18ο DRIVE Trophy: Honda CR-V Hybrid vs Subaru Forester e-Boxer

Δύο διαφορετικές συνταγές για την υλοποίηση ενός μεσαίου υβριδικού SUV, εκφράζονται από το Honda CR-V και το Subaru Forester.

Η εμπορική καριέρα των Honda CR-V και Subaru Forester ξεκίνησε στα µέσα της δεκαετίας του ’90, παράλληλα µε τη δηµιουργία του περιοδικού που κρατάτε στα χέρια σας και κατά συνέπεια µε τον θεσµό του Trophy. Έτσι, µπορούµε να πούµε µε σιγουριά ότι όλες οι γενιές και για τα δύο έχουν πάρει, έστω και για µία φορά, τα βουνά µαζί µας σε αυτό το ένα τέταρτο του αιώνα ζωής.

Φέτος, για το 18ο DRIVE Trophy, το πρόγραµµα γράφει «Κρήτη» και φροντίζουµε να παραλάβουµε τα δύο µεσαία SUV µε έναν έξτρα τροχό στο πορτµπαγκάζ, για να οργώσουµε µε λιγότερο άγχος την κακοτράχαλη οροσειρά των Λευκών Ορέων. Βλέπετε, ο εξηλεκτρισµός των δύο µοντέλων αφαίρεσε χώρο από το πίσω µέρος για να τοποθετηθούν οι µπαταρίες και έτσι έρχονται µε στάνταρ το κιτ επισκευής ελαστικού. Καθόλου αποτελεσµατικό σε ένα ενδεχόµενο σκίσιµο.

Νότια ρεύµατα
Η άφιξη στη Σούδα µε βρίσκει πίσω από το τιµόνι του Honda CR-V Hybrid AWD (μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη δοκιμή του εδώ). Είχα καιρό να οδηγήσω το υβριδικό CR-V και η διαδροµή µέχρι το Ασκύφου µου θυµίζει πόσο καλή ποιότητα κύλισης και ζυγισµένα οδικά χαρακτηριστικά διαθέτει. Το υβριδικό σύστηµα παρέχει δύναµη όταν χρειαστεί, κινείται ηλεκτρικά όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες και µπορεί να ρυθµίσει άµεσα τη λειτουργία του ανάλογα και µε το στιλ οδήγησης. Υπάρχουν βέβαια και τα προγράµµατα οδήγησης (Sport, Normal, Econ,και EV), µε δυνατότητα αµιγώς ηλεκτρικής κίνησης για τουλάχιστον 2 km.

Subaru Forester

Από τo οροπέδιο Ασκύφου ξεκινά ένας ήπιος σχετικά χωµατόδροµος µέχρι τα οροπέδια της Ταύρης και του Νιάτου που δεν αγχώνει το CR-V. Απεναντίας, η µουσκεµένη χαµηλή χλωρίδα µας επιτρέπει να δούµε για µία ακόµα φορά πόσο πιο γρήγορα δουλεύει η τετρακίνηση του νέου Honda CR-V. Δεν χάνω την ευκαιρία και µπαίνω στο Forester που για σήµερα θα συντροφεύει τον ιθαγενή Πατεράκη και τον φωτογράφο µας. Δεν βρίσκεις εύκολα τέτοιο «στίβο µάχης» µε µηδενικό ρίσκο. Στο Forester νιώθεις περισσότερο το τι συµβαίνει σε αυτό το ολισθηρό έδαφος µε επιλεγµένο το πρόγραµµα Normal, ενώ σε περίπτωση που επιλέξεις ένα από τα προγράµµατα του X-Mode (Snow/Dirt ή Deep Snow/Mud), τότε λύνονται τα χέρια σου αλλά και αποκόβεσαι, µιας και γίνονται όλα αυτόµατα και δεν µπορείς να επέµβεις στο σύστηµα ελέγχου της ευστάθειας. Σαφώς αυτό βοηθά τον άπειρο off roader και του ενισχύει το αίσθηµα ασφάλειας, αλλά σε εµάς έλειψε αυτή η επιλογή.

Φεύγουµε για Σφακιά, ξανά καβάλα στο CR-V. Στην εµβληµατική ανάβαση µέχρι την Ανώπολη το Honda αποδίδει τα προβλεπόµενα, αλλά µε λίγη παραπάνω φασαρία µιας και το µαστιγώνω. Ο χωµατόδροµος προς τις Πάχνες είναι σπαστήρι και οι φυτευτές πέτρες µας γλυκοκοιτούν. Με τα σωστά πατήµατα και µε γνώση της γεωµετρίας του πατώµατος, µπορείς να φτάσεις πολύ µακριά και να µπεις στην αλπική ζώνη (1.700+ m) των Μαδάρων. Το σκηνικό µέχρι τα 2.000 m που φτάνουµε θυµίζει Star Wars, το ίδιο όµως συµβαίνει και µε το τερέν. Το Honda δεν διστάζει και η ανάρτηση δεν τερµατίζει πουθενά, αλλά προτιµά ελαφρώς χαµηλότερη ταχύτητα κίνησης από το Subaru. Η συµπεριφορά του ψηλότερου Forester (22 cm) µε την πιο µαλακή ανάρτηση εδώ είναι αγχολυτική, ενώ το εντελώς επίπεδο πάτωµα σου βάζει λιγότερες έννοιες στο νου. Στο CR-V (20 cm), το επίπεδο πάτωµα αρχίζει να χαµηλώνει προς τα πίσω και θέλει προσοχή.

Honda CR-V

Μετά τον κορεσµό της πείνας µας, έχουµε ένα τρίωρο σε περιφερειακό δίκτυο, µαζί µε την κατάβαση από την Ανώπολη για Σφακιά. Εδώ δουλεύω υπερωρίες την ανάκτηση ενέργειας µέσω των paddles του CR-V, ενώ πριν τις φουρκέτες το υβριδικό σύστηµα ενεργοποιεί τον κινητήρα βενζίνης µε µπόλικες στροφές για επιπλέον φρένο. Η διαδροµή µέχρι τα Χανιά περνά νεράκι και κάνουµε στάση για ανεφοδιασµό του Forester. Το υβριδικό Honda µε µέση κατανάλωση ηµέρας κοντά στα 7,5 lt/100 km και 57άρι ρεζερβουάρ δεν χρειάζεται καύσιµα. Το ήπια υβριδικό Forester µε το 48άρι ρεζερβουάρ και µέση κατανάλωση που φλερτάρει µε τα 11 lt/100 km πρέπει να φουλάρει για την αυριανή µέρα.

Μετά τα Χανιά και τη Στενή Μοίρα, φτάνουµε στα τελευταία 5 km χωµατόδροµου µέχρι το Καταφύγιο Καλλέργη. Η µικρή αυτή διαδροµή µοιάζει ατελείωτη µέσα στα µεσάνυχτα και οι φυτευτές αιχµηρές πέτρες θυµίζουν τεράστια ψαροκόκκαλα έτοιµα να καρφώσουν τα λάστιχα. Το CR-V σε δύο µεγάλα νεροφαγώµατα γλύφει ελαφρώς την κοιλιά του, ενώ το Forester που έχω εµπρός µου κάνει λιγότερους ελιγµούς και δεν βρίσκει κάπου.

Στο είδος του
Η επόµενη µέρα µε βρίσκει βιδωµένο στο άνετο κάθισµα του Subaru Forester (μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη δοκιμή του εδώ). Αµέσως αντιλαµβάνοµαι την πιο ψηλή θέση οδήγησης και την καλύτερη ορατότητα προς τα εµπρός. Στο Honda έχεις αίσθηση επιβατικού. Ο κατήφορος από το καταφύγιο µέχρι τα Πόρια δεν είναι εύκολος και θέλει διαρκή ζιγκ ζαγκ για να περάσεις αλώβητος. Έχοντας κατά νου το καθαρό πάτωµα, βάζω το X-Mode στο Dirt που διαχειρίζεται και το Hill Descent Control, και απλά χειρίζοµαι το τιµόνι. Το «έξυπνο» HDC αντιλαµβάνεται όποια οµαλή επέµβαση στο γκάζι ή το φρένο και σου αφήνει περιθώριο ελέγχου, µέχρι να το αφήσεις να κάνει πάλι την δουλειά του. Ακόµα πάντως και µε διαρκή χρήση των φρένων σε αυτή την ατελείωτη κατάβαση, η απόδοσή τους είναι σταθερή.

Στην κοιλάδα του Μελισσίτη, η καταπράσινη διαδροµή είναι τίγκα στο νεροφάγωµα. Του Πατεράκη του κάνει εντύπωση η απόλυτη ησυχία του CR-V στα κατηφορικά κοµµάτια, καθώς ο βενζινοκινητήρας είναι σβηστός. Κατεβαίνει σαν σιγανό ποταµάκι, ακολουθώντας την πιο εύκολη πορεία και χωρίς να βρει κάπου η κοιλιά του. Σε αυτό το πεδίο δεν είναι λίγες οι φορές που κινούµαι κι εγώ αµιγώς ηλεκτρικά µε το ήπια υβριδικό Forester.

Honda CR-V vs Subaru Forester

Στην άσφαλτο προς τα Χανιά, η γεµάτη µπαταρία του Subaru βοηθά στη µείωση της κατανάλωσης, καθώς εκτός δρόµου εισέφερε ελάχιστα. Ο γρήγορος ρυθµός δεν τροµάζει το Forester, που παίρνει λίγο µεγαλύτερη κλίση από το CR-V. Με το πρόγραµµα Sport στο SI Mode, το γκάζι και το κιβώτιο ζωντανεύουν αρκετά. Φτάνοντας στην off road πίστα, γράφουµε πολλά χιλιόµετρα σηκώνοντας άµµο και χωρίς να κάνει τσικ. Αυτό που λείπει από το Forester είναι περισσότερη δύναµη και δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP όταν χρησιµοποιείς το X-Mode. Και πάλι όµως, παρά το παίδεµα, δεν διαµαρτύρεται. Στην αντίστοιχη χρήση το Honda δουλεύει υπερωρίες τα µοτέρ του. Βγαίνει αλώβητο, αλλά στη µετάδοση δεν αρέσουν οι υπερβολές. Μετά από είκοσι λεπτά συνεχούς οριακής χρήσης στην άµµο, ζητά ένα µικρό διάλλειµα, χωρίς παρενέργειες στη συνέχεια της πορείας µας µέχρι το καράβι της επιστροφής.

Τα δύο ιαπωνικά SUV κατέκτησαν άλλη µία οροσειρά, συνεχίζοντας την παράδοση των προγόνων τους στα Drive Trophy.  Και τα δύο κατάφεραν να κάνουν περισσότερα από αυτά για τα οποία θα τα αγοράζουν οι ιδιοκτήτες τους, µε το ήπια υβριδικό Subaru να διατηρεί στο DNA του τις χωµάτινες δυνατότητες. Το υβριδικό Honda, όπως είπαµε, είναι σιγανό ποταµάκι που θα τα καταφέρει αθόρυβα και ξεροσφύρι.


Διαβάστε και τα υπόλοιπα σκέλη του Trophy:

18ο DRIVE Trophy: Απόβαση στην Κρήτη [video]

Land Rover Defender 110 vs Ford Ranger Wildtrak

Dacia Duster 1.5 Blue dCi vs Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid


Honda CR-V Hybrid AWD

Honda CR-V
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.993 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, i-VTEC, 145 PS/6.200 rpm, 175 Nm/4.000 rpm, ηλεκτρομοτέρ 184 PS, 315 Nm, μπαταρία 1,4 kWh
Συνδυαστική απόδοση 184 PS
Κιβώτιο Αυτόματο μίας σχέσης
Τετρακίνηση Αυτόματη, με πολύδισκο συμπλέκτη
Κλείδωµα κεντρικού Όχι
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
Λάστιχα Bridgestone Dueler H/L 33, 225/60 R18, κιτ επισκευής
Διαστάσεις 4.600 x 1.855 x 1.689 mm
Απόσταση από το έδαφος 200 mm
Γωνίες off-road 19,3o – δ.α. – 23,5o
Βάρος 1.672 kg
0-100 km/h 9,2”
Τελική 180 km/h
Κατανάλωση Trophy* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 166 g/km (WLTP)
Τιμή Από €44.740
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Subaru Forester 2.0 e-Boxer

Subaru Forester
Τεχνολογία ΜHEV, κινητήρας βενζίνης 1.995 cc, F4, άμεσος ψεκασμός, ηλεκτρικό μοτέρ 17 PS, 66 Nm, μπαταρία 0,57 kWh
Απόδοση 150 PS/5.600 rpm, 194 Nm/4.000 rpm
Κιβώτιο Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
Τετρακίνηση Αυτόματη με πολύδισκο συμπλέκτη
Κλείδωµα κεντρικού Όχι
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική
Λάστιχα Bridgestone Dueler HP Sport, 225/60 R17, κιτ επισκευής
Διαστάσεις 4.600 x 1.855 x 1.689 mm
Απόσταση από το έδαφος 220 mm
Γωνίες off-road 20o – 21o – 26o
Βάρος 1.656 kg
0-100 km/h 11,8”
Τελική 188 km/h
Κατανάλωση Trophy* 10,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 185 g/km (WLTP)
Τιμή Από €39.390
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης