Οδηγούμε: Porsche Panamera GTS

Οδηγούμε: Porsche Panamera GTS

Αυτή είναι η πιο fun to drive Panamera της γκάμας, Περισσότερο ακόμα και από την Turbo Tου Ντίνου Παπαγιαννόπουλου, Φωτογραφίες: Porsche


Αν ήμασταν καχύποπτοι, θα λέγαμε ότι τη Panamera GTS είναι μια νέα προσθήκη στη γκάμα που κύριο σκοπό έχει τη διατήρηση των πωλήσεων, πριν την παρουσίαση του facelift που αναμένεται αργότερα μέσα στη χρονιά. Και μπορεί να είχαμε εν μέρει δίκιο. Υπάρχει όμως μια «λεπτομέρεια». Η GTS είναι μακράν το πιο διασκεδαστικό και σπορ μοντέλο στη σειρά Panamera.

Σοβαρές αλλαγές
Στο στέρνο της GTS χτυπά μια ενισχυμένη έκδοση του ατμοσφαιρικού V8 των 4,8 λίτρων που κινεί την Panamera S. Το σύνολο με τον άμεσο ψεκασμό και τις 32 βαλβίδες έχει κερδίσει 30 επιπλέον ίππους, φτάνοντας πλέον στους 430 PS, αλλά 200 στροφές ψηλότερα, στις 6.700 rpm. Τσιμπημένη κατά δύο χιλιογραμμόμετρα είναι και η ροπή, φτάνοντας τα 53 kgm/3.500 rpm. Ως νούμερα σαφώς και δεν μπορούν να καταπλήξουν από μόνα τους. Συνοδεύονται όμως από σοβαρές αλλαγές στο χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένων της πιο άμεσης απόκρισης στο γκάζι και ενός θαυμάσιου ήχου.
Όπως είναι φυσικό και στην GTS υπάρχουν τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Standart, Sport και Sport Plus. Σε κάθε ένα υπάρχει διαφορετική χαρτογράφηση του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης, όπως και διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης και των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Η διαφορά στην GTS είναι ότι προσφέρουν μεγαλύτερη γκάμα επιλογών. Ας πούμε, στη Standart λειτουργία εξακολουθείς να έχεις άνεση και σχετική οικονομία, αλλά στη Sport Plus το αυτοκίνητο γίνεται σαφώς πιο σκληροπυρηνικό και σπορ από οποιαδήποτε άλλη Panamera. Τo στάνταρ ημιαυτόματο κιβώτιο PDK των επτά σχέσεων λειτουργεί υπέροχα και προσαρμόζεται με εξαιρετικό τρόπο στις συνθήκες. Σε ανοιχτό δρόμο με φουλ γκάζι είναι εντελώς απίθανο να μπορέσεις να κάνεις ταχύτερες αλλαγές με μηχανικό κιβώτιο. Με μισό γκάζι πάλι είναι εξίσου απίθανο να μπορέσεις με μηχανικό κιβώτιο να βρεις τη χρυσή τομή ροπής και οικονομίας, όπως το κάνει το PDK.
Κατά τη γνώμη μας πάντως έχει και ένα ελάττωμα. Είναι προγραμματισμένο ν’ ανεβάζει ταχύτητα στις 7.200 rpm, ακόμα και με φουλ γκάζι στο πρόγραμμα Sport Plus. Ακόμα και στη χειροκίνητη επιλογή. Σαφώς και θα προτιμούσαμε να γίνεται αυτό με την επέμβαση του οδηγού. Θα ήταν μια καλοδεχούμενη πρόσθετη σπορ αξία.
Ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου χαρίζει στη GTS εκρηκτικές επιδόσεις από στάση. Παρά το γεγονός ότι υπολείπεται της BMW M5 κατά 151 PS και 16,5 κιλά ροπής, στο 0-100 km/h είναι πιο αργή κατά μόλις 0,1”, πετυχαίνοντας ένα εντυπωσιακό 4,5”. Η Porsche ισχυρίζεται επίσης πως το 0-160 km/h το κάνει σε μόλις 10,9”, ενώ το κοντέρ «τελειώνει» στα 288 km/h. Δεν τη λες αργή. Δεν τη λες όμως ούτε και λαίμαργη, αφού με συνετή οδήγηση δεν θα δεις κατανάλωση πολύ μεγαλύτερη από τα 10,6 lt/100 km που δίνει η Porsche.

Αμφιθυμία, τέλος
Μέχρι τώρα η Panamera έχει ξεκάθαρα την καλύτερη δυναμική συμπεριφορά από τους αντιπάλους της. Είναι σαφώς πιο διασκεδαστική και σπορ από τα Audi A8, τις «6άρες» ή τις «7άρες» BMW, τις Jaguar XJ ή τις Mercedes CL.
Το βασικό της πρόβλημα έγκειται στο αν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της ίδιας της Porsche. Υπήρξαν στιγμές που νιώσαμε ότι η Panamera είναι λίγο κατώτερη των προσδοκιών μας από τη μάρκα.
Η GTS διαλύει επιτέλους αυτή μας την αμφιθυμία. Η αναβαθμισμένη ανάρτηση έχει μεταμορφώσει το αυτοκίνητο. Είναι πιο επικοινωνιακή και με σαφή προσήλωση στη σπορ οδήγηση. Σε τέτοιο βαθμό που, κατά τη γνώμη μας, είναι καλύτερη από την καταιγιστικά γρήγορη Turbo S.
Ένα από τα πιο δυνατά σημεία της για παράδειγμα, είναι το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση. Μπορεί να του λείπει η ακρίβεια γύρω από την ευθεία, όμως βελτιώνεται δραματικά όταν αρχίζεις να στρίβεις. Και πάνω απ’ όλα είναι απίστευτα καλοζυγισμένο: Ούτε τόσο ελαφρύ ώστε να χαθεί κάπου στην πορεία η αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού, αλλά ούτε και τόσο βαρύ που να σε δυσκολεύει σε πιο στενό στροφιλίκι.
Οι αλλαγές που οι μηχανικοί της Porsche έχουν κάνει στην ανάρτηση είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσες. Ειδικά εξελιγμένα ελαστοκινητικά στοιχεία, έχουν συνδυαστεί με μια συνολική «ταπείνωση» κατά 10 mm. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ένα εξαιρετικά άμεσο turn-in, αναβαθμισμένος έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος και τόσο οξυμένες αντιδράσεις που συνολικά ντροπιάζει όλον τον ανταγωνισμό.
Μην έχετε αυταπάτες. Πρόκειται για ένα βαρύ και μεγάλο αυτοκίνητο. Σχεδόν πέντε μέτρα είναι το μήκος του, με το βάρος της Panamera GTS να πλησιάζει τους δύο τόνους. Όμως όταν το οδηγείς ξαφνικά κονταίνει και ελαφρώνει. Κάθεσαι χαμηλά, πολεμικά και νιώθεις την ανάρτηση να δουλεύει σωστά. Και την τετρακίνηση να χειρίζεται ιδανικά τη ροπή, με τη βοήθεια και του πίσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού που μοιράζει τη δύναμη ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς. Το πιο σημαντικό είναι ότι ως οδηγός το απολαμβάνεις και συνάμα νιώθεις απίστευτη σιγουριά.



Τι λέει το DRIVE
Το γεμάτο μπρίο μοτέρ και μυριάδες αλλαγές στο σασί φέρνουν την καλοδεχούμενη σπορ ουσία που έλειπε από την Panamera
Τεχνολογία 4.806 cc, V8, 32v, 4 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 4WD, 430 PS/6.750 rpm, 53,0 kgm/3.500 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK 7 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 4,5”, τελική 288 km/h
Μέση κατανάλωση 10,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 256 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube