Test drive: Audi SQ5

Test drive: Audi SQ5

Η κορυφαία έκδοση του Q5 καίει βενζίνη και σκοπός της είναι να συνδυάσει το σπορ με το άνετο όσο καλύτερα γίνεται.

Η Audi προλογίζει την κορυφαία έκδοση του µεσαίου SUV της με τις λέξεις «δυναμισμός» και «συναίσθημα».

Αναφέρεται στις επιδόσεις και sτην οδηγική αίσθηση και, κρίνοντας από τις προδιαγραφές του SQ5, έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Ωστόσο μόνο η πράξη μπορεί να επιβεβαιώσει τον ισχυρισμό της.

Παιχνίδι εντυπώσεων
Στην εποχή του downsizing, η συντριπτική πλειονότητα των κινητήρων έχει τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους. Οπότε ένας V6 όπως ο 3λιτρος TFSI ξεχωρίζει αµέσως χάρη στη βελούδινη λειτουργία και το µελωδικό ήχο.

Έχει ένα twin scroll τούρµπο µέσα στις 90 μοίρες του αλουμινένιου µπλοκ, για κόµπακτ διαστάσεις και άµεση απόκριση στο γκάζι, εντυπωσιακά υψηλή σχέση συµπίεσης 11,2:1 και πλήρη ηλεκτρονικό έλεγχο των βαλβίδων, με αλλαγή βυθίσματος στην εισαγωγή. Έχει επίσης υπέρ-εξελιγµένη θερµική διαχείριση, προκειμένου η θερμοκρασία να είναι ιδανική ανά πάσα στιγμή και η κατανάλωση ελάχιστη.



Ωστόσο, περισσότερο από όλα, εντυπωσιάζει ο μεστός τρόπος που αποδίδει τους 354 PS και τα 51 kg, δείχνοντας ότι ακόμα και το 2018 τα κυβικά δεν έχουν κανένα υποκατάστατο. Η εταιρεία λέει μέγιστη ισχύ μεταξύ 5.400-6.400 rpm και μέγιστη ροπή από τις 1.350 έως τις 4.500 rpm.

Πρακτικά ο V6 τραβά δυνατά από το ραλαντί έως τις 6.300 rpm, το πάνω όριο στο οποίο το βελούδινο και αρκετά γρήγορο σε αλλαγές 8άρι αυτόµατο κιβώτιο ανεβάζει σχέση. Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει αμιγώς χειροκίνητη λειτουργία και, στην ίδια λογική, όταν πατάς τέρμα το γκάζι επιλέγεται η μικρότερη δυνατή σχέση.

Στο πεδίο των μετρήσεων, το SQ5 ξεκινά δυνατά, κόβοντας το νήμα των 100 km/h σε μόλις 5,5” και των 200 km/h σε 21,1”. Εξίσου αστραπιαία είναι και τα προσπεράσματα, με 50-80/80-110 και 110-140 km/h σε 1,8/2,6 και 3,6” αντίστοιχα. Δεν θα λέγαμε πάντως όχι σε καλύτερη απόκριση από το πακέτο γκάζι-κιβώτιο, αφού σε όλες τις ρυθµίσεις πλην της Dynamic υπάρχει µια μικρή υστέρηση τις πρώτες στιγμές που πατάς βαθιά το γκάζι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi S3 Sportback S tronic 310 PS

Στην οδήγηση, το SQ5 είναι ένας πραγματικός χαµαιλέων, τουλάχιστον µε την έξτρα αερανάρτηση που είχε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Κανονικά, η διάταξη πέντε συνδέσµων με τα αλουμινένια στελέχη που υπάρχει εµπρός και πίσω συνδυάζεται µε ηλεκτρονικά ελεγχόµενα αµορτισέρ. Όµως οι αερόσουστες είναι µια επιλογή που αξίζει να σκεφτεί κάποιος, καθώς µεταβάλλουν και την απόσταση από το έδαφος.

Με τη µαλακή ρύθµιση Comfort ουσιαστικά οδηγείς ένα µαγικό χαλί που ακόµα και µε τροχούς 21 ιντσών έχει ποιότητα κύλισης για σεµινάριο. Όταν διαλέξεις Dynamic, το SQ5 σφίγγει, χαµηλώνει και ο έλεγχος του αµαξώµατος µεταµορφώνεται προς το καλύτερο, προκειµένου να το οδηγείς πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα. Δεν είναι εξίσου ευέλικτο ή ακριβές µε μια Stelvio, όµως η ελαφρώς πισωκίνητη κατανοµή του κεντρικού διαφορικού και το torque vectoring µε τα φρένα κάνουν δουλειά.



Όταν στρίβεις γρήγορα, το γλίστρηµα της µουσούδας διαρκεί µόνο µια στιγµή και εάν επιµείνεις στο γκάζι η τροχιά αυτοδιορθώνεται -χωρίς καµία διόρθωση στο τιµόνι µε τη µέτρια πληροφόρηση. Η όλη εµπειρία δεν θυµίζει ακριβώς σπορ αυτοκίνητο, οµολογουµένως όµως είναι είναι πολύ γρήγορη και σαφώς ενδιαφέρουσα για τα µέτρα των SUV.

Αυτό που ξεπερνάει κατά πολύ τα μέτρα και τα σταθμά της κατηγορίας είναι η απόδοση των τεσσάρων αεριζόμενων δίσκων. Οι 6πίστονες εµπρός δαγκάνες –στάνταρ μαύρες ή κόκκινες με χρέωση- σφίγγουν με τρομακτική δύναμη τους δίσκους των 350 mm και πετυχαίνουν 34,8 m για τα 100-0 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi Q5 2.0 TDI 190 PS quattro S tronic

Αποδίδουν καλύτερα µόλις ζεσταθούν καλά, οπότε µέσα στην πόλη θέλουν αρκετή δύναµη. Αρκετή δύναμη, πνευματική αυτή τη φορά, χρειάζεται και για να καταφέρεις να κρατήσεις την κατανάλωση κάτω από τα 13,0 lt/100 km. Μια ρεαλιστική μέση τιμή είναι τα 14,1 lt/100 km που μετρήσαμε στη δοκιμή.

Όμως εάν γλυκαθείς από την προθυμία του, ο TFSI δεν το έχει σε τίποτα να πλησιάσει τα 20. Για ένα αυτοκίνητο με 354 PS και 1.960 kg πάντως, τα νούμερα αυτά δεν είναι και εκτός λογικής.

Η αποθέωση του µίνιµαλ
Όσο υποκειµενική κι εάν είναι η οµορφιά, κατά βάση αποκλείεται να µη σου αρέσει η καµπίνα του SQ5. Έχει δωρική γραµµή, άψογη θέση οδήγησης και κορυφαίο συνδυασµό απτής ποιότητας-συναρµολόγησης.

Οι επενδύσεις δέρματος και αλκαντάρα είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται ο χαρακτήρας ενός τέτοιου μοντέλου, όπως και η ηχομόνωση. Τα διπλά τζάμια σημαίνουν ότι δεν ακούς σχεδόν τίποτα απ’ έξω. Επιπρόσθετα, το σπορ κάθισµα στηρίζει τέλεια στο κορµί και η εργονοµία για τα βασικά είναι απλή. Το µενού για όλα τα υπόλοιπα όµως απαιτεί χρόνο εξοικείωσης που είναι απαραίτητο να αφιερώσεις.

Ο χώρος για τέσσερις είναι πολύ άνετος, όπως περιμένεις άλλωστε από ένα SUV με 4,67 m μήκος, 1,89 πλάτος και 1.64 ύψος. Σε αυτό το κομμάτι δεν υπάρχει καμία διαφορά από τα υπόλοιπα Q5. Κάτι που σημαίνει πρακτικότατο αμάξωμα με μεγάλες πόρτες, αλλά και ογκώδες κεντρικό τούνελ που θα δυσκολέψει έναν τρίτο πίσω.



Από πρακτικές θήκες είναι ουσιαστικά αδύνατο να έχεις παράπονο, όπως και από το διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές. Χωρά 550 lt, οι πλάτες του πίσω καθίσματος αναδιπλώνονται μέσα από το πορτμπαγκάζ και η πόρτα έχει ηλεκτρικό άνοιξε-κλείσε. Επιπλέον, όταν υπάρχει αερανάρτηση, μπορείς να χαμηλώσεις το ύψος στις πίσω αερόσουστες για ακόμα χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi S5 Coupe

Με βάση τα παραπάνω, το SQ5 είναι ένα SUV που ενώνει σχεδόν όλες τις κουκίδες που χωρίζουν την απόσταση από το άνετο έως το σπορ. Το κάνει βέβαια με αντίτιμο που σχεδόν σε ζαλίζει, αφού ξεκινά από τις €97.450.

Από την άλλη, τα ρέστα γι’ αυτό καλύτερα να τα αναζητήσει κάποιος στο φορολογικό σύστημα, από το οποίο μόνο το υβριδικό Volvo XC60 T8 γλιτώνει μεταξύ των τόσο δυνατών μεσαίων premium SUV.

Όποιος ενδιαφέρεται για ένα τέτοιο μοντέλο πάντως, λογικά θα έχει λυμένα αυτού του είδους τα προβλήματα. Οπότε απλώς θα απολαμβάνει το εντυπωσιακά πλήρες πακέτο του SQ5, χωρίς να ασχολείται ιδιαίτερα με περιορισμούς που μετρώνται σε ευρώ.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο SQ5 αναμιγνύει τις πολύ δυνατές επιδόσεις, την αρχοντική κύλιση και την ενδιαφέρουσα οδηγική αίσθηση με τρόπο που αποκλείεται να αφήσει αδιάφορο όποιον αναζητά ένα σπορ μεσαίο SUV.
Τιμή Από €97.450
Τεχνολογία 2.995 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin scroll, 345 PS/5.400-6.400 rpm, 51 kgm/1.370-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,5”
0-200 km/h 21,2”
0-400 m 13,7” @ 164,8 km/h
0-1.000 m 25” @ 211,7 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 10,2”
50-80 km/h 1,8”
80-110 km/h 2,6”
110-140 km/h 3,6”
Φρένα 100-0 km/h 34,2 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 14,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 189-195 g/km
Διαστάσεις 4.671 x 1.893 x 1.635 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Βάρος 1.960 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube