Οδηγούμε: Ford Focus ST

Οδηγούμε: Ford Focus ST

 Η τρίτη γενιά του Focus ST είναι πιο γρήγορη, πιο απολαυστική στην οδήγηση, πιο φιλική στον οδηγό.


Ένα για όλους, ήταν η πρώτη κουβέντα του Mattias Tonn που με περηφάνια ανακοίνωνε πως το Focus ST είναι το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο του Τμήματος Επιδόσεων της Ford, προϊόν άμεσης συνεργασίας της ευρωπαϊκής Team RS και της Special Vehicles Team των ΗΠΑ. Από το ντιζάιν μέχρι τις λεπτομέρειες του κινητήρα και από τον εξοπλισμό μέχρι τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, όλοι θα έχουν την ίδια εμπειρία από το νέο Focus SΤ. Εξωτερικά, δίνει αμέσως το μήνυμα της ειδικής έκδοσης, με τον επιθετικό τραπεζοειδή εμπρός προφυλακτήρα, με τα παχιά μαρσπιέ, με την κυψελοειδή αλά Star Wars απόληξη της εξάτμισης.

Δίλιτρο, αλλά δυνατότερο
Ψυχή του Focus ST είναι ο δίλιτρος Ecoboost που αποδίδει 250 ίππους και 34,7 kgm -36,7 με overboost. Είναι ο κινητήρας που θα αλλάξει την καριέρα των «δυνατών» Focus αφού προσφέρει δύο κύρια πλεονεκτήματα: Χαμηλότερο βάρος από τον 5κύλινδρο των 2,5 λίτρων που αλλάζει προς το καλύτερο τη συμπεριφορά του εμπρός μέρους και πιο οικονομικό όσον αφορά τη σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση και τη μικρότερη φορολόγηση. Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αξίζει να αναφέρουμε ότι χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό, διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας. Σε σχέση με την έκδοση των 240 ίππων που γνωρίσαμε στο Mondeo και στα μοντέλα της Volvo, εδώ είναι επανασχεδιασμένη η εισαγωγή αέρα και η εξαγωγή καυσαερίων, ενώ υπάρχει και διαφορετική ηλεκτρονική διαχείριση.

Το αποτέλεσμα είναι οι εκπληκτικές επιδόσεις που είναι πιο κοντά στο προηγούμενο Focus RS, παρά στο προηγούμενο ST, σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλότερη κατανάλωση. Το νέο ST επιταχύνει σε 6,5” μέχρι τα 100 km/h, με εργοστασιακή κατανάλωση 7,2 lt/100 km και με εκπομπές 169 gr CO2/km. Ο συνδυασμός με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων είναι άψογος και εκμεταλλεύεται στο έπακρο το αποδοτικό φάσμα λειτουργίας του. Ο 2.0 Ecoboost είναι πολύ πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές, χωρίς έξαρση στις μεσαίες και με γραμμική απόδοση μέχρι τις 6.000 rpm. Ο ήχος που φτάνει στην καμπίνα είναι ελαφρώς επεξεργασμένος από το κύκλωμα Sound Symposer που «κλέβει» παλμούς από την πολλαπλή εισαγωγής και τους κατευθύνει πίσω από το ταμπλό.

Μηχανική και ηλεκτρονική συμφωνία
Εκτός από τον κινητήρα, το βασικότερο συστατικό, , που χαρακτηρίζει το νέο Focus ST είναι η νέα ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγέρα, μεταβλητού λόγου. Είναι εντυπωσιακό ότι στις περισσότερες στροφές, ακόμα και σε φουρκέτες, δε χρειάζεται να αλλάξεις λαβή στο τιμόνι. Έτσι έχουμε ένα τιμόνι που είναι σταθερό και ακριβές γύρω από την ευθεία, ενώ ταυτόχρονα σου δίνει παραπάνω εμπιστοσύνη στις κλειστές στροφές, αφού το κρατάς γερά και με τα δυο χέρια. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγέρα EPAS, ανιχνεύει και μειώνει το τράβηγμα λόγω σπιναρίσματος, με μια πιο εξελιγμένη έκδοση του TSC (Torque Steer Compensation) που αφήνει μια μικρή γεύση στον οδηγό, ώστε να έχει καλύτερη αίσθηση του τι πραγματικά συμβαίνει στο εμπρός μέρος.

Συνεχίζοντας στα ηλεκτρονικά, το νέο ESP εκτός από πλήρως ενεργοποιημένο ή απενεργοποιημένο, προσφέρει και μια τρίτη, ενδιάμεση λειτουργία, στην οποία απελευθερώνεται ο έλεγχος σπιναρίσματος και οι επεμβάσεις ελαχιστοποιούνται στις απολύτως αναγκαίες. Αναπόσπαστο μέρος των ηλεκτρονικών είναι το Torque Vectoring Control, που ενεργεί στο φρένο του τροχού που σπινάρει μειώνοντας την υποστροφή ισχύος, χωρίς ωστόσο να μειώνει το φορτίο του κινητήρα. Το Cornering Under Steer Control, με επέμβαση σε όλα τα φρένα, μπορεί να μεταβάλλει τη διεύθυνση του Focus, με ή χωρίς γκάζι, πριν ακόμα επέμβει το ESP.
Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν θα είχαν ιδιαίτερο νόημα, αν το νέο Focus ST δεν ήταν ένα καλά ζυγισμένο και ρυθμισμένο αυτοκίνητο. Το ήδη πολύ καλό σύνολο, γίνεται ακόμη καλύτερο με πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ, ενώ η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 10 mm. Επίσης, η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης είναι αλλαγμένη, με στοιχεία που παραπέμπουν στο προηγούμενο Focus RS, αλλά με διαστάσεις που να ταιριάζουν στο μετατρόχιο του ST. Τέλος, τα λάστιχα της Goodyear, διάστασης 235/40 R18 είναι ειδικά κατασκευασμένα για το ST. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ένα πολύ άμεσο αυτοκίνητο που μπορεί να γίνει απολαυστικό στην κατάλληλη διαδρομή, ενώ ταυτόχρονα είναι άνετο και ήσυχο για την καθημερινή οδήγηση.

Κατά τα λοιπά, το ST κληρονομεί από τα υπόλοιπα Focus όλο το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας, όπως η αυτόματη ακινητοποίηση σε περίπτωση εμπρόσθιας πρόσκρουσης, η ενημέρωση για όχημα στις τυφλές γωνίες και η προειδοποίηση για αλλαγή λωρίδας χωρίς φλας. Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό συμπεριλαμβάνει τα όργανα ένδειξης της πίεσης υπερπλήρωσης, της θερμοκρασίας και της πίεσης λαδιού. Τα ημί-δερμάτινα καθίσματα της Recaro, είναι εξ ολοκλήρου καινούργια, με στόχο την πολύ καλή πλευρική στήριξη. Το περιμένουμε στα τέλη του καλοκαιριού για εκτενέστερες δοκιμές επί ελληνικού εδάφους.



Τι λέει το DRIVE
Εξαιρετική οδική συμπεριφορά σε ισορροπία με την άνεση για την καθημερινή οδήγηση
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, τούρμπο, 250 PS/5.500 rpm, 34,7 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 6,5”, τελική 248 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 169 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube