Δοκιμάζουμε: Chevrolet Aveo 4d 1.3 Diesel

Δοκιμάζουμε: Chevrolet Aveo 4d 1.3 Diesel

Ο εξαιρετικός 1.300άρης τουρμποντίζελ των 95 ίππων, τοποθετεί την εικόνα του Aveo σε πολύ ανώτερο επίπεδο.

Η τελευταία γενιά του Aveo μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμη μόνο με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα και κινητήρες βενζίνης 1,2 και 1,4 λίτρων. Ατού του δεν ήταν μόνο η εξαιρετικά πετυχημένη σχεδίαση. Το Aveo έχει ακόμα καλό πάτημα στο δρόμο, ευρύχωρη καμπίνα και εξαιρετικά ανταγωνιστική σχέση τιμής/εξοπλισμού.

Από το πάνω ράφι
Ωστόσο, η έλευση του 4θυρου φέρνει μαζί της και μια πολύ σημαντική προσθήκη στη γκάμα του. Κι αυτό επειδή η διάθεσή της γίνεται αποκλειστικά με έναν 1.300άρη τουρμποντίζελ κινητήρα που διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας του είδους. Έχει τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, σύστημα ψεκασμού common rail και σύστημα stop/start. Αποδίδει 95 ίππους και 21,4 kgm ροπής, με εξαιρετικό τρόπο για κινητήρα του είδους.

Ακόμα και στις πολύ χαμηλές στροφές έχει ροπή, ενώ συνεργάζεται άψογα με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει λεβιέ που ικανοποιεί και σωστή κλιμάκωση. Η τελευταία βοηθά τόσο στις επιδόσεις όσο και στη μείωση της κατανάλωσης, που σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα ξεπερνά τα 5,3 λίτρα/100 km κατά μέσο όρο. Πολύ χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2, που δε ξεπερνούν τα 107 και ισοδυναμούν με τέλη κυκλοφορίας 96,3 ευρώ/έτος.

Οι επιδόσεις του Aveo Sedan είναι σε άλλη κλάση σε σχέση με εκείνες του βενζινοκίνητου 1.4. Όχι τόσο στις επιταχύνσεις από στάση όσο στις ρεπρίζ. Η χαώδης διαφορά της ροπής μεταξύ τους, σημαίνει διαφορές υπέρ του πετρελαιοκίνητου που φτάνει ακόμα και τα 9,1 sec (110-140 km/h με 5η ταχύτητα).

Δυνατά είναι και τα φρένα του (110-0 km/h σε 46,6 m), ενώ είναι άνετο και με καλό κράτημα. Πολύ καλή είναι και η απόδοση του ESP, που επεμβαίνει όταν και ακριβώς όσο χρειάζεται.

Ο 1.300άρης κινητήρας (ο ίδιος που χρησιμοποιεί και το Opel Corsa) εκτός από δυνατός, είναι και ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία. Ακόμα και στο ραλαντί είναι πολύ ήσυχος, ενώ σε υψηλότερες στροφές σχεδόν δεν καταλαβαίνεις ότι είναι ντίζελ. Ένα μικρό τρέμουλο στον εσωτερικό καθρέφτη στις μεσαίες στροφές έχει πιο πολύ ψυχολογικό, παρά ουσιαστικό αντίκτυπο στην ησυχία της καμπίνας.

Φορτώστε!
Με δεδομένο ότι τα σεντάν σουπερμίνι χάνουν πολύ σε σχεδίαση συγκριτικά με τα χάτσμπακ αδέρφια τους, το Aveo το λες καλοσχεδιασμένο. Το εμπρός μέρος του παραμένει όσο μοντέρνο και δυναμικό το θυμόμαστε από το χάτσμπακ, ενώ ο όγκος του πορτμπαγκάζ έχει ενσωματωθεί όσο πετυχημένα θα μπορούσε. Το μεγάλο κέρδος βέβαια, το βλέπεις μόλις ανοίξεις το πορτμπαγκάζ των 500 λίτρων. Η φόρτωσή του δεν είναι τόσο εύκολη όσο του χάτσμπακ αλλά και πάλι το άνοιγμά του είναι μεγάλο για τα σεντάν δεδομένα.

Στην καμπίνα τίποτα δεν αλλάξει, κάτι που σημαίνει καλούς χώρους για δύο ενήλικες στο πίσω κάθισμα, σωστή θέση οδήγησης με πολύ αναπαυτικό κάθισμα και προσεγμένη εργονομία. Η ορατότητα διαγώνια στις αριστερές στροφές δεν είναι εξαιρετική, όμως πέραν αυτού κανένα πρόβλημα.

Η σχεδίαση είναι δυναμική και στην καμπίνα του Aveo, δίνοντας μοντέρνα και νεανική εικόνα. Τα σκληρά πλαστικά και οι υφασμάτινες επενδύσεις είναι σε αρμονία μεταξύ τους και παρότι δεν είναι κορυφαίας ποιότητας, μόνο από το φινίρισμα μπορείς να πεις ότι θα ήθελες κάτι παραπάνω.

Τι λέει το DRIVE
Με αυτό το μοτέρ το Aveo είναι στα καλύτερά του. Πάει, είναι άνετο και δεν καίει τίποτα. Αν δε θέλετε το τεράστιο πορτμπαγκάζ υπάρχει και το χάτσμπακ
Τεχνολογία 1.248 cc, i4 τουρμποντίζελ, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, 95 PS/4.000 rpm, 21,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 11,4”, τελική 174 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 gr/km
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube