σύστημα τετρακίνησης. Ο ανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας ευνόησε και την πρακτικότητα, με θήκες για περισσότερα μικροαντικείμενα.

Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η βασική βενζίνης και υποστηρίζεται, όπως όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις, από ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το δίλιτρο θερμικό μοτέρ της οικογένειας κινητήρων Ingenium αποδίδει 200 ίππους και 340 Nm ροπής, διαθέτοντας μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής, και τουρμπίνα twin scroll. Συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων της ZF και διαθέτει σπορ λειτουργία και paddle στο τιμόνι για συμμετοχή του οδηγού, αλλά δεν διαθέτει λειτουργία ελεύθερου τροχασμού. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βαρύ Evoque των 1.930 kg είναι ικανοποιητικές και για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται 8,8”, ενώ η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 216 km/h. Στις ρεπρίζ, παρουσιάζει το ίδιο καλό πρόσωπο και με τέρμα γκάζι δεν παίζει ρόλο η επιλογή D ή S στο λεβιέ. Για τα 80-110 km/h χρειάζεται 4,5” και για τα 110-140 km/h θέλει 6,8”, τιμές δυνατές για το χαρακτήρα του. Εκεί που δεν διέπρεψε είναι στον τομέα των φρένων, όχι διότι υστερεί το σύστημα, αλλά διότι, όπως συμβαίνει με όλα τα 4x4 του ομίλου JLR, και το νέο Evoque εφοδιάζεται με All Season λάστιχα με σήμανση M+S. Για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h χρειάζεται 41,2 m. Στον τομέα της κατανάλωσης, το ήπιο υβριδικό σύστημα κάνει φιλότιμες προσπάθειες και με ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση μπορεί να κινηθεί σε χαμηλά 10άρια. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, πάνω από 800 km, κυμάνθηκε στα 12,2 lt/100 km, περιλαμβάνοντας μετρήσεις, φωτογράφηση on-off και αρκετή ΕΟ με υψηλή μέση ταχύτητα.

Range Rover Evoque 2

Η οδήγηση της νέας γενιάς του Evoque είναι μια νέα εμπειρία σε σχέση με το παρελθόν. Το 48βολτο mild hybrid σύστημα κίνησης έχει αναβαθμίσει την ποιότητα λειτουργίας και χαρίζει πραγματικά premium αίσθηση. Η τελευταία ενισχύεται ακόμα πιο πολύ από τη νέα εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson με υδραυλικά σινεμπλόκ και την ανασχεδιασμένη του Integral Link πίσω -πολλαπλών συνδέσμων- που, ακόμα και με τους τροχούς των 20” της έκδοσης SE με το πακέτο R Dynamic, δεν ιδρώνει το αυτί της για το είδος του τερέν που πατά. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι συνεπής, η θέση της μπαταρίας δεν επηρεάζει το ζύγισμα και συνολικά δεν τρομάζει τον οδηγό του ακόμα και όταν οδηγεί επιθετικά. Σε αυτό το στιλ οδήγησης μόνη παραφωνία αποτελούν τα «γλιστερά» λάστιχα. Στις υπόλοιπες συνθήκες, το νέο Evoque κοιτάει αφ’ υψηλού τον ανταγωνισμό. Η τετρακίνηση Terrain Response 2 με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας δουλεύει υποδειγματικά και άμεσα, και συνεργάζεται ιδανικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Στην εκκίνηση ξεκινά πάντα τετρακίνητο, αλλά μόλις κουμπώσει η 3η γίνεται προσθιοκίνητο. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά αλλά, με ενεργοποιημένη την λειτουργία ECO, το σύστημα μετάδοσης φροντίζει να κινεί τον εμπρός άξονα ακόμα και με μισό γκάζι. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και σε συνθήκες ταξιδιού, όπου μέχρι τα 150 km/h επικρατεί πλήρης ηρεμία. Σε αντίθετη περίπτωση, η εμπλοκή του πίσω άξονα είναι εντονότερη και ιδιαίτερα άμεση. Εκτός δρόμου, το νέο Evoque με την αναθεωρημένη ανάρτηση και το νέο πλαίσιο είναι πραγματικά «ισοπεδωτικό». Επιπλέον, η σωστή σχεδίαση του πατώματος και του αμαξώματος με του μαζεμένους προβόλους, μειώνουν το άγχος του οδηγού. Βέβαια, με το πακέτο R Dynamic μειώνεται η γωνία προσέγγισης (από 25 μοίρες σε 20,8), αλλά και πάλι δύσκολα θα βρει κάτω. Οι υπόλοιπες γωνίες, ράμπας και διαφυγής, είναι 20,7 και 30,6 μοίρες αντίστοιχα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί να περάσει δέκα πόντους ψηλότερο υδάτινο κώλυμα σε σχέση με το παρελθόν (60 cm).

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, το νέο Evoque είναι φορτωμένο με όλες τις σουίτες που υπάρχουν στην αγορά και ακόμα περισσότερα: Ενεργό cruise control, σύστημα διατήρηση της λωρίδας, ειδοποίηση επερχόμενου οχήματος στη τυφλή γωνία, σύστημα αποφυγής ατυχήματος, αερόσακο πεζών, ειδοποίηση επερχόμενου οχήματος και στις τέσσερις πόρτες, καθρέφτη-κάμερα κ.ά.

Range Rover Evoque 3

Τιμολογιακά, το Range Evoque διατηρεί το υψηλό κόστος αγοράς του προκατόχου του, αλλά χάρη στο mild hybrid σύστημα των 48V καταφέρνει να επιβαρύνεται με μικρότερο ειδικό τέλος ταξινόμησης και να μην το ανεβάζει. Η τιμή εκκίνησης της έκδοσης P200 MHEV είναι οι €57.100, ενώ για την SE R Dynamic που δοκιμάζουμε φτάνει τις €72.700. Αναμφίβολα, δεν πρόκειται για προσιτή επιλογή. Το κόστος όμως μπορεί να δικαιολογηθεί από τη συνολική αρτιότητα του μοντέλου, τις εκδρομικές δυνατότητες και την εξατομίκευση που μπορεί να δεχθεί, διαφοροποιώντας το με άνεση από τον ανταγωνισμό.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα γενιά του Evoque εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις νέες τεχνολογίες και παρουσιάζεται πιο ετοιμοπόλεμη από ποτέ.
Τιμή Από €57.100
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής, twin scroll turbo, ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48v, 200 PS/5.500 rpm, 340 Nm/1.300-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-160 km/h 23,4”
0-400 m 16,4” @ 135,9 km/h
0-1.000 m 30,0” @ 175,9 km/h
60-160 km/h 19,5”
50-80 km/h 3,1”
80-110 km/h 4,5”
110-140 km/h 6,8”
Φρένα 100-0 km/h 41,2 m
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 12,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 176 g/km
Διαστάσεις 4.371 x 1.904 x 1.649 mm
Χώρος αποσκευών 591 lt
Βάρος 1.930 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube