Test drive: Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100 PS

Test drive: Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100 PS

Μετά από τη συμβατική, τη σπορ και την πολυτελή πλευρά του Fiesta, έφτασε ο καιρός να δούμε αν μπορεί να μεταμορφωθεί και σε ένα μικρό crossover.

Η αγορά βομβαρδίζεται σήμερα με μικρά crossover από κάθε κατασκευαστή. Όμως η Ford είναι από εκείνους που μπορούν να καυχιούνται ότι είχαν ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα: Θυμάστε το Ford Fusion;

Ίσως όχι. Ή ίσως το θυμάστε, αλλά θα προτιμούσατε να το έχετε ξεχάσει, διότι εκείνο το λίγο ψηλότερο και λίγο μεγαλύτερο Fiesta Mk5 ήταν πρακτικό, αλλά καθόλου… σέξι. Το σημερινό crossover Fiesta Active, που μόλις προστέθηκε στην γκάμα της Ford δίπλα στο μικρό SUV EcoSport, είναι αναμφίβολα στιλάτο. Πρόκειται για ένα Fiesta που ντύθηκε για περιπέτεια. Φόρεσε πλαστικές ποδιές σε προφυλακτήρες, μαρσπιέ και φτερά, και απέκτησε μπάρες οροφής. Ψήλωσε κατά 1,8 cm, με νέα άκρα, αμορτισέρ και ελατήρια που δημιουργούν 15 πόντους απόσταση από το έδαφος, φόρεσε νέες ζάντες 17” και τα μετατρόχιά του φάρδυναν κατά 10 mm. Διατίθεται με όλες τις εκδόσεις των κινητήρων 1.0 EcoBoost και 1.5 TDCi του συμβατικού Fiesta. Το δικό μας είναι το πιο προσιτό, με τον 1.0 EcoBoost 100 PS.

Στην καμπίνα, τα μόνα στοιχεία που φανερώνουν ότι βρίσκεσαι στο Active είναι τα έγχρωμα φιλέτα στο ταμπλό και στις πόρτες και οι ευχάριστες αλλά και πιο ανθεκτικές ταπετσαρίες των καθισμάτων, με διακόσμηση ίδιου χρώματος. Στη βασική έκδοση Active 2, ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος και παραπλήσιος με του Fiesta Titanium. Διαθέτει από αυτόματο κλιματισμό και κάμερα οπισθοπορείας, μέχρι συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας και προσαρμοζόμενο cruise control. Μία διαφορά είναι ότι εδώ η οθόνη του SYNC 3 έχει διαγώνιο 6,5” αντί για 8”, είναι όμως στάνταρ το ηχοσύστημα B&O Play δέκα ηχείων!

Η θέση του καθίσματος δεν έχει αλλάξει καθόλου και η διαφορά ύψους ολόκληρου του αυτοκινήτου είναι μικρή. Οπότε το Active μάλλον δεν θα ικανοποιήσει όποιον θέλει crossover για να κοιτάζει τους άλλους αφ’ υψηλού. Η θέση οδήγησης είναι ακριβώς ίδια με των υπόλοιπων Fiesta. Βολική ακόμα και για κάποιον ψηλό, με πολύ εύκολη πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια και μοναδικό παράπονο την περιορισμένη ορατότητα από τη φαρδιά και κεκλιμένη εμπρός κολόνα. Πίσω, ο χώρος -κυρίως για τα γόνατα- είναι απλώς επαρκής για τα μέτρα των σουπερμίνι και μικρός σε σχέση με των crossover. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 311 lt, έχει πρακτικές θήκες στα πλάγια και προαιρετικά διπλό πάτωμα, ενώ από κάτω του, το subwoofer έχει καταλάβει τη θέση της ρεζέρβας.

Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100 PS

Ο 1.0 EcoBoost από την πρώτη στιγμή σε κερδίζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, αφού στην καμπίνα δύσκολα θα φτάσει θόρυβος ή κραδασμός, αλλά και με τη χορταστική δύναμη που αποδίδει από χαμηλά. Στη βασική εκδοχή του αποδίδει 100 PS και 17,3 kgm, και συνδυάζεται με το ίδιο 6άρι κιβώτιο, με 6η που βγάζει περίπου 45 km/h/1.000 rpm. Σε σχέση με το αντίστοιχο Fiesta Titanium, το έργο του δυσκολεύουν εδώ τα επιπλέον 30 kg που έδειξε η πλάστιγγά μας, οι φαρδύτεροι/βαρύτεροι τροχοί και η χειρότερη αεροδυναμική, με Cd 0,328 αντί για 0,30.

Στην πράξη, το Active είναι ανεπαίσθητα πιο αργό από το Titanium 1.0 EcoBoost 100 PS στα 80-110 km/h με 3η/4η/5η, με χρόνους 5,6”/7,6”/10” αντί για 5,5”/7,4”/9,7”. Υπάρχουν όμως μετρήσεις στις οποίες παραδόξως υπερισχύει, όπως τα 110-140 km/h με 4η/5η σε 8,7”/11,9” έναντι 9,2”/12,3”! Στην επιτάχυνση από στάση η πρόσφυση πνίγει το μοτέρ, οπότε γράφει 0-100 km/h σε 11,1”. Η διαφορά από τα 10,4” του Titanium δεν είναι αντιπροσωπευτική, αφού αφήνοντας έξω την εκκίνηση, τα δυο τους είναι και εδώ ισοδύναμα (50-110 km/h με αλλαγές: Active 9,3”, Titanium 9,2”). Το ισχυρότερο SEAT Arona 1.0 TSI 115 PS υπερισχύει στα 80-110 km/h με 5”/6,2”/8,4”, μένει πίσω στα 110-140 km/h με 8,7"/11,2" και βρίσκεται σε δική του κλάση στο 0-100 km/h, με 9,4”.

Στο δρόμο, κάποιες μικρού εύρους ατέλειες της ασφάλτου αποσβένονται καλύτερα απ’ ό,τι στα άλλα Fiesta. Όμως στα πιο έντονα, εγκάρσια κοψίματα το δρόμου το Active πληρώνει το τίμημα των τροχών του -205/45R17, όπως στο ST-line- με μια ξερή αντίδραση. Οδηγικά, δεν παύει να είναι Fiesta! Με το ίδιο ακριβές τιμόνι, το εμπρός μέρος που είναι αδύνατο να υποστρέψει στην είσοδο και το πλαίσιο που υπακούει πιστά στις εντολές σου. Τίποτα δε φανερώνει ότι βρίσκεσαι σε κάτι «ψηλωμένο». Χρειάζεται κάποια πολύ απότομη αλλαγή πορείας για να νιώσεις ότι ίσως καθυστερεί να ισορροπήσει περισσότερο απ’ ό,τι το συμβατικό και μια θαρραλέα έξοδος από στροφή, με γκάζι από νωρίς, για να αναρωτηθείς αν το εμπρός μέρος ανοίγει την τροχιά του πιο εύκολα. Αλλά μάλλον δεν πρόκειται για προβλήματα του αυτοκίνητου: Απλώς έπρεπε να πάρεις το ST-line…

Για κίνηση σε δύσκολες συνθήκες έχεις σύμμαχο το πρόγραμμα Slippery που κάνει το γκάζι ακόμα πιο νωθρό απ’ ό,τι το Eco και επηρεάζει τη λειτουργία του ESP. Ένα σετ λάστιχα 4seasons θα ήταν το ιδανικό συμπλήρωμα για να φτάσεις σίγουρα στο χιονοδρομικό, όμως η Ford προτίμησε να μη θυσιάσει τις ικανότητες του αυτοκινήτου στη στεγνή άσφαλτο. Στο πατημένο χώμα, το Active παραμένει ευχάριστο, με ανάρτηση που εξακολουθεί να δουλεύει εξαιρετικά και ESP που αργεί να επέμβει.

Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100 PS

Η κατανάλωση, που διατηρείται εύκολα κοντά στα 7 lt/100 km, είναι απόλυτα λογική για το είδος του Active. Η διαφορά τιμής των €1.400 όμως από το αντίστοιχο Titanium, δεν του επιτρέπει να διακριθεί σε value for money. Αν ψάχνεις για ένα άνετο και καλοεξοπλισμένο Fiesta, το πιθανότερο είναι ότι θα επιλέξεις εκείνο.

Η Ford βέβαια, δεν έφτιαξε το Active για να κλέψει πωλήσεις από… τα αδέρφια του, αλλά βασικά από τον ανταγωνισμό. Και τα €17.244 που κοστίζει το φέρνουν κοντά σε μοντέλα όπως το SEAT Arona και το Kia Stonic. Υστερεί σε χώρους, όμως κυρίως χάρη στον πλούσιο εξοπλισμό και την κορυφαία οδική συμπεριφορά του, αλλά και σε στοιχεία όπως η 8ετής εγγύηση, μπορεί να τα καταφέρει.


Τι λέει το DRIVE
Ένα crossover με σαφή προσανατολισμό τη χρήση στο δρόμο και αντίστοιχα ευχάριστο οδηγικό προφίλ με το συμβατικό αδερφάκι του.
Τιμή €17.244
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, Ti-VCT, τούρμπο, 100 PS/4.500-6.500 rpm, 17,3 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
0-160 km/h 31,4”
0-400 m 17,9” @ 129,3 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 161,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,3”
50-80 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 7,6”
110-140 km/h (4η) 8,7”
110-140 km/h (5η) 11,9”
110-140 km/h (6η) 16,7”
Φρένα 100-0 km/h 40,9 m
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
Διαστάσεις 4.068 x 1.756 x 1.498 mm
Χώρος αποσκευών 311 lt
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube