Test drive: Audi Q3 2.0 TDI 140 PS

Test drive: Audi Q3 2.0 TDI 140 PS

Η νέα basic έκδοση του γερμανικού crossover φοράει μοτέρ ντίζελ και συμφέρει.

Η νέα basic έκδοση του γερμανικού crossover φοράει μοτέρ ντίζελ και συμφέρει. Η EΛΕΥΣΗ των ντίζελ µας έκανε να βγάλουµε τα κοµπιουτερακιά από το συρτάρι.

Με διάφορες εξισώσεις αρχίσαµε να υπολογίζουµε το χρόνο απόσβεσης των επιπλέον χρηµάτων που συνήθως απαιτούν οι πετρελαιοκίνητες έναντι των αντίστοιχων βενζινοκίνητων εκδόσεων για κάθε µοντέλο. Στην περίπτωση του Q3 ωστόσο, τα πράγµατα είναι απλά. Η ψήφος πέφτει «δαγκωτό» στο ντίζελ, από τα πρώτα κιόλας χιλιόµετρα πίσω από το τιµόνι.

Τα πράγµατα απλοποιούνται από το γεγονός ότι η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του γερµανικού crossover κοστίζει όσο η αντίστοιχη βενζινοκίνητη: 31.900 ευρώ.

Βάζοντας κάτω τα χαρτιά αντίστοιχη ακριβώς δεν τη λες. Βλέπετε, της λείπει η τετρακίνηση και ο 2λιτρος TDI αποδίδει µόλις 140 ίππους, 30 λιγότερους από τον 2.0 TFSI που αποτελούσε µέχρι πρότινος το φθηνότερο Q3 για τους αστούς των µεγαλουπόλεων. Όπως προείπα όµως, αρκούν λίγα χιλιόµετρα πίσω από το τιµόνι του. Τότε αντιλαµβάνεσαι ότι το µόνο πράγµα που δεν του λείπει είναι η δύναµη.

Με 32,6 κιλά ροπής από τις µόλις 1.750 σ.α.λ., το µοτέρ είναι πρόθυµο σε κάθε άγγιγµα του γκαζιού ανεξαρτήτως της ταχύτητας που έχεις κουµπώσει στο πολύ καλό εξάρι κιβώτιο. Σαφώς ασθµαίνει νωρίτερα από το βενζινοκίνητο 2.0 και δεν έχει την ίδια δύναµη στις µεσαίες στροφές. Αλλά σε µια εποχή που όλοι έχουµε σηκώσει το πόδι από γκάζι και το 0-100 km/h έχει αντικατασταθεί στις συζητήσεις καφετέριας µε το πόσα λίτρα στα 100 km, οι µεταξύ τους διαφορές σε απόλυτες επιδόσεις φαντάζουν αστείες. Η σηµαντική διαφορά που προκύπτει από τα 9,8 sec για τα 0-100 km/h, έναντι των 8,2 sec του βενζινοκίνητου µε τους 170 ίππους, θα προβληµατίσει µόνο όσους βλέπουν τα φανάρια σαν γραµµή εκκίνησης αγώνα dragster!

Οι σώφρονες από την άλλη, θα µείνουν ικανοποιηµένοι από τη ροπή του ντίζελ που εξανεµίζει τη διαφορά των 30 ίππων και σε επίπεδο ρεπρίζ τουλάχιστον, κάνει τις δύο εκδόσεις σχεδόν ισοδύναµες. Οι διαφορές στα 80-110 km/h µε 4η και 5η κινούνται στο όριο του αµελητέου. 5,8 και 8,2 sec για το TDI, έναντι των 5,5 και 7,6 sec αντίστοιχα του TSI.

Πέρα από τις επιδόσεις, αυτό που πραγµατικά σε κερδίζει στο ντιζελοκίνητο Q3 είναι η ευκολία µε την οποία κρατάς την κατανάλωση γύρω από τα 8,0 λίτρα/100 km. Την ίδια στιγµή το βενζινοκίνητο θέλει κόπο για να µην δεις το trip computer να σκαρφαλώνει στα 10 µε 11 λίτρα αντίστοιχα. Διαφορά σηµαντική που σε βάθος χρόνου µεταφράζεται σε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό.

Η πολύ καλή ηχοµόνωση της καµπίνας δεν αφήνει το κροτάλισµα του ντίζελ να γίνει ενοχλητικό στα αφτιά των επιβαινόντων, ενώ η οδική συµπεριφορά δεν έχει διαφορές. Νοιώθεις ότι γέρνει λίγο περισσότερο απ’ όσο θα ήθελες, αλλά η πρόσφυση είναι κορυφαία και η τετρακίνηση θα σου λείψει μόνο αν μένεις βόρεια και το γκρέιντερ του δήμου δεν περνά να σου ανοίξει το δρόμο. Αντίστοιχα καλά είναι και τα φρένα που το ακινητοποιούν από τα 110 km/h σε 46,3 m. Στην καθηµερινή χρήση πάντως, αυτό που εκτιµάς περισσότερο απ’ όλα είναι η άνεση. Η ανάρτηση και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης σου δίνουν την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο κινείται πάνω σε χαλί.

Τι λέει το DRIVE
Στη μακριά λίστα προτερημάτων του Q3, η βασική έκδοση ντίζελ βάζει την «οικονομική κατανάλωση»  σε περίοπτη θέση.
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/4.200 rpm, 32,6 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 9,8”, τελική 202 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 gr/km
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube