Test drive: Αlfa Romeo Giulietta Veloce 2016

Test drive: Αlfa Romeo Giulietta Veloce 2016

Η δυνατότερη Giulietta συνεχίζει την εμπορική της πορεία με νέο όνομα και ελάχιστες επεμβάσεις, που δεν είναι ικανές να αλλάξουν καθόλου το χαρακτήρα της.

Στο παιχνίδι «Βρες τις διαφορές», η σύγκριση της ανανεωμένης Giulietta με την προκάτοχό της θα ήταν σίγουρα μια δύσκολη πίστα. Και είναι λογικό, αφού δύσκολα παίρνεις την απόφαση να αλλάξεις σημαντικά ένα σχήμα το οποίο έξι χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση παραμένει τόσο ερωτεύσιμο.

Έτσι, η ανανεωμένη Giulietta ξεχωρίζει κυρίως από λεπτομέρειες που την εναρμονίζουν με τη νεοφερμένη Giulia, όπως το πλέγμα της εμπρός μάσκας, το σήμα της φίρμας και η γραμματοσειρά και η θέση του λογότυπου στο πίσω μέρος. Η κορυφαία έκδοση, που δοκιμάζουμε πρώτη, μετονομάστηκε από QV σε Veloce. Χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με πριν, τον αλουμινένιο 1.750 TBi της 4C που αποδίδει 240 PS. Καταλαβαίνεις ότι κάτι ιδιαίτερο κρύβεται κάτω από το καπό με το που πατήσεις το γκάζι περισσότερο από 10-15%, αφού ο ήχος που μεταφέρεται στην καμπίνα είναι αρκετά έντονος, ακόμα και με το DNA στο Normal πρόγραμμα. Κάτι που μπορεί εξίσου εύκολα να σε ενθουσιάσει όταν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα ή να σε κουράσει σε ένα ταξίδι. Σαφώς πάντως η επιτάχυνση δεν αφήνει αμφιβολία για τη δύναμη του κινητήρα. Το μόνο που μπορείς να ζητήσεις είναι το γκάζι να είχε ακόμα μικρότερη υστέρηση στο Dynamic.

Από την προηγούμενη ανανέωση της Giulietta, αυτό το μοτέρ συνδυαζόταν μόνο με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει. Όσο ζεις με τη Veloce, η αυτόματη λειτουργία του βελτιώνεται μέρα με τη μέρα, αφού μαθαίνει τον τρόπο οδήγησής σου. Και αλλάζει εκεί που περιμένεις, με ένα ευχάριστο μπούκωμα της εξάτμισης που υποδηλώνει το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στη χειροκίνητη λειτουργία αυτός τονίζεται ακόμα περισσότερο, αφού οι αλλαγές γίνονται επίτηδες με μια μικρή, πορωτική «κλωτσιά». Ίσως για να σε κάνουν να ξεχάσεις ότι καθαυτή η αλλαγή είναι λίγο πιο αργή απ’ ό,τι σε ένα DSG. Ενώ, ένα κοινό αρνητικό χαρακτηριστικό με το DSG, είναι ότι στον κόφτη και στο kickdown το TCT ξεχνά τι θα πει χειροκίνητη λειτουργία και αλλάζει μόνο του.

Κατά τα άλλα, η Veloce είναι όσο απολαυστική θυμόμαστε στο δρόμο. Για την ακρίβεια, θα έβαζα στοίχημα ότι είναι και ένα «κλικ» πιο άνετη από πριν, αν και η Alfa Romeo δεν ανακοινώνει καμία τέτοια αλλαγή. Πάντως το εμπρός μέρος είναι το ίδιο ακριβές και άμεσο, η κλίση ελάχιστη και το πλαίσιο το ίδιο υπάκουο στις εντολές σου. Το περιθώριο πρόσφυσης, τουλάχιστον με τα λάστιχα που φορά η συγκεκριμένη Giulietta (Pirelli P7), είναι λίγο χαμηλότερα απ’ ό,τι περιμένεις, αλλά η συμπεριφορά είναι ξεκάθαρα σπορ. Με το πίσω μέρος να βοηθά στο κλείσιμο της τροχιάς του αυτοκινήτου στην είσοδο όσο ακριβώς θέλεις, και το διαφορικό eQ2 να περιορίζει δραστικά την υποστροφή ισχύος στην έξοδο.

Στα πιο πεζά, καθημερινά καθήκοντα, είναι που αποκαλύπτονται τα όποια μειονεκτήματα της Alfa, στους τομείς των χώρων και της πρακτικότητας. Στο πίσω κάθισμα, ο χώρος για το κεφάλι είναι περιορισμένος, ειδικά αν υπάρχει πανοραμική ηλιοροφή όπως στη συγκεκριμένη (€1.630). Και ο οδηγός δεν μπορεί να τοποθετήσει κάπου ταυτόχρονα έναν καφέ και ένα μπουκαλάκι νερό. Πάντως η συναρμολόγηση φαίνεται πιο προσεγμένη από ποτέ και ο εξοπλισμός είναι πλήρης. Με στάνταρ φώτα bi-xenon και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός πίσω, όμως το Uconnect με οθόνη 6,5” και σύστημα πλοήγησης χρεώνεται επιπλέον (€1.195). Ενδιαφέρον έχουν και οι εφαρμογές του νέου UConnect LIVE, που λειτουργούν μέσω smartphone.

Κάπως έτσι, η κορυφαία Giulietta, μπορεί να άλλαξε όνομα, αλλά δεν άλλαξε χαρακτήρα. Είναι ένα πανέμορφο και πολύ ενδιαφέρον οδηγικά μοντέλο, που παραμένει επίκαιρο παρά την έλευση νέων, γρηγορότερων μοντέλων στην κατηγορία. Θα θέλαμε όμως να διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο.

Τι λέει το DRIVE
Είναι γρήγορη, καλοστημένη και με ευνοϊκό κυβισμό, οπότε εύκολα θα κερδίσει όποιον μπορεί να προσπεράσει τα μειονεκτήματά της σε χώρους και πρακτικότητα
Τιμή από €36.550
Τεχνολογία 1.742 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, τούρμπο, 240 PS/5.750 rpm, 34,6 kgm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 6,5”
0-160 km/h 15,1”
0-400 m 14,8” @ 158,4 km/h
0-1.000 m 26,7” @ 199,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 4,6”
50-80 km/h 1,9”
80-110 km/h 2,6”
110-140 km/h 3,8”
Φρένα 100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 244 km/h
Μέση κατανάλωση 10,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 157 g/km
Διαστάσεις 4.351 x 1.798 x 1.465 mm
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube