Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS

Δοκιμάζοντας το 4άρι της DS Automobiles στην επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση με τους 225 PS, την DS 4 E-Tense, οι Γάλλοι σε κάνουν να βάζεις βαθιά το χέρι στην τσέπη και να λες «χαλάλι».

Τα τελευταία χρόνια έχουµε µπερδευτεί λιγάκι µε τον όρο «premium». Η αλήθεια είναι πως πολλοί κατασκευαστές θέλησαν να µπουν στο συγκεκριµένο κλαµπ, άλλοι δικαίως, άλλοι όχι και τόσο...Ωστόσο, στην περίπτωση του 4 της DS Automobiles δεν υπάρχει καµία αµφιβολία: Το αυτοκίνητο είναι premium µε όλη τη σηµασία της λέξης. Ως εκ τούτου και στην περίπτωση του DS 4 E-Tense, της επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοσης με τους 225 PS και κορυφαίας στην γκάμα του μοντέλου.

Αρχικά πρόκειται για ένα αντικειµενικά πολύ όµορφο σχήµα. Ένα κόµπακτ οικογενειακό που ενσωµατώνει ιδανικά χαρακτηριστικά από τις κατηγορίες των χάτσµπακ, των crossover και των κουπέ. Οι χωνευτές χειρολαβές στις πόρτες, η τρισδιάστατη µάσκα, οι προβολείς LED, τα τρισδιάστατα πίσω φώτα, είναι µερικά από τα σχεδιαστικά στοιχεία που σηµατοδοτούν τη διαφορετικότητα του DS 4 E-Tense από όλα τα µοντέλα του ανταγωνισµού.

Εξίσου µοναδικό και εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό. Εξαιρετικά υλικά, προσεγµένο φινίρισµα, άψογη συναρµογή και high-tech περιβάλλον, συνθέτουν την εικόνα στο φιλόξενο σαλόνι. Στο ταµπλό υπάρχουν τρεις ψηφιακές οθόνες: µια 7”για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, µια 10” για το σύστηµα πολυµέσων κι ένα Smart Touch 5”. Επιπλέον, το head-up display σε βοηθά να µην αποσπάς την προσοχή σου από τον δρόµο.

 

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS, Photo credit DRIVE Media Group/ Fotini Pimpa

Το Smart Touch χρησιµοποιείται ως mouse pad και βοηθά στον χειρισµό των επιµέρους λειτουργιών. Επί της ουσίας πάντως, όπως έχουµε ξαναπεί, είναι ένα γκάτζετ που και να έλειπε ουδείς θα το αναζητούσε. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις ενηλίκους µε τους πίσω να αναζητούν λίγο παραπάνω αέρα µόνον αν είναι υψηλόσωµοι. Όσο για την ορατότητα, είναι καλή µε εξαίρεση εκείνη προς τα πίσω λόγω του µικρού παρµπρίζ. Ο χώρος αποσκευών της επαναφορτιζόµενης υβριδικής έκδοσης έχει περιοριστεί στα 390 lt (από 439), διατηρεί όµως το κανονικό σχήµα του µε την πόρτα να ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά.

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισµό, ειδικά στην έκδοση δοκιµής του DS 4 E-Tense, κυριολεκτικά δεν λείπει τίποτα. Υπάρχει ακόµη και σύστηµα εντοπισµού πεζών τη νύχτα µε υπέρυθρη ακτινοβολία. Αλλά και ενεργή ανάρτηση που διαβάζει τον δρόµο για να ρυθµίσει ανάλογα τη δύναµη σε κάθε ένα αµορτισέρ ξεχωριστά. Η τελευταία µάλιστα περιλαµβάνεται στον στάνταρ εξοπλισµό της έκδοσης plug-in hybrid που ξεχωρίζει από την ένδειξη «E-Tense» πίσω αριστερά και βέβαια από τις δύο τάπες ανεφοδιασµού. Αυτή δεξιά είναι για τη βενζίνη και αυτή αριστερά για το φις φόρτισης.

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS, Photo credit DRIVE Media Group/ Fotini Pimpa

Κάτω από το καπό του DS 4 E-Tense υπάρχει ένας 4κύλινδρος κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech απόδοσης 180 PS και 300 Nm.

Τον 1,600άρη βενζινοκινητήρα PureTech των 180 ίππων, επικουρεί ένας ηλεκτροκινητήρας 110 PS που βρίσκεται τοποθετηµένος στο αυτόµατο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται µε τον ηλεκτροκινητήρα, µε τον οδηγό να είναι σε θέση να επιλέξει το hybrid mode που βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας ή το sport mode για να έχει διαθέσιµη όλη τη απόδοση των 224 PS και των 360 Nm.

Μπορείς όµως να επιλέξεις και πλήρως ηλεκτρική κίνηση για περίπου 55 km ή να κρατήσεις αποθηκευµένη την ηλεκτρική ενέργεια και να κινείσαι µόνον µε τον θερµικό κινητήρα. Πέραν της πρίζας, η µπαταρία µπορεί να φορτιστεί και µέσω του συστήµατος ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισµα ή τον ελεύθερο τροχασµό του αυτοκινήτου.

Με µια λογική πάντως χρήση και µε την προϋπόθεση ότι θα έχουµε πάντα φορτισµένη την µπαταρία, η µέση κατανάλωση θα κυµανθεί γύρω στα 5,5 lt/100 km. Τιµή εξαιρετικά καλή µε δεδοµένο ότι η DS Automobiles υπόσχεται 7,7” για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 233 km/h.

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS, Photo credit DRIVE Media Group/ Fotini Pimpa
Όλη η φιλοσοφία της γαλλικής εταιρείας περιστρέφεται γύρω από το στιλ και την άνεση. Και στο DS 4 E-Tense αυτή η φιλοσοφία βρίσκει τον απόλυτο εκφραστή της. Η ποιότητα κύλισης και η ησυχία στην καµπίνα σε κερδίζουν µε το «καληµέρα», καθώς το αυτοκίνητο ξεκινά ηλεκτρικά και τελείως αθόρυβα. Στη συνέχεια η µετάβαση στη φάση λειτουργίας και του θερµικού κινητήρα γίνεται απόλυτα οµαλά και σε συνδυασµό µε την εξαιρετική ηχοµόνωση περνά σχεδόν απαρατήρητη.

Οι ανωµαλίες του οδοστρώµατος πρακτικά εκµηδενίζονται από το στάνταρ σύστηµα DS Active Scan Suspension: Μια κάµερα στην κορυφή του παρµπρίζ σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώµατος, µεταφέροντας σε πραγµατικό χρόνο δεδοµένα στην κεντρική µονάδα ελέγχου. Με τη σειρά της εκείνη, µε τη χρήση τεσσάρων αισθητήρων θέσης και τριών επιτάχυνσης, ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό και αναλόγως ρυθµίζει τη δύναµη του αµορτισέρ. Οι τροχοί των 20” µε λάστιχα 245/40 δεν φαίνεται να επιδρούν αρνητικά. Την ίδια ώρα που το αυτόµατο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων λειτουργεί οµαλά, µε τις αλλαγές να είναι αρκετά γρήγορες τόσο στην αυτόµατη όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία από τα paddles στο τιµόνι.

Το τελευταίο παρά το γεγονός ότι είναι ελαφρύ (στη λειτουργία Sport αποκτά επιπλέον αντίσταση), παρέχει σαφείς πληροφορίες για τη θέση των τροχών, ενώ το DS 4 E-Tense στις στροφές δεν γέρνει υπερβολικά παρά το αυξηµένο βάρος λόγω µπαταρίας. Αυτή η µάζα πάντως, δεν µπορεί να κρυφτεί τελείως και γίνεται αισθητή αν θελήσεις να εκµεταλλευτείς όλη τη δύναµη του κινητήρα και ειδικά σε δρόµο της περιφέρειας µε συνεχείς στροφές.

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS, Photo credit DRIVE Media Group/ Fotini Pimpa

Αντίθετα το DS4 E-Tense στον αυτοκινητόδροµο θα σε ταξιδέψει µε πρωτόγνωρη άνεση και θα σε φτάσει κυριολεκτικά ατσαλάκωτο στον προορισµό σου.Στην ουσία έχουµε να κάνουµε µε ένα αυτοκίνητο που χτίστηκε µε γνώµονα τον οδηγό και την άνεση των επιβατών. Ακόµη και η µικρότερη λεπτοµέρεια έχει προσεχθεί, έτσι ώστε να δικαιολογεί τον premium χαρακτήρα της φίρµας. Αλλά και την τιµή που δεν είναι ευκαταφρόνητη, καθώς στην έκδοση Βastille+ ξεκινά από τις €43.750. Για την Performance Line θα πρέπει να υπολογίσετε ακόµη €2.200, ενώ για τις Trocadero και Rivoli η τιµή είναι €47.200 και €50.550 αντίστοιχα. 

Σαφώς δεν πρόκειται για φθηνό αυτοκίνητο. Όµως το DS 4 Ε-Τense πέραν της πολυτέλειας ενσωµατώνει κορυφαία τεχνολογία, την ώρα που ο πελάτης της µάρκας απολαµβάνει µοναδικές υπηρεσίες after sales από την αντιπροσωπία. Όλα αυτά πρέπει να συνυπολογιστούν στην τελική εκτίµηση ενός αυτοκινήτου που αποτελεί ιδανική πρόταση για εταιρική χρήση.


 Τι λέει το DRIVE
Το DS 4 E-Tense αποτελεί τη γαλλική πρόταση που μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στους παραδοσιακούς παίκτες της premium κατηγορίας και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις να τους κάνει να κοκκινίζουν από ζήλια.
Τιμή Από €43.750
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός τούρμπο, 180 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320Nm, μπαταρία 12,4 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 225 PS, 360 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
Τελική ταχύτητα 233 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 30 g/km 
Διαστάσεις 4.400 x 1.830 x 1.470 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt
Βάρος 1.728 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα