Οδηγούμε: Fiat Punto TwinAir 85 PS

Οδηγούμε: Fiat Punto TwinAir 85 PS

Το σουπερμίνι της Fiat επιστρέφει χωρίς Grande και Evo, αλλά με τον TwinAir κάτω από το καπό του.

Η Fiat αποφάσισε να σταματήσει τους πειραματισμούς με την ονομασία του Punto. Το ιταλικό σουπερμίνι στην ανανεωμένη του έκδοση απόλεσε τα συνοδευτικά Evo και Grande που συνόδευαν παλαιότερες εκδόσεις του και πλέον επιστρέφει όπως το αγαπήσαμε. Σκέτο Punto, έτοιμο να διατηρήσει τον τίτλο του best seller της εταιρείας.

Γνήσιο best seller
Το Punto το πρωτογνωρίσαμε το 1993 και πλέον βρίσκεται στην τρίτη του γενιά –οι Ιταλοί κάνουν λόγο για έξι γενιές, συμπεριλαμβάνοντας και τις ενδιάμεσες ανανεώσεις του. Από τότε μέχρι και σήμερα, σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, το ιταλικό σουπερμίνι έχει πωλήσει παγκοσμίως περισσότερα από 8,5 εκατομμύρια μονάδες, νούμερο που το καθιστά το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας.

Όπως είναι φυσικό, η αγορά στην οποία η Fiat έχει πωλήσει τα περισσότερα Punto είναι αυτή της Ιταλίας, ενώ ακολουθούν Γερμανία, Ισπανία και Αγγλία. Πλέον, για το 2012, το ανανεωμένο Punto έρχεται με μία σειρά από ανεπαίσθητες αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα αλλά και το εσωτερικό, ενώ κάτω από το καπό του τοποθετούνται και κάποια νέα μοτέρ.

Αλλάξανε τα πλάνα του
Το ανανεωμένο Fiat Punto αισθητικά έχει να παρουσιάσει νέους προφυλακτήρες, οι οποίοι πλέον είναι εξ ολοκλήρου βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, χωρίς να έχουν τη μαύρη φάσα των προηγούμενων μοντέλων. Στο εσωτερικό, αλλαγές δεν υπάρχουν όσον αφορά τη σχεδίαση, αλλά άλλαξαν οι χρωματικοί συνδυασμοί και οι επενδύσεις του σαλονιού.

Τέλος, υπάρχουν και τρία νέα χρώματα. Αν κάτι χαρακτηρίζει την γκάμα των κινητήρων αυτό είναι ο πλουραλισμός, με συνολικά δέκα διαφορετικά μοτέρ κάτω από το καπό του. Οι βενζινοκινητήρες είναι 0.9 με 85 PS, 1.2 με 69, 1.4 με 77, 1.4 με 105 και 1.4 με 135 PS. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι 1.3 με 75, 85 και 95 ίππους. Τέλος υπάρχουν και κινητήρες με LPG (1.4 με 77 PS) και 1.4 βενζίνης/μεθανίου E5 70 ίππων.

TwinAir, twin pleasure
Στις εγκαταστάσεις της Fiat στο Μπαλόκο, όπου έγινε και η παρουσίαση του νέου Punto, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση που παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Ο λόγος για το Punto TwinAir, το οποίο εφοδιάζεται με τον γνωστό μας δικύλινδρο βενζινοκινητήρα από τα 500 και Panda, που χάρη στο τούρμπο αποδίδει 85 ίππους.

Η προσθήκη του συγκεκριμένου μοτέρ έχει γίνει με τρόπο τέτοιο ώστε να μειώνεται η θορυβώδης λειτουργία, αλλά και οι κραδασμοί του. Χαρακτηριστικά που δεν περνούν απαρατήρητα στο 500ράκι. Στο Punto οι κραδασμοί είναι αισθητά μειωμένοι, ενώ ο θόρυβος αν και πάντα γίνεται αντιληπτός, ποτέ δεν καθίσταται ενοχλητικός. Πέρα από τη λειτουργία όμως, το μοτέρ εκπλήσσει ευχάριστα και με την απόδοσή του. Ακόμη και στο Punto των 1.090 κιλών αποδεικνύεται πρόθυμο στις εντολές του οδηγού, ενώ μπορεί με ευκολία να ακολουθήσει το ρυθμό κίνησης στον αυτοκινητόδρομο.

H Fiat ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 km, ενώ εμείς είδαμε σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και στην εθνική μέση τιμή 5,9 λίτρα/100 km. Θετικές εντυπώσεις αφήνει και το 6άρι κιβώτιο, τόσο σε αίσθηση όσο και στον τρόπο με τον οποίο συνεργάζεται με τον κινητήρα.

Σε γενικές γραμμές το Punto παραμένει και σε αυτή την έκδοση ένα εξαιρετικά ευχάριστο αυτοκίνητο οδηγικά. Η ανάρτησή του εντυπωσιάζει με τον τρόπο που αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ σε γρήγορο ρυθμό ελέγχει ικανοποιητικά τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου ευνοώντας τη δυναμική οδήγηση.
 


Προηγμένο σύστημα πλοήγησης
Στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου Punto 2012 ανήκει το ανανεωμένο σύστημα πλοήγησης της Tom Tom, το Blue & Me Tom Tom Live. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα πολυμέσων, αφού εκτός από όλες τις τελευταίες λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης, η συγκεκριμένη έκδοση συνδέεται και με τις πληροφορίες του αυτοκινήτου. Μάλιστα σε συνδυασμό με το eco: Drive βλέπετε σε ζωντανό χρόνο τα... κατορθώματά σου, όσον αφορά την κατανάλωση. Επιπροσθέτως, επικοινωνεί ασύρματα με το Blue Tooth του αυτοκινήτου, δίνοντας τη δυνατότητα να χειριστείς το τηλέφωνο και το media player μέσω της οθόνης αφής.
 


Τι λέει το DRIVE
Το Punto TwinAir είναι το αυτοκίνητο με το μικρότερο κινητήρα στην κατηγορία του. Πετυχαίνει το στόχο της χαμηλής κατανάλωσης, αδιαφορώντας για τις επιδόσεις
Τεχνολογία 875 cc, i2, 4v, 1 ΕΕΚ, ψεκασμός, τούρμπο, 85 PS/5.500 rpm, 14,8 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 12,7”, τελική 172 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Μετρήσεις Κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube