Volvo Costello: Oδηγούμε το πρωτότυπο πάνω στο οποίο βασίζεται το νέο S90

Volvo Costello: Oδηγούμε το πρωτότυπο πάνω στο οποίο βασίζεται το νέο S90

H Volvo μας έδωσε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από το πώς θα είναι τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μεγάλου premium σεντάν S90. Οι εντυπώσεις που μας άφησε ήταν πολύ καλές.

H Volvo αποκάλυψε το πρωτότυπο «Costello» το οποίο εξελίχθηκε για να πείσει το Συμβούλιο της σουηδικής εταιρείας να επενδύσει περαιτέρω στην πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) πάνω στην οποία βασίζεται το νέο Volvo XC90.

Η Volvo υποστηρίζει πως το «Costello» αποκαλύπτει επίσης πολύ σημαντικά στοιχεία για το πως θα είναι στο δρόμο το νέο S90, το πολυτελές μεγάλο σεντάν με το οποίο οι Σουηδοί φιλοδοξούν να μπουν σφήνα στο γερμανικό κατεστημένο της κατηγορίας.

Το νέο S90, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο τελικό στάδιο ελέγχου και αξιολόγησης και αναμένεται να αποκαλυφθεί μέσα στους επόμενους μήνες. Πρόκειται για μια πολύ μεγαλύτερο στοίχημα από το XC90, δεδομένου ότι πρόκειται να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως, η Mercedes-Benz E-Class, η BMW 5 Series, και το Audi A6.

Το βρετανικό περιοδικό Autocar με το οποίο συνεργάζεται το DRIVE αποκαλύπτει πως ο σχεδιασμός του νέου S90 θα είναι πολύ εντυπωσιακός, με πολλά στοιχεία από το Coupé Concept που μας είχε δείξει η Volvo πίσω στο 2013. Αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο τα πίσω φωτιστικά σώματα για παράδειγμα θα είναι πρωτοποριακά, καθώς μια συστάδα LED αγκαλιάζει όλο το πίσω μέρος.

Η Volvo υποστηρίζει πως το Costello δείχνει τη δυναμική που θα έχουν τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας βασισμένα στην πλατφόρμα SPA, τα οποία υπόσχονται πολύ υψηλότερο επίπεδο επιδόσεων από οποιοδήποτε προηγούμενο μοντέλο που βασιζόταν είτε στην πλατφόρμα P2 της Volvo είτε στην EUCD της Ford.

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο εξέλιξης προήλθε από αντίστοιχο του 2008 και βασίστηκε στο υπάρχον S80. Τοποθετήθηκε νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων τύπου integral link, ενώ η εμπρός ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια, εξελιγμένη από την ίδια τη Volvo. Η ισχύς προέρχεται από τον τούρμπο 5κύλινδρο που αποτελεί κάτι ως σήμα κατατεθέν της σουηδικής εταιρείας.

Ο Roger Wallgren, ένας από τους επικεφαλής μηχανικούς της ομάδας υπεύθυνης για τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ανέφερε ότι η συνολική απόδοση του Costello, στην πίστα δοκιμών της εταιρείας στο Hällered ήταν όσο εντυπωσιακή έπρεπε για να πείσει τα αφεντικά, πως η επένδυση στην εξέλιξης μιας νέας πλατφόρμας, στη μετά Ford εποχή, ήταν παραπάνω από αναγκαία. Ύστερα από την παρουσίαση του S90 αναμένεται και η στέισον εκδοχή του, το V90 μέσα στο 2016. Επίσης πληροφορηθήκαμε πως το νέο XC60, το οποίο επίσης θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SPA αναμένεται στις εκθέσεις σε 20 μήνες από τώρα.

Οδηγήσαμε το Costello σε μια από τις μικρές διαδρομές της πίστας Hällered και μάλιστα back to back με ένα προηγούμενο XC90 που βασιζόταν στην πλατφόρμα P2. Η διαφορά είναι ομολογουμένως τεράστια υπέρ του πρωτότυπου. Ενώ λοιπόν το XC90 – με το ελαφρυντικό φυσικά πως πρόκειται για ένα σαφώς ψηλότερο αυτοκίνητο – είναι ασαφές, με αργό τιμόνι και αντιστοίχως αργή ανταπόκριση στην αλλαγή κατεύθυνσης, το Costello είναι γρήγορο και ακριβέστατο. Ο Wallgren υπογραμμίζει πως στις στροφές το XC90 υποφέρει από τα τυπικά προβλήματα που έχουν τα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα με γόνατα McPherson: Μια σαφή τάση υποστροφής που δύσκολα ελέγχεται

Η ρύθμιση της ανάρτησης του Costello είναι ομολογουμένως εξαιρετική. Καταφέρνει να είναι άνετη και ενδοτική σε ανώμαλες επιφάνειες, την ίδια στιγμή που ανταποκρίνεται άμεσα στο turn in και η κλίση που παίρνει είναι η ελάχιστη δυνατή. Είναι ξεκάθαρο πως η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια και τους πολλαπλούς συνδέσμους κάνει εξαιρετική δουλειά με τον έλεγχο του αμαξώματος.

Δυστυχώς, αν και η ρύθμιση της ανάρτησης του Costello είναι πολύ κοντά σε αυτή του S90, το δεύτερο δεν θα έχει το ίδιο γρήγορο τιμόνι, αλλά ο Wallgren σε αυτό το σημείο έχει περίπου την ίδια άποψη με την Audi, ότι δηλαδή οι δυνητικοί πελάτες των premium σεντάν ενδιαφέρονται περισσότερο για την άνεση και την ξεκούραστη συμπεριφορά παρά για σπορ, κοφτερές αντιδράσεις. Η Volvo χαρακτηρίζει αυτού του είδους τα ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά με τον όρο «ήρεμη αυτοπεποίθηση».

Για να πετύχει αυτή την ισορροπία στην ανάρτηση η Volvo εκτός των άλλων χρησιμοποιεί και έναν από τους πιο προηγμένους προσομοιωτές στον κόσμο. Ο προσομοιωτής αυτός έχει εξελιχθεί στην Ιταλία και αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται μόνο από τη Ferrari και την Porsche.

Αποτελείται από ένα υπερσύγχρονο κόκπιτ, τοποθετημένο πάνω σε μια πλατφόρμα που περιστοιχίζεται από μια μονοκόμματη οθόνη και προσομοιώνει πολλές διάσημες πίστες, συμπεριλαμβανομένων του Nürburgring αλλά και των ιδιωτικών πιστών της Volvo. Ο εξομοιωτής Vi-Grade χρησιμοποιείται για την αρχική εξέλιξη του πλαισίου για σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, ισορροπία, καθώς και για τον προγραμματισμό των διαφόρων ηλεκτρονικών προγραμμάτων οδήγησης. Συνδυάζει έτσι την εμπειρία ενός οδηγού εξέλιξης με την ανάλυση των δεδομένων που κάνει εκείνη τη στιγμή η υπολογιστική μονάδα.

Εκτός από τη συντόμευση του χρόνου εξέλιξης ο προσομοιωτής προσφέρει στους μηχανικούς την ευκαιρία να ελέγξουν επί τόπου τα υπολογιστικά τους μοντέλα και να τα αξιολογήσουν χρησιμοποιώντας αληθινούς οδηγούς, αντί να κοιτούν γραφήματα και νούμερα σε μια αίθουσα συσκέψεων.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube