Οδηγούμε το Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi BiTurbo

Οδηγούμε το Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi BiTurbo

Όλα τα θετικά της πέμπτης γενιάς του Opel Astra μεταφέρονται ως έχουν στο Sports Tourer, όπου συνδυάζονται με επιπλέον ευρυχωρία και πρακτικότητα

Δεν καθόλου είναι σπάνιο σήμερα, ένα στέισον βάγκον να έχει τόσο προσεγμένο ντιζάιν που σε αρκετά μάτια να φαίνεται πιο αρμονικό από το χάτσμπακ στο οποίο βασίζεται. Το Opel Astra Sports Tourer μάλλον είναι άλλη μια τέτοια περίπτωση.

Μέχρι τη μεσαία κολόνα, το προφίλ του Sports Tourer δεν διαφέρει σε τίποτα από του συμβατικού Astra. Από εκεί και πίσω η οροφή κατηφορίζει ελαφρώς, ενώ στο πλάι σχηματίζεται μια σχετικά λεπτή και έντονα κεκλιμένη πίσω κολόνα με μια λωρίδα χρωμίου που τονίζει τη γραμμή της και δίνει έναν αέρα πολυτέλειας. Οι ράγες της οροφής είναι χαμηλές και διακριτικές, και τελικά η στέισον έκδοση του Astra καταφέρνει να φαίνεται λίγο πιο αθλητική από την αντίστοιχη στην προηγούμενη γενιά. Επιπλέον, ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι ακριβώς ίδιος με του χάτσμπακ: Cd 0,272.

Στο εσωτερικό, οι επιβάτες έχουν λίγο περισσότερο χώρο στη διάθεσή τους, όπου κι αν κάθονται. Το κεφάλι οδηγού και συνοδηγού απέχει επιπλέον 26 mm από την οροφή, ενώ για τους πίσω η αντίστοιχη απόσταση μεγάλωσε κατά 38 mm. Παρά την ανεπαίσθητη αύξηση του μήκους του Sports Tourer, από τα 4.698 του προηγούμενου στα 4.702 mm, έχουν προκύψει 10 mm για τα γόνατα των πίσω. Ενήλικες με ύψος πάνω από 1,90 m θα ταξιδέψουν άνετα στην πράξη. Ειδικά όταν διαπιστώσουν ότι και τα πίσω καθίσματα είναι θερμαινόμενα.

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 540 lt, τιμή μεγαλύτερη από τα 490 lt του Ford Focus Wagon αλλά μικρότερη από τα 587 lt του Seat Leon ST ή τα 605 lt του Volkswagen Golf Variant. Αξίζει να σημειωθεί ότι για να προκύψει αυτή η τιμή υπολογίζεται και ο χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ, ο οποίος φιλοξενεί το κιτ επισκευής ελαστικών και δεν είναι ντυμένος με μοκέτα. Όταν εκεί τοποθετηθεί ρεζέρβα ανάγκης (διατίθεται με χρέωση €70) η συνολική χωρητικότητα πέφτει στα 480 lt. Σε κάθε περίπτωση, με την αναδίπλωση των καθισμάτων σε αναλογία 40/20/40, η οποία μπορεί να γίνει και με μια κίνηση από τον χώρο αποσκευών χάρη στο μηχανισμό FlexFold, δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος, με μέγιστο όγκο 1.630 lt.



Στο νέο Astra Sports Tourer η Opel λανσάρει και έναν μηχανισμό ανοίγματος της πέμπτης πόρτας με μια κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα. Τα πλεονεκτήματα σε σχέση με το αντίστοιχο σύστημα π.χ. του Ford Kuga, είναι ότι εδώ με τον ίδιο τρόπο γίνεται και το κλείσιμο, αλλά και ότι ο οδηγός μπορεί να ελέγξει από τη θέση του το αν η ηλεκτρική πίσω πόρτα θα ανοίξει τελείως ή λιγότερο, για ένα χαμηλοτάβανο γκαράζ. Μπορεί να ακούγεται λεπτομέρεια, αλλά είναι κι αυτό μέρος της φιλοσοφίας της Opel που θέλει το Astra να μπορεί να εξοπλιστεί με ό,τι αξεσουάρ συναντάμε συνήθως σε ακριβότερα ή μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Έτσι προκύπτει μια λίστα με στοιχεία εξοπλισμού που περιλαμβάνει από ανατομικά καθίσματα AGR με 18 ρυθμίσεις μέχρι εμπρός φώτα IntelliLux LED, με αυτόματα ρυθμιζόμενη δέσμη μεγάλης σκάλας.

Με τους 1.4 Turbo (125 ή 150 PS) και 1.6 Turbo (200 PS) να μην εισάγονται στην ελληνική αγορά, ο μοναδικός βενζινοκινητήρας στη γκάμα του Astra Sports Tourer στη χώρα μας θα είναι ο 1.0 Turbo. Έχει ισχύ 105 PS και ροπή 17,3 kgm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων ή με το αυτοματοποιημένο χειροκίνητο Easytronic 3.0. Στο στρατόπεδο των ντίζελ, ο γνωστός μας 1.6 CDTi προσφέρεται σε εκδόσεις με 110 ή 136 PS, με τη δεύτερη να συνδυάζεται και με αυτόματο 6άρι. Ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων θα επιτευχθεί από αυτές τις εκδόσεις, υπάρχει όμως και μια τρίτη, δυνατότερη εκδοχή του, με 160 PS. Το λογότυπο BiTurbo στο πίσω μέρος φανερώνει την ιδιαιτερότητά της. Αυτό τον καινούργιο κινητήρα, που σύντομα θα τοποθετηθεί και στο συμβατικό Astra, είχαν όλα τα Sports Tourer της πανευρωπαϊκής παρουσίασης.



Έτσι διαπιστώσαμε στην πράξη ότι χάρη στο μικρό τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας η δύναμη είναι χορταστική από πολύ χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα εμφανίζεται στις 1.500 rpm, και το Sports Tourer επιταχύνει αποτελεσματικά από αυτές τις στροφές ακόμα και με 6η. Η μετάβαση στο μεγαλύτερο, συμβατικό τούρμπο μετά τις 2.000 rpm δεν γίνεται με κανένα τρόπο αντιληπτή από τον οδηγό. Εκείνος απλώς απολαμβάνει ισχυρό, γραμμικό τράβηγμα με κάθε σχέση ως τις 4.500 rpm που επεμβαίνει ο κόφτης. Η απόκριση στο γκάζι είναι μέτρια υπό κανονικές συνθήκες, προς όφελος της οικονομίας καυσίμου, όμως με το πάτημα του πλήκτρου Sport, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό των ελληνικών εκδόσεων, θυμίζει καλό βενζινοκίνητο.

Αποτελεί έτσι το ιδανικό μοτέρ για να εκμεταλλευτείς την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του νέου Astra, την οποία βέβαια καθόλου δεν έχει επηρεάσει το αμάξωμα του στέισον. Το Sports Tourer έχει το ίδιο άμεσο μπροστινό, με την ίδια προθυμία να κλείσει την τροχιά του μέσα στη στροφή αν χρειαστεί. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, με σύνδεσμο Watt στις ισχυρότερες εκδόσεις, αντιδρά υποδειγματικά στις λίγες ανωμαλίες των πορτογαλικών δρόμων. Και ενώ η μεγαλύτερη καμπίνα θα μπορούσε να λειτουργεί ως ηχείο, ενισχύοντας τον θόρυβο του αέρα ή του δρόμου στο ταξίδι δεν παρατηρήσαμε κάτι τέτοιο, τουλάχιστον μέχρι τα 140 km/h.

Τελικά, οι πρώτες εντυπώσεις από το Astra Sports Tourer δεν μπορούν παρά να είναι θετικές. Η μείωση του βάρους σε αυτή τη γενιά του Astra είναι ακόμα πιο ευεργετική για το στέισον, αφού οι κινητήρες του θα εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις και οικονομία ακόμα κι όταν φορτωθεί αρκετά. Δυστυχώς, θα πρέπει να περιμένουμε μια δοκιμή στην Ελλάδα για να το διαπιστώσουμε στην πράξη. Όσο για την κορυφαία έκδοση 1.6 CDTi BiTurbo και πιο συγκεκριμένα για τη χώρα μας, το αυτοκίνητο δεν έχει αντίπαλο, κυριολεκτικά. Γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει κανένας ανταγωνιστής με κινητήρα ντίζελ με ρεαλιστικό κυβισμό και τόση δύναμη, με αντίστοιχο πακέτο εξοπλισμού και σε τέτοια τιμή.


Τι λέει το DRIVE
Το πολύ καλό νέο Astra γίνεται ακόμα καλύτερο με μερικές δόσεις ευρυχωρίας και πρακτικότητας. Επιπλέον ατού ο κινητήρας που αναδεικνύει τις αρετές του και δεν αποτελεί απαγορευμένο καρπό για την Ελλάδα
Τιμή €26.700 (1.6 CDTi BiTurbo)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, δύο τούρμπο, common rail, 160 PS/4.000 rpm, 35,7 kgm/1.500-2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1-4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109-112 g/km
Διαστάσεις 4.702 x 1.809 x 1.510mm
Βάρος 1.360 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube