Οδηγούμε: Audi S7 4.0 TFSI quattro S tronic

Οδηγούμε: Audi S7 4.0 TFSI quattro S tronic

Η εκρηκτική έκδοση του μεγαλύτερου Sportback της Audi φορά το νέο διτούρμπινο V8 με τα 420 PS.

Η πρώτη γενιά του S7 βρίσκεται μεταξύ των τριών εκρηκτικών Audi που κατέφτασαν στις ευρωπαϊκές αγορές. Τα άλλα δυο είναι το τέταρτης γενιάς S6 και η πιο πρακτική εκδοχή του, το RS6. Και τα τρία είναι μηχανικά πανομοιότυπα, κάνοντας χρήση του νέου 4.0λιτρου διτούρμπινου V8 που γνωρίσαμε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου στο S8 (Drive Νο181) και ενσωματώνει ένα νέο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Αυτό το μοτέρ ήρθε ως αντικαταστάτης του ατμοσφαιρικού V10 των 5,2 λίτρων.

Με μια καυχησιάρικη καμπίνα, τόσο όσον αφορά το στιλ όσο και την αντιλαμβανόμενη ποιότητα, την προσοχή στη λεπτομέρεια και τη γενικότερη εργονομία, αντιλαμβάνεσαι ευθύς αμέσως ότι έχεις μπει σε ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Κι αν πατήσεις το γκάζι, η επιτάχυνση είναι καταιγιστική, χωρίς ίχνος υστέρησης λόγω του διτούρμπινου μοτέρ. Από τις 1.400 rpm, ο V8 σου διαθέτει το μάξιμουμ της ροπής των 56,1 κιλών, πράγμα που σημαίνει ότι το S7 έχει πολύ ελαστική φύση.

Με μόνιμη κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και ένα σπορ «ηλεκτρονικό» διαφορικό (έξτρα) που κάνει torque vectoring στους πίσω, το S7 παρουσιάζει απύθμενη πρόσφυση και επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4,7”.

Tourer παντός καιρού
Βέβαια, ξεχάστε τα νούμερα της απόλυτης επιτάχυνσης. Το S7 αισθάνεται σα στο σπίτι του με σταθερή, υψηλή ταχύτητα στην εθνική. Με το κοφτερό και γρήγορο, αλλά και χαρακτηριστικά μακρύ 7τάχυτο σασμάν διπλού συμπλέκτη, με σταθερότητα βράχου και με ενεργό σύστημα ελέγχου του θορύβου που βγάζει από τα ηχεία ένα βαθύ, αλλά και φαινομενικά απόμακρο μουρμούρισμα, το S7 αποδεικνύεται ένα ολοκληρωμένο tourer για μεγάλες αποστάσεις.

Δυναμικά, το S7 είναι εκλεπτυσμένο και λιγότερο επιθετικό σε σχέση με κάποια ανταγωνιστικά αυτοκίνητα επιδόσεων. Φορά στάνταρ αερανάρτηση και κάθεται ένα πόντο χαμηλότερα από τα άλλα A7. Το Drive Select της Audi σου επιτρέπει να αλλάξεις τον οδηγικό χαρακτήρα του, με πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και στο τιμόνι αν επιλέξεις τη ρύθμιση Dynamic ή πιο ενδοτική απόσβεση και γενικότερα οδικά χαρακτηριστικά αν επιλέξεις τη ρύθμιση Comfort.

Πάντως το εμπρός μέρος παραμένει σφιχτό ακόμη και στην ήπια ρύθμιση. Αυτό μπορεί να μην ενοχλεί στους γερμανικούς δρόμους-μπιλιάρδο, αλλά στους ελληνικούς σαφώς και θα αποτελεί ένα σημείο για ενστάσεις. Από την άλλη, το όριο της πρόσφυσης, τουλάχιστον με τις έξτρα 20άρες ζάντες που φορούσε το δικό μας S7, είναι εξαιρετικά υψηλό. Μολονότι το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι είναι εξαιρετικά ζυγισμένο και ιδιαίτερα γρήγορο, πάσχει σε πληροφόρηση και σε αίσθηση.

Παρόλα αυτά, χωρίς αντίπαλο σε στιβαρότητα, φινίρισμα και ποιότητα, το S7 διαθέτει σαφώς αρκετή γοητεία ως ένα ικανό, παντός καιρού τετραθέσιο που διαθέτει ασυζητητί πιο πλεονεκτικό στιλ σε σχέση με το φθηνότερο S6 που βλέπετε δίπλα.                   

Τι λέει το DRIVE
Ένα άκρως επιθυμητό μεγάλο αυτοκίνητο επιδόσεων που του λείπει όμως η απόλυτη πληροφόρηση του είδους
Τεχνολογία 3.993 cc, V8, 32v, 4 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, δύο τούρμπο, 420 PS/5.500-6.400 rpm, 56,1 kgm/1.400-5.200 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 4,7”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση 9,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 225 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube