Test drive: Audi RS3 Sportback

Test drive: Audi RS3 Sportback

Τα χαρακτηριστικά του RS3 σου προκαλούν θαυμασμό και οι επιδόσεις του έκπληξη. Το καθιστούν όμως ταυτόσημο με το κορυφαίο σπορ χάτσμπακ που υπάρχει αυτή τη στιγμή;

Τα καυτά χάτσμπακ έχουν πλέον ξεφύγει. Και είναι ξεκάθαρο ότι το Audi RS3 πρωτοστατεί σε αυτή την επανάσταση.

Ταυτόχρονα, μάλλον δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο που να φανερώνει το ποιόν του λιγότερο από αυτό το Audi. Δείχνει τη διαφορετικότητά του κυρίως από τις τεράστιες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, τις οβάλ μπούκες πίσω και το συνδυασμό των τεράστιων 19άρηδων τροχών με το χαμηλωμένο κατά 25 mm αμάξωμα σε σχέση με τα συμβατικά Sportback. Είναι και λίγο πιο φαρδύ για να χωρέσει το φαρδύτερο εμπρός μετατρόχιο, όμως κι αυτό άνετα περνάει απαρατήρητο.

Ωστόσο, όλη η ουσία του βρίσκεται κάτω από το καπό. Έχει τη μορφή του 5κύλινδρου 2,5λιτρου TFSI που είναι πολλά παραπάνω από μια μαρκετινίστικη ωδή στην αγωνιστική παράδοση της εταιρείας.

Μελωδία μεθυστική
Δεν πρόκειται για την πλήρως αλουμινένια εκδοχή του που είδαμε πρόσφατα στο νέο TT RS όμως το μπλοκ από χυτοσίδηρο έχει κόμπακτ διαστάσεις και το συνολικό βάρος δεν ξεπερνάει τα 180 kg. Ανεβάζοντας έως και 1,3 bar αποδίδει 47,4 kgm από τις 1.625-5.500 rpm και 367 ίππους από τις 5.500 έως και τις 6.800 rpm. Πρόκειται δηλαδή για μια «ραπτομηχανή» με ενδιαφέρουσα απόκριση στο γκάζι, απόλυτη γραμμικότητα αλλά και απίστευτη -για τούρμπο- προθυμία να προσεγγίζει τον κόφτη των 6.800 rpm. Πάνω απ’ όλα όμως είναι ο ήχος: Το μελωδικό γουργουρητό ίσα που ακούγεται στις καθημερινές μετακινήσεις, όμως επιλέγοντας Dynamic στο Drive Select μετατρέπεται σε ένα βροντερό, μεθυστικό άκουσμα που δε χορταίνεις να ακούς.



Δε θα μπορούσα με τίποτα να φανταστώ πιο ταιριαστή υπόκρουση για τις ασύλληπτες επιδόσεις του RS3 των 1.560 kg. Το 7άρι S tronic με τους δύο συμπλέκτες και την όχι πολύ μακριά κλιμάκωση συνεργάζεται άριστα με τον πολύδισκο συμπλέκτη του quattro οπότε το V-BOX δείχνει απίστευτα νούμερα: Εκμεταλλευόμενο και την τελευταία σταγόνα πρόσφυσης το RS3 κάνει με άνεση τα 0-100 km/h σε ένα ξερό 4άρι, τα 0-200 km/h σε 15,4”, ενώ βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 22,6” με 231,4 km/h και την αίσθηση ότι δε θα σταματήσει ποτέ να ανεβάζει. Κι αυτή η αίσθηση δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα αφού εάν αφαιρέσεις τον κόφτη ταχύτητας, η τελική φτάνει τα 280 km/h! Αντίστοιχα εντυπωσιακές αλλά και γραμμικές είναι οι ρεπρίζ, με 2” για τα 80-110 km/h και 2,5” για τα 110-140 km/h. Δύσκολα μπορείς να το περιγράψεις, όμως ακόμα πιο δύσκολα μπορείς να ακολουθήσεις.

Το πιο ενδιαφέρον μάλιστα, είναι ότι αυτό που πολύ παραστατικά περιγράφεται ως «το γκάζι της αρκούδας» δε συνεπάγεται καμία παραχώρηση στην καθημερινή ευχρηστία. Καταλαβαίνεις αμέσως ότι στο μπάκετ του RS3 μπορείς να περάσεις όλη σου τη ζωή χωρίς να σε δυσκολέψει τίποτα. Κινείται αθόρυβα και η ανάρτησή του παρότι σφιχτή φιλτράρει όσο χρειάζεται ό,τι χρειάζεται. Ταυτόχρονα, ακόμα και χωρίς τα έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ο έλεγχος του αμαξώματος είναι άψογος ακόμα και σε οριακό ρυθμό, ενώ η τετρακίνηση παράγει αρκετή πρόσφυση ώστε να νιώθεις το κορμί σου να ταλαιπωρείται από την πλευρική επιτάχυνση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi TTS Coupe S tronic

Τα φρένα είναι απλώς κορυφαία και οι δισκόπλακες με την κυμματοειδή περίμετρο -που περιορίζει το βάρος- σε συνδυασμό με τις τεράστιες οκταπίστονες εμπρός δαγκάνες κάνουν απανωτά 100-0 km/h σε 36,6 m. Το πεντάλ μπορεί να υποχωρήσει λίγο σε ακραία χρήση, αλλά η απόδοση δεν πέφτει με τίποτα. Επίσης, το κιβώτιο είναι πολύ γρήγορο και δίνει τη δυνατότητα για πραγματικά χειροκίνητες αλλαγές τόσο από το λεβιέ όσο και από τα paddles, αν και είναι κάπως υπερπροστατευτικό στα κατεβάσματα. Μερικές φορές είναι και λίγο απότομο στο ξεκίνημα, όμως όχι σε ενοχλητικό βαθμό.

Διακτινισμός
Αν το δεις ψυχρά, η ουσία είναι ότι με το RS3 μπορείς να κινηθείς πιο γρήγορα από όσο μπορείς να περιγράψεις. Ωστόσο πάντα θα νιώθεις μια απόσταση να σε χωρίζει από το δρόμο. Το πλαίσιο είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να αντιδρά από υποστροφικά έως ουδέτερα σε κάθε προσπάθεια τοποθέτησης, χωρίς ποτέ να χρειάζεται το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι να δείχνει αρνητικές μοίρες. Πρόκειται για μια μέθοδο ακραία αποτελεσματική αλλά όχι τόσο διεγερτική όσο ενός Ford Focus RS ή μιας Mercedes-AMG A45.

Εάν πάντως η ταχύτητα εισόδου είναι σωστή η υποστροφή δεν παίρνει διαστάσεις, ακόμα και χωρίς τα έξτρα φαρδύτερα εμπρός λάστιχα (255/30 αντί για 235/35). Από την άλλη, ακόμα και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας πλήρως απενεργοποιημένο πάντα θα ήθελες λίγο πιο δραστήριο το πίσω μέρος. Η σιγουριά που σου εμπνέει το RS3 σε κάνει να το αποζητάς ακόμα και στο πιο σφιχτό στροφιλίκι. Κυρίως εκεί για την ακρίβεια.



Σε οριακό ρυθμό πάντως καλό θα ήταν να ρίχνεις συχνά μια ματιά και στην ένδειξη της βενζίνης, αφού όπως είναι αναμενόμενο το λαμπάκι ανάβει με συνοπτικές διαδικασίες. Ο TFSI καίει 14,6 lt/100 km κατά μέσο όρο και απαιτεί τεράστια προσπάθεια για να πέσει κάτω από τα 10. Αντιθέτως, δεν απαιτείται καμία ιδιαίτερη προσπάθεια να ξεπεράσει το 20άρικο, αρκεί να αποφασίσεις να πιέσεις σοβαρά.

Εντός έδρας
Όπως εύκολα μπορεί να υποθέσει όποιος έχει μπει έστω και μια φορά σε Α3, το RS3 δεν έχει αντίπαλο στην καμπίνα του. Είναι φτιαγμένη από κορυφαία υλικά και φιλοξενεί τους επιβάτες της σε ένα τέλεια φινιρισμένο και συναρμολογημένο περιβάλλον που πάντως δε διαφέρει και πολύ από των απλούστερων εκδόσεων. Τη βασική διαφορά κάνουν τα κορυφαία εμπρός μπάκετ, που στηρίζουν όπως πρέπει το κορμί.

Πίσω η ευρυχωρία είναι απόλυτα επαρκής για δύο και σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις το μόνο που υστερεί είναι το πορτμπαγκάζ. Έχει πέσει στα 280 lt από τα 340 των υπολοίπων τετρακίνητων εκδόσεων αλλά αυτή είναι και η μόνη παραχώρηση που σου ζητάει στην καθημερινότητα.

Γιατί εδώ που τα λέμε το RS3 είναι ακριβώς αυτό: Το τέλειο καθημερινό χάτσμπακ για τον λάτρη της σπορ αυτοκίνησης, ο οποίος θέλει και μπορεί να δώσει 69.000 ευρώ για να μετακινείται τάχιστα, χωρίς ίχνος ταλαιπωρίας και πάντα απολαμβάνοντας τις υπηρεσίες ενός χαρισματικού κινητήρα με μαγευτικό ήχο.

Τι λέει το DRIVE
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής του RS3 είναι ο υπέροχος 5κύλινδρος TFSI. Υπάρχουν και πιο συγκινητικές εναλλακτικές για όποιον θέλει ένα καυτό χάτσμπακ μόνο για να στρίβει, όχι όμως με αυτό το πακέτο επιδόσεων, ποιότητας κι ευχρηστίας.
Τιμή από € 69.000
Τεχνολογία 2.480 cc, i5, 20v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 367 PS/5.550-6.800 rpm, 47,4 kgm/1.625-5.550 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,0”
0-200 km/h 15,4”
0-400 m 12,3” @ 181,8 km/h
0-1.000 m 22,6” @ 231,4 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 7,5”
30-50 km/h (kickdown) 0,8”
50-80 km/h (kickdown) 1,6”
80-110 km/h (kickdown) 2,0”
110-140 km/h (kickdown) 2,5”
Φρένα 100-0 km/h 36,6 m
Τελική ταχύτητα 250 (280*) km/h
Μέση κατανάλωση 14,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2189 g/km
Διαστάσεις 4.343 x 1.800 x 1.411 mm
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις Drive, *χωρίς τον κόφτη ταχύτητας

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube