Test drive: Ford Fiesta Active 1.5 TDCi 120 PS

Η κορυφαία ντίζελ έκδοση του crossover Fiesta είναι μάλλον και η πιο ταιριαστή για το μοντέλο.

Σκεπτόμενη πως «δύο είναι καλύτερα από ένα», η Ford δεν αρκέστηκε σε ένα μικρό SUV για όσους θα ήθελαν ένα ζωηρό αυτοκίνητο πόλης.

Γι’ αυτό και πλάι στο EcoSport προσέθεσε στην γκάμα της ένα μικρό crossover με το όνομα Fiesta Active, δηλαδή ένα Fiesta φτιαγμένο για περιπέτεια.

Με τα μαύρα πλαστικά στους θόλους και τους προφυλακτήρες δείχνει πολύ δυναμικό, ωστόσο οι διαστάσεις του δεν έχουν σημαντική διαφορά από τις συμβατικές εκδόσεις. Εξαίρεση αποτελεί το ύψος, που είναι 2,7 cm ψηλότερο. Από αυτά, τα 1,8 προκύπτουν από τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, που άγγιξε τα 15,2 cm.

Επιπλέον τα νέα άκρα σημαίνουν λίγο φαρδύτερα μετατρόχια (+ 1 cm) και εάν πιέσεις πολύ θα αισθανθείς μερικές φορές τη ρύθμιση λίγο πιο μαλακή από των νορμάλ. Η διαφορά πάντως είναι πραγματικά μικρή, οπότε και αυτό το Fiesta πατάει στο δρόμο με λεπτομέρεια, αλλάζει κατεύθυνση με ζωντάνια, αντιστέκεται στην υποστροφή και δε γέρνει. Εάν μπορούσες να ζητήσεις κάτι, είναι λιγότερη ευαισθησία από το ESP όταν είσαι επιθετικός με το τιμόνι.

Τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης υπογραμμίζει το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης, παρότι οι τροχοί με χαμηλοπρόφιλα λάστιχα διάστασης 205/45 R17 σίγουρα δεν είναι ό,τι καλύτερο για τον Active. Εξαιτίας τους, ενώ οι μικρές ανωμαλίες του δρόμου σχεδόν εξαφανίζονται, τα μεγαλύτερα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου ακούγονται παρά τα υδραυλικά bump-stop στα εμπρός αμορτισέρ.

Πάντως σε πατημένο χώμα η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά, οπότε ξεθαρρεύεις γρήγορα και με τη ρύθμιση Slippery στον ελέγχο της πρόσφυσης, μπορείς να ξεκινάς σε αρκετά απότομες ανηφόρες. Αρκεί να μην ξεχνάς ότι στη θέση της ρεζέρβας υπάρχει ένα… subwoofer.

Ακτιβιστής
Ωστόσο, αυτά λίγο πολύ ισχύουν για κάθε Fiesta Active. Στην προκειμένη περίπτωση ο πρωταγωνιστής είναι ο κινητήρας που αποτελεί την ισχυρότερη ντίζελ επιλογή της γκάμας. Η ζωντάνια του ικανοποιεί και με το παραπάνω, ειδικά μόλις η βελόνα του στροφομέτρου δείξει πάνω από 1.700 rpm.

Παράλληλα η λειτουργία του είναι πολύ ραφιναρισμένη και αθόρυβη έως τις 4.000 rpm, ένα σημείο που δεν έχει νόημα να ξεπερνάς. Έτσι κι αλλιώς, με 120 PS στις 3.600 rpm και 27,5 kgm μεταξύ 1.750 και 2.500 rpm για 1.200 kg, θα έλεγες ότι έχει αρκετά εύκολο έργο. Επιπρόσθετα, το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει μαλακό, ακριβή λεβιέ και κλιμάκωση όσο χρειάζεται μακριά.

Οι μετρήσεις μας έδειξαν κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία των crossover και των μικρών SUV. Για την ακρίβεια, με 0-100 km/h σε μόλις 9,1”, 80-110 km/h με 3η σε 4,5” και 110-140 km/h με 5η σε 6,6”, το Active είναι σημαντικά ταχύτερο ακόμα και από το συμβατικό Fiesta με τον ίδιο κινητήρα.

Το οποίο ήταν 20 kg πιο ελαφρύ αλλά είχε μετρηθεί με καύσωνα. Με δύο λόγια, το γκάζι δε θα σου λείψει ποτέ ενώ υποστηρίζει με άνεση ακόμα και το μεγαλύτερο ταξίδι. Στο οποίο θα φτάσεις ατσαλάκωτος, χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και χαμογελαστός χάρη στην πολύ λογική κατανάλωση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Ford Fiesta Active 1.0 Ecoboost 100 PS

Μετρήσαμε κατά μέσο όρο 6,2 lt/100 km, ακριβώς όσα και στο συμβατικό Fiesta με τον ίδιο κινητήρα. Ουσιαστική διαφορά δε μετρήθηκε ούτε στο φρενάρισμα μεταξύ των δύο μοντέλων, με το Active να ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 38,9 m.

Είναι μια απόλυτα ικανοποιητική επίδοση από τους τέσσερις δίσκους, η οποία δεν αλλοιώνεται σημαντικά ακόμα και μετά από κάμποσα διαδοχικά φρεναρίσματα πανικού.

Κι εάν στην οδήγηση δυσκολεύεσαι να βρεις σημαντικές διαφορές μεταξύ του συμβατικού και του Active Fiesta, το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την καμπίνα. Μόνο οι διαφορετικές επενδύσεις στα καθίσματα και τα χρωματιστά φιλέτα στο ταμπλό και τις πόρτες.

Αλλαγή στη θέση οδήγησης, τους χώρους ή οτιδήποτε άλλο, απλά δεν υπάρχει. Αυτό σημαίνει με τη σειρά του ότι το πίσω κάθισμα έχει μέτριο χώρο για τα crossover δεδομένα, το ίδιο και ο χώρος αποσκευών που χωράει 311 lt.

Από την άλλη το ταμπλό δείχνει ιδιαίτερα σύγχρονο και στο επάνω μέρος του έχει μαλακό πλαστικό με ευχάριστη υφή, ενώ τα υπόλοιπα είναι σκληρά με ικανοποιητική συναρμολόγηση. Η οθόνη αφής 6,5” του SYNC 3 είναι υπόδειγμα ευχρηστίας και ευαισθησίας, συνοδεύεται δε από κάμερα οπισθοπορείας και ηχοσύστημα της B&Ο με 10 ηχεία.

Συνολικά ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Active 2 δεν έχει ουσιαστικές ελλείψεις, περιλαμβάνοντας μέχρι αυτόματο διζωνικό κλιματισμό καθώς και πλήρη σουίτα οδηγικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει ενεργό cruise control, αυτόματο φρενάρισμα και διατήρηση λωρίδας, αυτόματους προβολείς και αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ.

Το μόνο που μένει δηλαδή για την πλουσιότερη Active 3 είναι το σύστημα πλοήγησης, η μεγαλύτερη οθόνη με διαγώνιο 8” και οι ημιδερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων.

Μεταξύ τους το Active 2 που ξεκινάει από τα €19.259 (με 8ετή εγγύηση) είναι μάλλον το πιο συμφέρον πακέτο. Δεν είναι μια φτηνότερη εναλλακτική απέναντι στον crossover και SUV ανταγωνισμό, όμως χάρη στις κορυφαίες επιδόσεις και τη ζωηρή συμπεριφορά στο δρόμο αντιπαραβάλλει σαφώς πιο νεανική αύρα.

Τι λέει το DRIVE
Με κορυφαίες επιδόσεις και απολαυστικό πάτημα στο δρόμο, το κορυφαίο ντίζελ Fiesta Active έχει πιο νεανική θεώρηση του κόσμου από τον crossover ανταγωνισμό του. Αυτό ακριβώς είναι και το σημείο που δίνει νόημα στην ύπαρξή του.
Τιμή από €19.259
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
0-160 km/h 25,6”
0-400 m 16,7” @ 135,5 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 169,7 km/h
60-160 (με αλλαγές) 21,5”
50-80 km/h (3η) 3,4”
80-110 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (4η) 5,1”
110-140 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (5η) 7,9”
110-140 km/h (6η) 10”
Φρένα 100-0 km/h 38,9 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112 g/km
Διαστάσεις 4.068 x 1.756 x 1.498 mm
Χώρος αποσκευών 311 lt
Βάρος 1.200 kg
Μετρήσεις Drive