Test drive: Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI 190 PS S tronic

Test drive: Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI 190 PS S tronic

Όσο κι εάν σπάσεις το κεφάλι σου για να βρεις τι περισσότερο μπορείς να ζητήσεις από ένα οικογενειακό, η απάντηση είναι «τίποτα».

Η Audi υπήρξε πρωτοπόρος στα υπερυψωμένα τετρακίνητα στέισον, με το A6 Allroad του 1999.

Ήταν αρκετά ιδιαίτερο και αξιόλογο για να γεννήσει μια νέα τάση, η οποία μάλιστα επεκτάθηκε προς τα κάτω. Κάπως έτσι φτάσαμε στη δεύτερη γενιά του A4 allroad quattro που είναι το νεότερο μέλος στην οικογένεια του μεσαίου Audi.

Το κομψότατο A4 Avant των 4,75 m αποτέλεσε τη βάση, προστέθηκαν όμως πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και νέοι προφυλακτήρες για περισσότερο δυναμισμό. Γι’ αυτό και το allroad είναι απίθανο να μη σου αρέσει.

Σε σχέση με τα Avant έχει επίσης 3,4 πόντους περισσότερη απόσταση από το έδαφος, εκ των οποίων οι 2,3 προκύπτουν από σήκωμα της ανάρτησης και τα υπόλοιπα από πιο ψηλοπρόφιλα λάστιχα. Τόσο για το εμπρός όσο και για το πίσω σύστημα ανάρτησης χρησιμοποιείται διάταξη πέντε συνδέσμων, ενώ σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο η μη αναρτώμενη μάζα είναι 12 kg ελαφρύτερη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Το Allroad είναι μαλακό και βαρύ, οπότε γέρνει αρκετά όταν το πιέζεις. Έχει όμως φιλικές αντιδράσεις και κρατάει εντυπωσιακά μόλις το εμπιστευτείς. Το τιμόνι δεν έχει σπουδαία αίσθηση ανεξάρτητα από την επιλογή στο Audi Drive Select, έχει πάντως ακρίβεια και αμεσότητα. Η μπροστόβαρη κατανομή δεν είναι ενοχλητική κι εάν μείνεις στο γκάζι τη στιγμή που η μουσούδα γλιστράει, το κεντρικό διαφορικό στέλνει αρκετή ροπή πίσω και σώζει την κατάσταση. Ανάλογα με τις συνθήκες, η κατανομή της ροπής μπορεί να φτάσει έως το 85% στους πίσω και το 70% στους εμπρός τροχούς, ενώ κανονικά η μοιρασιά είναι στο 40 εμπρός και 60 πίσω.



Το φόρτε του πάντως είναι ο πιο ανοιχτός δρόμος. Η ηχομόνωση είναι κορυφαία, το πλαίσιο εντυπωσιακά στιβαρό και η ανάρτηση εξαφανίζει τις μικρές ανωμαλίες και στρογγυλεύει πολύ πετυχημένα τις μεγαλύτερες. Οπότε μπορείς να φτάσεις στην άλλη άκρη της Ευρώπης χωρίς να καταλάβεις και πολλά.

Ο δίλιτρος TDI των 190 ίππων είναι άριστα μονωμένος από την καμπίνα και συνεργάζεται σωστά με το έξυπνο και ταχύτατο σε αλλαγές 7άρι S tronic κιβώτιο. Είναι διπλού συμπλέκτη και μακρύ σε κλιμάκωση, όμως τα 40,8 kgm μεταξύ 1.750 και 3.000 rpm δεν πτοούνται και πολύ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi A4 2.0 TDI 190 PS S tronic

Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, ειδικά στη ρύθμιση Dynamic, και η κατανάλωση λογική. Τα 8,2 lt της μέσης τιμής δεν είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο που σταματά τη ζυγαριά στα 1.720 kg και το χρονόμετρο στα 7,4” για τα 0-100 km/h και στα 4 για τα 80-110 km/h. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι πανίσχυρα, πετυχαίνοντας 100-0 km/h σε 37,3 m χωρίς να κουράζονται στην παρατεταμένη σκληρή χρήση.

Εκτός δρόμου, το A4 allroad δεν φτιάχτηκε για τα δύσκολα αλλά για σιγουριά στα γλιστερά εδάφη χωρίς να βρίσκει κάτω με το παραμικρό. Και το καταφέρνει άριστα χάρη στην αποτελεσματική τετρακίνηση και το πρόγραμμά Offroad του Drive Select, το οποίο αλλάζει τις ρυθμίσεις σε κινητήρα, κιβώτιο και τα βοηθήματα της οδήγησης. Για τις ολισθηρές κατηφόρες μάλιστα υπάρχει και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης, που επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα αναλαμβάνοντας το ρόλο ενός έμπειρου οδηγού.

Αυτή η πτυχή του allroad είναι και η υπεραξία του συγκριτικά με τα συμβατικά A4 Avant, από τα οποία δεν έχει καμία διαφορά στην καμπίνα. Αυτό μετουσιώνεται σε κορυφαία ποιότητα από κάθε άποψη και εργονομία που, εξαιρουμένου του infotainment, είναι άψογη.



Επίσης κάθεσαι άριστα και βλέπεις καλά γύρω σου, ενώ οι χώροι υπερεπαρκούν για τέσσερις όπως και το πορτμπαγκάζ των 505 lt που έχει στάνταρ ηλεκτρική εταζέρα. Υπάρχουν ακόμα μπόλικες πρακτικές θήκες, ενώ η πλάτη του πίσω καθίσματος πέφτει διαιρούμενη, τραβώντας λεβιεδάκια μέσα από το πορτμπαγκάζ ώστε να έχεις στη διάθεσή σου επίπεδο χώρο 1.510 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi RS3 Sportback

Βέβαια για όλα αυτά πρέπει να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού το A4 allroad ξεκινά από τα 58.000 ευρώ. βασικός εξοπλισμός πάντως περιλαμβάνει στοιχεία όπως τα φώτα xenon και ο αυτόματος κλιματισμός, αλλά και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη. Το μόνο βασικό στοιχείο που θα πρέπει να προστεθεί είναι το cruise control. Να σημειώσουμε ότι η τιμή αφορά στη συγκεκριμένη έκδοση με το δίλιτρο 190άρη TDI κινητήρα και το S tronic κιβώτιο, τη μοναδική που εισάγεται στη χώρα μας. Με αυτά τα δεδομένα, εάν είσαι εκδρομικός τύπος, ψάχνεσαι για περιπέτεια κι έχεις την οικονομική δυνατότητα, δύσκολα θα βρεις καλύτερη επιλογή.


Τι λέει το DRIVE
Σίγουρα ακριβό, αλλά από εκεί και πέρα το A4 allroad quattro είναι το τέλειο εκδρομικό πακέτο για όσους αρέσκονται σε light εξερευνήσεις και θέλουν τις κάνουν σε ένα απολαυστικά καλοφτιαγμένο, πολυτελές και πρακτικό περιβάλλον.
Τιμή Από € 58.000
Τεχνολογία 1.968 cc, ντίζελ, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/3.800-4.200 rpm, 40,8 kgm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, μόνιμη κίνηση στους τέσσερις τροχούς με κεντρικό διαφορικό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
0-160 km/h 20,0”
0-400 m 15,4” @ 143,0 km/h
0-1.000 m 28,5” @ 180,2 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 16,8”
30-50 km/h (kickdown) 1,4”
50-80 km/h (kickdown) 2,7”
80-110 km/h (kickdown) 4,0”
110-140 km/h (kickdown) 5,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2128 g/km
Διαστάσεις 4.750 x 1.842 x 1.493 mm
Βάρος 1.720 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube