Test drive: Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV

Test drive: Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV

Με το CX-60 η Mazda ρίχνεται στην μάχη των plug-in hybrid SUV με μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη πρόταση που έχει όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ιαπωνικής φίρμας.

Η Mazda είναι μια εταιρεία που πάντα είχε τον τρόπο να ξεχωρίζει σε όποια κατηγορία και να εισερχόταν. Πάντα ό,τι έκανε, το έκανε µε τον δικό της τρόπο. Πολλές φορές μάλιστα, αρκετά πιο αργά από τους ανταγωνιστές της. Ή και καθόλου, εάν τα στελέχη της αποφάσιζαν πως μια τεχνολογία δεν ταίριαζε στην ιδιοσυγκρασία της Hiroshima. Aν για κάποιο λόγο έπρεπε τελικά να ασπαστεί κάτι που έμοιαζε κόντρα στην ταυτότητά της, έβαζε όλη της την τέχνη για να προσαρμόσει το τελικό προϊόν όσο καλύτερα γινόταν στα ιδανικά «Mazda».

Την πιο πρόσφατη απόδειξη για όλα τα παραπάνω αποτελεί το νέο Mazda CX-60. Το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, μέχρι το CX-90 που θα έρθει τον επόμενο χρόνο, και το πρώτο της μοντέλο µε τεχνολογία plug-in hybrid. Παράλληλα είναι το ισχυρότερο, στην πραγματικότητα όμως κανένα από τα παραπάνω στοιχεία δεν λέει όλη την αλήθεια για το ποιόν του CX-60.

Το Mazda CX-60 PHEV μπορεί να άργησε και να µην είναι φτηνό, όμως είναι τόσο άρτια δουλεμένο που τοποθετείται µε αξιώσεις ανάμεσα στα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας.

Αυτό το κάνει η άρτια εκτελεσμένη συνταγή της Mazda. Η οποία μπορεί να άργησε να ασχοληθεί µε αυτό το ιδιαίτερα ενδιαφέρον κομμάτι της αγοράς, το έκανε όμως όπως φαίνεται απόλυτα επιτυχημένα. Υπάρχουν όλα τα στοιχεία που υποστηρίζουν την ταυτότητα της εταιρείας σε αισθητικό, ποιοτικό και οδηγικό επίπεδο, µα κανένα που να μαρτυρά πως το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα είναι το πρώτο δείγμα γραφής των Ιαπώνων.

Test drive: Mazda CX-60 PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Είναι τόσο άρτια υλοποιημένο και συνδυασμένο µε όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά του τόσο αποτελεσματικά, που καθιστά το Mazda CX-60 ένα από τα πιο ευχάριστα PHEV της κατηγορίας.

Αν η λιανική τιμή προ φόρων δεν ξεπερνούσε τις €40.000 θα μιλούσαµε άνετα για μια από τις πιο αξιόλογες επιλογές της αγοράς για κάποιον που αναζητά αυτοκίνητο εταιρικής χρήσης µε μηδενικό φόρο. Ακόμα κι έτσι όμως, σαφώς δικαιολογεί το αντίτιμο που απαιτείται ως φόρος. Κάτι που θα τολμούσαµε να πούμε ότι ισχύει ακόμα και στη λιανική αγορά µε τιμή που ξεκινά από τις €58.087.

Το αισθητικό προφίλ του Mazda CX-60 είναι έντονο και εξόχως επιβλητικό. Μπορείς να εντοπίσεις αρκετά στοιχεία και λεπτομέρειες που μοιάζουν επιτηδευμένα ώστε να το κάνουν να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο από όσο έτσι κι αλλιώς θα κατάφερνε χάρη στις μεγάλες διαστάσεις και τις έντονες ακμές.

Test drive: Mazda CX-60 PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Το εμπρός μέρος είναι το πιο χαρακτηριστικό, εντελώς ξεχωριστό, εκφράζοντας δυναμισμό. Το μυώδες καπό, ο δυναμικός προφυλακτήρας και τα μικρά ως προς τον υπόλοιπο όγκο φώτα σε συνδυασμό µε την τεράστια μάσκα δημιουργούν ένα ξεχωριστό σύνολο που επιβάλλεται.

Στο πλάι και πίσω θα βρεις σχεδιαστικές ομοιότητες µε premium μοντέλα. Μαζί όμως µε λεπτομέρειες που δίνουν το δυναμισμό και την πολυτέλεια που ήθελε η Mazda για το αυτοκίνητό της.

Αντίθετα µε το αμάξωμα όπου μπορείς να βρεις φλύαρα στοιχεία, στο εσωτερικό του CX-60 υπάρχει απόλυτη αρμονία και ιδιαίτερα ευχάριστος διάκοσμος. Αυτό οφείλεται στις ανοιχτόχρωμες επενδύσεις σε ταμπλό και καθίσματα, τις ειδικής τεχνοτροπίας ραφές και το φινίρισμα, που εντείνουν µε τη σειρά τους την premium ατμόσφαιρα ακόμα και στις λεπτομέρειες.

Test drive: Mazda CX-60 PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος σε κάθε επίπεδο, µε τα περισσότερα να ελέγχονται από την οθόνη 12,3” του infotainment που δεν (!) είναι αφής. Ο χειρισμός γίνεται εύκολα από το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο στη βάση της κονσόλας, µε τον οδηγό να κάθεται σε πολύ άνετη αλλά και χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας θέσης οδήγησης. Η οποία να σημειώσουµε πως μπορεί να ρυθμιστεί αυτόματα, εάν απλώς ο οδηγός καταχωρήσει το ύψος του στο μενού του αυτοκινήτου.

Το συγκεκριμένο σύστημα κάνει επίσης ταυτοποίηση του προσώπου του οδηγού, επιλέγοντας το ανάλογο προφίλ και ρυθμίζοντας το κάθισμα, το τιμόνι, τους πλευρικούς καθρέφτες, τη γωνία του head-up display, ακόμα και το ηχοσύστημα µε τον κλιματισµό σύμφωνα µε τις προσωπικές -και αποθηκευμένες προφανώς- προτιμήσεις του συγκεκριμένου ατόμου…

Την ευχάριστη ατμόσφαιρα θα εκτιμήσουν και οι πίσω επιβάτες που θα μετακινηθούν µε άνεση και ευκολία. Θα μπορούσαν να υπάρχουν πιο πρακτικές λύσεις ως προς την ευελιξία του πίσω καθίσματος, ωστόσο οι χώροι είναι αντάξιοι των εξωτερικών διαστάσεων. Υπάρχει άφθονος αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ για τις αποσκευές περιμένουν 570 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα και ηλεκτρικός χειρισμός της μεγάλης πέμπτης πόρτας.

Το CX-60 είναι όπως είπαμε το πρώτο PHEV της Mazda και χρησιμοποιεί τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Skyactiv-G των 2,5 lt µε τους 192 ίππους, σε συνδυασμό µε ηλεκτροκινητήρα 175 ίππων. «Αθροιστικά» αποδίδονται 327 PS και 500 Nm που σημκαίνει πως μιλάµε για το πιο δυνατό Mazda έως σήμερα. Σημαντική είναι και η παράμετρος ότι ο κινητήρας είναι τοποθετημένος κατά διάμκηκες, αφού το CX-60 βασίζεται στην πλατφόρμα SkyActiv Multi-Solution Scalable Architecture.

Test drive: Mazda CX-60 PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

H δύναμη καταλήγει σε όλους τους τροχούς µέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου µε πολύδισκο συμπλέκτη. Είναι κάτι που επιλέχθηκε αφενός για περιορισμό των απωλειών, αφετέρου για καλύτερη απόκριση σε σχέση µε τον κλασικό μετατροπέα ροπής.

Και στην πράξη είναι ακριβώς έτσι, µε το σύστημα να αποτελεί ένα από τα βασικότερα συστατικά της εξαίρετης οδηγικής εμπειρίας του CX-60. Τουλάχιστον µε το δεδομένο ότι μιλάµε για ένα SUV µε βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους.

Ωστόσο, αυτό το βάρος θα το αντιληφθείς µόνο αν το παρακάνεις και πιέσεις το αυτοκίνητο πολύ στις στροφές. Είναι κάτι που συνήθως δεν κάνεις µε ένα SUV -ακόμα περισσότερο µε ένα PHEV. Όμως οδηγώντας το Mazda CX-60, η αίσθηση που λαμβάνεις σε προκαλεί να το πιέσεις.

Test drive: Mazda CX-60 PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Το turn-in μοιάζει απίστευτο για τέτοιο αυτοκίνητο και μαζί µε το σύστημα Kinematic Posture Control που περιορίζει τις κινήσεις του αμαξώµατος, επιτρέπουν να κινηθείς πραγματικά σβέλτα και να το ευχαριστιέσαι και στις στροφές. Με αρωγό βέβαια και τη μόνιµη τετρακίνηση i-Activ ΑWD που είναι πισωκίνητης αρχιτεκτονικής και μεταδίδει έως και το 90% της ροπής πίσω.

Από εκεί και πέρα και όταν χρειάζεται, ένας πολύδισκος συμπλέκτης αναλαμβάνει να μοιράσει έως και ισόποσα τη ροπή μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Όταν το οδηγείς όπως συνήθως αντιμετωπίζεις ένα SUV, το CX-60 είναι άνετο και εξακολουθεί να δείχνει πειστική στιβαρότητα στον δρόμο, µε κύλιση που κερδίζει το χαρακτηρισμό του premium δίκαια.

Επιστρέφοντας στο υβριδικό σύνολο, έχει πολλή δύναμη σε κάθε συνθήκη και εξαιρετική αμεσότητα, µε τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει μεταξύ πέντε προφίλ οδήγησης: Normal, Sport, Off-Road, Towing και EV.

Test drive: Mazda CX-60 PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Το τελευταίο επιτρέπει την οδήγηση µε τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας που βρίσκεται στην μπαταρία των 17,8 kWh. Πλήρως φορτισμένο, το CX-60 κινήθηκε στα χέρια µας αμιγώς ηλεκτρικά σε αστικές συνθήκες για 58 km, κλείνοντας έναν κύκλο 100 km µε κατανάλωση μόλις 2,3 lt βενζίνης.

Εκτός πόλης τώρα, κάναμε 43 km αμιγώς ηλεκτρικά και χρειάστηκαν 3,7 lt για τα πρώτα 100 km. Πρόκειται και πάλι για μια πολύ χαμηλή τιμή που ανεβαίνει στα 6,5 lt/100 αν δεν υπάρχει απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία. Αν τώρα επιλεχθεί η φόρτιση της μπαταρίας από το θερμικό μοτέρ, τότε η κατανάλωση θα ανέβει κοντά στα 8,0 lt/100 km. 

Για τη φόρτιση από εξωτερική πηγή, ο οnboard φορτιστής των 7,4 kW σημαίνει σε wallbox δύο ώρες και 20 λεπτά ή περίπου οκτώ ώρες σε απλή οικιακή πρίζα.

Συµπερασματικά, μπορεί η πρόταση της Mazda να άργησε και να µην είναι φτηνή, όμως το CX-60 είναι τόσο άρτια δουλεμένο που τοποθετείται µε αξιώσεις ανάμεσα στα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας αυτή τη στιγμή. 


Τι λέει το DRIVE
Η εικόνα του CX-60 δείχνει πως η Μazda το μελέτησε πολύ και το αποτέλεσμα τη δικαιώνει σε όλα τα επίπεδα. Το υβριδικό σύστημα είναι απλώς κορυφαίο και εξασφαλίζει απροσδόκητα ευχάριστη οδήγηση.
Τιμή Από €58.087 (€44.194 ΛΤΠΦ)
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 2.488 cc, i4, 16V, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, 192 PS/6.000 rpm, 261 Nm/4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 175 PS, 270 Nm, μπαταρία 17,8 kWh, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 327 PS, 500 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,8”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 3,7 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία* 51 km
Εκπομπές CO2 33 g/km
Διαστάσεις 4.745 x 1.890 x 1.680 mm 
Χώρος αποσκευών 570 lt
Βάρος 2.070 kg

Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μετρήσεις DRIVE για τα πρώτα 100 km με φορτισμένη την μπαταρία.

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE