Test: Ford Focus RS500

Το Νο1 μπροστοκίνητο πυροβόλο, σε μαύρο ματ χρώμα. Δείτε το σαν το κύκνειο άσμα του Ford Focus RS, του οποίου η παραγωγή σταματάει το Σεπτέμβριο. Πεντακόσια από τα τελευταία θα είναι RS500. Αναρτήσεις και φρένα παραμένουν ίδια (πέρα από τις κόκκινες δαγκάνες), ενώ οι αλλαγές στην καμπίνα είναι ελάχιστες. Περιέργως ίδια παραμένει και η πίεση υπερπλήρωσης του κινητήρα, όμως αλλαγές στον εγκέφαλο, την τροφοδοσία και την εξαγωγή, μαζί με νέο φιλτροκούτι και intercooler, έχουν αυξήσει την ιπποδύναμη από τα 305 στα 350 PS και τη ροπή από τα 44,9 στα 46,9 kgm.
To RS500 είναι εξίσου ήμερο χαμηλά με το νορμάλ RS και τουρμπίζει το ίδιο γρήγορα. Όταν όμως τουρμπίσει, το νιώθεις πιο δυνατό σε όλη την κλίμακα των στροφών. Και η ελκτική πρόσφυση; Καθώς η ροπή έχει αυξηθεί μόνο κατά 4%, οι αντιδράσεις στο τιμόνι είναι όπως πριν: αισθητές αλλά ελέγξιμες. Κατά τ’ άλλα το τιμόνι είναι πολύ ακριβές και το κράτημα του μπροστινού (με φρέσκα λάστιχα) εξαιρετικό. Αν βγάλεις εκτός το ESP, στο στρίψιμο βοηθάει κι η ουρά, οπότε οι αποστάσεις καλύπτονται σε ρυθμούς ρεκόρ. Δεν υπάρχει πιο γρήγορο μπροστοκίνητο –για να μην πούμε αυτοκίνητο– σε πραγματικές συνθήκες. Κρίμα που θα το βρείτε μάλλον μόνο στη μαύρη αγορά…
 



Τι λέει το DRIVE
Δεν υπάρχει πιο γρήγορο μπροστοκίνητο –για να μην πούμε αυτοκίνητο– σε δρόμους με στροφές.
Τεχνολογία
2.521 cc, 5κύλινδρος σε σειρά, turbo, 2EEK 20v, 350 PS/6.000 rpm, 46,9 kgm/2.500-4.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 5,6”, τελική 263 km/h
Μέση κατανάλωση 9,9 lt/100 km
Τιμές κατασκευαστή