Test drive: Audi A3 1.4 TFSI CoD Sport S tronic

Το ανανεωμένο Α3 με τον 1.4 τούρμπο κινητήρα των 150 PS έχει υπερβολικά σκληρή ανάρτηση, αλλά είναι τόσο καλό σε όλα τα άλλα που (μάλλον) θα το παραβλέψουμε

To Audi A3 είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που διευκολύνουν ή εκνευρίζουν τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου: δυσκολεύεσαι να βρεις αδύναμα σημεία.

Στη συγκεκριμένη έκδοση, με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα, την σπορ ανάρτηση, το 3θυρο αμάξωμα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων, η αλήθεια είναι ότι μπορείς να βρεις λίγα περισσότερα. Το Α3 παραμένει στη συνείδησή μας το κορυφαίο μοντέλο στην κατηγορία του. Η συγκεκριμένη έκδοση ωστόσο μας μπερδεύει λίγο.

Πρόκειται, όπως είπαμε για το 3θυρο αμάξωμα. Αυτό από μόνο του περιορίζει το κοινό. Πάντως κατά τη γνώμη μου είναι σαφώς πιο αρμονικό από το Sportback, αλλά βεβαίως και λιγότερο χρηστικό. Σε σχέση με το 5θυρο μοντέλο υπολείπεται 7,2 cm σε μήκος με σχεδόν ίδια το πλάτος και το ύψος. Το μεταξόνιό του επίσης είναι 3,5 cm πιο κοντό, που σημαίνει ελαφρώς μικρότεροι διαθέσιμοι εσωτερικοί χώροι. Πρακτικά το αυτοκίνητο είναι περισσότερο κατάλληλο για 4 άτομα. Η πρόσβαση πάντως στα πίσω καθίσματα είναι καλή και ο χώρος που υπάρχει στη διάθεση των πίσω επιβατών, ικανοποιητικός και για τα πόδια και για το κεφάλι. Υπάρχει απλώς αυτή η ελαφρώς κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που συναντάς σε όλα τα 3θυρα χάτσμπακ. Ο χώρος αποσκευών είναι κι αυτός μειωμένος κατά 15 λίτρα, αλλά αντικειμενικά επαρκέστατος με 365 lt χωρητικότητα.

Οι επεμβάσεις από το πρόσφατο φρεσκάρισμα είναι επί της ουσίας πολύ λίγες και πάντως επ’ ουδενί δομικές. Αφορούν περισσότερο στην προσθήκη περισσότερων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και στοιχείων εξοπλισμού στην (πολύ μεγάλη) λίστα των έξτρα, όπως ας πούμε τα Matrix LED φωτιστικά σώματα, που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής και είναι πραγματικά εκπληκτικά σε απόδοση και αντίδραση σε όλες τις συνθήκες κίνησης και σε κάθε είδους δρόμο. Συνολικά ο εξοπλισμός του ανανεωμένου Α3 είναι αναβαθμισμένος, ακόμα και από τις βασικές εκδόσεις. Πίσω έχουν επίσης αλλάξει τα φανάρια και ο προφυλακτήρας προκειμένου να δώσουν στο αμάξωμα την οπτική εντύπωση μεγαλύτερου πλάτους.

Στο εσωτερικό οι επεμβάσεις είναι 
αμελητέες. Επί της ουσίας μόνο το τριάκτινο τιμόνι είναι ανασχεδιασμένο. Υπάρχει ωστόσο η δυνατότητα να παραγγείλεις στοιχεία εξοπλισμού που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν. Τον εκπληκτικό ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων 12,3” (Virtual Cockpit) για παράδειγμα. Μπορούμε να πιστοποιήσουμε πως καλύτερος πίνακας οργάνων, με περισσότερη πληροφόρηση και απόδοση γραφικών των λειτουργιών ή του συστήματος πλοήγησης, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στον ανταγωνισμό. Η εργονομία σε γενικές γραμμές είναι καλή και οι άνθρωποι της Audi φρόντισαν να απλοποιήσουν λίγο το μενού του MMI, με όχι και τόσο θεαματικά αποτελέσματα πάντως. Παρόλα αυτά το MMI radio plus με την βυθιζόμενη κεντρική οθόνη 7” ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Από εκεί και πέρα μπορείς να το αναβαθμίσεις σε MMI navigation και navigation plus. Δεν πρόκειται να επεκταθούμε στην ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή τους σε περισσότερο από μία λέξη: κορυφαία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Νέο Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Το αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή ήταν η έκδοση S Line, με αναβαθμισμένο βασικό εξοπλισμό: σπορ καθίσματα με ειδικές επενδύσεις, αλουμινένια διακοσμητικά μέσα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, αεροτομή οροφής, flat-bottomed τριάκτινο, δερμάτινο τιμόνι, είναι μερικά από αυτά. Και βέβαια σπορ ανάρτηση, που σημαίνει πιο σκληρά αμορτισέρ και πιο κοντά ελατήρια, με αποτέλεσμα η απόσταση από το έδαφος να είναι 25 mm μικρότερη. Οι βασικές ζάντες είναι 17άρες αλλά το συγκεκριμένο φορούσε 18 ιντσών με λάστιχο 245/40. Στον βασικό επίσης εξοπλισμό υπάρχει και το Audi drive select με δυνατότητα ρύθμισης της απόκρισης του κινητήρα, του βάρους του τιμονιού και της λειτουργίας του κιβωτίου S tronic ανάμεσα από τέσσερα προγράμματα: Auto, Dynamic, Individual και Efficiency. Το default είναι το Auto, ενώ από το Ιndividual μπορείς να παραμετροποιήσεις ορισμένες από τις ρυθμίσεις. Επιλέγοντας το Εfficiency όλη η προσοχή του αυτοκινήτου στρέφεται προς την οικονομία, με δυνατότητα απεμπλοκής του κιβωτίου για ελεύθερο ρολάρισμα, ανάμεσα στα άλλα.

Ο κινητήρας είναι τεχνολογίας Cylinder on Demand. Όταν το φορτίο που του ασκείται είναι μικρό, απενεργοποιούνται αυτόματα οι κύλινδροι 2 και 3. Ως οδηγός είναι μάλλον απίθανο να το αντιληφθείς. Θα το δεις μέσα από μήνυμα στην οθόνη, αλλά και πάλι δεν θα προσέξεις διαφορά στη λειτουργία ή τον ήχο. Η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση γίνονται εξαιρετικά ομαλά και πολύ γρήγορα. Συνολικά ο κινητήρας είναι αυτό που λέμε «ψωμωμένος». Έχει δύναμη από χαμηλά, στροφάρει με προθυμία και δείχνει πολύ μικρά σημάδια κώπωσης μετά τις 5.500 rpm. Έχει και τη χαρά να συνεργάζεται με το 7άρι S tronic, το οποίο δεν τον αφήνει να κρεμάσει σε κανένα σημείο. Αλλάζει γρήγορα και τις περισσότερες φορές ομαλά και ξεκούραστα. Μόνο στις εκκινήσεις θα το ήθελα λίγο πιο ομαλό. Λίγο να ξεχαστείς με τη δοσολογία του γκαζιού, εκκινεί απότομα και ενοχλητικά, ειδικά μέσα στην πόλη. Το ίδιο ισχύει και στη διαδικασία του παρκαρίσματος, ειδικά σε ανηφόρες. Εκεί θέλει προσοχή.

Για να επανέλθουμε στις επιδόσεις, το Α3 1.4 TFSI CoD είναι αδιαμφισβήτητα γρήγορο. Βέβαια η Audi δίνει 0-100 km/h σε 8,1” και εμείς στάθηκε αδύνατον να το κατεβάσουμε κάτω από τα 8,7”, αλλά και πάλι είναι ένας πολύ καλός χρόνος για 1400άρι με 1.310 κιλά στην πλάτη του. Καλύτερος από την προηγούμενη έκδοχή του, με τους 140 PS και στο ίδιο επίπεδο (και ελαφρώς καλύτερες) με τη Mercedes-Benz A200 7G-DCT και την Alfa Romeo Giulietta Sprint. Ο ήχος του κινητήρα, όσο ανεβαίνουν οι στροφές γίνεται τραχύς, αλλά αυτό δεν αναιρεί τη δύναμή του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο Audi A3 Sportback 2.0 TFSI S tronic

Αυτό που προσωπικά με προβλημάτισε, ήταν η λειτουργία της ανάρτησης. Ενώ η ποιότητα κύλισης παραμένει εξαιρετική, η άνεση μέσα στην πόλη έχει ελαττωθεί. Υπάρχει μια τάση αναπηδήσεων, τόσο από το εμπρός, όσο και από το πίσω μέρος, η οποία, σε βαθειές λακκούβες, συνοδεύεται και από ένα γδούπο διαμαρτυρίας. Πιθανόν οι 18άρες να παίζουν σε αυτό κάποιο ρόλο, το βέβαιο είναι πάντως πως έχω δει και καλύτερη διαχείριση από αντίστοιχες αναρτήσεις.

Σε καλή άσφαλτο πάντως και στον αυτοκινητόδρομο, το ταξίδι είναι αρκούντως άνετο, το αυτοκίνητο ακλόνητο και ο αεροδυναμικός θόρυβος σε χαμηλό επίπεδο. Στον επαρχιακό, η προσπέραση γίνεται με χαρακτηριστική ευκολία. Υπάρχει περίπτωση να εκνευριστείς λιγάκι από την τάση του κιβωτίου να κρατάει υπερβολικά πολλή ώρα μια σχέση, ή να κατεβάζει όταν δεν χρειάζεται, αλλά αυτό λύνεται όταν περάσεις στη χειροκίνητη λειτουργία. Το τιμόνι δεν διεκδικεί όσκαρ καλής πληροφόρησης, αλλά δεν θα σε «πουλήσει» κιόλας. Στην λειτουργία dynamic ωστόσο το τεχνητό βάρος είναι μάλλον υπερβολικά...τεχνητό. Ωστόσο το συγκεκριμένο Α3 γέρνει ελάχιστα και όπως όλα τα Α3, έχει ένα εκπληκτικά δεμένο πλαίσιο. Μπορείς να καταφέρεις και μεταφορά βάρους για τοποθέτηση, αλλά δεν είναι το δυνατό του σημείο. Περισσότερο θα σε ανταμείψει με πιο ρευστή οδήγηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi S3

Η κατανάλωση επίσης είναι ευθέως ανάλογη της χρήσης. Για όσο καιρό διατηρείς την ψυχραιμία σου και κινείσαι με το μυαλό στην οικονομία, μπορείς να βλέπεις μέχρι και ψηλά εξάρια ή χαμηλά εφτάρια. Σε πιο «δραστικές» καταστάσεις άνετα θα φτάσει μέχρι και 12άρια, αλλά σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής κάτι τέτοιο είδαμε μόνο στις μετρήσεις, με μια συνολική μέση που δεν ξεπέρασε τα 7,9 lt/100 km. Καθόλου άσχημα.

Η τιμή βέβαια της συγκεκριμένης έκδοσης δεν είναι αυτό που θα λέγαμε ευκαιρία. Αυτό βέβαια το γνωρίζει εξ’ αρχής όποιος θέλει να αγοράσει Audi. Και το Α3 γενικότερα είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο –αναλογικά- αξίζει τα λεφτά του. Πάντως προσωπικά θα σκεφτόμουν σοβαρά την καθημερινότητά μου, πρωτού διαλέξω την έκδοση με τη σπορ ανάρτηση.

Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Α3 στη συγκεκριμένη έκδοση έχει έναν εξαιρετικό βενζινοκινητήρα με μια μάλλον υπερβολική ανάρτηση. Ευτυχώς συνδυάζεται και με άλλες...
Τιμή από € 31.650
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm,κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 22,4”
0-400 m 16,6” @ 141 km/h
0-1.000 m 30,0” @ 178 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,7”
30-50 km/h    1,5”
50-80 km/h    2,8”
80-110 km/h 4,1”
110-140 km/h 5,9”
Φρένα 100-0 km/h 36,7 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.241 x 1.777 x 1.424 mm
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις DRIVE
Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία