Test drive: Audi A4 2.0 TDI 190 S tronic

Test drive: Audi A4 2.0 TDI 190 S tronic

Το νέο Α4 με τον «καλό» δίλιτρο TDI των 190 ίππων είναι όλα όσα θα ήθελε ένας οικογενειάρχης και μερικά παραπάνω

Η Audi μπήκε δυναμικά στις premium κατηγορίες πριν από περίπου 20 χρόνια και έκτοτε το A4, το best seller της φίρμας, κατάφερε όχι μόνο να θεωρείται ισάξιος αντίπαλος, αλλά πολλές φορές να διακρίνεται και απέναντι στον ομοεθνή ανταγωνισμό που εδρεύει στο Μόναχο και στην Στουτγάρδη.

Πιστή στη φιλοσοφία της, η Audi δεν επενέβη αρκετά στο παρουσιαστικό του νέου A4 για να μην «ενοχλήσει» του παλαιούς ιδιοκτήτες του μοντέλου και να μην απαξιώσει έντονα την προηγούμενη γενιά. Βέβαια, κάτω από την παρόμοια εμφάνιση, το νέο και μεγαλύτερο A4 κρύβει πολλές βελτιώσεις και αλλαγές, ενώ είναι και το πιο αεροδυναμικό μοντέλο της κατηγορίας (Cd=0,23). Το νέο premium κόμπακτ σεντάν της Audi είναι χτισμένο πάνω στην καινούργια διαμορφώσιμη πλατφόρμα MLB EVO που χρησιμοποιεί και το μεγάλο SUV Q7. Αυτό, σε συνδυασμό με πληθώρα αλλαγών στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, κατάφερε να ρίξει το συνολικό βάρος του νέου μοντέλου κατά 120 kg, ανάλογα με την έκδοση. Εξελιγμένη είναι και η ανάρτηση, με διατάξεις πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω, με την Audi να προσφέρει τέσσερις διαφορετικούς τύπους (άνεσης, δυναμική, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη άνεσης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σπορ).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Η έκδοση που οδηγούμε είναι η 2.0 TDI με τους 190 ίππους και συνδυάζεται με το έξτρα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Α4 των 1.590 κιλών είναι οι κορυφαίες της κατηγορίας, αρκετά καλύτερες από της BMW 320d και ελάχιστα καλύτερες από της νέας Alfa Romeo Giulia με τους 180 PS και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο: Τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 7,4”. Τα αντίστοιχα νούμερα για την 320d και την Giulia είναι 7,7” και 7,5”. Το ταχύτατο κιβώτιο επτά σχέσεων εξασφαλίζει κορυφαίες ρεπρίζ, όπως για παράδειγμα στη μέτρηση 60-160 km/h που πραγματοποιείται σε 14,8” (16,5” και 16,3” για BMW και Alfa Romeo αντίστοιχα), αλλά σε συνθήκες πόλης με χαμηλή ταχύτητα παρουσιάζει ορισμένες φορές κομπιάσματα, σε αντίθεση με τα αυτόματα κιβώτια των άλλων δύο.

Στο δρόμο το A4 σου δίνει αυτή την απόλυτη αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς. Οι ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή αλλά η ποιότητα κύλισης παραμένει κορυφαία, η καλύτερη στην κατηγορία. Δεν μπορείς να ισχυριστείς το ίδιο και για την άνεση ωστόσο. Οι αντιδράσεις της ανάρτησης, ειδικά σε μικρές ταχύτητες είναι κάπως ξερή και ακούγεται. Η Giulia για παράδειγμα αλλά και η Mercedes-Benz C-Class σε αυτό τον τομέα είναι καλύτερες. Με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα το Α4 μοιάζει ακλόνητο, ακόμα και κοντά στο όριο. Όταν τα απενεργοποιήσεις, δεν θα σε τρομάξει, αρκεί βέβαια να περνάς στρωτά τη δύναμη στο δρόμο, με σύνεση στο γκάζι, διότι έχεις να διαχειριστείς 40,8 kgm ροπής. Το τιμόνι είναι τυπικό Audi: ευχάριστο σε καθημερινή οδήγηση, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση σε πιο γρήγορους ρυθμούς.

Ο τομέας του εσωτερικού είναι αυτός που η Audi έδωσε τα ρέστα της. Είναι εντελώς νέο σχεδιαστικά και καταφέρνει να πετάξει μακριά τη ρετσινιά του συντηρητικού που είχε η προηγούμενη γενιά. Ακόμα, είναι πιο ποιτικό και με κορυφαία συναρμογή, δίνοντάς σου την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα συμπαγές κομμάτι. Επιπλέον, ο στάνταρ εξοπλισμός, αλλά και τα επιπλέον στοιχεία που μπορεί να δεχθεί επί παραγγελία δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία του μοντέλου.

Η εργονομία είναι μελετημένη και δεν υπάρχουν παραφωνίες. Αυτό που μας άρεσε και που δεν υπήρχε στο παρελθόν, είναι η ύπαρξη προεπιλογών με κουμπιά για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς του MMI της Audi. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, με σωστή πλευρική στήριξη και καλή ορατότητα.

Οι χώροι είναι καλοί και θα βολέψουν τέσσερις ενηλίκους, ενώ μόνο ο μεσαίος πίσω θα παραπονεθεί λόγω του μεγάλου κεντρικού τούνελ. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο, με την χωρητικότητα να φτάνει τα 480 lt.
Το Audi A4 2.0 TDI με τους 190 ίππους και το 7άρι κιβώτιο S tronic κοστίζει 45.800 ευρώ. Από πλευράς εξοπλισμού ασφάλειας είναι πλήρως εξοπλισμένο, το ίδιο και στον εξοπλισμό άνεσης, διαθέτοντας αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου και πλήρες ηλεκτρικό πακέτο. Δεν είναι κορυφαίο σε οικονομία, με μια μέση κατανάλωση περί τα 7,2 lt/100 km αλλά έχει εγγύηση μηχανικών μερών για πέντε χρόνια και πολύ χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (€105).

Τι λέει το DRIVE
Με όπλα του την κορυφαία ποιότητα, τις επιδόσεις και το high tech αέρα, το νέο A4 αποτελεί αυτή την στιγμή το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στην κατηγορία, όχι ωστόσο το πιο ευχάριστο οδηγικά
Τιμή από €45.800
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο, 190 PS/3.800-4.200 rpm, 40,8 kgm/1.750-3.000 rpm,αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
0-160 km/h 18,3”
0-400 m 15,5” @ 147,6 km/h
0-1.000 m 28,1” @ 187,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,9”
50-80 km/h (kickdown) 2,5”
80-110 km/h (kickdown) 3,6”
110-140 km/h (kickdown) 5,2”
Φρένα 100-0 km/h 35,8 m
Τελική ταχύτητα 237 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.726 x 1.842 x 1.427 mm
Μεταξόνιο 2.820 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις DRIVE. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube