Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, καλός πολίτης

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, καλός πολίτης

Το φθηνότερο ηλεκτρικό μαζικής παραγωγής ήρθε και στην Ελλάδα, με το ισχυρότερο μοτέρ των 65 ίππων. Φτάνει η ισχύς του για να το κάνει και το πιο ευπροσάρμοστο EV μέσα κι έξω από την πόλη;

Δύο χρόνια ύστερα από το επίσημο εμπορικό λανσάρισμά του, το Dacia Spring έκανε επιτέλους το ντεμπούτο του και στην ελληνική αγορά.

Εμπλουτισμένο με μια σειρά από βελτιωτικές τροποποιήσεις. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι στην Ελλάδα εισάγεται αποκλειστικά το πιο ισχυρό μοντέλο της γκάμας, αυτό με τα 65 άλογα, αποκλειστικά στο κορυφαίο επίπεδο Extreme. Το οποίο δεν έχει να κάνει μόνο με την ουσία, αλλά και με την εικόνα.

Το Dacia Spring, το πιο φθηνό αστικό/περιαστικό ηλεκτρικό, δίνει νέα οικονομική διάσταση χρήσης στην πράσινη κινητικότητα

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Έτσι η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει έξι χρώματα: Άσπρο, μπλε σκούρο και ανοιχτό, κόκκινο, γκρι φωτεινό και χακί, όπως το δικό μας αυτοκίνητο. Διακοσμημένα μάλιστα με χαλκόχρωμα ένθετα και φινιρίσματα, σε μια προσπάθεια της ρουμανικής φίρμας να ανέβει κλάση. 

Αυτές οι πινελιές «χάλκινου καφέ» που βρίσκονται στις μπάρες της οροφής, στο κέλυφος των καθρεφτών, στα πλαϊνά προστατευτικά ή ακόμα και στην αναγραφή «DACIA» πάνω στην πίσω πόρτα δίνουν έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα στο Spring.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η έκδοση Extreme διατίθεται με μια παλέτα έξι χρωμάτων: Άσπρο, μπλε σκούρο και ανοιχτό, κόκκινο, γκρι φωτεινό και χακί, όπως το δικό μας αυτοκίνητο. Που σε κάθε περίπτωση είναι διακοσμημένα με χαλκόχρωμες πινελιές παντού, ακόμη και στον αφαλό των τροχών.

Καθισμένος στη θέση του οδηγού, ανακαλύπτεις μια καμπίνα που προσφέρει τα απαραίτητα. Το τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες είναι τραχύ στην αφή, αλλά καλά σχεδιασμένο μόλις το πάρεις στα χέρια. Κρίμα που δεν ρυθμίζεται. 

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το ταμπλό του Dacia Spring δείχνει κομμάτι παλιό, με το χαλκόχρωμο περίγραμμα της κεντρικής οθόνης και των αεραγωγών να διασκεδάζουν αυτήν την εντύπωση. 

Τα όργανα είναι ευανάγνωστα, με μια μικρή κεντρική οθόνη που δείχνει την ταχύτητα, πλαισιωμένη από ένα οικονoμόμετρο και μια ένδειξη του επιπέδου φόρτισης. 

Θα θέλαμε όμως να είχαμε έναν μεγαλύτερο δείκτη υπολειπόμενης αυτονομίας. Και μια ένδειξη κατανάλωσης.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το κοντέρ απεικονίζει με ευκρίνεια την ταχύτητά σου, τη φόρτισης της μπαταρίας και πόση αυτονομία σου απομένει. Θα θέλαμε και ένδειξη της κατανάλωσης… Το αριστερό καντράν είναι οικονομόμετρο και το δεξί περιλαμβάνει την ένδειξη του «ρεζερβουάρ» και τη σχέση στο σασμάν.

Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά φαίνονται σχεδιασμένα για να αντιστέκονται σε κάθε επίθεση ηλεκτρικής σκούπας, κλειδιών, μικρών παιδιών… εκτός από τα λακαρισμένα μέρη γύρω από την κεντρική οθόνη.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Απλό και διαισθητικό, το σύστημα Media Nav με διαγώνιο στις 7 ίντσες ξεχωρίζει θετικά από τον ανταγωνισμό, αλλά και από τις πιο σύγχρονες εκδόσεις των Sandero, Jogger και Duster.

Η τελευταία προσφέρει επίσης τα απαραίτητα, με την παρουσίασή τους να είναι λιτή και την ταχύτητα αργή... Μια οθόνη που δεν έχει καμία σχέση με smartphone και με τη θύρα USB να μην είναι και πολύ καλά τοποθετημένη -στο πάνω μέρος της συσκευής. Πάντως διαθέτει ενσύρματα Android Auto και Apple CarPlay.

Τα καθίσματα είναι καλυμμένα από πλαστικό, οπότε και πλένονται εύκολα με ένα σφουγγάρι. Χρήσιμο για το καλοκαίρι ή καλές ημέρες με ηλιοφάνεια, καθώς ο ιδρώτας αφήνει πάνω τους αντιαισθητικά σημάδια.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα εμπρός καθίσματα έχουν ανάγλυφο τον λογότυπο της Dacia, πορτοκαλί ραφές, παράδοξα σκληρό έδρανο για αυτοκίνητο πόλης και έλλειψη πλευρικής στήριξης. Κάθεσαι πολύ ψηλά και η θέση οδήγησης δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «ιδανική» ειδικά για τους ψηλούς.

Η πολύ όρθια θέση –και μη ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος για τον συνοδηγό– δεν είναι και η πιο άνετη σε μεγάλες διαδρομές. Στο στενό πίσω μέρος, ο χώρος φτάνει για δύο, με τον αέρα για τα γόνατα να είναι πολύ καλός για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Από την άλλη, οι πόρτες ΧΧS δεν διευκολύνουν την επιβίβαση ούτε την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος.

Το πορτμπαγκάζ προσφέρει την αξιοσέβαστη χωρητικότητα των 270 λίτρων που γίνονται 620 lt με την πλάτη ριγμένη. Κάτω από το πάτωμα, βρίσκουμε τη… ρεζέρβα! Όπου μπορεί να αποθηκευτεί επίσης το ένα ή τα δύο καλώδια φόρτισης.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με 270 lt, το πορτμπαγκάζ επαρκεί για τα πράγματα τεσσάρων επιβατών. Με την πλάτη ριγμένη να προσθέτει άλλα 250 λίτρα στη μεταφορική ικανότητα του Dacia Spring.

Στην πόλη, το Spring είναι ευχάριστο. Το πλάτος του, μόλις 1,58 m (11 cm πιο στενό από ένα FΙΑΤ 500 BEV!) του επιτρέπει να ελίσσεται αποτελεσματικά στους στενούς δρόμους του κέντρου. Ειδικά με δεδομένο ότι το εξαιρετικά ελαφρύ τιμόνι και το κοντό καπό εμπνέουν εμπιστοσύνη όταν πήζεις στην κυκλοφορία. Η κάμερα οπισθοπορείας έχει μια ιμπρεσιονιστική ευκρίνεια της πραγματικότητας, αλλά αποδεικνύεται επαρκής για ελιγμούς.

Μέχρι στιγμής, τα μειονεκτήματα αποτελούν πταίσματα και δεν πτοούν τον συνειδητοποιημένο αγοραστή ενός βασικού ηλεκτρικού για την πόλη. Το πιο ενοχλητικό που θα βιώσεις στην καμπίνα είναι η ηχομόνωση. Με απόντα τα διπλά τζάμια, ο θόρυβος είτε από τον τροχασμό είτε από την πόλη, με το βουητό των λογής λογής σκούτερ να εισβάλλει στην καμπίνα. 

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το βασικό μειονέκτημα του Spring από άποψη συμπεριφοράς δεν αφορά το ίδιο το Spring αλλά τα λάστιχα. Τα κινεζικά Linglong συμπεριφέρονται επαρκώς στο στεγνό και μερικές φορές επικίνδυνα στο βρεγμένο.

Μια άλλη μικρή ενόχληση αφορά την εμπρός αριστερή κολόνα, πολύ κοντά στα μάτια του οδηγού και αρκετά οριζόντια, περιορίζοντας λίγο την ορατότητα. Καμία ανησυχία στη βροχή, ωστόσο. Παρόλο που το Spring διαθέτει υαλοκαθαριστήρα με μονό μάκτρο, η θέση και το πλάτος του του επιτρέπουν να σκουπίζει περισσότερο από αρκετό χώρο στο παρμπρίζ.

Το Dacia Spring που δοκιμάσαμε είναι εξοπλισμένο με σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη 65 ίππων. Το περίβλημα (συσκευασία) του ηλεκτρομοτέρ είναι πανομοιότυπο με αυτό του Dacia 45 που όμως δεν εισάγεται στην Ελλάδα. Η διαφορά είναι οι περισσότερες περιελίξεις στον στάτορα και τα νέα ρουλμάν για να μειωθούν οι τριβές. Κάτι που, μαζί με την τροποποίηση του εσωτερικού μειωτήρα, επέτρεψε στον ρότορα να αυξήσει την ταχύτητα περιστροφής του, πηγαίνοντας από την οροφή των 8.200 rpm στο 45άρι σε πάνω από 14.000 rpm. Η όλη μετατροπή κόστισε στο Dacia Spring μόλις πέντε επιπλέον κιλά.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πανάλφρο τιμόνι, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο για την πόλη, αποκαλύπει το επικοινωνιακό του έλλειμμα έξω από αυτήν που η ταχύτητα ανεβαίνει. Η άνεση από την ανάρτηση είναι καλή με την ανάρτηση να αφήνει το Spring να γέρνει αρκετά στις στροφές.

Στον ανοιχτό δρόμο και στην περιφέρεια, το Dacia Sping είναι αξιοπρεπές. Παρέχει ικανοποιητική άνεση στην απόσβεση, αλλά χωρίς αντιστρεπτική ράβδο τα ελατήρια τείνουν να τερματίζουν όταν πιέζεις το αυτοκίνητο. Μέτρια είναι και η αίσθηση του υδραυλικού τιμονιού, με πιο αδρανές σημείο του τη θέση γύρω από τη ευθεία. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός ενημερώνεται ελάχιστα για τις προθέσεις του εμπρός άξονα και η μεγάλη διαδρομή του τιμονιού, με 3,4 στροφές από τέρμα σε τέρμα αφαιρεί τον όποιο δυναμισμό.

Εκείνο που χρειάζεται προσοχή είναι οι μεταφορές μάζας και η απώλεια πρόσφυσης. Είτε αυτή έχει να κάνει με αφήματα του γκαζιού είτε με διαδοχικές στροφές είτε με το γκάζι στο πάτωμα. Κύριος υπαίτιος τα μέτρια λάστιχα Linglong που συναντούν πολύ γρήγορα τα όριά τους. Ευαίσθητα στο βρεγμένο, δυσκολεύονται να περάσουν σωστά τη ροπή στο δρόμο. Αν ξεκινήσεις με το γκάζι στο πάτωμα, το Spring σπινάρει ακόμη και στο στεγνό! Η Dacia πάντως έχει μια βάσιμη δικαιολογία. Λέει ότι η προσφορά ελαστικών σε αυτή τη διάσταση είναι σπάνια και ότι κανένας εγνωσμένης αξίας κατασκευαστής δεν ήταν σε θέση να συμβαδίσει με τον όγκο που επέβαλε η φίρμα. Πάντως αυτό είναι ένα σημείο που χρειάζεται οπωσδήποτε να διορθωθεί στην επόμενη έκδοση, καθώς έτσι υπονομεύεται η καλή δουλειά των μηχανικών στο set-up του σασί. 

Σε πιο μετρημένη οδήγηση πάντως, το Spring παρέχει τα απαραίτητα εχέγγυα χωρίς να δυσανασχετεί. Επαναλαμβάνοντας από μέρους μας, ότι η απόλαυση της οδήγησης δεν είναι το αντικείμενο αυτού του αυτοκινήτου.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Όμορφες αλουμινένιες 14άρες ζάντες που ντύνονται με λάστιχα 165/70. Κομψή λεπτομέρεια ο χαλκόχρωμος λογότυπος της Dacia στο καπάκι του αφαλού της ζάντας.

Από την άλλη, ο συνδυασμός κινητήρα/μπαταρίας είναι επαρκέστατος για τη χρήση που προορίζεται το Spring, τόσο σε επιταχύνσεις/ρεπρίζ όσο και σε τελική ταχύτητα. Και μόνο σε μια μεγάλη ανηφορική διαδρομή θα αναζητήσεις περισσότερη ροπή. Η άλλη καλή έκπληξη βρίσκεται στο φρενάρισμα. Χάρη στο συγκρατημένο βάρος στα 1.035 kg, ακόμα κι αν ανέβεις πάνω στο πεντάλ του φρένου, το Spring με αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω φρενάρει δυνατά και ακλόνητα στη γραμμή του.

Σε δρόμους υψηλής ταχύτητας, τα πράγματα είναι (επίσης) μια χαρά. Με το Spring να επιταχύνει θαρρετά από τα 60, τα 70 ή τα 80 στα 120 km/h. Με την τελική βέβαια να περιορίζεται στα 125 km/h. Ως εκ τούτου, ακόμη και όταν αφήσαμε πίσω τας κλεινάς Αθήνας δεν νιώσαμε ανασφάλεια να προσπεράσουμε βαριά φορτηγά που πήγαιναν με 80-90 km/h. Ακόμα κι αν η παθητική ασφάλεια δεν είναι το Νο1 πλεονέκτημα αυτού του απογόνου του Renault Kwid - ένα μόνο αστέρι στη δοκιμή πρόσκρουσης του Global NCAP.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Λίγο στενό, το Spring καταφέρνει να φιλοξεί τέσσερις ενηλίκους. Με το πίσω κάθισμα να είναι τόσο στην ουσία όσο και στην πιστοποίηση διθέσιο.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του Dacia Spring 65, κάναμε πάνω από το 60% των διαδρομών μέσα στην πόλη και το υπόλοιπο περιαστικά και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Με το Spring να μη μας λέει τι κάψαμε. Ο ενσωματωμένος υπολογιστής δεν δίνει μέσο όρο, οπότε έπρεπε να τα υπολογίσουμε αλλιώς: Έτσι στα 150 χιλιόμετρα που διανύσαμε στη μέτρηση της κατανάλωσης, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μειώθηκε από το 100% στο 28%. Άρα, για να αδειάσει η μπαταρία με τις 25 kWh (ωφέλιμες) πρέπει να διανύσεις 200 με 210 km. Με άλλα λόγια κατανάλωση 12,0 kWh/100, καλύτερα από τις 14,5 kWh/100 km της ομολογκασιόν WLTP. Να θυμίσουμε εδώ, ότι ο κύκλος λαμβάνει υπόψη και τις απώλειες επαναφόρτισης. 

Στην περίπτωση που κινείσαι αποκλειστικά στην πόλη με το πρόγραμμα οδήγησης ECO (μειώνει την ισχύ κατά 10%), μπορείς να κάνεις με μια πλήρη φόρτιση 250-260 km. Στην εθνική, κινούμενος με το όριο ταχύτητας (θέλοντας και μη), η κατανάλωση ανεβαίνει στις 20 kWh/100 km/h, περιορίζοντας την αυτονομία στα 120 km.

Test drive: Dacia Spring 65 Extreme, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το Spring που συναρμολογείται στην Κίνα διαθέτει στάνταρ φορτιστή Τύπου 2, επιτρέποντας ισχύ μέχρι 6,6 kW. Στις δε πιο πλούσιες εκδόσεις Plus και Plus Colour και οικιακό φορτιστή. Σε μια οικιακή πρίζα λοιπόν, χρειάζεσαι 13+ ώρες για να ανέβει η μπαταρία από το 0 στο 100%. Ενώ σε ένα wallbox μπορείς να τις μειώσεις σε περίπου πέντε ώρες. Προαιρετικά, υπάρχει καλώδιο για ταχεία φόρτιση DC, με το BMS να επιτρέπει ισχύ μέχρι 30 kW. Και χρόνο σχεδόν μία ώρα για να ανέβεις από το 0 στο 80%.

Με την τιμή του Dacia Spring να ξεκινά στην βασική έκδοση Extreme DCR από τις €18.950 περιλαμβανομένης της επιδότησης, το ρουμανικό ηλεκτρικό μίνι crossover αναδεικνύεται το φθηνότερο EV της αγοράς. Και ένα πολύ καλό, βασικό αστικό ΒEV, στο οποίο χρειάζεται βελτίωση η θέση οδήγησης και καλύτερα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης. 

Dacia Spring 65 Extreme

Τι λέει το DRIVEΤο Dacia Spring, το πιο φθηνό αστικό/περιαστικό ηλεκτρικό, δίνει νέα οικονομική διάσταση χρήσης στην πράσινη κινητικότητα. Και είναι το μόνο EV που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πιο μετριοπαθών που θέλουν να το γυρίσουν 100% ηλεκτρικά.
 
ΤιμήΑπό €18.950
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΒEV, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου 26,8 kWh (25 ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση 65 PS, 113 Nm
Διαστάσεις3.734 x 1.622 x 1.516 mm
Χώρος αποσκευών270-620 lt
Βάρος1.035 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h13,7" 
Τελική ταχύτητα125 km/h
Μέση κατανάλωση*12,1 kWh/100 km
Aυτονομία*206 km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
DC 30 kW, 0-80%56 λεπτά
AC 2,3 kW, 0-100%13,5 ώρες
AC 7,3 kW, 0-100%4,9 ώρες
*Mετρήσεις DRIVE 
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube