Test drive: Peugeot 308 GT 1.6 ΤΗΡ 205

Το 308 GT παίρνει με τη σειρά του τη βαριά ευθύνη της συνέχισης της παράδοσης της Peugeot στα σπορ χάτσμπακ. Και ήρθε η στιγμή να διαπιστώσουμε αν μπορεί να την αντέξει.

Η ιστορία της Peugeot στα γρήγορα χάτσμπακ μπορεί να δημιουργήσει σε κάποιον από μεγάλες προσδοκίες έως… εξωφρενικές απαιτήσεις από ένα νέο μοντέλο της.

Όμως το 308 GT δεν έχει σκοπό να χτυπήσει τα κορυφαία εκρηκτικά χάτσμπακ του σήμερα, όπως το Renault Megane R.S. 275 και το Seat Leon Cupra. Αυτό είναι δουλειά του ακόμα δυνατότερου 308 GTi, το οποίο παρουσιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι. Το GT ανήκει στα μοντέλα με σπορ χαρακτήρα και πολύ καλές επιδόσεις, τα οποία όμως δεν απαιτούν από τον οδηγό τους κανέναν συμβιβασμό στην καθημερινή χρήση. Μια κατηγορία που περιλαμβάνει από αουτσάιντερ όπως το Kia pro_cee’d GT μέχρι το εγνωσμένης αξίας VW Golf GTI (που πλέον διατίθεται μόνο ως GTI Performance). Σαφώς λοιπόν ο δρόμος για αυτό το 308 δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

Στόχος των σχεδιαστών του ήταν σίγουρα η διακριτικότητα, αφού ελάχιστες λεπτομέρειες διαχωρίζουν το GT από τις υπόλοιπες εκδόσεις του 308. Στο εμπρός μέρος, αεραγωγοί έχουν πάρει τη θέση των προβολέων ομίχλης και το λιοντάρι της Peugeot έχει μεταφερθεί από το καπό στο κέντρο της μάσκας. Δίπλα του υπάρχει ένα διακριτικό σηματάκι GT, το οποίο συναντάμε και στα εμπρός φτερά. Τα τονισμένα μαρσπιέ που φαρδαίνουν οπτικά το αμάξωμα είναι η μόνη σημαντική αλλαγή στο πλάι. Και πίσω, δύο χρωμιωμένα πλαίσια, χαμηλά στον προφυλακτήρα, παραπέμπουν σε διπλές εξατμίσεις, ενώ στην πραγματικότητα η απόληξη της εξάτμισης είναι εντελώς κρυμμένη.

Αποκλειστικά προνόμια του GT είναι τόσο οι συγκεκριμένες ζάντες 18’’ όσο και το χρώμα Magnetic Blue. Τα αμορτισέρ διαθέτουν υδραυλικά bump-stops και η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 7 mm εμπρός και 10 mm πίσω, όμως από εκεί και πέρα η Peugeot προτιμά το δρόμο της ασάφειας: Για την ανάρτηση ανακοινώνει μόνο ότι είναι «10-20% σκληρότερη». Ωστόσο ποτέ δεν χρειαζόταν να γνωρίζεις ακριβώς τη συνταγή για να απολαύσεις ένα καλό πιάτο…

Στην πράξη
Στην καμπίνα τη διαφορά κάνουν οι κόκκινες ραφές και κάποιες μεταλλικές επενδύσεις, όμως σημαντικότερο νέο είναι τα καθίσματα. Έχεις την εντύπωση ότι κάθεσαι σε μαλακή πολυθρόνα και, σε συνδυασμό με τη ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης, το κάθισμα είναι άνετο ακόμα και σε πολύωρη χρήση. Ταυτόχρονα, τα ψωμωμένα πλαϊνά προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και σου φτιάχνουν τη διάθεση για τη συνέχεια. Πολύ δύσκολα θα βρεις ψεγάδι στη θέση οδήγησης. Μάλιστα το μικρό τιμόνι όλων των 308 εδώ έχει ακόμα περισσότερο νόημα, αφού τα μικρότερα τόξα που διαγράφουν τα χέρια σου δημιουργούν μια αίσθηση μεγαλύτερης αμεσότητας.

Κάτω από το καπό του 308 GT βρίσκεται ο γνωστός 1.600άρης τούρμπο της φίρμας σε μια από τις καλύτερες εκδοχές του. Με άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων και twin-scroll τούρμπο αποδίδει 205 PS στις 6.000 rpm και 29 kgm από τις 1.750 rpm, ενώ ταυτόχρονα πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και εκπέμπει μόνο 130 g CO2/km. Στην καθημερινή μετακίνηση εντυπωσιάζει με την πλήρη απουσία κραδασμών κατά τη λειτουργία του, το χαμηλό επίπεδο θορύβου και την ικανοποιητική δύναμη από τις… μηδέν στροφές. Ο λεβιές ταχυτήτων είναι εύχρηστος και ακριβής, αν και με κάπως μεγάλες διαδρομές. Πατώντας το πλήκτρο Sport στην κεντρική κονσόλα το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και το γκάζι πιο άμεσο, όμως η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται με το αυτί.



Πλέον στο γενναίο πάτημα του γκαζιού παράγεται ήχος που παραπέμπει σε 6κύλινδρο μοτέρ και σε βάζει στο κλίμα. Ευτυχώς, ο 4κύλινδρος που πράγματι υπάρχει εκεί μπροστά έχει σταθερό, δυνατό τράβηγμα από τις μεσαίες στροφές ως τον κόφτη. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,8” και το 400άρι σε 15,7”, ενώ για τη ρεπρίζ 80-110 km/h με 3η χρειάζονται 3,4”. Το Kia pro_cee’d GT, με 1.600άρη κινητήρα, ίδια ιπποδύναμη και πιο σφιχτή κλιμάκωση στο κιβώτιο, γράφει χρόνους χαμηλότερους μόλις κατά ένα δέκατο. Και ακόμα και στις ρεπρίζ με 4η και 5η, η διαφορά ποτέ δεν ξεπερνά τα τρία δέκατα, παρά τις κοντύτερες σχέσεις του. Αντίστοιχα μικρή είναι και η απόστασή του από το ελαφρύτερο 208 GTi, με το οποίο το 308 GT μοιράζεται τον κινητήρα.

Εκεί που το 308 τα καταφέρνει καλύτερα τόσο από το pro_cee’d όσο και από το Golf GTI είναι στη λειτουργία της ανάρτησης. Ο αυστηρός έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος συνοδεύεται από εντυπωσιακή άνεση ακόμα και στους δρόμους της πόλης, και η καλή εικόνα συνεχίζεται όσο ο ρυθμός ανεβαίνει. Η κλίση είναι μικρή, αλλά ανωμαλίες που πετυχαίνεις μέσα στη στροφή αδυνατούν να τερματίσουν τα αμορτισέρ και να εκτρέψουν το 308 από την πορεία του. Εσύ επιτίθεσαι και η ανάρτηση σαν να προσπαθεί να σε χαλαρώσει. Και μπορεί το ESP να απενεργοποιείται πλήρως, όμως το πίσω μέρος είναι ακλόνητο. Θέλει πραγματικά μεγάλη προσπάθεια και πολύ θάρρος για να προκαλέσεις υπερστροφή με «άσε». Κατά κανόνα, η τροχιά ορίζεται μόνο από το εμπρός μέρος, με την όποια υποστροφή προκύψει στο όριο να είναι πανεύκολα ελεγχόμενη. Σύμμαχός σου είναι και τα φρένα, με δίσκους 330 mm μπροστά, καλή απόδοση και πολύ άμεσο πεντάλ από την αρχή της διαδρομής του.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν τα φώτα. Είναι τεχνολογίας LED και παράγουν τόσο λαμπερό και λευκό φως που όταν οδηγείς νύχτα σε κάποιον άγνωστο δρόμο, συνειδητοποιείς ότι πηγαίνεις πιο γρήγορα απ’ ό,τι περιμένεις, απλώς επειδή βλέπεις καλύτερα από ποτέ. Ανήκουν κι αυτά στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό του GT, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης SMEG με οθόνη αφής 7”, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί κ.ά. Έτσι δικαιολογείται η τιμή του, η οποία περνά το ψυχολογικό όριο των €30.000. Όμως συνοδεύεται από το πακέτο «4x4» που σημαίνει τέσσερα χρόνια εγγύηση, δωρεάν service και οδική βοήθεια, αλλά και άτοκη χρηματοδότηση με αποπληρωμή σε 48 μήνες.

Τελικά, το 308 GT είναι ένα σπορ χάτσμπακ με ήπιο, αλλά ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Δεν θα το πάρεις για να μπαίνεις στην πίστα, αλλά για να κινείσαι γρήγορα, με άνεση και απόλυτη ασφάλεια στο δρόμο. Ο συμβατός με τα ελληνικά δεδομένα κυβισμός του, η χαμηλή κατανάλωση και οι ευκολίες απόκτησης είναι στοιχεία ικανά να προσελκύσουν αρκετούς υποψήφιους αγοραστές.


Τι λέει το DRIVE
Όχι hot GTi, αλλά ένας καλός τρόπος να κινείσαι πολύ γρήγορα και με γερές δόσεις άνεσης, ασφάλειας και πολυτέλειας.
Τιμή €30.570 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 205 PS/6.000 rpm, 29,0 kgm/1.750-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 19,1”
0-400 m 15,7” @ 146,3 km/h
0-1.000 m 28,5” @ 184,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,1”
50-80 km/h (3η) 3,0”
80-110 km/h (3η) 3,4”
80-110 km/h (4η) 4,3”
110-140 km/h (4η) 4,9”
110-140 km/h (5η) 6,1”
110-140 km/h (6η) 8,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,9 m
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.447 mm
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις Drive