Test drive: Mercedes-Benz C200 BlueTEC

Test drive: Mercedes-Benz C200 BlueTEC

> Όταν συνδυάζεις τα καλύτερα δύο κόσμων προκύπτουν κατά καιρούς πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα, όπως η C200 BlueTEC. Με έναν όρο: Να κάνεις χιλιόμετρα...

Μην σας μπερδέψει η ονοματοδοσία. Από εδώ και στο εξής, όποτε δείτε στο πίσω μέρος μιας C-Class το διακριτικό C-200 BlueTEC, ο κινητήρας που κρύβει κάτω από το αλουμινένιο καπό της είναι ένας 1.6 ντίζελ.

Το ενδιαφέρον βέβαια έγκειται στην προέλευση του κινητήρα και στην ικανότητά του να κινήσει τη σεβαστή ποσότητα της μεσαίας Merc. Σωστά καταλάβατε οι επαΐοντες. Τη συγκεκριμένη έκδοση της C-Class κινεί ο εκ Renault ορμώμενος 1.6 dCi. Ή, για να το κάνουμε ακόμα πιο γλαφυρό, ο ίδιος κινητήρας που φορά το Nissan Qashqai. Κι αν ορισμένοι τώρα ξινίσουν τα μούτρα, καλό θα ήταν να το ξανασκεφτούν για δύο λόγους: Πρώτον πρόκειται για ένα σύνολο στην αιχμή της τεχνολογίας, με μεστή λειτουργία, πολλά κιλά ροπής από χαμηλά, ήσυχο και εν πολλοίς το πιο δυνατό σε αυτά τα κυβικά (μαζί με τον νέο 1.6 CDTI της Opel). Δεύτερον, διότι αν μη τι άλλο η ευελιξία της Mercedes σε στρατηγικές συμμαχίες, της επέτρεψε να έχει αυτή τη στιγμή το μοναδικό 1.600άρι ντίζελ μοτέρ ανάμεσα στον premium ανταγωνισμό. Και μη μου πείτε πως σε αυτόν συμπεριλαμβάνεται και το Volvo S60, διότι (ακόμα τουλάχιστον) premium δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις.

Θα τους προτρέψω ακόμα να το ξανασκεφτούν, απλώς διότι ύστερα από κάμποσα χιλιόμετρα οδήγησης διαπίστωσα και προσωπικά ότι η εν λόγω C-Class είναι απολύτως επαρκής για τη χρήση που προορίζεται. Ήτοι, μεγάλα και ήσυχα ταξίδια. Ο 1.6 BlueTEC έχει στρωτή λειτουργία από χαμηλά, δεν σκορτσάρει και στις μεσαίες στροφές τραβά με δύναμη, πράγμα που σημαίνει ότι σπάνια θα καταφύγεις σε κατέβασμα σχέσης. Ακόμα και με την 6η στο κιβώτιο, η οποία είναι σχεδόν overdrive. Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν η ησυχία της λειτουργίας. Στο Qashqai μου είχε φανεί σαφώς πιο τραχύς. Αυτό αφενός εξηγείται από την καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας, αφετέρου από το γεγονός ότι οι μηχανικοί της Mercedes τοποθέτησαν έναν εξελιγμένο σφόνδυλο διπλής μάζας που μειώνει τους κραδασμούς. Άλλες αλλαγές εντοπίζονται στα περιφερειακά, στο σύστημα stop/start και στην πιο εξελιγμένη μονάδα διαχείρισης.

Mercedes as usual
Το συγκεκριμένο μοντέλο δοκιμής είχε ενσωματωμένη και την αερανάρτηση Airmatic, η οποία ειρήσθω εν παρόδω είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται σε C-Class. Η συγκεκριμένη ανάρτηση πάει πακέτο με το σύστημα Agility Control, το οποίο λειτουργεί σε τέσσερα στάδια: Eco, Comfort, Sport και Sport+. Ανάλογα με το λογισμικό που επιλέγεις, αλλάζει το βάρος και το βήμα του τιμονιού, η απόκριση στο γκάζι, η σκληρότητα της ανάρτησης και η απόδοση του… κλιματισμού. Η αλήθεια είναι πως η διαφορά στην απόσβεση της ανάρτησης και στο βάρος του συστήματος διεύθυνσης ήταν εμφανής.

Η απόκριση ενός μικρού ντίζελ κινητήρα όμως δεν γίνεται και τόσο εύκολα αντιληπτή. Όπως και να έχει, η C-Class στο πρόγραμμα Sport (που ήταν και η προτίμησή μου) εξακολουθεί να είναι άνετη και δεν χτυπάει στα εγκάρσια, όπως η αντίστοιχη συμβατική. Την ίδια στιγμή διαχειρίζεται σαφώς καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος και σου επιτρέπει κυριολεκτικά να στύψεις αν θες τον κινητήρα.

Η θέση οδήγησης είναι όσο πρέπει χαμηλή, αλλά η θέση του λεβιέ των ταχυτήτων δημιουργεί πρόβλημα σε όσους (όπως εγώ) οδηγούν κοντά. Πρώτον επειδή το δεξί χέρι βρίσκεται πλέον πολύ κοντά και δεύτερον επειδή σε εμποδίζουν τα χειριστήρια του Comand και οι... ποτηροθήκες, ειδικά αν έχουν περιεχόμενο. Είναι εμφανές πως το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί ως αυτόματο κυρίως. Ο ίδιος ο λεβιές πάντως, αν και με κάπως λαστιχένια αίσθηση, τελικά κουμπώνει θετικά.

Αρκούντως χαμηλή ήταν και η κατανάλωση, η οποία ουδέποτε ξεπέρασε τα 6,5 lt/100 km. Αυτό που προβληματίζει ωστόσο (ή που θα έπρεπε τουλάχιστον να προβληματίζει τον υποψήφιο αγοραστή) είναι η μάλλον υψηλή τιμή της. Με απόσυρση ξεκινά από τα 39 σχεδόν χιλιάρικα που σημαίνει επτά χιλιάδες ευρώ και κάτι πιο ακριβή από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη C180. Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση που κάποιος δεν κάνει πολύ πάνω από 15.000 km το χρόνο, δεν πρόκειται να κάνει απόσβεση στον αιώνα τον άπαντα. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.

Τι λέει το DRIVE
Η C200 BlueTEC κάνει κίνηση ματ με τον μικρό 1.6 ντίζελ της Renault. Είναι ζωντανή, έχει χαμηλή κατανάλωση και εξαιρετικά επίπεδα άνεσης. Ωστόσο κοστίζει αρκετά παραπάνω από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση και γι αυτό η οικονομοτεχνική μελέτη του υποψήφιου αγοραστή θα πρέπει να είναι ενδελεχής.
Τιμή Από €38.970 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 136 PS/3.800 rpm 32,6kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-120 km/h 15,0”
0-140 km/h 21,0”
0-160 km/h 29,1”
0-400 m 17,7” @ 128,2 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 164,8 km/h
30-50 km/h (3η) 3,8”
50-80 km/h (4η) 5,5” 
80-110 km/h (5η) 7,5” 
110-140 km/h (6η) 12,5” 
100-0 km/h 41,0 m
Κατανάλωση 6,4lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.442 mm
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube