Test drive: BMW X1 xDrive23d

Test drive: BMW X1 xDrive23d

Η πιο δυνατή και πιο γρήγορη diesel Χ1 που καίει λιγότερο ακόμα και από τη μικρότερη sDrive20i.


Η απελευθέρωση του ντίζελ στην ελληνική αγορά έχει φέρει μεγάλες αλλαγές στην κατάταξη των μοντέλων. Είναι και μια πολύ καλή ευκαιρία να θυμηθούμε επιτυχίες που παλαιότερα περνούσαν στα ψιλά γράμματα, λόγω μικρότερου ενδιαφέροντος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο δίλιτρος 4κύλινδρος τουρμποντίζελ της BMW. Εκτός από τους αριθμούς (204 ίπποι, 40,8kgm) έχει διαπρέψει και σε διεθνές επίπεδο. Άλλωστε έχει κερδίσει το βραβείο του κινητήρα της χρονιάς στην κατηγορία 1.8 έως 2.0 λίτρα, το 2010 και το 2011.
Δυστυχώς στις μετρήσεις επιδόσεων έμεινε πίσω από τις τιμές που ανακοινώνει το εργοστάσιο, γεγονός που επηρεάστηκε από τις υψηλές θερμοκρασίες και από τα λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Επίσης το αυτόματο κιβώτιο δεν σου επιτρέπει να ξεκινήσεις τόσο καλά όσο το ένα χειροκίνητο. Συνολικά το Steptronic είναι ένα βήμα πίσω από το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Μάλλον φταίει που έχουμε δοκιμάσει τη xDrive28i με το 8άρι. Εδώ η κλιμάκωση είναι πιο ανοιχτή και όπως είναι αναμενόμενο αργεί περισσότερο στις αλλαγές ταχυτήτων.

Ησυχία, τάξη και ασφάλεια
Με τρεις λέξεις έχεις την απόλυτη περιγραφή του εσωτερικού της Χ1. Αθόρυβη λειτουργία, τακτοποιημένη σχεδιαστικά και με πέντε αστέρια στα crash test. Ο δίλιτρος 4κύλινδρος ντίζελ με ανοιχτά παράθυρα κάνει αισθητή της παρουσία του, αλλά όταν κλείσουν δεν ακούς τίποτα. Η καμπίνα είναι πολύ καλά μονωμένη και απέναντι στον αεροδυναμικό θόρυβο, ώστε να ταξιδεύει ξεκούραστα με υψηλές ταχύτητες. Η έκδοση με τις ζάντες 17 ιντσών προσφέρει την καλύτερη δυνατή άνεση για τους επιβάτες, αν και μερικές εγκάρσιες ανωμαλίες την κάνουν να φαίνεται πιο σκληρή από ό,τι περιμένεις. Ξεκινώντας με δεδομένο ότι έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, μεγάλες διαστάσεις και βάρος 1.690 kg, είναι εύκολο να της δικαιολογήσεις ένα πιο αδιάφορο χαρακτήρα. Κι όμως αυτό δεν συμβαίνει. Αντιθέτως το xDrive λειτουργεί ως «βελτιωτικό» της οδική συμπεριφοράς, δίνοντας μεγαλύτερο ποσοστό στον πίσω άξονα ή και διορθώνοντας με περισσότερη ροπή εμπρός, όταν υπάρξει ανάγκη. Από την άλλη, στοχεύει ελάχιστα στην οδήγηση εκτός δρόμου.
Τώρα το κατά πόσο αξίζει τα €39.900 είναι μια διαφορετική ιστορία. Συγκριτικά με την υπόλοιπη κατηγορία έχει πολύ καλή τοποθέτηση, τόσο συγκρίνοντας επιδόσεις και εξοπλισμό, όσο και τιμή. Αξίζει όμως να θυμίσουμε ότι η πιο αδύναμη (184 PS) τετρακίνητη 320d είναι κατά πολύ ακριβότερη, ξεκινώντας από τα €48.600.



TECH INFO
Variable Twin Turbo Diesel

Είχαμε ασχοληθεί πολλές φορές με τα διπλά τούρμπο της BWM. Το ξεχωριστό της X1 xDrive23d είναι ότι χρησιμοποιεί την διπλή υπερτροφοδότηση σε κινητήρα ντίζελ, ενώ έχει και πίεση ψεκασμού 2.000 bar. Αντιθέτως, οι μικρότερες 18d και 20d που έχουν ένα τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και πίεση 1.800 bar. Οι δυο τουρμπίνες είναι διαφορετικού μεγέθους, μια μικρή για καλή απόκριση και αρκετή ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ η δεύτερη είναι μεγαλύτερη για υψηλότερες στροφές, με στόχο τη μέγιστη απόδοση των 204 ίππων. Η σύνδεσή τους είναι σε σειρά, οπότε μπορούν να λειτουργούν είτε χωριστά είτε ταυτόχρονα. Για παράδειγμα στο χαμηλό φάσμα, ο αέρας εισαγωγής και τα καυσαέρια πηγαίνουν κατευθείαν στη μικρή τουρμπίνα και παρακάμπτουν τη μεγάλη.



Τι λέει το DRIVE
Η πιο δυνατή ντίζελ Χ1 απευθύνεται σε όσους ψάχνουν τη χαμηλή κατανάλωση σε συνδυασμό με πολύ καλές επιδόσεις
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο, 204 PS/4.400 rpm, 40,8 kgm/2.000-2.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 8,2”, 0-1.000 m 29,6”, 80-110 km/h 4,2”, 100-0 km/h 39,7 m, τελική 223 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 167 gr/km
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube