Test drive: Νέο Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic 190 PS

Test drive: Νέο Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic 190 PS

Δοκιμάζουμε το νέο μεσαίο premium SUV, στην κορυφαία δίλιτρη ντίζελ έκδοση των 190 ίππων.

Το Q5 δεν ήταν μόνο το πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο της Audi επί σειρά ετών, αλλά και το πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως στη μεσαία premium κατηγορία.

Οι συνολικές πωλήσεις του, από το 2008 που παρουσιάστηκε, ξεπέρασαν τα 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Αν έχεις μια τόσο επιτυχημένη συνταγή βέβαια, δεν την αλλάζεις. Έτσι, το Q5 της δεύτερης γενιάς, αν και εντελώς καινούργιο, διατηρεί τον πολυδιάστατο χαρακτήρα και τη συγκρατημένη εμφάνιση του προκατόχου του. Όμως είναι βελτιωμένο παντού κι ενσωματώνει τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες.         

Μοιάζει ίδιο, αλλά διαφέρει σε όλα
Ακολουθώντας τον κανόνα της Audi, το νέο Q5 δεν δείχνει πολύ διαφορετικό από το παλιό. Όμως κανένα στοιχείο του δεν είναι ίδιο. Ως αποτέλεσμα, βλέπεις ότι πρόκειται για Audi Q5, αλλά και καταλαβαίνεις ότι είναι το καινούργιο.

Πέρα από την εμφάνιση, έχει εκσυγχρονιστεί και η αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσα Cd=0,30, να είναι κατά την Audi ο καλύτερος της κατηγορίας.

Το νέο Q5 είναι χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα MLB Evo. Έτσι, παρότι είναι λίγο μεγαλύτερο από το παλιό, είναι κατά 90 kg ελαφρύτερο.

Στην περίπτωσή μας, ο κινητήρας είναι ο 2λιτρος TDI στην ισχυρότερη εκδοχή του. Αποδίδει 190 PS και 40,8 kgm ροπής από τις 1.750 rpm, και συνδυάζεται με ένα βελτιωμένο κι ελαφρωμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, 7 σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς με το νέο σύστημα quattro τεχνολογίας Ultra, που απεμπλέκει τους πίσω τροχούς όταν δεν χρειάζεται η συνεισφορά τους στην πρόσφυση.

Οι αναρτήσεις είναι επίσης νέες κι ελαφρύτερες. Και για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, το σύστημα διεύθυνσης είναι τώρα με ηλεκτρομηχανική αντί με υδραυλική κρεμαγέρα.

Τέλος, υπάρχουν πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης, με στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις το σύστημα Pre Sense City που αντιλαμβάνεται τυχόν εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο σε ταχύτητες μέχρι και 85 km/h, ειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή σύγκρουση, κι αν αυτός δεν αντιδράσει, φρενάρει αυτόματα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW X3 xDrive20d         

Ευρύχωρο, ποιοτικό και πρακτικό
Από άποψη σχεδίασης, εργονομίας και ποιότητας, το εσωτερικό του νέου Q5 είναι πραγματικά κορυφαίο, παρά τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, όπως τη θέλουν οι περισσότεροι αγοραστές SUV, και μπορείς να τη φέρεις ακριβώς στα μέτρα σου. Η κολόνα με τον εξωτερικό καθρέφτη δεν εμποδίζουν την ορατότητα, ενώ βλέπεις ανεκτά και προς τα πίσω.

Πρόβλημα χώρου δεν θα έχει ούτε ένας πολύ ψηλός οδηγός. Πίσω του θα μπορεί να βολέψει τα γόνατά του ένας επιβάτης κανονικού αναστήματος, αλλά το χώρο θα τον χαρακτηρίζαμε επαρκή, όχι εντυπωσιακό. Για το κεφάλι είναι άνετος, όμως το πολύ φαρδύ κι εξογκωμένο τούνελ της μετάδοσης στο δάπεδο δεν θα βολέψει έναν μεσαίο επιβάτη.

Ο χώρος αποσκευών των 550 λίτρων είναι μεγάλος και οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να διπλώσουν εύκολα, ακόμη και μέσα από το πορτμπαγκάζ, ελευθερώνοντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.550 λίτρων. Tο «δικό μας» Q5 είχε το έξτρα συρόμενο πίσω κάθισμα και την πρακτική, ηλεκτρική πίσω πόρτα που μπορεί να ανοίξει με ένα απλό πέρασμα του ποδιού σου κάτω από το αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC

Γρήγορο και οικονομικό
Σε βάρος, το Q5 των 1.800 kg είναι στο επίπεδο των BMW X3, Mercedes-Benz GLC και Volvo XC60, που έχουν και παρόμοια ιπποδύναμη. Όμως οι επιδόσεις του τελικά είναι λίγο καλύτερες.

Στην επιτάχυνση από στάση, το Q5 είναι το κορυφαίο της κατηγορίας του. Με 8,1” στο 0-100 km/h και 29,7” στο χιλιόμετρο, αφήνει πίσω την BMW X3 xDrive20d (8,4”/30,1”), τη Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC (8,4”/29,8”) και το προσθιοκίνητο Volvo XC60 D4 (8,4”/29,6”) – και πολύ πίσω το Land Rover Discovery Sport 2.0d AWD Auto (10,6”/32,3”).

Το Audi είναι κοντά στην κορυφή και στις ρεπρίζ εν κινήσει. Με 4,4” στο εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h με kick-down, χάνει μεν οριακά από τη Mercedes (4,3”), αλλά κερδίζει την BMW (4,5”) και την Jaguar F-Pace 2.0d AWD (5,5”). To Volvo είναι το ταχύτερο όλων με 4,2”, αλλά θα επαναλάβουμε έχει την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Στην καθημερινή οδήγηση, το Q5 δείχνει σβέλτο μεν, αλλά όχι πραγματικά γρήγορο. Γι’ αυτό ευθύνεται ο κινητήρας, που δεν έχει τόση ροπή χαμηλά όση π.χ. ο 2.2 της Mercedes. Πάντως το 7άρι S tronic κάνει ό,τι μπορεί για να καλύψει το σχετικό αυτό μειονέκτημα, έχοντας σωστή κλιμάκωση και αλλάζοντας ταχύτητες γρήγορα και τη στιγμή που πρέπει. Υπάρχει και αισθητή διαφορά στην απόκριση του αυτοκινήτου, ανάλογα με το οδηγικό πρόγραμμα που έχεις επιλέξει. Με το Dynamic δείχνει σαφώς ζωηρότερο.

Πέρα από γρήγορο, το ντίζελ Q5 είναι και οικονομικό. Η μέση κατανάλωση των 8,1 lt/100km που μετρήσαμε είναι από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar F-Pace 2.0d 180PS Auto AWD         

Η μέση οδός
Η Audi ήθελε το νέο Q5 να έχει ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Γι’ αυτό, στο στήσιμό του, ακολούθησε τη μέση οδό: Το αυτοκίνητο δεν είναι ούτε πολύ σπορ στη συμπεριφορά του, ούτε επικεντρωμένο στην άνεση.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή. Δεν καταπίνει όλες τις ανωμαλίες, αλλά τις στρογγυλεύει ώστε να μην ενοχλούν. Και το στιβαρό πλαίσιο συμπληρώνει την καλή εικόνα.

Ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, και είναι αποτελεσματικά ηχομονωμένος. Αν τον πιέσεις, ακούγεται μεν, αλλά όχι δυσάρεστα. Κι ο θόρυβος του ανέμου στο ταξίδι είναι πολύ χαμηλός.

Αν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα σε δρόμο με στροφές, το Q5 ανταποκρίνεται, αλλά χωρίς να ενθουσιάζει. Κρατάει γερά, δεν γέρνει πολύ και η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα. Οι αντιδράσεις είναι πάντα προβλέψιμες, όμως το αυτοκίνητο δεν έχει την αίσθηση στο τιμόνι, τη ζωντάνια στις αλλαγές κατεύθυνσης και το ζύγισμα της Jaguar F-Pace ή ακόμα και της BMW X3.

Στα φρένα όμως το Q5 ισοφαρίζει την F-Pace στην κορυφή της κατηγορίας. Επιβραδύνει πολύ δυνατά αλλά προοδευτικά, με καλή αίσθηση στο πεντάλ και χωρίς πτώση απόδοσης στα αλλεπάλληλα φρεναρίσματα.

Τέλος, σαν SUV που είναι, το Q5 έχει και αρκετά μεγάλες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου. Τα 18άρια ή 19άρια λάστιχα δεν είναι τα ιδανικά γι’ αυτή τη χρήση, όμως η αυτόματη τετρακίνηση ανταποκρίνεται γρήγορα ώστε να έχεις πάντα επαρκή ελκτική πρόσφυση, ειδικά αν επιλέξεις το οδηγικό πρόγραμμα Off-Road. Η ταχύτητα είναι αρκετά κοντή για τα δύσκολα περάσματα, υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα Hill Descent για τις απότομες κατηφόρες, και μπορείς να υπερβείς σημαντικά εμπόδια χωρίς να βρει κάτω το αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Land Rover Discovery Sport 2.0d 180PS Auto

Σχετικά αλμυρό σε τιμή
Οι τιμές του νέου Audi Q5 TDI quattro S tronic ξεκινούν από τα 59.900 ευρώ για τη βασική έκδοση. Είναι δηλαδή €1.300 ακριβότερο από την αυτόματη BMW X3 xDrive20d, €2.900 ακριβότερο από τη Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC και €10.600 ακριβότερο από το υπάρχον, 5κύλινδρο αυτόματο Volvo XC60 D4. Από την άλλη, το Audi είναι €4.300 φθηνότερο από την αυτόματη Jaguar F-Pace 2.0d AWD.

Η σχετικά αλμυρή τιμή του Q5 δεν δικαιολογείται από τον εξοπλισμό του, που είναι αρκετά πλήρης, αλλά όχι πλούσιος. Στα στάνταρ στοιχεία περιλαμβάνεται το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης Pre Sense City, το cruise control, οι προβολείς Xenon plus, ο αισθητήρας βροχής, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, το σύστημα Drive Select, το Keyless-go, το Bluetooth και το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ Radio Plus με έγχρωμη οθόνη TFT 7” και 8 ηχεία. Όπως συνηθίζεται στα γερμανικά premium μοντέλα, υπάρχει κι ένας μακρύς κατάλογος από έξτρα, που δεν είναι όμως φθηνά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το (προσθιοκίνητο) Volvo XC60 D4

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Audi Q5 εξακολουθεί να είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που παίρνει υψηλή βαθμολογία παντού. Αν και υστερεί ελαφρά σε σπορ αίσθηση και σε σχέση τιμής/εξοπλισμού, θα το τοποθετούσαμε κοντά, αν όχι στην κορυφή της κατηγορίας.
Τιμή από € 59.900
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, 190 PS/3.800-4.200 rpm, 40,8 kgm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
0-160 km/h 23,8”
0-400 m 15,9” @ 138,0 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 171,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,2”
50-80 km/h 3,3”
80-110 km/h 4,4”
110-140 km/h 6,7”
Φρένα 100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα 218 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129-133* g/km
Διαστάσεις 4.663 x 1.893 x 1.659 mm
Μεταξόνιο 2.819 mm
Χώρος αποσκευών 550/1.550 lt
Βάρος 1.800 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία. *Με τους τροχούς 19”.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube