Οδηγούμε την Alfa Romeo 4C Spider 2015

Οδηγούμε την Alfa Romeo 4C Spider 2015

Δοκιμάζουμε σε πίστα και δρόμο τη βελτιωμένη 4C στην ανοιχτή της έκδοση με την αφαιρούμενη υφασμάτινη σκεπή.

Δεν μας λέει πώς, αλλά η Alfa Romeo έχει βελτιώσει το κεντρομήχανο, ανθρακονημάτινο σπορ μοντέλο της.

Πάρτε το τιμόνι. Στις πρώτες 4C, το βάρος του μεταβαλλόταν καθώς το έστριβες – μια ανησυχητική αίσθηση σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, πόσω μάλλον σε ένα γρήγορο σπορ με χαμηλό κέντρο βάρους και άφθονη πρόσφυση.

Τώρα δοκιμάσαμε και μια πιο άνετη 4C: την έκδοση με τους μικρότερους τροχούς και τα πιο ψηλοπρόφιλα λάστιχα, η οποία δεν έχει και πίσω αντιστρεπτική, με αποτέλεσμα να απορροφά καλύτερα τις απότομες ανωμαλίες του δρόμου.  

Οι βελτιώσεις αυτές έρχονται μαζί με το λανσάρισμα της έκδοσης Spider, της οποίας η αφαιρούμενη σκεπή προσθέτει στην 4C άλλη μια διάσταση.

Για να διατηρηθεί η ακαμψία του αυτοκινήτου μετά την αφαίρεση της σκεπής, έχει ενισχυθεί με ανθρακόνημα το πλαίσιο του παρμπρίζ, έχει υποστεί μετατροπές το ρολ-μπαρ και έχει προστεθεί μπάρα που συνδέει τους εμπρός θόλους. Μαζί με την αναδιπλούμενη υφασμάτινη σκεπή, οι συνολικές μετατροπές έχουν προσθέσει μόλις 15,5 kg στο βάρος της 4C.

H Spider έχει επίσης κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινη επένδυση στο ταμπλό και μεγαλύτερους, λιγότερο άσχημους προβολείς. Χρήσιμες προσθήκες, αλλά η τιμή (στην Ευρώπη) έχει εκτοξευτεί πέρα από αυτή της Porsche Boxster GTS.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Η σκεπή είναι παρόμοια με εκείνη της Lotus Elise, αν και λιγότερο δύσχρηστη και πολύ πιο αεροστεγής. Διευκολύνει επίσης την πρόσβαση στην καμπίνα. Έχει ελάχιστη επίδραση στην ακαμψία, που εξακολουθεί να φαίνεται τεράστια και δεν επιτρέπει σχεδόν το παραμικρό τρέμουλο του παρμπρίζ στις ανωμαλίες του δρόμου.

Χαμηλώνεις το σώμα σου στο κομψό, λεπτό μπάκετ και έχεις μπροστά σου το ίδιο τιμόνι με της 4C Coupe, με τα χοντρά μπράτσα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων και την παχιά, φαλτσοκομμένη στο κάτω μέρος στεφάνη, που είναι αναπάντεχα δύσκολη στο πιάσιμο.

Κι αυτό στην 4C έχει σημασία, διότι πρέπει να πιάνεις και να κρατάς σταθερά το τιμόνι αν η άσφαλτος δεν είναι ομαλή σαν μπιλιάρδο. Το να ακολουθούν οι τροχοί τις ανωμαλίες του δρόμου με ακρίβεια λέιζερ ακούγεται σαν το όνειρο κάθε οδηγού, όμως όταν κινείσαι σε ευθεία με μεγάλη ταχύτητα και νιώθεις το αυτοκίνητο νευρικό, σφίγγεις το τιμόνι όπως ο ναυαγός το σωσίβιο. Η νέα 4C είναι καλύτερη από πριν σε αυτόν τον τομέα, αλλά και πάλι όχι αρκετά.

Το τιμόνι χρειάζεται και δύναμη στις εκδόσεις με φαρδιά λάστιχα, επειδή η κρεμαγέρα δεν έχει υποβοήθηση. Όμως έτσι τη θέλουμε. Ιδίως τώρα που το τιμόνι βαραίνει με πιο συνεπή τρόπο, οπότε μπορείς να εκμεταλλεύεσαι ευκολότερα τη φοβερή πρόσφυση της Alfa.

Στις ανοιχτές, γρήγορες στροφές της πίστας δοκιμών του Balocco, το ζύγισμα, η ρυθμισιμότητα και το κράτημα της Alfa είναι όλα εξαιρετικά, ενώ το τιμόνι είναι πλέον αρκετά επικοινωνιακό ώστε να σου λέει πότε πλησιάζεις το δυσθεώρητα ψηλό όριο πρόσφυσης των μπροστινών τροχών. Τα φρένα της Brembo, που ανταποκρίνονται τόσο στην πίεση όσο και στη διαδρομή του πεντάλ, έχουν επίσης καλύτερη αίσθηση.

Το πρόβλημα είναι ότι η συγκεκριμένη πίστα δεν έχει εγκάρσιες αλλαγές κλίσης που να επηρεάζουν την κατευθυντικότητα. Σε δημόσιους δρόμους, είναι δύσκολο να κάνεις τη μούρη και την ουρά να χορεύουν στο ρυθμό του δεξιού σου ποδιού, κι ακόμη περισσότερο λόγω του τρόπου που ο κινητήρας αποδίδει την ισχύ του. Δεν έχει δύναμη κάτω από τις 2.200 rpm, πράγμα που δυσκολεύει την εκρηκτική έξοδο από τις στροφές.

Όμως η 4C βγαίνει πράγματι εκρηκτικά από τις στροφές, και είναι ένα αξιοσημείωτα γρήγορο αυτοκίνητο όταν τη μάθεις.

Να την αγοράσω;
Η 4C έχει βελτιωθεί, και με την έκδοση Spider κερδίζεις πολλά και χάνεις λίγα. Στο δρόμο όμως είναι ακόμα νευρική και πολύ θορυβώδης για να κοστίζει όσο η εξαιρετική Porsche Boxster GTS.

Τι λέει το AUTOCAR
Πολύ γρήγορη όταν τη μάθεις, αλλά θορυβώδης, με κάπως νευρική συμπεριφορά στο δρόμο και υψηλή τιμή.
Τιμή €95.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.742 cc, i4 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 240 PS/6.000 rpm, 35,7 kgm/2.200-4.250 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 4,5”
Τελική ταχύτητα 258 km/h
Κατανάλωση 6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 161 g/km
Διαστάσεις 3.989 x 1.864 x 1.183 mm
Μεταξόνιο 2.380 mm
Βάρος 940 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube