Main menu

Αργύρης Τούντας
Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017 - 4:44μμ

Test drive: Volvo XC60 D5 AWD

Μετά από το πέρασμα στη νέα της εποχή, η Σουηδική εταιρεία έχει αρχίσει να επενδύει στο κυνήγι της τελειότητας.

Για τη Volvo το XC60 είναι µεγάλη υπόθεση.

Το 2008 που παρουσιάστηκε σηµατοδότησε το πέρασµα σε µια άλλη διάσταση, ως ένα σχεδιαστικό και τεχνολογικό άλµα που προσέλκυσε νέους πελάτες κι έγινε αυτοστιγµεί best seller. Ακόµα και στη δύση του, αντιπροσώπευε το 30% των πωλήσεων της εταιρείας.

Σχεδόν από το µηδέν
Ωστόσο οι Σουηδοί δεν επαναπαύθηκαν και εκµεταλλευόµενοι τα κεφαλαία που εξασφάλισε η εξαγορά από την κινεζική Geely το 2010, δηµιούργησαν µια ολοκαίνουργια γενιά µοντέλων. Το πρώτο της δείγµα ήταν το XC90, η συγγένεια του οποίου µε το νέο XC60 είναι µεγάλη.

Θα ήταν άδικο όµως να χαρακτηρίσεις το δεύτερο απλώς µια σµίκρυνση του πρώτου. Είναι πολύ πιο δίκαιο να το αναγνωρίσεις ως την επιτοµή του σκανδιναβικού πρότυπου, αφού χωρίς τίποτα το κραυγαλέο επάνω του όλοι το χαζεύουν. Το ρύγχος είναι µακρύ, επιθετικό, ενώ το πίσω µέρος έχει κάτι από στέισον αύρα, µε το οριζόντιο στέλεχος των φώτων να αµβλύνει έντονα τη διάσταση του ύψους και του συνολικού όγκου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volvo XC90 D5 AWD

Τη βάση αποτελεί η πλατφόρµα SPA (Scalable Product Architecture) που γνωρίσαµε στη Σειρά 90, σε µικρότερη όµως εφαρµογή εδώ. Το µεταξόνιο είναι 2.865 mm αντί για 2.984 και τα µετατρόχια στενότερα επίσης. Ανάλογα µε τους τροχούς, το εµπρός κυµαίνεται µεταξύ 1.653-1.668 mm ενώ το πίσω µεταξύ 1.657-1.673 mm. Το συνολικό µήκος είναι 4.688 mm, το πλάτος 1.902 και το ύψος 1.658, οπότε το XC60 είναι ένα από τα µεγαλύτερα µοντέλα της κλάσης του, µαζί µε τη νέα BMW X3 και την Alfa Romeo Stelvio.



Είναι επίσης το µοναδικό µε τον κινητήρα τοποθετηµένο εγκάρσια, κάτι που σηµαίνει κορυφαία ευρυχωρία για πέντε επιβάτες, µε άφθονο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Το πορτµπαγκάζ πάντως είναι ρηχό και µε τη ρεζέρβα ανάγκης χωράει 474 lt (συνυπολογίζοντας και τους δευτερεύοντες χώρους). Έχει όµως τεράστιο άνοιγµα, εύχρηστη εταζέρα-ρολό, άψογο φινίρισµα, κρίκους πρόσδεσης και δύο πρακτικά γαντζάκια για σακούλες. Εάν αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσµατα φτάνει τα 1.401 lt, χωρίς σκαλοπάτι.

Καλύτερα από το σπίτι σου
Η απολύτως µίνιµαλ προσέγγιση του ταµπλό µε τα ελάχιστα κουµπιά θα σε σαγηνέψει και η ορατότητα δε θα σε δυσκολέψει, µε µόνα τυφλά σηµεία εκείνα που δηµιουργούν στη διαγώνια κατεύθυνση οι εξωτερικοί καθρέφτες. Ωστόσο, ο χειρισµός µέσω της κάθετης οθόνης των 9” θα δυσκολέψει όσους κρατούν αποστάσεις από την τεχνολογία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέα BMW X3 2017 [video]

H Volvo ονοµάζει αυτή τη λογική Sensus και, παρότι οι βασικές λειτουργίες γίνονται εύκολα, για τις δευτερεύουσες η πλοήγηση σε µενού και υποµενού είναι απαραίτητη. Θα ήταν επίσης καλύτερο τα πλήκτρα στο τιµόνι να εκτελούσαν µια µόνο λειτουργία και να µην άλλαζαν ανάλογα µε το τι βλέπεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Από την άλλη, οι λάτρεις της λογικής τάµπλετ θα µαγευτούν από το πεδίο του infotainment, απολαµβάνοντας παράλληλα πλήρη συνδεσιµότητα µεταξύ smartphone και αυτοκινήτου.



Στην έκδοση Inscription τα υλικά είναι ακριβά, µελετηµένα να ικανοποιούν όλες τις αισθήσεις, από την αφή µέχρι την όσφρηση. Τέτοιες λεπτοµέρειες είναι που απογειώνουν την πολυτέλεια και µαζί µε τη συνολική αισθητική κάνουν αυτή την καµπίνα την πιο ζεστή και φιλόξενη της κατηγορίας. Φιλόξενη είναι και η θέση οδήγησης, µε κάθισµα που δεν σε στηρίζει τέλεια στις στροφές αλλά σε διατηρεί ατσαλάκωτο για ώρες. Η συναρµογή είναι σε επίπεδο που ελάχιστα απέχει από την απόλυτη κορυφή, ενώ το φινίρισµα προσεγµένο εάν εξαιρέσεις κάποια πολύ κρυφά σηµεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 210 PS Q4

Η συνολική πολυτέλεια ξεχειλίζει και ο εξοπλισµός την υποστηρίζει. Τα φώτα LED, οι δερµάτινες επενδύσεις, τα ηλεκτρικά καθίσµατα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ στις εκδόσεις Inscription και R-Design. Το βασικό ηχοσύστηµα έχει ισχύ 330W, 6κάναλο ενισχυτή και δέκα ηχεία, γι’ αυτό η απόδοσή του κάνει τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισµού να µοιάζουν µε τρανζιστοράκια. Παραδοσιακά κορυφαία είναι και η τεχνολογία της ασφάλειας, αφού υπάρχει µια πλήρης σουίτα που κάνει το παν για να αποτρέψει ένα ατύχηµα ή να µετριάσει όσο γίνεται τις συνέπειές του. Είναι βασικός εξοπλισµός σε όλα τα XC60 κι αυτό δίνει αρκετούς έξτρα πόντους, όπως και η ηχοµόνωση που κρατά τους θορύβους έξω από την πόρτα.

Στον παλµό της εποχής
Το πρώτο που µένει απ’ έξω, είναι το δυνατό κροτάλισµα του δίλιτρου PowerPulse κινητήρα της έκδοσης D5. Είναι η ισχυρότερη ντίζελ της γκάµας κι έχει δύο τούρµπο σε σειρά ώστε να αποδίδει 235 ίππους και 48,2 kgm, ενώ συνοδεύεται από τετρακίνηση µε πολύδισκο συµπλέκτη Haldex και 8άρι αυτόµατο κιβώτιο της Aisin. Το βήµα του τελευταίου κλιµακώνεται όπως πρέπει και η ολόσωστη επικοινωνία µε το δεξί σου πόδι εξασφαλίζει αλλαγές σχέσης ακριβώς τη στιγµή που θέλεις. Με φουλ γκάζι, το ανέβασµα γίνεται το πολύ στις 4.500 rpm, µε την αλλαγή να είναι αρκετά γρήγορη ώστε να µην διακόπτει για πολύ τη ζωηρή επιτάχυνση που ξεκινά από τις 1.500 rpm.

Η ζυγαριά έδειξε 1.930 kg, µα ακόµα κι έτσι τα 0-100 km/h σε 7,8”, 0-1.000 m σε 28,5” και 80-110 km/h σε 3,8” είναι τιμές από τις καλύτερες της κατηγορίας. Στις μετρήσεις που η εκκίνηση δε μετράει, ουσιαστικά ισοφαρίζουν τη Stelvio των 210 PS στην κορυφή του ανταγωνισµού αυτής της τιµής. Πρακτικά αυτό σηµαίνει ότι το XC60 δείχνει πιο ελαφρύ από όσο στην πραγµατικότητα είναι, ανεξάρτητα από το εάν το προφίλ οδήγησης δείχνει Eco, Normal ή Dynamic. Όπως είναι λογικό, το πρώτο σηµαίνει κάπως αδρανή διάθεση αλλά έξτρα οικονοµία, το Normal ιδανικές ρυθµίσεις για την καθηµερινότητα και το Dynamic κορυφαία απόκριση. Το µόνο που λείπει είναι η δυνατότητα να αλλάξεις ρύθµιση στο κιβώτιο ανεξάρτητα από τον κινητήρα, ενώ δεν θα λέγαµε όχι σε λίγο χαµηλότερη µέση κατανάλωση. Τα 9,4 lt/100 km είναι περισσότερα από του ανταγωνισµού και δύσκολα θα δεις κάτω από 8,5.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volvo XC90 T6 AWD

Τόσο περίπου θα πρέπει να υπολογίζεις και για το ταξίδι, όπου το XC60 ανοίγει το διασκελισµό του µε χαρά. Έχει κορυφαία κύλιση ακόµα και µε 20άρηδες τροχούς, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιµής, τουλάχιστον σε συνδυασµό µε την προαιρετική και προσαρµοζόµενη αερανάρτηση. Στη σπορ ρύθµιση χαµηλώνει για να ελέγχει καλύτερα το αµάξωµα στις στροφές και το δυνατό φρενάρισµα, χωρίς πάντως να γίνεται κουραστικά σφιχτή. Αντιστοίχως στη µαλακή δεν είναι πλαδαρή, απλώς η προτεραιότητα περνά στην απόσβεση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic 190 PS

Αυτό σηµαίνει ότι οι αερόσουστες διαβάζουν µε τη σωστή ευαισθησία το δρόµο, ακόµα και στη χαµηλή ταχύτητα που συνήθως ταλαιπωρεί αυτά τα συστήµατα. Μόνο ατέλειες όπως τα καπάκια των υπονόµων δεν εξαφανίζονται εντελώς, όµως όσο η ταχύτητα αυξάνει αναπτύσσεται ένας εξαιρετικός συνδυασµός άνεσης και σταθερότητας. Η δοµή της ανάρτησης είναι ίδια µε του XC90, δηλαδή διπλά ψαλίδια εµπρός και πολλαπλοί σύνδεσµοι µε εγκάρσια τοποθετηµένο φύλλο σούστας -από συνθετικά υλικά- πίσω.



Σε κράτηµα, το XC60 είναι ικανότατο χωρίς να το δείχνει, αφού ο Haldex πέµπτης γενιάς δίνει πολλή πρόσφυση χωρίς έντονα υποστροφική διάθεση. Το ελαφρύ -πλην της υψηλής ταχύτητας- τιµόνι πάντως δεν µεταφέρει καµία πληροφορία στα χέρια σου ανεξάρτητα από τη ρύθµιση για το βάρος του. Ωστόσο είναι άµεσο, γρήγορο και κόβει πραγµατικά πολύ. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από τα φρένα, αφού οι τέσσερις αεριζόµενοι δίσκοι είναι ακούραστοι και αποτελεσµατικοί, µε συνέπεια στα 38,7 m για τα 100-0 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC

Υπάρχει επίσης πρόγραµµα εκτός δρόµου οδήγησης που µεγαλώνει την απόσταση από το έδαφος και ρυθµίζει όλα τα συστήµατα για βέλτιστη απόδοση σε τέτοιες συνθήκες. Οπότε, το XC60 θα τα βγάλει άνετα πέρα µε τις τυπικές εκδροµικές ανάγκες και δύσκολα θα βρει κάτω. Ως απόσταση από το έδαφος η εταιρεία αναφέρει 21,6 cm για τις εκδόσεις µε συµβατική ανάρτηση και 20,9 για την αερανάρτηση χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζει το µέγιστο που µπορεί να φτάσει.

Καταδικασµένο να αρέσει
Συνεχίζοντας την παράδοση που ο προκάτοχός του ξεκίνησε και το τελευταίο XC90 απογείωσε, το ολοκαίνουργιο XC60 είναι βέβαιο πως θα πετύχει. Στη νέα, ολοκαίνουργια γενιά του µάλιστα είναι ασύγκριτα ικανότερο σε όλους τους τοµείς, χωρίς να ξεφεύγει σε τιµή από ανταγωνιστές που έχουν υποδεέστερες επιδόσεις. Με την έκδοση D5 να ξεκινά από τα €56.030, αποτελεί ένα πολύ σοβαρό premium µεσαίο SUV, µε πραγµατική πολυτέλεια, κορυφαία συστήµατα ασφάλειας και σχεδίαση που αγγίζει τις αισθήσεις.

Τι λέει το DRIVE
Η Volvo έχει αρχίσει να επενδύει στο κυνήγι της τελειότητας κι αυτό αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στο συνδυασμό σχεδίασης, ασφάλειας και πολυτέλειας του ολοκαίνουργιου XC60.
Τιμή από €56.030 (έκδοση Momentum)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο σε σειρά, 235 PS/4.000 rpm, 48,2 kgm/1.750-2.250 rpm, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 19,3”
0-400 m 15,6” @ 145,6 km/h
0-1.000 m 28,5” @ 183,9 km/h
60-160 (με αλλαγές) 15,7”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 3,8”
110-140 km/h 5,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 g/km
Διαστάσεις 4.668 x 1.902 x 1.658 mm
Χώρος αποσκευών 474 lt
Βάρος 1.930 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία