Οδηγούμε: Porsche Boxster 3.4S

Οδηγούμε: Porsche Boxster 3.4S

Μπορεί το κορυφαίο roadster να γίνει ακόμα καλύτερο σε όλους τους τομείς; Ναι, και μάλιστα σε βαθμό που να αμφισβητεί την 911


Ρήξη με το παρελθόν. Αυτό εκπροσωπεί η νέα Boxster, με τον κωδικό 981. Ο συνδυασμός νέων αισθητικών λεπτομερειών, μιας σιλουέτας με την καμπίνα πιο μπροστά, μεγάλων θόλων (για τροχούς μέχρι 20 ιντσών), ξεχωριστών αεραγωγών και μιας πίσω πτέρυγας ενσωματωμένης στα φανάρια, δίνει στη νέα Boxster ακόμα πιο εντυπωσιακή εμφάνιση. Τα φαρδύτερα μετατρόχια και το μακρύτερο μεταξόνιο την κάνουν να δείχνει πως κάθεται πιο σταθερά στο δρόμο.
Η κεντρομήχανη διάταξη παραμένει, όπως και οι δομικοί δεσμοί με την 911. Η Porsche θέλει τα μοντέλα της να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερα κοινά στοιχεία. Κάτω από το νέο, ελαφρύτερο αμάξωμα, το εκ βάθρων ανανεωμένο roadster μοιράζεται το μεγαλύτερο μέρος της μπροστινής του δομής με την 911, συμπεριλαμβανομένης της ανάρτησης McPherson και του νέου, ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης.

Βελτιώσεις παντού

Η Boxster κι η 911 μοιράζονται επίσης μεγάλο μέρος του εσωτερικού τους. Η νέα καμπίνα δείχνει και είναι πιο μοντέρνα. Κεντρικό στοιχείο της, η υπερυψωμένη κονσόλα, που φιλοξενεί μια πληθώρα διακοπτών και μειώνει την απόσταση ανάμεσα στο μοχλό ταχυτήτων και το τιμόνι.
Τα φαρδύτερα και με ψηλότερη πλάτη καθίσματα παρέχουν καλύτερη στήριξη και είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά. Και ο επιπλέον χώρος γίνεται αμέσως αισθητός. Με την αύξηση κατά 60 mm του μεταξονίου, το μήκος της καμπίνας και η διαδρομή των καθισμάτων έχουν επίσης αυξηθεί. Τα κατά 36 και 6 mm φαρδύτερα εμπρός και πίσω μετατρόχια έχουν επιβάλει μια μικρή αύξηση στο πλάτος.
Η Porsche εξακολουθεί να προσφέρει δύο ατμοσφαιρικούς 6κύλινδρους boxer κινητήρες. Ο 2.9 MPI έχει αντικατασταθεί από έναν 2.7 άμεσου ψεκασμού. Η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 10 PS, στα 265/6.700 rpm, 300 rpm ψηλότερα από πριν. Η ροπή έχει κερδίσει 6,8 kgm, φτάνοντας τα 28,5 που αποδίδονται σε ένα κατά 400 rpm ευρύτερο φάσμα, από τις 4.500 έως τις 6.500 rpm.
H Boxster S που οδηγούμε εδώ διατηρεί τον ίδιο κινητήρα 3.4, που υπάρχει και στην 911 Carrera. Βελτιώσεις στην εισαγωγή και την εξαγωγή έχουν δώσει άλλα 5 PS, ανεβάζοντας την ισχύ στα 315 PS/6.700 rpm. Η ροπή παραμένει στα 36.7 kgm, αλλά αποδίδεται σε ένα φάσμα αυξημένο κατά 200 rpm, από τις 4.500 μέχρι τις 5.800 rpm.
Το στάνταρ κιβώτιο είναι ένα χειροκίνητο 6άρι, όμως η Porsche περιμένει το 7άρι PDK διπλού συμπλέκτη να είναι πιο δημοφιλές. Έχει ένα νέο λογισμικό ελέγχου για ταχύτερες αλλαγές και μπορεί να λειτουργεί ως αυτόματο ή χειροκίνητο σειριακό. Οι διακόπτες αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι όμως απογοητεύουν. Παραγγείλετε τα έξτρα paddles στην κολόνα και δεν θα το μετανιώσετε.
Και οι δύο κινητήρες έχουν stop/start, ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και θερμική διαχείριση ώστε να φτάνουν πιο γρήγορα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Ένα σύστημα coasting (ελεύθερο ρολάρισμα) μειώνει τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα όταν κινείσαι για πολύ χρόνο με κλειστό γκάζι. Η Porsche ανακοινώνει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 7,7 και 8,0 lt/100km για την Boxster και την Boxster S αντίστοιχα – μια μείωση κατά 15,4% και 14,9% σε σχέση με τα απερχόμενα μοντέλα.
Ο κλασικός boxer στην Boxster S είναι πιο ζωηρός και πιο γοητευτικός παρά ποτέ, αλλά δείχνει και πιο ώριμος. Έχει ακόμα πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, πολλή δύναμη και περισσότερη ροπή στις μεσαίες στροφές.
Η νέα Boxster S έχει μια σχέση ισχύος προς βάρος στα 239 PS/τόνο ή 233 με το έξτρα κιβώτιο PDK. Έχουμε εδώ δηλαδή μια αισθητή βελτίωση σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο. Η Porsche δίνει ένα 0-100 km/h σε 4,8” για την έκδοση με το PDK Sport Plus – 0,2” λιγότερο από πριν. Χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική (Cd=0,30), η τελική έχει ανέβει στα 277 km/h.
Μπορείς ακόμα να επιλέξεις ανάμεσα σε προγράμματα Normal και Sport. Το δεύτερο δίνει πιο επιθετική χαρτογράφηση στο γκάζι και το traction control. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, με τη μεταβλητή (ανάλογα με την ταχύτητα) υποβοήθηση, είναι καλύτερο κι από της 911: γρήγορο, με ιδανικό βάρος και ζωηρή επαναφορά. Η νέα Boxster είναι πιο ευέλικτη παρά ποτέ, αλλά το μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια έχουν προσθέσει σταθερότητα. Το εμπρός μέρος είναι πολύ πιο ήρεμο απ’ ό,τι πριν και «μπιστάει» λιγότερο στον αυτοκινητόδρομο.
Οι δρόμοι με στροφές όμως παραμένουν το φόρτε της Boxster. Το άμεσο, ζυγισμένο και προοδευτικό turn-in που δίνει το εξελιγμένο σύστημα πλαισίου-αναρτήσεων, μαζί με την απαράμιλλη ελκτική πρόσφυση στην έξοδο, κάνουν το γερμανικό roadster αχτύπητο. Η σφιχτή ανάρτηση παρέχει εξαιρετικό έλεγχο, αλλά όχι ανάλογη άνεση με κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα. Πάντως οι νέες βάσεις της βοηθούν στη μείωση του θορύβου κύλισης, κάνοντας την Boxster σαφώς πιο ξεκούραστη στο ταξίδι.     
Το «ηλεκτρονικό διαφορικό» Porsche Torque Vectoring προσφέρεται αλλά μόνο σε συνδυασμό με την ενεργή ανάρτηση PASM – η οποία δεν είναι απαραίτητη αφού η νορμάλ ανάρτηση είναι τόσο καλή. Τα στάνταρ, ατσάλινα δισκόφρενα είναι τέλεια: προοδευτικά και γεμάτα αίσθηση και δύναμη.

Top of the tops
Στην πρώτη μας αυτή επαφή, βρήκαμε τη νέα Boxster υπέροχη. Παραμένει ένα από τα πιο απολαυστικά αυτοκίνητα στον κόσμο. Με πιο εντυπωσιακή εμφάνιση, κλασάτο εσωτερικό, μεγαλύτερη ευρυχωρία, καλύτερες επιδόσεις, συμμετοχική συμπεριφορά και βελτιωμένη άνεση, θα τολμούσαμε να πούμε –με κίνδυνο να εξοργίσουμε τους φαν της 911– πως είναι σήμερα το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της Porsche.



Porsche Torque Vectoring
Το «ηλεκτρονικό διαφορικό», δηλαδή το σύστημα που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό όταν τείνει να σπινάρει, ώστε να κατευθύνει τη ροπή στον εξωτερικό που πατάει καλύτερα, μας είναι πολύ γνωστό. Εδώ όμως, ο βασικός του προορισμός δεν είναι τόσο η βελτίωση της ελκτικής πρόσφυσης –ως κεντρομήχανη, η Boxster δεν έχει τέτοιο πρόβλημα– όσο η βελτίωση του turn-in, δηλαδή της απόκρισης στο τιμόνι, στην είσοδο της στροφής. Για να επιτευχθεί αυτό, το σύστημα Porsche Torque vectoring (PTV) συνεργάζεται με το μηχανικά ελεγχόμενο διαφορικό, που κλειδώνει κατά 22% στην επιτάχυνση και κατά 27% στην επιβράδυνση. Η επιπλέον ροπή που μεταφέρεται στον πίσω εξωτερικό τροχό δημιουργεί ένα ζεύγος που τείνει να στρέψει το αυτοκίνητο κατά τη φορά της στροφής, βοηθώντας το έργο του συστήματος διεύθυνσης και κατά συνέπεια βελτιώνοντας την απόκριση και μειώνοντας την υποστροφή.


 

Tech SpecsBoxster S
Κυβισμός (cc)3.436
Κύλινδροι / Βαλβίδες6 boxer / 24
Ισχύς (PS / rpm)315 / 6.700
Ροπή (kgm / rpm)36,7 / 4.500-5.800
0-100 km/h (sec)5,1 (5,0/4,8*)
Τελική ταχύτητα (km/h)279 (277)
Μετάδοση / κιβώτιοΠίσω / 6 σχέσεων χειροκίνητο (7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη)
Ανάρτηση εμπρόςMcPherson, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
Φρένα (εμπρός / πίσω)Αερ. δίσκοι 330mm / Αερ. δίσκοι 299mm
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)4.374 x 1.801 x 1.281
Μεταξόνιο (mm)2.475
Βάρος (kg)1.320
Λάστιχα (εμπρός / πίσω)235/40 R19 / 265/40 R19
Στοιχεία κατασκευαστή. Σε παρένθεση οι τιμές με κιβώτιο PDK. *Με PDK και Sport Plus

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube