Test drive: Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS MY2018

Test drive: Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS MY2018

Το Peugeot 308 ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του πολύ δυνατού ανταγωνισμού με αισθητική αναβάθμιση και ενίσχυση του εξοπλισμού του.

Η δεύτερη γενιά του 308 παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2013 και ήταν το μοντέλο που ανέβασε επίπεδο την Peugeot, κατακτώντας παράλληλα τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2014. Έδινε έμφαση στην ποιότητα και στον πλούσιο εξοπλισμό, στοιχεία που εκτιμήθηκαν στον εμπορικό στίβο και βοήθησαν στο να κατασκευαστούν πάνω από 760.000 αυτοκίνητα.

Για να παραμείνει όμως ανταγωνιστικό και επίκαιρο, η Peugeot αποφάσισε να το ρετουσάρει ελαφρώς για να του δώσει την επιπλέον ώθηση που θα χρειαστεί μέχρι να παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης του σε μερικά χρόνια.

Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Peugeot 308 διαθέτει νέο καπό, νέο εμπρός προφυλακτήρα με τρεις μεγαλύτερες εισαγωγές για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, νέους προβολείς ομίχλης και φώτα ημέρας τύπου LED, και νέα κυψελωτή μάσκα που φιλοξενεί το σήμα της γαλλικής εταιρείας. Πίσω συναντάμε σκουρόχρωμα φώτα με εντονότερες τις τρεις κόκκινες «νυχιές».

Οι αλλαγές στην καμπίνα εντοπίζονται στις νέες ταπετσαρίες των καθισμάτων και των πάνελ στις πόρτες, με το ταμπλό, που ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit, να διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων. Τα καινούργια χαρακτηριστικά του είναι η λειτουργία Mirror Screen που ντουμπλάρει την οθόνη του smartphone στην οθόνη του συστήματος. Επιπλέον, διαθέτει νέα έκδοση τρισδιάστατου πλοηγού που υποστηρίζει φωνητικές εντολές και υπηρεσία απεικόνισης της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.

Η ανανέωση του 308 έφερε και περισσότερη τεχνολογία ασφαλείας. Είναι το πρώτο μοντέλο του Groupe PSA που διαθέτει λειτουργία φρεναρίσματος στο cruise control, ενώ συνολικά υπάρχουν οκτώ διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που χρησιμοποιούν ραντάρ, αισθητήρες και κάμερες.

Τα υλικά του εσωτερικού παραμένουν πολύ προσεγμένα, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να αποτελείται από μονοκόμματο μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Η συναρμογή των υλικών είναι πολύ καλή και η θέση οδήγησης καλή, με επαρκή πλευρική στήριξη, καλή περιμετρική ορατότητα και τιμόνι με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων.

Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τους εμπρός και μόνο ψηλοί επιβάτες στο πίσω κάθισμα θα χρειαστούν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους. Αυτό όμως «βοηθά» το χώρο αποσκευών που με ρεζέρβα ανάγκης φτάνει τα 398 λίτρα. Η πρακτικότητα όμως δεν είναι κορυφαία.

Στα μηχανικά μέρη δεν συναντάμε αλλαγές, με τον 1.6 BlueHDi που δοκιμάζουμε να αποτελεί την ισχυρή έκδοση της πετρελαιοκίνητης γκάμας με 120 ίππους και 30,6 kgm ροπή -υπάρχει και με 100 ίππους και 25,9 kgm. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (5άρι η 100άρα) και λεβιέ με λογικές διαδρομές και καλό κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.290 kg είναι από τις δυνατές της κατηγορίας, με το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 9,4”. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και η ρεπρίζ με , αλλά κουμπώνοντας και οι επιδόσεις πέφτουν θύμα της «overdrive» κλιμάκωσης. Η τελευταία βέβαια βοηθά στην επίτευξη λογικής μέσης κατανάλωσης και εκπομπές CO2 που απαλλάσσουν τον ιδιοκτήτη από ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Η ανάρτηση είναι μαλακή και προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση. Σαφέστατα, αφήνει το 308 να γέρνει στις στροφές, αλλά όχι τόσο ώστε να επηρεάζει το πολύ καλό κράτημα. Στο ταξίδι, το 308 προσφέρει ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου που θυμίζει ακριβότερο αυτοκίνητο.

Ο εξοπλισμός όλων των εκδόσεων είναι εμπλουτισμένος, με αυτόν της έκδοσης Allure που δοκιμάζουμε να είναι πλήρης σε όλους τους τομείς. Ακόμα, η προωθητική ενέργεια των 1.400 ευρώ που υπάρχει αυτήν την περίοδο κάνει πιο εύπεπτη την υψηλή τιμή (€23.200), ενώ καλύπτεται και από πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης για τα μηχανικά μέρη.

Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο 308 εκσυγχρονίστηκε και συνεχίζει να αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών, χωρίς να υστερεί σημαντικά σε κάποιο τομέα.
Τιμή Από €21.600
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-160 km/h 28,2”
0-400 m 16,7” @ 131,6 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 164,6 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 24,1”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 8,5”
110-140 km/h (5η) 10,4”
110-140 km/h (6η) 14,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 82 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.457 mm
Χώρος αποσκευών 398 lt
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube