Test drive: Ford Kuga 1.5 EcoBlue

Test drive: Ford Kuga 1.5 EcoBlue

Δοκιμάζουμε τη νέα γενιά του Ford Kuga με τον βασικό ντίζελ κινητήρα της γκάμας.

Το Kuga (Escape στις ΗΠΑ) είναι το δημοφιλέστερο SUV της Ford και για να συνεχίσει την επιτυχία του χρησιμοποιεί την καινούργια πλατφόρμα C2 που λάνσαρε το νέο Focus.

Οι αυξημένες διαστάσεις (4,61 m μήκος) το τοποθετούν στο άνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας των SUV, αλλά η πιο ομαλή σχεδίαση κρύβει επιμελώς τον όγκο του. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν η μεγάλη μάσκα και τα μεγάλα καμπυλωτά φώτα. Από το πλάι, οι ανάγλυφες επιφάνειες του αμαξώματος, τα μεγάλα πλαστικά προστατευτικά και το μικρό πίσω φινιστρίνι χαρίζουν δυναμισμό, ενώ πίσω ο ογκώδης προφυλακτήρας με τις δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης αναδεικνύει το πλάτος και ταιριάζει με τα μεγάλα οριζόντια φώτα.

Στο εσωτερικό, υπάρχουν λιγοστές διαφορές από το Focus που εντοπίζονται στα χειριστήρια των φώτων αριστερά στο ταμπλό με τα δύο επίπεδα. Όλοι οι διακόπτες βρίσκονται εκεί που περιμένεις και τα πλαστικά, μια σύνθεση από μαλακά και σκληρά, είναι καλής ποιότητας. Highlight αποτελεί η έγχρωμη οθόνη αφής των 8” του Ford SYNC 3, το οποίο δίνει υψηλή συνδεσιμότητα και πρόσβαση σε πολλές από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Μάλιστα, σε συνδυασμό με την εφαρμογή FordPass Connect, επιτρέπει τον χειρισμό ορισμένων λειτουργιών από απόσταση, μέσω smartphone.

Το Kuga είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Έτσι, στην καμπίνα θα βολευτούν με άνεση έως και πέντε ενήλικοι με το συρόμενο πίσω κάθισμα να διευκολύνει την κάλυψη των εκάστοτε αναγκών. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 475 έως 645 lt (με κιτ επισκευής) και έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Πάντως, ακόμη κι αν σύρεις το πίσω κάθισμα τέρμα μπροστά για μέγιστη χωρητικότητα, απομένει επαρκής χώρος για τα γόνατα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και εξασφαλίζει αντίστοιχη ορατότητα, ενώ η θήκη εμπρός από τον λεβιέ, με αντιολισθητική επιφάνεια και ασύρματη φόρτιση, συνδυάζεται με έναν πρακτικό χώρο που διαμορφώνεται σε δύο ποτηροθήκες, ανάμεσα στα καθίσματα.

Ford Kuga 1.5 EcoBlue 120 PS Interior DRIVE

Η έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε είναι η βασική πετρελαίου με τον 4κύλινδρο 1.5 EcoBlue να αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 rpm και 300 Nm από τις 1.750 rpm. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με θετικό και ακριβή λεβιέ και οι επιδόσεις που δίνει στο πετρελαιοκίνητο Kuga των 1.500 kg είναι βελτιωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο που αντικαθιστά. Η κατανάλωση είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, με 7,5 lt/100 km που στο ταξίδι είναι ακόμα λιγότερα.

Το τράβηγμα του κινητήρα πάνω από τις 1.500 rpm είναι γεμάτο και αρκετά γραμμικό, ενώ η λειτουργία του ραφιναρισμένη. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για τα 0-100 km/h χρειάζεται 11,7” ενώ η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 180 km/h. Τα φρένα με τη σειρά τους δείχνουν δυνατά, με το μεσαίο πεντάλ να διαθέτει πολύ καλή αίσθηση. Το νέο Kuga διαθέτει για πρώτη φορά προγράμματα οδήγησης (Drive Mode) που επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο τιμόνι και την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, για να το φέρει πιο κοντά στις ανάγκες και στα «θέλω» του. Τα προφίλ του συστήματος είναι πέντε (Normal, Sport, Eco, Slippery και Deep Snow/Sand) για να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Kuga 1.5 EcoBoost [video]

Η απόσταση των 19,1 cm εξασφαλίζει ελευθερία κίνησης σε χωματόδρομους και δεν επηρεάζει αρνητικά τα οδικά χαρακτηριστικά στην άσφαλτο. Απεναντίας, το νέο Kuga εμφορείται από το οδηγικό ταλέντο των σύγχρονων Ford. Η ρύθμιση της ανάρτησης με τους πολλαπλούς συνδέσμους στο πίσω σύστημα παρουσιάζει ώριμο πρόσωπο, συνδυάζοντας κύλιση υψηλού επιπέδου και πολύ μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης. Η κλίση στις στροφές είναι λογική, το τιμόνι ζωντανό και το πίσω μέρος βοηθάει στην τοποθέτησή του Kuga μέσα στη στροφή. Το ESP από την άλλη, έχει σωστή ρύθμιση και επεμβαίνει ομαλά όταν χρειαστεί.

Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση διατίθεται και με τα πέντε διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού, Trend, Titanium, ST-Line, ST-Line X και Vignale, με το βασικό να περιλαμβάνει πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας, ξεκινώντας από τις €27.668. Η Titanium (€30.491), όπως του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε, διαθέτει επιπλέον της βασικής διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής και φώτων, ασύρματη φόρτιση, ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης για τον συνοδηγό, κρυφό φωτισμό στην καμπίνα, είσοδο χωρίς κλειδί και ζάντες αλουμινίου 17”, δημιουργώντας ένα πραγματικά ολοκληρωμένο πακέτο.

Ford Kuga 1.5 EcoBlue 120 PS DRIVE

Παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για το πιο προσιτό μοντέλο της κατηγορίας, το νέο Ford Kuga είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα και πρακτικά C-SUV, προσφέροντας πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και φυσικά το οδηγικό ταλέντο των Ford. Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε την 8ετή εγγύηση μηχανικών μερών που συνοδεύει κάθε Kuga, καθώς και τη δυνατότητα απόκτησής του με επιτόκιο 2,99%, μέσω Ford Finance.

Διαμορφώστε το δικό σας Kuga στο site της Ford.

Τι λέει το DRIVE
Καθολικά βελτιωμένο, με πλούσιους χώρους και έναν ταιριαστό πετρελαιοκινητήρα στα 1,5 λίτρα, το νέο Ford Kuga αποτελεί κορυφαία πρόταση στην κατηγορία.
Τιμή Από €27.668
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 120 PS/4.000 rpm, 300 Nm/1.750-2.250 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 109 -111 g/km (WLTP: 133 – 137 g/km)
Διαστάσεις 4.614 x 1.883 x 1.661 mm
Χώρος αποσκευών 475 - 645 lt
Βάρος 1.501 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube