Test drive: Ford EcoSport 1.5 EcoBlue AWD

Test drive: Ford EcoSport 1.5 EcoBlue AWD

Με ισχυρό κινητήρα ντίζελ, σπορ πακέτο εξοπλισμού ST-line και τετρακίνηση, αυτό είναι ένα EcoSport «με απ’ όλα».

Μεταξύ των μικρών crossover, το Ford EcoSport είναι μάλλον εκείνο που δείχνει ψηλότερο και πιο προσανατολισμένο στη χρήση εκτός δρόμου. Πάντα ήταν διαθέσιμο άλλωστε και με ρεζέρβα τοποθετημένη εξωτερικά, στην πίσω πόρτα, όπως στα σκληροτράχηλα «τζιπ».

Στην ευρωπαϊκή αγορά όμως ήταν αποκλειστικά προσθιοκίνητο. Μέχρι την πρόσφατη ανανέωσή του, που έφερε και μια τετρακίνητη έκδοση στην γκάμα. Κάτω από το καπό του τετρακίνητου EcoSport βρίσκεται ο νέος 1.500άρης ντίζελ της Ford, με intercooler αέρος-νερού, νέο τούρμπο, νέο σύστημα ψεκασμού για μεγαλύτερη ακρίβεια και περισσότερη ησυχία κ.ά. Για την περίσταση αποδίδει 125 PS, δηλαδή πέντε παραπάνω απ’ ότι στο αντίστοιχο Focus, και 30,6 kgm.

Πριν ακόμα διαπιστώσεις τι σημαίνουν αυτά τα νούμερα στην πράξη, παρατηρείς ότι στην καμπίνα φτάνει περισσότερος θόρυβος απ’ ό,τι στη βενζινοκίνητη έκδοση, αν και η χροιά του μοτέρ είναι αρκετά πολιτισμένη και δεν ενοχλεί. Το έργο του είναι δύσκολο, αφού το EcoSport είναι αρκετά βαρύ για το μέγεθός του. Η πλάστιγγα έδειξε 1.450 kg, δηλαδή 70 παραπάνω από το προ ανανέωσης, προσθιοκίνητο 1.5 TDCi. Βέβαια, χάρη στην πλούσια ροπή από χαμηλά και την καλή απόκριση του γκαζιού, από τη θέση του οδηγού θα έβαζες στοίχημα ότι είναι ελαφρύτερο.

Χωρίς το παραμικρό σπινάρισμα από στάση, αφού η τετρακίνηση στέλνει άμεσα δύναμη πίσω, το χρονόμετρο σταματά στα 10,3" για τα 100 km/h και στα 17,4" για τα 400 m, νούμερα που το φέρνουν οριακά εμπρός από το βαρύτερο, τετρακίνητο Opel Mokka X 1.6 CDTi των 136 PS (10,4", 17,5") αλλά και από το βενζινοκίνητο και πολύ ελαφρύτερο -1.190 kg- Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip 112 PS (11,2", 17,7"). Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, που έχουν και μεγαλύτερη σημασία, το Ford τα καταφέρνει καλύτερα από το Suzuki, με 5,4" έναντι 5,7" στα 80-110 km/h με 3η και 6,3" έναντι 7,2" με 4η. Το Opel όμως είναι γρηγορότερο, με αντίστοιχους χρόνους 5" και 5,7", παρότι έχει μακρύτερη 3η. Στο φρενάρισμα πάντως, το EcoSport κοντράρει στα ίσια σπορ αυτοκίνητα, με 36 m για το 100-0 km/h.

Ford EcoSport 1.5 EcoBlue AWD

Το τετρακίνητο EcoSport έχει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, στη θέση του ημιάκαμπτου άξονα των προσθιοκίνητων. Όμως στη δική μας περίπτωση πρόκειται για την έκδοση ST-line με την πιο σφιχτή ανάρτηση, η οποία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άνετη σε χαμηλή ταχύτητα. Όπως περιμένεις σε ένα Ford βέβαια, είναι καλορυθμισμένη και δεν τερματίζει, ενώ χαρίζει μια πρωτόγνωρη αμεσότητα στο μικρό crossover και σχεδόν εξαφανίζει την κλίση στις στροφές. Το EcoSport δεν βουτάει στα φρένα και βρίσκει άφθονη πρόσφυση στην έξοδο, οπότε σε δρόμους με στροφές σχεδόν σε παρακαλά να το οδηγήσεις γρήγορα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Fiesta Active 1.5 TDCi

Το πάτημά του σε γεμίζει σιγουριά και στον αυτοκινητόδρομο. Ταξιδεύοντας με 130 km/h το στροφόμετρο δείχνει 2.300 rpm και ο θόρυβος είναι περιορισμένος, αν και από εκεί και πάνω αυξάνεται δυσανάλογα. Μέχρι εκεί άλλωστε πετυχαίνεις και ένα οικονομικό ταξίδι, με κατανάλωση λίγο πάνω από 7 lt/100 km. Στην πόλη το EcoSport νιώθει ακόμα περισσότερο στο στοιχείο του, με μικρές διαστάσεις που χαρίζουν ευελιξία και πολύ καλή ορατότητα. Όμως το μεγάλο βάρος και οι τριβές της μετάδοσης μπορούν να ανεβάσουν την κατανάλωση ακόμα και πάνω από τα «8». Τέλος, στο χωματόδρομο, η ευχάριστη έκπληξη είναι ότι το σώμα σου δεν ταλαιπωρείται όσο θα περίμενες από μια σπορ ανάρτηση. Η οποία δεν επηρεάζει το ύψος του EcoSport από το έδαφος, που παραμένει στους 16 πόντους για τις εκδόσεις ντίζελ.

Στο εσωτερικό, η εικόνα θυμίζει Fiesta, όπως άλλωστε και τα προσεγμένα υλικά. Ο εξοπλισμός κάθε έκδοσης περιλαμβάνει εφτά αερόσακους, infotainment SYNC 3 με οθόνη 8", σύστημα πλοήγησης, δύο θύρες USB και εφτά ηχεία, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, δερμάτινο τιμόνι, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, συναγερμό και πολλά ακόμα στοιχεία. Ναι, είναι αρκετά πλούσιος. Στο ST-line, η εικόνα της καμπίνας αναβαθμίζεται κι άλλο, χάρη στις ημιδερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων με την πολύ ευχάριστη υφή, τον κρυφό φωτισμό, το μπουτόν εκκίνησης κ.ά.

Ford EcoSport 1.5 EcoBlue AWD interior

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, σχετικά όρθια, αλλά αρκετά άνετη. Ο χώρος για τους πίσω είναι απλώς ικανοποιητικός για την κατηγορία, όμως η μεγαλύτερου μήκους βάση του καθίσματος προσθέτει άνεση, ενώ ένα επιπλέον ατού είναι η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί σε μέγεθος (356 lt) και διαθέτει πρακτικό, διπλό πάτωμα, όμως η 5η πόρτα που ανοίγει προς τα αριστερά απαιτεί αρκετό ελεύθερο χώρο πίσω από το αυτοκίνητο.

Στην έκδοση ST-line, το τετρακίνητο EcoSport είναι πολύ ευχάριστο οδηγικά, όμορφο, οικονομικό στη χρήση, αρκετά σβέλτο και… τετρακίνητο. Είναι η πιο «απ’ όλα» εκδοχή του EcoSport. Μοιραία όμως, με τιμή €25.672, απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό. Και η αλήθεια είναι ότι αν ψάχνεις για ένα crossover με σπορ χαρακτήρα στην άσφαλτο, το ελαφρύτερο, ισχυρότερο και γρηγορότερο 1.0 EcoBoost 140 PS ST-line που κοστίζει €4.100 λιγότερο, είναι μάλλον προτιμότερη επιλογή. Αντίθετα, η βασική αλλά πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση Business του 1.5 EcoBlue AWD, που κοστίζει €21.306, φαίνεται να είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για ένα μικρό, τετρακίνητο και πολύ ευχάριστο οδηγικά ντίζελ SUV.


Τι λέει το DRIVE
Δεν υπάρχουν πολλά τετρακίνητα σε αυτή την κατηγορία μεγέθους. Το EcoSport είναι σίγουρα το πιο ευχάριστο οδηγικά και μάλλον το πιο ολοκληρωμένο. Απλώς δεν χρειάζεται να πληρώσεις την έκδοση ST-line.
Τιμή Από €21.306 (ST-Line: €25.672)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 125 PS/3.600 rpm, 30,6 kgm/1.750-2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
10,3”
0-160 km/h 34,6”
0-400 m 17,4” @ 126,3 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 157,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 9,5”
110-140 km/h (5η) 10,4”
110-140 km/h (6η) 13,4”
Φρένα 100-0 km/h 36 m
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 4.096 x 1.765 x 1.653 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Βάρος 1.450 kg
Μετρήσεις Drive

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube