Test drive: Subaru Forester 2.0 e-Boxer

Η σπονδυλωτή δομή της νέας πλατφόρμας επέτρεψε στην Subaru να εισέλθει στην εποχή του εξηλεκτρισμού με μπροστάρη το νέο Forester.

Η καριέρα του Subaru Forester ξεκίνησε στην δύση του προηγούμενου αιώνα και ύστερα από τέσσερις γενιές, φτάσαμε αισίως στην πέμπτη που δοκιμάζουμε σήμερα.

Η νέα γενιά είναι ολοκαίνουρια και ακολουθεί τη σύγχρονη τάση που θέλει υβριδικό σύστημα κίνησης. Βασίζεται στη Subaru Global Platform που προσφέρει σύμφωνα με τη φίρμα δυναμική αίσθηση στον δρόμο και το ανώτατο επίπεδο ασφάλειας στον κόσμο. Το τελευταίο μάλιστα επιβεβαιώθηκε και από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, καθώς το Forester αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης και πέτυχε βαθμολογία 97% στην προστασία ενηλίκων και 91% για τα παιδιά –την κορυφαία στην κλάση του– εξασφαλίζοντας τον τίτλο του ασφαλέστερου αυτοκινήτου της κατηγορίας για το 2019.

Η σπονδυλωτή δομή της SGP επέτρεψε μάλιστα στη Subaru να εισέλθει στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Από πλευράς μεγέθους, οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί ελάχιστα σε σχέση με το προηγούμενο, με το μήκος να φτάνει τα 4.625 mm, και το μεγαλύτερο κατά τρεις πόντους μεταξόνιο τα 2,67 m. Η νέα πλατφόρμα χαρίζει στο καινούργιο Forester χαμηλότερο κέντρο βάρους και η βελτιωμένη ακαμψία αναβαθμίζει την άνεση και διατηρεί σε χαμηλότερο επίπεδο τον θόρυβο και τους κραδασμούς (NVH). Ακόμα, η στήριξη της πίσω αντιστρεπτικής δοκού απευθείας στο πλαίσιο βοηθά στη μείωση της κλίσης στις στροφές.

Subaru Forester e-Boxer Drive 3

Η σχεδίαση της πέμπτης γενιάς του Forester ακολουθεί τη σύγχρονη τάση της Subaru με πιο αδρές ακμές, ανάγλυφες επιφάνειες και φώτα LED που σχηματίζουν ένα «C». Ακόμα, η νέα δομή εξασφάλισε μια ελαφρώς πιο σφηνοειδή σιλουέτα, χαρίζοντας το δυναμισμό που έλειπε από τις προηγούμενες γενιές.

Νέα εικόνα συναντάμε και στην καμπίνα όπου, πέρα από τη διαφορετική σχεδίαση βρίσκουμε και ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ποιότητα. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και τα ψηλότερα σημεία στα πάνελ των θυρών καλύπτονται από μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας. Χαμηλότερα συναντάμε σκληρά πλαστικά που δεν υποβαθμίζουν όμως τη συνολική εικόνα. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και συναρμογή των υλικών, ενώ η χωρίς εξάρσεις σχεδίαση και τα φυσικά πλήκτρα προάγουν την εργονομία. Βέβαια, δεν απουσιάζουν οι οθόνες για το σύστημα πολυμέσων και τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Εκτός από την οθόνη HD των 8” για το infotainment που βρίσκεται στη μέση της κεντρικής κονσόλας, ψηλότερα υπάρχει ακόμα μία οθόνη 6,2” που παρέχει πληροφορίες για τη μετάδοση, το σύστημα κίνησης κ.ά.

ΔEITE AKOMH Test drive: Subaru XV 1.6i-S Lineartronic

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις ευνόησαν τους χώρους και πλέον το Forester μπορεί να μεταφέρει με περισσότερη άνεση έως και πέντε ενηλίκους. Οι πίσω επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για τον χώρο για τα γόνατά τους ούτε για αυτόν για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του έχει αυξηθεί ελαφρώς, φτάνοντας τα 509 lt, και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του βοηθά στη φόρτωση. Από κάτω του όμως δεν υπάρχει πλέον θέση για εφεδρικό τροχό, μιας και τον χώρο καταλαμβάνουν οι μπαταρίες του συστήματος κίνησης e-Boxer.

Subaru Forester e-Boxer Drive 7

Το Subaru Forester πέμπτη γενιάς διατίθεται μόνο ως υβριδικό στη χώρα μας. Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης e-Boxer σχεδιάστηκε με στόχο να ανταποκρίνεται στις αξίες και στις αρχές και ιαπωνικής φίρμας. Έτσι λοιπόν, διατηρεί τη συμμετρικότητα του συστήματος κίνησης-μετάδοσης, ενώ παράλληλα κρατά χαμηλά το κέντρο βάρους και βελτιώνει την κατανομή της μάζας που πλέον είναι 51:49 εμπρός-πίσω. Οι μπαταρίες Li-Ion έχουν μικρή χωρητικότητα, μόλις 0,57 kWh, και τροφοδοτούν ένα ηλεκτρικό μοτέρ 17 PS και 66 Nm. Το τελευταίο βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic ώστε να υποβοηθά τα έργο του επίπεδου ατμοσφαιρικού, δίλιτρου βενζινοκινητήρα με τον άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 150 ίππους και 194 Nm. Ο συνδυασμός των δύο «κόσμων» είναι πετυχημένος, με το ηλεκτρομοτέρ να αναλαμβάνει την κίνηση σε συνθήκες με χαμηλό φορτίο διατηρώντας την κεκτημένη ταχύτητα, καθώς και στις εκκινήσεις μέσα στην πόλη.

Για πιο ζωηρή οδήγηση, μπορείς να επιλέξεις το Sport πρόγραμμα λειτουργίας από το πλήκτρο του SI-Drive που βρίσκεται στο τιμόνι: Δίνει περισσότερη ζωντάνια, αλλά αδειάζει και εύκολα την μικρή μπαταρία. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 11,8”, με την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 188 km/h, νούμερα που είναι κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας και δείχνουν τον πιο πράο χαρακτήρα του Forester. Ωστόσο το αυτόματο κιβώτιο CVT σε αυτές τις συνθήκες προσομοιώνει εικονικές αλλαγές σχέσεων με το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα παραμένει πάντα σε λογικό επίπεδο. Στον τομέα της κατανάλωσης, το υβριδικό Forester δείχνει το καλύτερό του πρόσωπο στις αστικές μετακινήσεις με χαμηλή ταχύτητα, πεδίο που το σύστημα e-Boxer δίνει τα μέγιστα και κινεί το Forester των 1.656 kg με λιγότερο από 8 lt/100 km. Σε αντίθετη περίπτωση, θα δείτε κατανάλωση που θα φλερτάρει με τα 10 lt/100 km, ενώ σε ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο υπολογίστε κάτι λιγότερο από 9 lt/100 km.

Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω στην πράξη εντυπωσιάζει με τη λειτουργία της. Είναι ιδιαίτερα ήσυχη, άνετη και ελέγχει αποτελεσματικά τη μάζα του αυτοκινήτου. Ενώ στις εγκάρσιες ανωμαλίες μια μικρή ταλάντωση που σπάνια εμφανίζει το πίσω σύστημα τιθασεύεται εν τη γενέσει της.

Subaru Forester e-Boxer Drive 6

Σε συνθήκες ταξιδιού η ποιότητα κύλισης είναι κορυφάια, με μοναδική εξαίρεση τον αεροδυναμικό θόρυβο που προκύπτει από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες, Σε αστικό περιβάλλον, το υβριδικό Forester αποδεικνύεται μια αγχολυτική κάψουλα, μέσα στην οποία αδιαφορείς για το ανάγλυφο του δρόμου και απολαμβάνεις την ησυχία της καμπίνας και τη ραφιναρισμένη λειτουργία του συστήματος e-Boxer.

Εκτός ασφάλτου, το νέο Forester διψά για περιπέτεια. Με 22 πόντους απόστασης από το έδαφος, εντελώς επίπεδο πάτωμα, γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης 20o, 21o και 26o αντίστοιχα, στάνταρ σύστημα Hill Descent Control και X-Mode με προγράμματα Snow/Dirt και Deep Snow/Mud, πολύ δύσκολα θα αγχωθεί -όπως έχουμε διαπιστώσει σε προηγούμενη επαφή μας μαζί του, στο Argos Motocross Park.

Ο τιμοκατάλογος περιλαμβάνει τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Free, Style και Premium. Το βασικό που ξεκινά από τις €39.950 είναι ήδη πλήρες και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πακέτο οδηγικών βοηθημάτων EyeSight, αέροσακο γονάτων οδηγού, ενεργό cruise control, φώτα LED, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 8”, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17” κ.ά.

Subaru Forester e-Boxer Drive 23

Εν κατακλείδι, το νέο Subaru Forester εκσυγχρονίστηκε και βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς, δίνοντας έμφαση στην άνετη και απρόσκοπτη μετακίνηση σε όλα τα τερέν με ήρεμη δύναμη.

Δείτε εδώ περισσότερα για το νέο Subaru Forester 2.0 e-Boxer

Τι λέει το DRIVE
Καθολικά βελτιωμένο, το νέο υβριδικό Subaru Forester δίνει έμφαση στην άνεση των μετακινήσεων. Και αυτό σαφώς μετρά στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας.
Τιμή Από €39.950
Τεχνολογία Υβριδικό, κινητήρας βενζίνης 1.995 cc, F4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 150 PS/5.600-6.000 rpm, 194 Nm/4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 17 PS και 66 Nm, μπαταρία 0,57 kWh, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 154 g/km (WLTP: 185 g/km)
Διαστάσεις 4.625 x 1.815 x 1.730 mm
Χώρος αποσκευών 509 lt
Βάρος 1.656 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης