Test drive: BMW X4 M40i

Test drive: BMW X4 M40i

Οδηγούμε την εξωφρενικά γρήγορη X4 των 360 ίππων και απαντάμε στο ερώτημα γιατί να την αγοράσει κάποιος: Διότι μπορεί...

Αυτή η ειδική κατηγορία των εξωφρενικά γρήγορων και δυνατών βενζινοκίνητων SUV με αφήνει πάντα με ανάμεικτα συναισθήματα.

Δεν αντιλαμβάνομαι ακριβώς τη χρησιμότητά τους, από την άλλη όμως δεν μπορώ να μην παραδεχτώ και το πόσο ικανά είναι. Η BMW X4 xDrive M40i είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα αυτής της αμφισημίας.

Αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι κάτι τρέχει με αυτό το αυτοκίνητο. Οι τεράστιες 20άρες ζάντες, οι διπλές χρωμέ απολήξεις της εξάτμισης, το επιθετικό εμπρός μέρος με τις τεράστιες εισαγωγές αέρα στις άκρες του προφυλακτήρα, όλα τονίζουν ένα ούτως ή άλλως ξεχωριστό σχήμα. Η BMW X4 είναι σαν κουπέ που έχει πάρει στεροειδή, ωστόσο είναι πιο διακριτική από την γαργαντουικών διαστάσεων X6. Ο ανυποψίαστος λοιπόν δεν θα πάρει χαμπάρι περί τίνος ακριβώς πρόκειται, μέχρι να πατήσεις το start button. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή θα πεταχτεί ξαφνιασμένος.



Ο ήχος από τις εξατμίσεις είναι σαν νερό που εκείνη ακριβώς τη στιγμή σπάει το φράγμα. Λογικό, μιας και ο 3λιτρος, 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας έχει δεχτεί όλη τη στοργή και τη φροντίδα από το τμήμα M Performance. Η οποία πήρε το μπλοκ του κινητήρα της X4 xDrive35i και του άλλαξε σχεδόν όλα τα σωθικά. O στροφαλοφόρος είναι πλέον από σφυρήλατο ατσάλι και πολλά εξαρτήματα προέρχονται από τον κινητήρα της M3: Πιστόνια, έδρανα, μπουζί υψηλής ισχύος, όλα προέρχονται από εκεί. Ανασχεδιασμένες είναι και οι πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής, με τη δεύτερη να «κουβαλάει» και την τουρμπίνα twin scroll, η οποία με τη σειρά της έχει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε την BMW M3 στο Grossglockner

Η εξάτμιση επίσης έχει και βελτιστοποιημένη ανάστροφη πίεση, ενώ και το ψυγείο λαδιού είναι ξεχωριστό. Σε όλα αυτά προσθέστε και τα γνωστά και μη εξαιρετέα συστήματα του διπλού VANOS και του Valvetronic και θα έχετε μια απάντηση στο ερώτημα, γιατί η απόδοση έχει φτάσει -μάλλον εύκολα- στους 360 PS με μια ροπή της τάξης των 47,4 kgm από τις 1.250 κιόλας στροφές. Και βέβαια διότι, όταν πατάς το γκάζι, νιώθεις την άσφαλτο να διπλώνει κάτω από τους τροχούς σαν χαλάκι του μπάνιου.

Η ώθηση, σε συνδυασμό με το βαθύ, βραχνό και –όσο ανεβαίνουν οι στροφές- στριγκό ήχο, είναι παραπάνω από πειστική. Κι αν τα λόγια είναι πτερόεντα, τα v-box απλώς πιστοποιούν ότι η συγκεκριμένη Χ4 έχει φτερά. Παρά τα 1.890 μετρημένα κιλά του βάρους της. Είχαμε πάρει μια γεύση από το Audi RS Q3, το οποίο βέβαια είναι 230 kg ελαφρύτερο και μικρότερο συνολικά σε διαστάσεις. Αναλογικά λοιπόν οι επιδόσεις της X4 είναι στο ίδιο επίπεδο. Και μιλάμε για ένα επίπεδο των 5” για το 0-100 km/h, με 400άρι σε 13,4" και χιλιόμετρο από στάση σε 24,9” με ταχύτητα εξόδου σχεδόν 207 km/h. Θα περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν η Mercedes-Benz AMG GLC 43 Coupe των 367 PS θα είναι το ίδιο ή περισσότερο γρήγορη. Προς το παρόν ωστόσο, ετούτη εδώ η X4 έχει επιδόσεις που την κάνουν να στέκεται δίπλα σε σπορ κατασκευές με πολύ λιγότερα κιλά.



Τα νούμερα δεν μπορούν να αντικατοπτρίσουν την αίσθηση που αποκομίζεις από την συνεχή ώθηση. Το 8άρι αυτόματο Steptronic είναι κι αυτό ρυθμισμένο ειδικά για πιο γρήγορες αλλαγές. Και όταν το βάλεις στο πρόγραμμα Sport Plus και για -επίτηδες- πιο βίαιες. Όταν μάλιστα περάσεις στο χειροκίνητο πρόγραμμα, με τις αλλαγές να γίνονται από τα paddles στο τιμόνι, το στροφόμετρο χτυπάει μανιασμένα «ταβάνι» χωρίς να κάνει αυτόματα upshift. Και κάπως έτσι (ή αλλιώς) η ταχύτητα μπορεί άνετα να φτάσει στον ηλεκτρονικό κόφτη των 250 km/h. Η τετρακίνηση φροντίζει για να περνά χωρίς δράματα όλη αυτή η ροπή στο δρόμο και η εκκίνηση από φανάρι σε φανάρι, μπορεί να γίνει εθιστική, λόγω δραματικής επιτάχυνσης με το στάνταρ Launch Control και ακόμα πιο πωρωτικού ήχου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε τη νέα BMW X6 M

Αλλά η BMW X4 δεν παύει να είναι ένα αυτοκίνητο με μεγάλη μάζα και ψηλό κέντρο βάρους. Η απόσταση από το έδαφος είναι 20,4 cm κι αυτό από μόνο του περιορίζει τις δυνατότητές της. Οι οποίες, παρόλα αυτά είναι εντυπωσιακά μεγάλες. Η M Performance έχει επέμβει και στην ανάρτηση. Όχι στη βασική αρχιτεκτονική της, που είναι γόνατα μπροστά και πολλαπλών (5) συνδέσμων πίσω, αλλά στην επιμέρους ελαστοκινηματική της. Η γωνία κάμπερ εμπρός είναι μεγαλύτερη, όπως ενισχυμένα είναι και τα ψαλίδια. Τα ελατήρια είναι πιο σφιχτά και οι αντιστρεπτικές ράβδοι παχύτερες. Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης υπάρχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενώ και ο λόγος του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης έχει ρυθμιστεί για τις πιο σπορ ανάγκες του μοντέλου. Η αλλαγή του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όταν περνάς από τη ρύθμιση Efficiency ή Normal σε Sport και Sport+ είναι εντυπωσιακή. Με την ίδια διαδρομή του ποδιού στο γκάζι, η απόκριση γίνεται πολύ αμεσότερη, το κιβώτιο κατεβάζει αμέσως μία ή δύο σχέσεις, το τιμόνι βαραίνει και η ανάρτηση σφίγγει ξεκάθαρα.

Σε πιο χαλαρές συνθήκες, η X4 περνά αρχοντικά πάνω από λακκούβες και σαμαράκια, αλλά όταν αγριεύει, η άνεση περιορίζεται σοβαρά. Ποτέ δεν παρατηρείς αναπηδήσεις, αλλά η συμπίεση και η επαναφορά έχουν πολύ μικρότερο όριο. Πράγμα λογικό, αν θέλεις να έχεις σε έναν στοιχειώδη έλεγχο το θηρίο. Η θέση οδήγησης, όσο καλή κι αν είναι, με το ηλεκτρικό κάθισμα να ρυθμίζεται παντοιοτρόπως και να σφίγγει πάνω στο σώμα σου, δεν παύει να είναι ψηλή, πράγμα που σε επιθετική οδήγηση σού δημιουργεί μια εγγενή ανασφάλεια. Η X4 xDrive M40i μπορεί να σου προσφέρει μια ανεπανάληπτη εμπειρία στον αυτοκινητόδρομο. Ταξιδεύει αέρα, με ευκολία και ωραίο (διόλου κουραστικό) ήχο.



Στους δρόμους της περιφέρειας χρειάζεται τη δέουσα προσοχή. Εντάξει, το προσπέρασμα γίνεται με τη σκέψη, αλλά η ταχύτητα που μαζεύει από στροφή σε στροφή χρειάζεται σωστή διαχείριση. Η τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη, είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να δίνει μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στον πίσω άξονα. Έτσι νιώθεις το πίσω μέρος να βοηθάει σημαντικά. Παρόλα αυτά η συμπεριφορά της είναι κατά βάση υποστροφική και η πληροφόρηση από το τιμόνι θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Ο ρυθμός, ωστόσο είναι απίστευτος, αν συνυπολογίσεις το είδος και το βάρος του αμαξώματος. Μ’ αυτά και μ’ αυτά η κατανάλωση μπορεί να φτάσει και σε δυσθεώρητα ύψη. Η δική μας μέση πάντως δεν έπεσε κάτω από τα 12,4 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε την BMW M2 στο Hungaroring

Ο άλλος αναγκαίος περιορισμός προκύπτει από το «κουπεδίσιο» σχήμα της. Οι πίσω επιβάτες δεν έχουν ιδιαίτερα μεγάλο χώρο για τα πόδια και κυρίως για το κεφάλι, αλλά ο χώρος αποσκευών έχει ικανοποιητική χωρητικότητα. Στο εσωτερικό θα συναντήσεις το γνωστό περιβάλλον: Όμορφο, καλοφτιαγμένο ταμπλό, πολυτέλεια, κάποιες σπορ πινελιές, όπως το τιμόνι, ο λεβιές του κιβωτίου, τα καθίσματα και βέβαια το εξαιρετικό από κάθε άποψη iDrive. Το σύστημα πολυμέσων από το οποίο ρυθμίζεις τα πάντα κι έχει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Χρειάζεται χρόνο εξοικείωσης, αλλά απευθύνεται και σε ένα κοινό που είναι ούτως ή άλλως εξοικειωμένο με τις νέες τεχνολογίες.

Με άλλα λόγια, η X4 xDrive M40i είναι ένα αυτοκίνητο που δυσκολεύεσαι να κατατάξεις. Προσπαθεί να συνδυάσει τα καλύτερα δύο κόσμων και σε ένα βαθμό το καταφέρνει. Ούτε λόγος να τη βάλεις σε κακό χωματόδρομο με τα λάστιχα που φοράει. Αλλά η τετρακίνηση και η απόσταση από το έδαφος μπορούν να σε βγάλουν από αρκετές δύσκολες καταστάσεις. Μπορεί να στρίψει με εντυπωσιακό τρόπο, ενδεχομένως όχι τόσο όσο μια Porsche Macan, αλλά σίγουρα πολύ κοντά. Από την άλλη δεν μπορεί να ενθουσιάσει τον οδηγό, όπως μια M2. Προφανώς. Προσπαθεί όμως να χωρέσει πολλές «ανάγκες» κάτω από την ίδια μασχάλη και σε μεγάλο βαθμό το καταφέρνει.

Τι λέει το DRIVE
Πρακτική δεν την λες οικονομική, σαφώς όχι! Κι από πλευράς τιμής είναι στα ύψη. Αλλά η συγκεκριμένη X4 είναι εξωφρενικά γρήγορη, εκπέμπει πωρωτικό ήχο και έχει εξαιρετική -για το είδος της- οδική συμπεριφορά. Είναι θέμα προτεραιοτήτων -και πορτοφολιού...

Τιμή από €84.738
Τεχνολογία 2.979 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin scroll, διπλό VANOS και Valvetronic 360 PS/5.800-6.00 rpm, 47,4 kgm/1.350-5.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 5,0”
0-160 km/h 12,5”
0-400 m 13,4” @ 164,8 km/h
0-1.000 m 24,9” @ 206,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 4,0”
30-50 km/h 0,8”
50-80 km/h) 1,8”
80-110 km/h 2,6”
110-140 km/h 3,6”
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 12,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 199 g/km
Διαστάσεις 4.671 x 1.901 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 1.890 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube