Test drive: Alfa Romeo Giulietta Sprint MultiAir

Test drive: Alfa Romeo Giulietta Sprint MultiAir

Η Giulietta Sprint είναι ένας φόρος τιμής στο μοντέλο της Alfa Romeo που πριν από 60 χρόνια «εκδημοκράτισε» τη σπορ κατηγορία

Έχουν περάσει 60 χρόνια από το  Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1954 όταν η Alfa Romeo παρουσίασε την Giulietta Sprint, ένα ομολογουμένως πολύ όμορφο coupé σχεδιασμένο από τον Bertone. Εκείνη η Sprint όμως έμεινε στην ιστορία και πολλούς ακόμη λόγους:

Ήταν ουσιαστικά το πρώτο μικρό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εξοπλιζόταν με κινητήρα που προερχόταν από τους αγώνες, εξολοκλήρου αλουμινένιο. Με κυβισμό μόλις 1.290 cc απέδιδε 80 PS / 6.300 rpm, μια ιπποδύναμη που αργότερα ανέβηκε στους 100 PS στις εκδόσεις Speciale και Zagato. Ήταν επιπλέον το αυτοκίνητο που για πρώτη φορά έκανε το όνειρο για απόκτηση μιας Alfa Romeo προσιτό. Για να γιορτάσει τα 60ά γενέθλια εκείνου του αυτοκινήτου η Alfa Romeo δημιούργησε τη νέα Giulietta Sprint, μια ειδική σειρά για τη Giulietta.

Οι διαφορές προφανώς και είναι χαώδεις, ωστόσο η Alfa Romeo προσπάθησε να ακολουθήσει το πνεύμα εκείνης της πρώτης Sprint. Με την εμφάνιση κατ’ αρχήν. Η νέα Giulietta Sprint έχει έναν πιο δυναμικό πίσω προφυλακτήρα με διαχύτη και ευμεγέθη απόληξη της εξάτμισης, φοράει τις νέες αλουμινένιες ζάντες Sprint 17” με  5 οπές και ασημί φινίρισμα, προφανώς φέρει το λογότυπο "Sprint", αλλά και πολλές μικρές πινελιές, όπως το σκούρο ματ φινίρισμα σε εμπρός γρίλια, καλύμματα καθρεφτών, χειρολαβές και προβολείς ομίχλης, το μαύρο περίγραμμα παραθύρων, τα πλευρικά μαρσπιέ, τους σκουρόχρωμους προβολείς και τα «φιμέ» κρύσταλλα.

Εσωτερικά, η βασική αρχιτεκτονική παραμένει αναλλοίωτη αλλά υπάρχει και εδώ μια κάποια σχεδιαστική «εξειδίκευση», όπως τα καθίσματα Alcantara Sprint με κόκκινες ραφές και το λογότυπο στα προσκέφαλα, το δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές, ενώ το ταμπλό και οι πόρτες έχουν ένα τελείωμα σε χρώμα "carbon".

Το να σου αρέσει μια Giuletta είναι σχεδόν αναπόφευκτο. Παρά τα πέντε και βάλε χρόνια που έχει πλέον στην πλάτη της. Αυτό που διαπιστώνω όμως είναι πως μέσα στο πέρασμα των ετών έχει βελτιωθεί σημαντικά σε επιμέρους τομείς. Στην ποιότητα συναρμογής για παράδειγμα που είναι πολύ καλύτερη από τα πρώτα αυτοκίνητα, ή ακόμα και στην άνεση της ανάρτησης, η οποία πλέον δεν κοπανάει. Έχουν προστεθεί επίσης ένα αρκούντως εξελιγμένο σύστημα infotainment, θύρα usb και υποδοχή κάρτας SD. Δεν έχουν προστεθεί επιπλέον χώροι για μικροπράγματα ή δυο ποτηροθήκες της προκοπής, αφού κάτι τέτοιο θα προϋπέθετε ριζική αναθεώρηση του εσωτερικού. Ακόμα κι έτσι πάντως η Giulietta Sprint είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να ζεις μέσα του, σε προδιαθέτει θετικά, κι αυτό είναι μεγάλο πράγμα.

Το βασικότερο νέο ωστόσο είναι πως για πρώτη φορά στην ιστορία της γκάμας θα διατίθεται ο MultiAir 1.4 κινητήρας με «ενδιάμεση» απόδοση 150 PS. Μέχρι σήμερα έβγαινε μόνο στην έκδοση των 170 PS ή με τον 1.4 MultiJet των 120 PS. Η νέα αυτή «ριγμένη» εκδοχή του MultiAir έχει ωστόσο την ίδια απόδοση ροπής στις ίδιες στροφές (25,5 kgm/2.500 rpm) σε σχέση με τον 170άρη. Η σχέση συμπίεσης επίσης είναι ελαφρώς μεγαλύτερη (10:1, έναντι 9,8:1) αλλά η βασική αίσθηση που αποκομίζεις δεν διαφέρει πολύ. Τα v-box βέβαια έδειξαν πως η 170άρα Giulietta είναι σαφώς πιο γρήγορη στο 0-100 (8,0” έναντι 8,8” της Sprint) και πως, όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, «ξεκολλάει» όλο και περισσότερο με αποτέλεσμα στα 160 km/h πια να βρίσκεται μπροστά με 3,2” (20,6” αντί 23,8”). Ωστόσο στις ρεπρίζ η Sprint ανακτά μέρος του χαμένου εδάφους, εξαιτίας της πιο κοντής διάταξης του κιβωτίου. Ειδικά σε πιο χαμηλές ταχύτητες δείχνει ξεκάθαρα πως «ακούει» πιο γρήγορα. Κατά τα άλλα η οδική συμπεριφορά είναι τυπική μιας Giulietta, ήτοι κοφτερή, με πολύ καλή απόκριση του εμπρός μέρους στις εντολές του οδηγού, ένα ζωντανό και μεστό σε πληροφόρηση τιμόνι και ένα πίσω μέρος που δεν αρνείται την τοποθέτηση και την εκτελεί με ζυγισμένο και ασφαλή τρόπο.

Δεν είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο της κατηγορίας αλλά κι εκεί έχει βελτιωθεί, δεν έχει τους καλύτερους χώρους, ωστόσο δεν βρίσκεται και κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Άλλωστε δεν την παίρνεις για κάτι τέτοιο. Τη Sprint θα την αγοράσεις για την εμφάνιση και για τον εξοπλισμό. Ειδικά αυτός ο τελευταίος βασίζεται στην πλούσια έκδοση Distinctive, περιλαμβάνοντας επιπλέον κάθισμα συνοδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, καθίσματα από ύφασμα και Alcantara με λογότυπο Sprint στα προσκέφαλα και κόκκινες ραφές, δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές, μοχλό ταχυτήτων και χειρόφρενο με κόκκινες ραφές, καθώς και τις νέες ζάντες αλουμινίου. Θα την πάρεις επίσης και για την αρκετά συμφέρουσα τιμή, αφού με απόσυρση και προωθητική ενέργεια κοστίζει 21.850 ευρώ. Τιμή άμεσα ανταγωνιστική με το Golf 1.4 TSI ACT (€21.250, με απόσυρση) και αρκετά φθηνότερη από το Audi A3 1.4 TFSI (€24.540 με απόσυρση). Το ποιο από τα τρία είναι επί της ουσίας καλύτερο μείνετε συντονισμένοι για να το μάθετε σε προσεχές DRIVE.

Τι λέει το DRIVE
H Sprint είναι μια πλούσια εξοπλισμένη έκδοση ενός μοντέλου με πολλά χρόνια στο κουρμπέτι αλλά με αρκετή ακόμη δυναμική ώστε να είναι ανταγωνιστικό. Η σχέση εξοπλισμού τιμής κρίνεται παραπάνω από ικανοποιητική.
Τιμή €21.850 (με απόσυρση και προωθητική ενέργεια)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, υδραυλικά ελεγχόμενα ωστήρια εισαγωγής και τούρμπο, 150 PS/5.500 rpm, 25,5 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-160 km/h 23,8”
0-400 m 16,4” @ 137 km/h
0-1.000 m 30,1” @ 173,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,3”
50-80 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (4η) 5,0”
110-140 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (5η) 7,8”
110-140 km/h (6η) 9,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 131 g/km
Διαστάσεις 4.351 x 1.798 x 1.465 mm
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube