Test drive: Νέο VW Polo 1.2 TSI 90PS

Test drive: Νέο VW Polo 1.2 TSI 90PS

Οι άνθρωποι της VW πιστεύουν πως, για να παραμείνει στον αφρό, το Polo έπρεπε να πλησιάσει όσο το δυνατόν περισσότερο το Golf. Πιθανόν να μην έχουν άδικο...

Ο άσχετος περί τα αυτοκινητικά έχει σοβαρές πιθανότητες να τα μπερδέψει.  Άλλωστε όλες οι προσπάθειες της VW για την ανανέωση του επιτυχημένου supermini συντείνουν στο να φέρουν το Polo όσο πιο κοντά γίνεται στον μεγάλο του αδερφό.

Δεν ξέρω αν αυτό ξενερώνει τους ιδιοκτήτες Golf, μάλλον όμως δεν χαλάει καθόλου τους υποψήφιους αγοραστές του ανανεωμένου Polo.

Mini-Golf
Σχεδιαστικά, η VW ομολογώ πως κατάφερε επιτυχώς να κάνει κατανοητές τις εμφανισιακές διαφορές του νέου Polo σε σχέση με το προηγούμενο, με την πρώτη ματιά. Οι ακμές και οι γωνίες είναι περισσότερες και το αυτοκίνητο φαίνεται μεγαλύτερο, χωρίς να είναι.

Η διαφορά στο μήκος είναι πρακτικά αμελητέα (+2mm) ενώ πλάτος, ύψος και μεταξόνιο έχουν παραμείνει ίδια. Το ανανεωμένο Polo όμως καταφέρνει να δείχνει σαφώς πιο επιθετικό και κλασάτο συνάμα, με μεγαλύτερο ίχνος πάνω στο δρόμο. Σε αυτό συνέβαλαν οι νέοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, οι οποίοι έχουν περισσότερες οριζόντιες γραμμές, και βέβαια τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα.

Πιο συγκεκριμένα, εμπρός η κάτω εισαγωγή του αέρα έχει μεγαλώσει και τα φώτα ομίχλης έχουν τραβηχτεί προς το πλάι. Πίσω, η τραπεζοειδής σχεδίαση του προφυλακτήρα «τεντώνεται» προς τους τροχούς, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει πιο φαρδύ. Οι νέοι προβολείς εμπρός ενσωματώνουν, για πρώτη φορά στην κατηγορία, τεχνολογία LED. Η μάσκα έχει αποκτήσει μια πιο τρισδιάστατη όψη και γενικά οι αναφορές στο μεγαλύτερο Golf είναι εμφανείς.
 

Το ίδιο μοτίβο επαναλαμβάνεται και στο εσωτερικό. Το τριάκτινο τιμόνι έρχεται απευθείας από... επάνω και η κεντρική κονσόλα, χωρίς να είναι πανομοιότυπη, είναι εμφανώς επηρεασμένη. Νέα είναι η οθόνη που φιλοξενεί το δεύτερης γενιάς ηχοσύστημα (και δυνητικά πλοηγό) MIB (Modular Infotainment System), αλλά και τα χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού ακριβώς από κάτω.

Πιο καθαρός και προοπτικός είναι και ο πίνακας οργάνων, που φιλοξενεί και το trip computer, το οποίο ελέγχεται από το τιμόνι αλά Golf.

Οι χώροι δεν έχουν επηρεαστεί, μιας και το μεταξόνιο δεν έχει αλλάξει. Αυτό σημαίνει πως είναι επαρκείς για τέσσερα άτομα, αλλά όχι και οι κορυφαίοι στην κατηγορία. Αντιθέτως, ουδείς μπορεί να έχει παράπονο από τους χώρους για μικροπράγματα και τις ωραίες βαθιές ποτηροθήκες.

Νέοι κινητήρες
Αυτό που δεν μπορείς να διαπιστώσεις, παρά μόνο αν εντρυφήσεις, είναι πως το νέο Polo έχει μια εντελώς νέα σειρά κινητήρων. Νέα για το ίδιο, αφού οι κινητήρες υπάρχουν ήδη στο line-up της VW, εκτός από έναν. Θα περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τον χιλιάρη 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα που κινεί το Up! αλλά ακόμα πιο ανυπόμονα τον εντελώς νέο, επίσης 3κύλινδρο ντίζελ 1.4.

Προς το παρόν όμως οδηγούμε τον 1.2 TSI με τη χαμηλή απόδοση των 90 PS. Ο οποίος όμως είναι κι αυτός διαφορετικός, διότι πρόκειται για τον αλουμινένιο που προέρχεται από το Golf. Με ροπή λίγο πάνω από τα 16 kgm και προφανώς στομωμένος, δεδομένου ότι είχε μόλις 200 km ζωής, δεν μπορείς να πεις πως ενθουσιάζει, όμως είναι ελαστικός, πρόθυμος από χαμηλά και κινεί το Polo σε αξιοπρεπείς ρυθμούς.

Οι χρόνοι που γράψαμε είναι εμφανώς χειρότεροι από του προηγούμενου, αλλά επιφυλασσόμαστε να το ξαναμετρήσουμε όταν θα έχει ρονταριστεί. Η χροιά του είναι κάπως τραχιά, αλλά απαλύνεται από την εξαιρετική ηχομόνωση του αμαξώματος.

Νέο είναι και το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, το οποίο σε σχέση με το προηγούμενο είναι σαφώς πιο άμεσο, με σωστή επαναφορά και καλό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Διαφοροποιήσεις στην ανάρτηση, με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω, δεν έγιναν. Αυτό σημαίνει πως και το ανανεωμένο Polo παραμένει στην κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά στην ποιότητα κύλισης.

Είναι επίσης αρκούντως άνετο, με μια μικρή τάση να «διαμαρτύρεται» σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς γέρνει, αλλά δεν σε τρομάζει και επίσης ανταποκρίνεται θετικά στη ρύθμιση με μεταφορά βάρους, χωρίς και πάλι να αγχώνει με νευρικές αντιδράσεις. Σπορ δεν το λες σε καμία περίπτωση, ειδικά με τη στάνταρ ανάρτηση και τις 15άρες ζάντες που είχε το συγκεκριμένο, όμως δεν θα σε «αδειάσει» κιόλας όταν επιλέξεις να κινηθείς πιο επιθετικά. Απλώς δεν θα σε εμπνεύσει για κάτι τέτοιο.

Όσο πρέπει
Το ανανεωμένο Polo κατ’ αρχήν συνεχίζει επάξια την παράδοση που το θέλει να είναι στην κορυφή της προσλαμβανόμενη ποιότητας στην κατηγορία. Σου δίνει την εντύπωση πως οδηγείς ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, παρόλο που μέσα στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο και ευκολοδήγητο.

Θα διαπρέψει σε κοντινά ή και πιο μακρινά ταξίδια, αλλά δεν θα σε τσιγκλήσει για το κάτι παραπάνω. Επιπλέον η VW έχει φροντίσει να το εφοδιάσει (στον εξτρά εξοπλισμό) με τεχνολογία αιχμής, όπως DSG κιβώτιο, Adaptive Cruise Control, EDL, Driver Alert, City Emergency Breaking και άλλα. Πάντως, ακόμα και στη βασική έκδοση Trendline ο εξοπλισμός είναι επαρκέστατος, ενώ η τιμή κρίνεται κι αυτή ανταγωνιστική.

Τι λέει το DRIVE
Το Polo ανανεώθηκε τόσο, ώστε να αντέξει τον σκληρό ανταγωνισμό σε μια κατηγορία που έχει τη μερίδα του λέοντος στην ελληνική αγορά. Αισθητικά πλησίασε περισσότερο προς το Golf, ενώ συνολικά είναι επαρκές ώστε να καλύψει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας
Τιμή €12.390 με απόσυρση (Trendline)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 90 PS/4.800 rpm, 16,3 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
11,3”
0-400 m 17,8”
0-1.000 m 32,9”
30-50 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (4η) 8,8”
110-140 km/h (5η) 16,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Κατανάλωση 4,7* lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 gr/km
Διαστάσεις 3.972 x 1.682 x 1.453 mm
Βάρος 1.100 kg
Μετρήσεις DRIVE. *Η κατανάλωση είναι η τυποποιημένη του κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube