Test drive: BMW XM

Test drive: BMW XM

Η πρώτη εξηλεκτρισμένη BMW M είναι ένα θηρίο που αποπειράται επιμελώς ατημέλητα να προσεγγίσει από την luxury όχθη τον ορμητικό ποταμό που ονομάζεται σύγχρονη σπορ αυτοκίνηση.

Περιμέναμε ανυπόμονα την ολοκαίνουργια BMW XM. Όχι απαραίτητα εξίσου ανυπόμονα με την νέα BMW Μ2, όμως αρκετά ώστε να θεωρήσουμε επιτυχία ότι το DRIVE ήταν το πρώτο Μέσο στην Ελλάδα που του παραχωρήθηκε για δοκιμή.

Είναι από τα αυτοκίνητα για τα οποία μπορείς να γράψεις αμέτρητες λέξεις χωρίς καν να έχεις δει από κοντά. Πόσο μάλλον οδηγήσει… Την ονομασία της συνθέτουν δύο πολύτιμα γράμματα: Το «Χ» προς τιμήν των Sports Activity Vehicles των Γερμανών και το θρυλικό «M», η τούρτα του οποίου πρόσφατα φιλοξένησε 50 κεράκια.

Η ΧΜ αποτελεί βασικό μέρος των εορτασμών αυτής της επετείου και η BMW φρόντισε να της εξασφαλίσει κάμποσες πρωτιές. Είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο και το ισχυρότερο μοντέλο με τη σφραγίδα Μ, καθώς και μόλις το δεύτερο αυθύπαρκτο Μ. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το πρώτο ήταν η BMW Μ1 του 1978, ένα συλλεκτικό πισωκίνητο κουπέ με τον κινητήρα στο κέντρο που συναρμολογήθηκε σε μόνο 453 μονάδες μέσα σε τρία χρόνια.

BMW XM
H BMW XM είναι μια σχεδιαστική άσκηση που αποστασιοποιήθηκε όσο περισσότερο μπορούσε από την ασφάλεια της πεπατημένης.

Από τη σκοπιά του marketing, η BMW XM εμφανίζεται ως ένα μοναδικό μίγμα χαρακτηριστικών με εστίαση στη δυναμική οδήγηση και το luxury, στόχος του οποίου είναι η προσέλκυση νέων πελατών στους κύκλους της BMW. Ο δε κύριος όγκος αυτών των πελατών κατά δήλωση της εταιρείας προβλέπεται να προέρχεται από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Μέση Ανατολή. Μόλις σταθείς εμπρός από την τεράστια μάσκα με το χρυσό περίγραμμα και το φωτισμό, καταλαβαίνεις αμέσως την ορθότητα αυτής της πρόβλεψης.

Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι τουλάχιστον ψαρωτικές, με μήκος 5,11 m, μεταξόνιο 3,11 m και ύψος 1,76… Όσο για το πλάτος, στα 2,01 m την καθιστά τη φαρδύτερη BMW που υπάρχει και υποστηρίζει τεράστια μετατρόχια 1,73 m εμπρός και 1,69 πίσω.

Στο πλάι οι χαραγμένες με ένταση γραμμές κορυφώνονται στο χρυσό περίγραμμα των παραθύρων που παραπέμπει ανοιχτά στο αντίστοιχο της Μ1. Και σίγουρα οι τεράστιοι θόλοι κάνουν το αποτέλεσμα ακόμα πιο δυναμικό, γεμάτοι όσο χρειάζεται από προκλητικά μεγάλους τροχούς με ζάντες διαμέτρου από 21” έως 23”.

Ωστόσο το πιο χαρακτηριστικό τμήμα είναι το πίσω. Με κύρια ιδιαιτερότητα την απουσία κλασικού σήματος από το καπό, οι περισσότεροι ρωτούν για να μάθουν την ταυτότητα αυτού του τεράστιου SUV πριν το μάτι τους πέσει στον κλασικό έλικα που είναι τυπωμένος εις διπλούν στο επίπεδο παρμπρίζ.

Είναι μια λεπτομέρεια που σε συνδυασμό με το ανάγλυφο των φώτων και τα διαγώνια τοποθετημένα δίδυμα ζεύγη των εξαγωνικών εξατμίσεων υπογραμμίζουν όλα όσα χρειάζεται.

Θα μπορούσες να πεις πως η BMW XM είναι μια σχεδιαστική άσκηση που αποστασιοποιήθηκε όσο περισσότερο μπορούσε από την ασφάλεια της πεπατημένης. Δεν είναι σίγουρο ότι θα σου αρέσει μα είναι βέβαιο ότι θα κερδίσει την προσοχή σου και ότι όσο πιο πολύ την περιεργάζεσαι, τόσο περισσότερες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες θα ανακαλύπτεις.

Στην καμπίνα από την άλλη, είναι μάλλον απίθανο να βρεις κάποιον που δε θα εκφραστεί με τα θετικότερα σχόλια. Υιοθετώντας κάποια στοιχεία από την iX διατηρεί τους θεμιτούς δεσμούς με το συμβατικό, χωρίς το σπορ να μένει στην απ’ έξω. Οπότε η εικόνα είναι επιβλητική και σύγχρονα εντυπωσιακή, με το κυρτό πάνελ των οθονών να πρωταγωνιστεί.

BMW XM
Mικρές -ή όχι και τόσο μικρές- λεπτομέρειες επιβεβαιώνουν ότι έχουν ξοδευτεί ατελείωτοι πόροι στο κυνήγι της τελειότητας.

Η BMW περιγράφει την εμπειρία στην καμπίνα της BMW ΧΜ με τρεις λέξεις: «Active Driving Experience». Η ανάπτυξή τους θέλει στο εμπρός μέρος απόλυτο πρωταγωνιστή τον οδηγό, ενώ στο πίσω τους φιλοξενούμενους να απολαμβάνουν luxury ατμόσφαιρα με περισσότερες από τις ανέσεις που χωράει ο νους. Υπάρχει άφθονος χώρος, το κάθισμα αν και με ψηλά τοποθετημένο έδρανο ουσιαστικά είναι ένας αναπαυτικός καναπές ντυμένος με ακριβό δέρμα, υπάρχουν όσες θήκες και θύρες USB χρειάζεσαι, ενώ ό,τι αγγίζεις σε κερδίζει και ο κρυφός φωτισμός στην επένδυση της οροφής είναι μια ξεχωριστή πινελιά που φλερτάρει με το εξεζητημένο.

Επιστρέφοντας σε οδηγό-συνοδηγό, το άγγιγμα Μ είναι πανταχού παρόν. Από τα σπορ καθίσματα -σίγουρα από τα καλύτερα που υπάρχουν- που έχουν άπειρες ρυθμίσεις και αγκαλιάζουν μοναδικά το κορμί στηρίζοντάς το τέλεια, μέχρι το τιμόνι, τον πίνακα οργάνων, τον επιλογέα του κιβωτίου, ακόμα και το Head up Display. Και βέβαια τα κόκκινα paddles στο τιμόνι, με το κόκκινο start button δίπλα στον επιλογέα, μαζί με τα κουμπιά Setup, M Mode και M Hybrid.

Η συνολική αίσθηση δεν είναι πρωτόγνωρη υπό την έννοια ότι παραπέμπει στη γνωστή σπορ πολυτέλεια των BMW, όμως αυτό δεν είναι ουσιαστικό μειονέκτημα. Εάν εξαντλήσεις όλη την αυστηρότητά σου ως κριτής, τότε θα μέμψεις ελάχιστες ενώσεις πλαστικών που δεν είναι απολύτως τέλεια ευθυγραμμισμένες, όπως για παράδειγμα πίσω από τις οθόνες και μέσα στις θήκες των εμπρός θυρών.

Η BMW περιγράφει την εμπειρία στην καμπίνα της ΧΜ με τρεις λέξεις: «Active Driving Experience».

Από την άλλη το φινίρισμα είναι σχολαστικό και η αίσθηση στιβαρότητας απόλυτη, ενώ μικρές -ή όχι και τόσο μικρές- λεπτομέρειες επιβεβαιώνουν ότι έχουν ξοδευτεί ατελείωτοι πόροι στο κυνήγι της τελειότητας. Ο χειρισμός των περισσότερων λειτουργιών είναι υπόθεση του περιστροφικού χειριστηρίου iDrive που βρίσκεται στην κονσόλα δαπέδου, ενώ τόσο η οθόνη αφής όσο και φωνητικές εντολές με τεχνητή νοημοσύνη τον υποστηρίζουν ώστε η πλοήγηση σε μενού με ατελείωτο βάθος να μην είναι σπαζοκεφαλιά.

Εάν πάντως έπρεπε να ξεχωρίσω ένα και μόνο στοιχείο του εξοπλισμού, θα ήταν σίγουρα το Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System, που αποδίδει 1.500 W κι έχει πιστότητα που ανατριχιάζει. Δεν ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, όμως είναι must.

Η BMW μιλάει με καμάρι για το σύστημα κίνησης της XM. Το M Hybrid είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο και το πιο ισχυρό που έχουν φτιάξει ποτέ οι γκουρού της εταιρείας, με μέγιστη απόδοση που αγγίζει τους 653 PS και τα 800 Nm!

BMW XM
O V8 απολαμβάνει τα θερμοδυναμικά προνόμια της cross-bank πολλαπλής εξαγωγής, έχει ειδικά χωρίσματα στο κάρτερ, ενισχυμένο στροφαλοφόρο άξονα και σύστημα υπερπλήρωσης με ηλεκτρική βαλβίδα blow-off

Η βάση είναι ο γνωστός V8 με τα 4,4 lt και την «Hot V» αρχιτεκτονική για τα δύο twin-scroll τούρμπο. Για την περίσταση αποδίδει 489 PS με 650 Nm (585 με 750 αντίστοιχα στην ισχυρότερη και συλλεκτική έκδοση Label Red) και έχει σημαντικές αναβαθμίσεις σε σχέση με προηγούμενες εκδοχές. Για παράδειγμα απολαμβάνει τα θερμοδυναμικά προνόμια της cross-bank πολλαπλής εξαγωγής, έχει ειδικά χωρίσματα στο κάρτερ, ενισχυμένο στροφαλοφόρο άξονα και σύστημα υπερπλήρωσης με ηλεκτρική βαλβίδα blow-off.

Όσο για την ηλεκτρική ενίσχυση, τη δίνει ένα ολοκαίνουργιο σύστημα με τη σφραγίδα της πέμπτης γενιάς BMW eDrive Technology. Περιλαμβάνει σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη και έχει για τροφοδότη μια μπαταρία ιόντων λιθίου 25,7 kWh (καθαρή χωρητικότητα) με ονομαστική τάση 317 V και μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 7,4 kW. Είναι τοποθετημένη όσο πιο χαμηλά γίνεται στο πάτωμα προκειμένου να συμπαρασύρει το κέντρο βάρους επίσης χαμηλά.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 197 PS και 280 Nm. Χάρη όμως στο πατενταρισμένο pre-gearing της BMW που αφορά στο λόγο μετάδοσης με τον οποίο συνδέεται ο άξονάς του με εκείνον από το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η μέγιστη ηλεκτρική ροπή στην είσοδο του κιβωτίου φτάνει τα 450 Nm. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι η συμβολή του ηλεκτρικού κινητήρα πολλαπλασιάζεται και το αποτέλεσμα είναι αντίστοιχο με αυτό που θα έδινε μια σημαντικά ισχυρότερη, μεγαλύτερη άρα και βαρύτερη μονάδα.

Προφανώς, το σύστημα M Hybrid είναι σχεδιασμένο για να πετυχαίνει την καλύτερη δυνατή διαχείριση της θερμότητας και να ανταπεξέρχεται στις πλέον ακραίες απαιτήσεις. Τα τεράστια ανοίγματα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, οι μεγάλοι εναλλάκτες θερμότητας και το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας στο θερμικό κινητήρα, το πακέτο κιβωτίου-ηλεκτρικού μοτέρ και την μπαταρία, εγγυώνται πάντα για την απρόσκοπτη ροή της ισχύος από όπου κι εάν αυτή προέρχεται.

Αυτή ακριβώς είναι και η αίσθηση που αποκομίσαμε στην πράξη, αφού όσο κι εάν πιέσαμε την BMW ΧΜ δεν μείναμε ποτέ χωρίς ηλεκτρικό μπουστάρισμα. Οπότε το μόνο μεμπτό σημείο ήταν ένα κλότσημα κάποιες από τις φορές που το θερμικό μοτέρ επανεμπλεκόταν στο σύστημα εν μέσω έντονης επιβράδυνσης.

Πέρα από αυτό, η ουσία είναι πως κάθε φορά που πατάς βαθιά το γκάζι παίρνεις πίσω ορμητική επιτάχυνση, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της να διαφέρουν ανάλογα με τις ρυθμίσεις που έχεις κάνει σε διαχείριση κινητήρα, κιβωτίου και ανάκτηση ενέργειας. Πέραν του βασικού, μπορείς να αποθηκεύσεις ακόμα δύο πακέτα ρυθμίσεων στα κλασικά κόκκινα κουμπιά Μ1 και Μ2 στο τιμόνι, ώστε να φέρνεις το αυτοκίνητο με μιας στα μέτρα που θέλεις.

Όταν διατάζεις «φουλ επίθεση» τα νούμερα σε αφήνουν άναυδο, το ίδιο και οι αισθήσεις. Με 0-100 km/h σε 4,3”, 100-200 km/h σε 10” και αληθινό τσαγανό μέχρι τα 250 km/h της τελικής, η ΧΜ είναι ένας εκρηκτικός σπρίντερ σε σώμα Γολιάθ. Ο οποίος στέλνει τους αντιπάλους για τσάι στις αναμετρήσεις της μιας ανάσας, κόβοντας το νήμα με μπάσα σκασίματα από τα ενεργά κλαπέτα της εξάτμισης και το βαρύ ήχο του αθλητικού V8 στις 7.200 rpm του κόφτη.

Όσο για τις αλλαγές σχέσεων που είναι πολύ γρήγορες, μπορούν να γίνονται είτε με την απόλυτα εύστοχη αυτόματη λειτουργία, είτε με την πλήρως χειροκίνητη και έλεγχο από το λεβιέ ή τα paddles. Σε κάθε περίπτωση, η ένταση της εμπειρίας αλλάζει ανάλογα με την επιλογή στις τρεις βαθμίδες του Drivelogic λογισμικού.

BMW XM
H XM είναι ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο αυτοκίνητο που αλλάζει σημαντικά προφίλ στη στιγμή.

Με τον ηλεκτρικό παλμό και το γρανιτένιο σύστημα μετάδοσης να δίνουν απόκριση στο γκάζι που θα ζήλευε και το καλύτερο ατμοσφαιρικό μοτέρ, οι 653 PS και τα 800 Nm απλώνονται με γιγαντιαίο εκτόπισμα και μεθυστική ζωντάνια. Κι εάν αυτό είναι από μόνο του απολαυστικό ως βίωμα, γίνεται συνάμα κι εντυπωσιακό μόλις μάθεις πως η XM ζυγίζει κατ’ ελάχιστο 2.710 kg χωρίς οδηγό! Nα θυμίσουμε ότι μια iX xDrive40 είναι σχεδόν 300 kg ελαφρύτερη…

Με αυτό το δεδομένο, οι άνθρωποι που ανέλαβαν να κάνουν την BMW ΧΜ ένα γνήσιο Μ μοντέλο ικανό να καλύπτει οποιαδήποτε απαίτηση μεταξύ δυναμικής οδήγησης και άνετου ταξιδιού, είχαν μόνο δύο επιλογές. Η πρώτη ήταν να κόψουν τις φλέβες τους… Η δεύτερη ήταν να χρησιμοποιήσουν ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει στο τεχνολογικό σήμερα. Ευτυχώς, διάλεξαν το δεύτερο.

Κάπως έτσι, η ενεργή τετραδιεύθυνση και οι ενεργές αντιστρεπτικές είναι στάνταρ στην ΧΜ. Το ίδιο και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αφού υιοθετήθηκε το δόγμα που θέλει τις BMW Μ να μη χρησιμοποιούν αερανάρτηση αλλά κλασικά ελατήρια (τα εμπρός γραμμικής και τα πίσω προοδευτικής σκληρότητας) για πιο φυσική σπορ αίσθηση.

Έτσι, μπορείς να παρέμβεις δραστικά στην ρύθμιση των παραπάνω παραμέτρων, συν την λειτουργία της τετρακίνησης και του πίσω διαφορικού (M Diff), το βαθμό παρέμβασης των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ακόμα και την απόκριση της ηλεκτρικής αντλίας των φρένων.

Το αποτέλεσμα είναι ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο αυτοκίνητο που αλλάζει σημαντικά προφίλ στη στιγμή. Ωστόσο, σε όλες τις περιπτώσεις θα πρέπει να γνωρίζεις ότι έχει ρυθμιστεί με περισσότερο βάρος στο δυναμικό παρά στο άνετο. Ακολουθώντας κατά κάποιον τρόπο την λογική που μια Μ3 απέχει έτη φωτός σε ποιότητα κύλισης από μια Μ340i, η BMW XM σε ενώνει με το δρόμο χωρίς πολλά φίλτρα. Κάποιες φορές μάλιστα με λιγότερα από όσα θα ήθελες.

Καθότι το αποτύπωμα του τεράστιου βάρους στη σπορ οδήγηση έπρεπε να ελαχιστοποιηθεί, η ανάρτηση είναι σκληρή ακόμα και στην πιο μαλακή ρύθμισή της. Και οι κτηνώδεις τροχοί με τις 23άρες ζάντες σίγουρα δε βοηθούν στην απορρόφηση των κραδασμών. Οπότε καταλαβαίνεις με όλες τις αισθήσεις τις κοφτές -κυρίως- ανωμαλίες του δρόμου πιο πολύ από όσο θα ήθελες, ειδικά εάν κάθεσαι πίσω. Και αισθάνεσαι την κύλιση πιο τραχιά από όσο θυμάσαι σε μια -σαφώς ελαφρύτερη- X6 M, χωρίς να μπορείς να βρεις το λόγο.

Από την άλλη, το εμπρός σύστημα είναι ακλόνητο χωρίς να ακολουθεί τις διαμήκεις κακοτεχνίες και το τιμόνι δε μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια. Ούτε το συνολικό επίπεδο θορύβου είναι ιδιαίτερα υψηλό εάν έχεις ενεργοποιήσει το πράο προφίλ σε κινητήρα και εξατμίσεις, οπότε ο μακρύς δρόμος δε θα σε κουράσει εάν το οδόστρωμα είναι καλής ποιότητας. Ο κάπως τονισμένος αεροδυναμικός θόρυβος από τα 110 km/h κι επάνω γρήγορα σταματάει να σε ενοχλεί.

Κι εάν εκμεταλλευτείς την δυνατότητα της αμιγούς ηλεκτροκίνησης -που μπορεί να αγγίξει τα 80 km σε απόσταση και τα 140 km/h σε ταχύτητα- με την απροσδόκητη ευελιξία που δίνει η τετραδιεύθυνση, τότε θα εκπλαγείς με το πόσο εύκολοδήγητη είναι η ΧΜ στο αστικό πεδίο.

Ο σκοπός της XM απέχει παρασάγγας από το αστικό πεδίο. Η BMW XM φτιάχτηκε για να πείθει πως ένα τέτοιο θηρίο μπορεί να έχει αληθινά σπορ γονίδια και να το αποδεικνύει κάθε φορά που βρίσκεται σε μια διαδρομή άδεια από αυτοκίνητα μα γεμάτη από στροφές. Από την πρώτη φορά που θα στρίψεις το τιμόνι, θα εκπλαγείς ευχάριστα από τον καλοακονισμένο όσο και μετρημένο τρόπο που ο τεράστιος όγκος της αλλάζει κατεύθυνση.

Το τιμόνι δε μεταφέρει σπουδαία πληροφόρηση στα χέρια αλλά το πάτημα είναι πολύ ακριβές και ο συνολικός έλεγχος συγκροτημένος. Τα εμπρός διπλά ψαλίδια διαχωρίζουν αποτελεσματικά τις τεράστιες δυνάμεις, το ίδιο και το πίσω σύστημα των πέντε συνδέσμων που εγγυάται απόλυτο έλεγχο των τροχών και στηρίζεται σε αλουμινένιο υποπλαίσιο. Τα στελέχη είναι αλουμινένια και σχεδιασμένα σε συμφωνία με τα πάνελ που καλύπτουν το πάτωμα προς όφελος της αεροδυναμικής απόδοσης.

BMW XM
Δεν πάει σταγόνα πρόσφυσης χαμένη ακόμα κι εάν η BMW ΧΜ έχει μαζέψει τρομακτική ορμή κάνοντάς τα λάστιχά της να περνάνε δύσκολα.

Με όλα τα συστήματα να αποδίδουν εξαιρετικά, όποια εντολή κι εάν δώσεις καταλαβαίνεις ότι το πλαίσιο είναι εξαιρετικά στιβαρό και η 50:50 κατανομή της μάζας δίνει δυναμική ισορροπία που δεν περιμένεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Η ενεργή τετρακίνηση έχει σαφώς πισωκίνητη λογική και αλλάζει συνεχώς την κατανομή εμπρός-πίσω ανάλογα με τις συνθήκες. Μέσω δε του ενεργού διαφορικού αλλάζει ενεργά και η κατανομή μεταξύ των πίσω τροχών, οπότε δεν πάει σταγόνα πρόσφυσης χαμένη ακόμα κι εάν η BMW ΧΜ έχει μαζέψει τρομακτική ορμή κάνοντάς τα λάστιχά της να περνάνε δύσκολα.

Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα επικοινωνούν μεταξύ τους ακολουθώντας την ελάχιστη διαδρομή, ώστε να στέκονται πάντα δίπλα σου σε πραγματικό χρόνο και σε στηρίζουν αντί να σε μπερδεύουν.

Το μυστικό είναι να έχεις την απαραίτητη υπομονή στην είσοδο και να μην κουβαλάς υπερβολική φόρα που θα ξυπνήσει την υποστροφή. Εάν το καταφέρεις, σίγουρα θα εκπλαγείς από το πόσο δυνατά πιέζονται τα πλευρά στο κάθισμα και τον τρόπο με τον οποίο η μετάδοση μοιράζει την ροπή όπου και όταν ακριβώς πρέπει. Γι’ αυτό μπορείς να ισορροπείς στο όριο του γλιστρήματος την ουρά, χτίζοντας  ταχύτητα από την κορυφή της στροφής και ύστερα.

Εάν πάλι είσαι από εκείνους που η μεγαλύτερη γωνία της ουράς δεν σε τρομάζει, κανένα πρόβλημα. Με τον έλεγχο της ευστάθειας εκτός λειτουργίας, η τετρακίνηση δέχεται την ρύθμιση «Sand» που εξελίχθηκε για αμμοθίνες και δίνει υπερστροφική διάθεση εάν πατήσεις στην είσοδο το γκάζι όσο πρέπει και όταν πρέπει.

Η BMW XM φτιάχτηκε για να πείθει πως ένα τέτοιο θηρίο μπορεί να έχει σπορ γονίδια και να το αποδεικνύει κάθε φορά που βρίσκεται σε μια διαδρομή άδεια από αυτοκίνητα μα γεμάτη από στροφές.

Σημαντικό ρόλο στην όλη εμπειρία παίζουν και οι ενεργές αντιστρεπτικές με το 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα που περιορίζουν δραστικά τις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς να σε αποκόβουν επικίνδυνα από τα δρώμενα. Μπορείς να καταλάβεις έγκαιρα πότε το αυτοκίνητο πλησιάζει στο όριο και να κάνεις κάτι γι’ αυτό. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η XM και στο φρενάρισμα, το οποίο πραγματοποιείται μέσω ενός πανίσχυρου συστήματος με 6πίστονες εμπρός δαγκάνες. Η αίσθηση στο πεντάλ είναι πολύ σωστή παρά την ανάκτηση ενέργειας, ενώ σημάδια κόπωσης δεν είδαμε ποτέ όσο κι εάν τα φέραμε προ των ευθυνών τους να τιθασεύσουν την κτηνώδη ορμή.

Φτάνοντας στο συμπέρασμα, η BMW ΧΜ όντως καταφέρνει να κρύψει με μαεστρία το βάρος της και αντιστέκεται θαρραλέα στην αδράνεια που μοιραία συνοδεύει σχεδόν τρεις τόνους που κινούνται. Ομολογουμένως δεν το κάνει τόσο στιλβωμένα όσο μια Χ5 Μ, όμως η τελευταία δεν ανήκει στην υβριδική εποχή που αναγκάζει τα σύγχρονα αυτοκίνητα στη φιλοξενία μπαταριών και ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.

Με αυτό το δεδομένο, η εμβληματική BMW XM παίζει καλά το ρόλο της στο δυναμικό πεδίο οδήγησης, όσο κι εάν ζητάει σαφείς παραχωρήσεις σε εκείνο του ραφιναρίσματος. Φαίνεται πως οι μελέτες των Γερμανών έχουν δείξει πως υπάρχει το πολύ ειδικό κοινό που θέλει και μπορεί να δώσει €200.000 προκειμένου να οδηγεί κάτι με μοναδική αισθητική, βάζοντας την άνεση σε δεύτερη μοίρα, πολύ πίσω από τις εκρηκτικές επιδόσεις, την ικανότητα ασύλληπτα γρήγορης κίνησης σε κάθε δρόμο και την ικανότητα να μαγνητίζει όλα τα βλέμματα.

BMW XM
Τι λέει το DRIVEΩς η ισχυρότερη και η πρώτη εξηλεκτρισμένη BMW Μ, η θηριώδης ΧΜ βάζει την άνεση σε δεύτερη μοίρα προκειμένου με την κορυφαία τεχνολογία της να συνδυάσει το σπορ με την μοναδική εμφάνιση και την πολυτέλεια σε luxury επίπεδο.
ΤιμήΑπό €187.450
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 4.395 cc, V8, 32v, 2x2 ΕΕΚ, δύο twin-scroll τούρμπο, VALVETRONIC, DOUBLE VANOS, 489 PS/5.400-7.200 rpm, 650 Nm/1.600-5.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 197 PS/7.000 rpm, 280 Nm/100-5.500, μπαταρία 25,7 kWh, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση653 PS, 800 Nm
Διαστάσεις5.110 x 2.005 x 1.755 mm
Χώρος αποσκευών527 lt
Βάρος2.710 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h4,3"
Τελική ταχύτητα250 km/h (270 με M Driver's Package)
Μέση κατανάλωση*4 lt/100 km (15 lt/100 km στην υβριδική λειτουργία)
Εκπομπές CO233-36 g/km
Ηλεκτρική αυτονομία*80 km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
AC, 0-100% της μπαταρίαςέως 7,4 kW, από 4,25 ώρες
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE για τα πρώτα 100 km, με την μπαταρία φορτισμένη
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube